Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maajussille morsian 2018 - uusi ketju

Vierailija
10.09.2018 |

Jatkettaisko täällä ohjelmasta keskustelua, kun aiempi on lukossa?

Kommentit (2390)

Vierailija
1201/2390 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekö on sun mielestä hienoa kun lehmät on kytköksissä aina. Oikeaa maataloutta! Paskanko väliä miten eläimet voi kunhan omistajat voi hyvin ja suomalaiset saa puhdasta kidutettua ruokaa halvalla pöytään.

Vierailija
1202/2390 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole AJ lopettamassa tilanpitoa, en tiedä kenen puimuria myy vai onko vaikka isänsä vanha puimuri, jonka hän myy ja AJ laittanut vaan ilmoituksen. Joka tapauksessa AJ:lla on kyllä uudempikin puimuri eikä todellakaan lopeta.

Miksi ilmoituksessa sitten lukee, että myydään tilanpidon lopettamisen vuoksi?

Lisäksi A-J:liä näkyy olevan paljon muutakin maatalouden tavaraa myynnissä, esim aumamuovia valtavasti.

Soitappa kuule ja kysy, puhelinnumerokin on. Voi olla vaikka naapurinsa puimuri, mutta AJ ei ole lopettamassa ja hänellä on toisenlainen puimuri.

Voi hyvänen aika sentään! Eivät kaikki Antti-Jussin myynti-ilmoitusta kommentoineet tarkoita hänelle pahaa! Päinvastoin! Itse vanhanaikaisella (vähän koneita, lehmät kytköksissä parteen yötäpäivää jne.) maatilalla kasvaneena ja siellä nuorena/myöhemmin lomilla töitä tehneenä arvostan näitä nuoria maanviljelijöitä. Heidän työnsä on edes vähän helpompaa nyt. MUTTA! Työ on edelleen erittäin raskasta, paikalleen sitovaa, sato on vieläkin säistä riippuvainen jne. Tukia kadehditaan, vaikka niistä ei mitään tiedetä, Ei edes haluta ottaa selvää! Itse en jäänyt maatilalle töihin. Kaiken tuon yllä kertomani kokeneena kouluttauduin helpompaan ammattiin. Minusta tuntuu: olipa maatila minkä kokoinen tahansa, harjoitettiimpa tilalla karjankasvatusta, kasvien viljelyä -whatever - elämäntantapasi kulkee mukanasi. Ja, tilalla tarvitaan AINA jonkinlaista puolison panostusta, vaikka kävisi muualla töissä. Mielestäni yhteinen yritys on yhteinen hyvä . Viimeisimpänä ja TÄRKEIMPÄNÄ: tukiais- yms. maanviljelijöiden parjaamisesta huolimatta haluamme syödä PUHDASTA SUOMALAISTA RUOKAA ☺ Onnea ja menestystä alkutuottajille: AJ, Tuomo, Ilmari ja Mauno 😊

Kommenttini koski siis tätä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1203/2390 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekö on sun mielestä hienoa kun lehmät on kytköksissä aina. Oikeaa maataloutta! Paskanko väliä miten eläimet voi kunhan omistajat voi hyvin ja suomalaiset saa puhdasta kidutettua ruokaa halvalla pöytään.

Olenko väärässä mutta mun mielestä lehmät pitää nykyään päästää jopa ulos laiduntamaan? Ainakin kesisin? Eli ei ne mitään kytköksissä jatkuvasti ole. Monet laiduntavat ja sitten menevät itse jopa lypsettäviksi. Kyllä Suomessa hoidetaan eläimet pääosin hyvin!!! Vai mitä meidän pitäisi sitten syödä? Riisiä ja soijaa saastuneilta kiinalaisilta pelloilta??

