Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maajussille morsian 2018 - uusi ketju

Vierailija
10.09.2018 |

Jatkettaisko täällä ohjelmasta keskustelua, kun aiempi on lukossa?

Kommentit (2390)

Vierailija
2221/2390 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, onko Tuomon edelliset suhteet olleet kilttejä vai tuhmia naisia, mutta taisi paikalliset tytöt olla jo niin tarkkaan käyty läpi parikymppisenä, että tosiaan on nuo viimeisimmät seurustelukumppanit ennen Marjoa tuotu reissujen tulijaisina. 

Ehkä tämä Marjo on nyt se tosirakkaus. Helposti on Tuomo houkuteltavissa kaikenlaisiin juttuihin. Hyvin voi Marjo viedä miestä kuin pässiä narussa. Taitaa olla nykyisissä kotilan ulkoisissa busineksissakin Tuomo ihan yhtiökumppaneiden vietävissä. 

Vierailija
2222/2390 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en yhtään ihmettele että Marjo on ollut valmis vaikka heti muuttamaan, mun mielestä siinä ei tarvitse olla mitään hämärää taustalla, että haluaa itselle ja lapselle turvallisen ja hyvän elinympäristön. Kaikki eivät ole niin onnekkaita että olisivat syntyneet maaseudulle. En tiedä onko hänellä ollut vakityötä, ehkä ei, mutta eihän tuo muutto automaattisesti tarkoita että jäisi tai haluaisi jäädä Tuomon elätettäväksi. Enkä usko että olisi kenen tahansa maajussin kanssa vain talon tai mökin takia suostunut olemaan joten varmaan aitoja tunteitakin taustalla. En ole itse mikään Marjon ihailija ja myönnän että hänestä saa telkkarin, huom.telkkarin välityksellä hieman laskelmoivan kuvan /vaikea ottaa selvää. Tähän voi olla monia syitä. On kuitenkin jännä miten herkästi hänet on täysin tuomittu ja tähän veikkaan syynä kateutta. Marjo on kaunis, kylmänviileällä tavalla ja hän valloitti monen suosikin Tuomon sydämen. Yhdessä he ovat kaunis pari. Moni varmaan itsekin haaveilee elämästä, jonka Marjo on saavuttamassa. Onpa hän nyt uhkaava kun oikein pääkaupunkiseudulta ja lapsikin vielä, eläköön siellä Vantaalla nyt sitten loppuelämänsä ilman mahdollisuutta muutokseen. Olen käsittänyt ettei Tuomokaan olisi aina virheetön ollut, joten ehkä annetaan kummallekin mahdollisuus muutokseen ja onneen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2223/2390 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en yhtään ihmettele että Marjo on ollut valmis vaikka heti muuttamaan, mun mielestä siinä ei tarvitse olla mitään hämärää taustalla, että haluaa itselle ja lapselle turvallisen ja hyvän elinympäristön. Kaikki eivät ole niin onnekkaita että olisivat syntyneet maaseudulle. En tiedä onko hänellä ollut vakityötä, ehkä ei, mutta eihän tuo muutto automaattisesti tarkoita että jäisi tai haluaisi jäädä Tuomon elätettäväksi. Enkä usko että olisi kenen tahansa maajussin kanssa vain talon tai mökin takia suostunut olemaan joten varmaan aitoja tunteitakin taustalla. En ole itse mikään Marjon ihailija ja myönnän että hänestä saa telkkarin, huom.telkkarin välityksellä hieman laskelmoivan kuvan /vaikea ottaa selvää. Tähän voi olla monia syitä. On kuitenkin jännä miten herkästi hänet on täysin tuomittu ja tähän veikkaan syynä kateutta. Marjo on kaunis, kylmänviileällä tavalla ja hän valloitti monen suosikin Tuomon sydämen. Yhdessä he ovat kaunis pari. Moni varmaan itsekin haaveilee elämästä, jonka Marjo on saavuttamassa. Onpa hän nyt uhkaava kun oikein pääkaupunkiseudulta ja lapsikin vielä, eläköön siellä Vantaalla nyt sitten loppuelämänsä ilman mahdollisuutta muutokseen. Olen käsittänyt ettei Tuomokaan olisi aina virheetön ollut, joten ehkä annetaan kummallekin mahdollisuus muutokseen ja onneen?

Luulen kans, että nyt kaksi aika roisiakin elämää elänyttä löysi toisensa. Löytyy toivottavasti molemmilta valmiuksia joustoon ja anteeksiantoon sekä ennen kaikkea halua muutokseen ja yhteiseen elämään. 

Vierailija
2224/2390 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuomon edelliset avovaimot oli Tampereelta ja Helsingistä. 