Vierailija
1204/2390 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä nyt ei toivottavasti tule mitään navettajankkausta, mutta fakta on, että kyllä nuo parsinavetat ovat koko ajan vähenemässä, kun uudet navetat ovat pihattoja. Kaikilla vain ei ole halua eikä kykyä investoida miljoonien navettaan, joten kyllä jotkut ne parsinavettansa joutuvat käyttämään loppuun. Ja kyllä, lehmien on päästävä jaloittelemaan nykyisin, ihan kaikkien, ja aina suurin osa on päässytkin.

Ja nyt itse asiaan taas, kiitos..

Vierailija
1205/2390 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko väärässä mutta mun mielestä lehmät pitää nykyään päästää jopa ulos laiduntamaan? Ainakin kesisin? Eli ei ne mitään kytköksissä jatkuvasti ole. Monet laiduntavat ja sitten menevät itse jopa lypsettäviksi. Kyllä Suomessa hoidetaan eläimet pääosin hyvin!!! Vai mitä meidän pitäisi sitten syödä? Riisiä ja soijaa saastuneilta kiinalaisilta pelloilta??

Niin,mitäpä siitä että syksy,talvi ja kevät vietetään paikoillaan seisten ja kytkettynä ahtaassa tilassa kun sentään KESÄLLÄ pääsee ulos. Voi luoja ihmisten tyhmyyttä.

Vierailija
1206/2390 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin,mitäpä siitä että syksy,talvi ja kevät vietetään paikoillaan seisten ja kytkettynä ahtaassa tilassa kun sentään KESÄLLÄ pääsee ulos. Voi luoja ihmisten tyhmyyttä.

Parempi sekin kuin tuoda maitoa tai lihaa jostain ulkomailta. Jos nimittäin eläinten kohtelusta yhtään välittää. Suomessa sentään on eläinsuojelulaki, eläinsuojeluviranomaisia ja edes PYRKIMYS eläinten siedettävään kohteluun. Näin ei todellakaan ole kaikkialla maailmassa.

Vierailija
1207/2390 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa siirryttäisiin takaisin maajusseihin ja morsiamiin!

Vierailija
1208/2390 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen et AJ ottaa Elinan. Petra on  nätti mutta ei vetoa AJ:hin seksuaalisesti. Hän on laiha ja nätti mutta ei houkutteleva kuten uhkea ja muodokas Elina. AJ taitaa mennä siihen suuntaan kuin muna näyttää ja mä aavistan sen sojottavan Elinaa kohti. Maunolle noista sopisi Henriikka parhaiten mutta ei hän tunne seksuaalista vetoa kehenkään, jättänee valitsematta. Tuomo ottaa sen punapään ja Ilmari Tuulian, näkee väreilyä ilmassa kummallakin parilla. Kemiat on ihmeelliset eikä nätein aina ole vetävin.

Vierailija
1209/2390 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi sekin kuin tuoda maitoa tai lihaa jostain ulkomailta. Jos nimittäin eläinten kohtelusta yhtään välittää. Suomessa sentään on eläinsuojelulaki, eläinsuojeluviranomaisia ja edes PYRKIMYS eläinten siedettävään kohteluun. Näin ei todellakaan ole kaikkialla maailmassa.

AAMEN!!! Jos tietäisitte miten ruokaa tuotetaan ulkomaille olisitte hiljaa! Suomessa eläintenpitoa valvotaan todella hyvin.

Vierailija
1210/2390 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ennustan että Mauno, jos yleensä jonkun ottaa, niin Henna-Marian, Ilmari sen vaalean matroonan (nimi ei jäänyt mieleen),

Tuomo Heidin ja A-J todennäköisesti Elinan, mutta voi käydä niinkin että ei valitse ketään.

Vierailija
1211/2390 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomo, hänessä vaan silmä lepää...

Vierailija
1212/2390 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ennustan että Mauno, jos yleensä jonkun ottaa, niin Henna-Marian, Ilmari sen vaalean matroonan (nimi ei jäänyt mieleen),

Tuomo Heidin ja A-J todennäköisesti Elinan, mutta voi käydä niinkin että ei valitse ketään.