Ja huolestuneille tiedoksi: ilman avioehtoa nämä eivät varmasti naimisiin mene

Vierailija
2225/2390 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä Mauno just sanoi? "Jos mulla on suhteessa ollut jotain potentiaalista ja oon lopettanut sen, niin on tullut semmonen huojentunut olo, että tein oikein taas"

Entistäkin enemmän vaikuttaa, että Maunon oikeasti potentiaalinen kumppani on joku mies. Jos kerran aina "potentiaalisen"naisen dumpattuaan tulee huojentunut olo.

No eihän se, että on valikoiva, kerro mitään kenenkään seksuaalisuudesta. Olen itse nelikymppinen nainen, ihastunut elämässäni tasan kolme kertaa ja 110-prosenttisesti hetero. Joillakin vain mätsää harvan kanssa.

Ja minä ymmärsin, että Mauno tuossa sitaatissa tarkoitti sitä, että vaikka on ollut potentiaalia niin sitten kuitenkin se lopullinen fiilis on puuttunut ja sen on tajunnut sitten, kun jutun on lopettanut. Koska jos kerran sitä tapailun loppumista ei kadu ja harmittele, niin kyllähän se kertoo kaiken olennaisen ihan aktuaalisesta tilanteesta.

Lyhyesti tuon Maunon mokelluksen olisi voinut tiivistää niin, että kantsii luottaa intuitioon, vaikka palikat olisikin kohdallaan.

Mauno analysoi ihan liikaa ja koko ajan. Maailma menee raiteiltaan, jos jokin asia ei mene niin kuin pitäisi vrt. kuumailmapalloreissun peruuntuminen. Kaiken pitää olla just eikä melkein; hyvännäköinen, hoikka, urheilullinen, itseään älykkäämpi nainen jnejne. Jos Mauno vähän joustaisi noissa kriteereissä ja arjen asioissa (pinnat piti ainakin keittiöstä pyyhkiä joka ilta) niin ehkä voisi joku kiva nainen löytyäkin. 

Keksit omiasi, ei ole hoikkaa vaatinut, vaan normaaliksi noista. Olivathan Sarita ja Henriikkakin pikemminkin täyteläisiä kuin hoikkia vartaloltaan.

Vierailija
2226/2390 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä Mauno just sanoi? "Jos mulla on suhteessa ollut jotain potentiaalista ja oon lopettanut sen, niin on tullut semmonen huojentunut olo, että tein oikein taas"

Entistäkin enemmän vaikuttaa, että Maunon oikeasti potentiaalinen kumppani on joku mies. Jos kerran aina "potentiaalisen"naisen dumpattuaan tulee huojentunut olo.

No eihän se, että on valikoiva, kerro mitään kenenkään seksuaalisuudesta. Olen itse nelikymppinen nainen, ihastunut elämässäni tasan kolme kertaa ja 110-prosenttisesti hetero. Joillakin vain mätsää harvan kanssa.

Ja minä ymmärsin, että Mauno tuossa sitaatissa tarkoitti sitä, että vaikka on ollut potentiaalia niin sitten kuitenkin se lopullinen fiilis on puuttunut ja sen on tajunnut sitten, kun jutun on lopettanut. Koska jos kerran sitä tapailun loppumista ei kadu ja harmittele, niin kyllähän se kertoo kaiken olennaisen ihan aktuaalisesta tilanteesta.

Lyhyesti tuon Maunon mokelluksen olisi voinut tiivistää niin, että kantsii luottaa intuitioon, vaikka palikat olisikin kohdallaan.

Mauno analysoi ihan liikaa ja koko ajan. Maailma menee raiteiltaan, jos jokin asia ei mene niin kuin pitäisi vrt. kuumailmapalloreissun peruuntuminen. Kaiken pitää olla just eikä melkein; hyvännäköinen, hoikka, urheilullinen, itseään älykkäämpi nainen jnejne. Jos Mauno vähän joustaisi noissa kriteereissä ja arjen asioissa (pinnat piti ainakin keittiöstä pyyhkiä joka ilta) niin ehkä voisi joku kiva nainen löytyäkin. 

Keksit omiasi, ei ole hoikkaa vaatinut, vaan normaaliksi noista. Olivathan Sarita ja Henriikkakin pikemminkin täyteläisiä kuin hoikkia vartaloltaan.

No eipä sillä tainnut hirveästi olla, mistä valita.

Vierailija
2227/2390 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan huiputusta koko Maunon farmiviikko! Kukaan ei kiinnostanut ja vielä lopuksi valinta joka ei ollut "valinta". Naurettavaa!

Mauno oli kuullut "tyttöjen välisestä ystävyydestä" ja valitsi Henriikkakin siinä toivossa, että saa siten ehkä myös Juulian tilalleen? Kolmisin kivempaa ;)

Vierailija
2228/2390 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Mauno ei ottanut sitä tummaa polkkatukkaa joka oli Maunoon ihastunut? Mihin katosi hetkessä Maunon tunteet sitä puukkomuijaa kohtaan?

Kuka polkkatukka?

Vierailija
2229/2390 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuomon vanhemmat todella olivat varsin nuivia siinä kahvittelussa, varsinkin äiti. Vapun kysyessä, että mitä mieltä parista niin äiti vastasi jotenkin " toivotaan parasta, pelätään pahinta". Ihan tuli vaikutelma, ettei miniäkokelas ollut yhtään heidän mieleen.

Voihan se olla että äiti ei halua poikaansa päästää helmoistaan.

Vierailija
2230/2390 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Mauno ei ottanut sitä tummaa polkkatukkaa joka oli Maunoon ihastunut? Mihin katosi hetkessä Maunon tunteet sitä puukkomuijaa kohtaan?

Kuka polkkatukka?

Tarkottaa varmaan Kirsiä.

Vierailija
2231/2390 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marjon omahyväinen ja ylimielinen ilme kun valintatilanteessa kuuli nimensä, kertoi aika paljon. Hän oli satavarma valinnasta.

Tuomo on kasvanut turvatussa ja melko pienissä ympyröissä. Olen ollut ehkä suhteita, mutta veikkaan niiden olevan tuttuja ja turvallisia naisia, samoista piireistä niinsanotusti. Seikkailijaa tai pelinaista tuskin on ollut. Ovat olleet *kilttejä naisia*.

Hän ei ehkä tiedä tai ymmärrä, että kaikki ei ole sitä miltä näyttää tai sanotaan, uskoo Marjoon täysin.

Marjo on jo ollut jossain liitossa, lapsikin on, ei se ketään pahenna, mutta ovat eri lähtökohdiss kokemustasoltaan. Veikkaan, että Marjolla on muutakin kokemusta ja varsinkin taitoa viedä miestä eikä vikistä. Mietin itsekin tuota teatteritaustaa, mitä sitten tarkoittaa? Ei se ainakaan ole haitaksi kun valloitettavana on maaseudun poikamiesisäntä (ja muut tykötarpeet sen mukana).

Toivottavasti Tuomo ei liikaa hullaannu ja menetä puolta sukutilastaan myöhemmin. Olen nyt ikävä ihminen, kun näin luulen, mutta jotenkin on etiäisiä on nyt pahasti liikkeellä.

Joku kesäteatteriharrastus nyt tekeekin muijasta huippuluokan näyttelijän ja suvereenin huijarin😂 Varmaankaan sen kummemmasta ole kyse. Ja teatterissa on muitakin hommia kuin näytteleminen.

En nyt luullutkaan Marjoa miksikään Ella Eroseksi tai Ingrid Bergmanikäsi, vaan lähinnä yleisellä tasolla nyt sitä, että jos liikkuu teatteripiireissä, sanoo itse ammatikseen *teatteriala*, niin on ihmisenä ihan eri tyyppinen ja kertoo jotain kuin esimerkiksi olisi sanonut ja ollut maatalouslomittaja Kiteeltä.

Ei kaikkea tarvitse ottaa ihan kirjaimellisesti, rivien välistä on lupa lukea ja omaa mielikuvitustaankin käyttää. (Jos sitä on).

Näitä totisia torvensoittajia on täällä monesti, tarraudutaan sananmukaisesti joka sanaan. Aika kuivakasta olisi ketjua silloin lukea.

Että heh heh vain itsellesi.

Vierailija
2232/2390 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuomon edelliset avovaimot oli Tampereelta ja Helsingistä. 

Ja huolestuneille tiedoksi: ilman avioehtoa nämä eivät varmasti naimisiin mene

Ei kenenkään pidä mennä naimisiin ilman avioehtoa. Se kuuluu nykyään sivistykseen.

Vierailija
2233/2390 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rantasalmen lukiossahan on musiikkiteatterilinja -en tiedä siis mitä hommia Marjo on aiemmin tehnyt teatterialalla, mutta hyvällä tuurilla voisi jopa saada paikkakunnalta alaan liittyviä töitä. Tietysti myös Savonlinnassa on taidelukio, teatteri, kesäisin oopperajuhlat ym, joten sinänsä Marjolle kävi siinäkin tuuri että muuttaa seudulle josta voi jopa saada oman alan töitä. Muuten mietin että Rantasalmi on tänä vuonna hyvin edustettuna kun Henriikkakin asuu siellä :)

Hieno sattuma vielä, että molemmat Rantasalmelaiset löysivät ohjelmasta rakkauden, kun kaikki muut jäivät nuolemaan näppejään.

Ai molemmat Rantasalmelaiset? Onko Marjokin alunperin Rantasalmelta?

Vierailija
2234/2390 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai molemmat Rantasalmelaiset? Onko Marjokin alunperin Rantasalmelta?