Tuomo ottaa kylläki Marjon

Vierailija
1213/2390 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuomo ottaa kylläki Marjon

En oikein usko vai onko sinulla jotain tietoa asiasta?

Vierailija
1214/2390 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ne itse saanut niitä valita kaikista kirjeistä.. tuotanto yhtiö soitti muutamalle kirjeen lähettäjälle pääseekö ohjelmaan mukaan, jos ei niin ikinä saaneet kirjeitä perille maajussit. Eli tuotanto valitsi henkilöt ja maajussit valitsi niistä.. en ihmettele yhtään että noista harva pariutuu.. ja löytää ohjelman loputtua naisensa muualta..

Vierailija
1215/2390 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole vain Suomen maajusseissa tukevia emäntäkokelaita! Tuli katsottua Ruotsin vastaavaa ohjelmaa 'Bonde söker fru' ja yhdellä jussiehdokkaalla oli myös tukevat kokelaat. Että on se ylipaino sielläkin ongelma nuorten naisten parissa...

Vierailija
1216/2390 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks porukka haukkuu Antti-Jussia? Petran kanssa treffit olivat kiusalliset, mutta jotenkin tosi söpöä. Itselle ainakin välittyi molemminpuolinen ihastus, mistä varmaan johtui sanallinen kömpelyys. Kamerat ympärillä tuskin auttoivat. Eikä tv:stä näytetty kuin pieniosa treffejä. Mistä me tiedetään miten syvällisiä he ovat matkalla lentokentälle ja poismennessä puhuneet.

Ja se että A-J kyseli mitä mieltä hänestä ollaan, niin ihan samalla tavalla kyseli Maunokin. Kuuluu asiaan.

Vierailija
1217/2390 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhä edelleen Maunon ääni kuullostaa mun korvaan narinalle. Siis semmoselle kun puhuu mut vetää samaan aikaan henkeä sisäänpäin.

KuuLLostaa...voi helvetti!

Vierailija
1218/2390 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhä edelleen Maunon ääni kuullostaa mun korvaan narinalle. Siis semmoselle kun puhuu mut vetää samaan aikaan henkeä sisäänpäin.

https://tekniikanmaailma.fi/kielioppivirheista-huomauttelevista-ihmisis…

Vierailija
1219/2390 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://tekniikanmaailma.fi/kielioppivirheista-huomauttelevista-ihmisis…

on

Tuohan varmasti pitää paikkansa, kun oikein Tekniikan Maailmassa niin sanotaan.

Vierailija
1220/2390 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä nostaa hattua, että jotkut uskaltaa lähteä tuollaiseen touhuun mukaan, missä etsitään kumppania koko kansan edessä. Olisin itse aivan rieskat housussa jos menisin viikoksi asumaan jonkun tuntemattoman ihmisen luokse, seuranani muutama muu tuntematon ihminen. Sitten pitäisi vielä mennä treffeille ja kameroiden hyöriessä vieressä saada suustansa jotain tolkullista sanottavaa, ettei menetä kasvojaan siinä toisen (ja samalla koko Suomen) edessä. Ja se mustasukkaisuus. Olen vähän mustasukkaista sorttia ja ei ne muut morsmaikkukokelaat siellä tilannetta ainakaan parantaisi. Hirveää olisi muikistella naamaansa siinä muka-tyytyväisenä, kun toiset palailevat posket punaisina treffeiltään. Ohjelman jälkeen Seiska-lehti tonkisi kaikki vähänkin mielenkiintoiset tiedot elämästäni ja revittelisi niillä viikkoja ohjelman päättymisen jälkeen.

Joten vielä kerran: hienoa, että jotkut uskaltavat. Ja toivottavasti vielä löytävät sen onnen kaiken tuon ryöpytyksen jälkeen!