Ei, vaan kirjoittaja tarkoitti Henriikkaa, eli Maunon "valintaa". Tämähän löysi puolison AJ:n morsmaikuista. Eli Rantasalmelta olevat Henriikka ja Tuomo löysivät molemmat puolison ohjelman kautta. 

Vierailija
2235/2390 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän Ilmarin olemus on vähän samanlainen kuin Lauri Tähkällä! Molemmat näyttävät vähän tuollaisilta kauhean energisiltä ja luihuilta. Samanlainen toispuoleinen virnistys-hymykin kummallakin!

Vierailija
2236/2390 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka polkkatukka?

Sitä ientyyppiä varmaan tarkoittaa, en muista nimeä. "Miksi ei ottanut", miksi ottaisi, jos ei siltä tunnu?

Vierailija
2237/2390 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuo Mauno ei voinut olla valitsematta ketään? Tuskin häntä siihen pakotettiin, mutta vaikea kuvitella muutakaan syytä? Ihmettelen että haluaa feikata noin kameroiden edessä, Henriikka mukaan lukien...

Eikö ainakin joskus alkukausilla ole käynyt niin, ettei maajussi valinnut ketään? Eihän siinä nyt mitään ihmeellistä pitäisi olla, tuohan on vain kokeilua ja tutustumista.

ps. Voi luoja tota Antti-Jussia. "Joo, kysyn kohta Petralta että vieläkö kiinnostais", voi hyvää päivää... Se juna meni jo, AJ jäi pahasti asemalle koko hommassa.

Vierailija
2238/2390 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuomo! Vaikka oletkin rakastunut, tutki morsiamen taustat tarkkaan! Millainen on hänen lapsuutensa, suhde sukulaisiinsa? Entä suhde lapsen isään? Onko taustalla poltettuja siltoja? Miksi vantaalainen nainen haluaa jättää kaiken taakseen ja muuttaa "jumalan selän taakse" harkitsematta? Mikä on "teatteriura"? Miten voi jättää työnsä, onko sellaista edes? Herättääkö suhteenne epäilyksiä lähipiirissäsi tai sukulaisissasi?

Mieti ja tutki tarkkaan asioita sydämessäsi, ennen kuin laitat kaiken likoon.

Nii just! Eiku vielä parempi, laita yksityisetsivä penkomaan muijan luurangot. JOTAIN löytyy ihan varmasti. :D :D Siittä lähdetään, että kaikki ihmiset ja varsinkin morsiamet on epärehellisiä huijareita.

Vierailija
2239/2390 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuomolla on käynyt muutamakin nainen siinä koittamassa, mutta hätäseen ovat lähteneet. Tuomo on tainut laittaa akat pellolle aika yllättäenkin. Varmaan menee heillä alku talvi hyvin, mutta kun kevät hanget ja Kolin reissut koittaa, saattaapi olla rakkaudessa kriisin paikka. Tuomo ei aina ole muistanut reissussa, että kotona odottaa avovaimo.

no näin on kertonut joo. Mielenkiintoista olis tietää, mikä on ollut Tuomon vanhempien osuus siinä, ettei yksikään nainen ole katsonut aiheelliseksi jäädä Tuomolle emännäksi. Vastaanotto ei välttämättä ole ollut kaikkein sydämellisin.

Vierailija
2240/2390 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marjon omahyväinen ja ylimielinen ilme kun valintatilanteessa kuuli nimensä, kertoi aika paljon. Hän oli satavarma valinnasta.

Tuomo on kasvanut turvatussa ja melko pienissä ympyröissä. Olen ollut ehkä suhteita, mutta veikkaan niiden olevan tuttuja ja turvallisia naisia, samoista piireistä niinsanotusti. Seikkailijaa tai pelinaista tuskin on ollut. Ovat olleet *kilttejä naisia*.

Hän ei ehkä tiedä tai ymmärrä, että kaikki ei ole sitä miltä näyttää tai sanotaan, uskoo Marjoon täysin.

Marjo on jo ollut jossain liitossa, lapsikin on, ei se ketään pahenna, mutta ovat eri lähtökohdiss kokemustasoltaan. Veikkaan, että Marjolla on muutakin kokemusta ja varsinkin taitoa viedä miestä eikä vikistä. Mietin itsekin tuota teatteritaustaa, mitä sitten tarkoittaa? Ei se ainakaan ole haitaksi kun valloitettavana on maaseudun poikamiesisäntä (ja muut tykötarpeet sen mukana).

Toivottavasti Tuomo ei liikaa hullaannu ja menetä puolta sukutilastaan myöhemmin. Olen nyt ikävä ihminen, kun näin luulen, mutta jotenkin on etiäisiä on nyt pahasti liikkeellä.

Toivottavasti ei ainakaan lapsia tee, nehän sitten perisivät sukutilan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi