Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen mustasukkainen nyksäni eksästä ja kärsin siitä

Onneton_mustasukkainen
09.09.2018 |

Olen mustasukkainen kun ajattelen, että heillä on ollut samat rakkauden valat, huokaukset, intiimit kosketukset.
Apua.
Kärsin tästä. Sattuu, kun ajattelen. Nyksä varmasti kyllästyy minuun kun olen tällainen.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten satutan itseäni lisää kun haluan tietää, tekikö hän sinulle näin (niin kuin minä) ja sinä hänelle noin (niinkuin minullekin). Ja vastaus on tietysti kyllä.

Asiaa ei auta, että nyksä rakasti eksäänsä ja omien sanojensa mukaan rakastaa aina.

Ei ole kauaa kun eksänsä jätti hänet.

Olen epävarma. Pelkään, että jos eksä haluaa miehen takaisin, hän lähtee. Ei ole syytä ajatella näin, kai tämä on minun sisäinen ongelmani.

Miten eroon typerästä mustasukkaisuudesta? Siitä ei ole mitään hyötyä. Itse kärsin ja itken, miestä rasittaa. Ymmärrän myös, että jos hän palaa eksän luo niin sitten palaa.

Mustasukkaisuus kohdistuu kuitenkin asioihin, jotka ovat tapahtuneet. On hirveää tajuta, että he sanoivat ja tekivät ihan samoja asioita kuin me nyt. Ap

Vierailija
2/62 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt ei auta, mutta kaikilla ihmisillä on historiansa, varsinkin nykyään kun ei mennä nuorena naimisiin ja eletä sitten sen yhden kumppanin kanssa. Onhan sinullakin varmaan omia eksiä, joilla olet samalla lailla elänyt elämän tärkeitä hetkiä, ollut intiimisti yhdessä jne? Miksei miehellä saisi olla?

Pohdi, että miksi tunnet tällaista epävarmuutta, ja kun löydät vastauksen, niin kysy vieläkin miksi. Mieti tätä niin kauan kuin löydät sen juurisyyn sille miksi käyttäydyt ja tunnet noin. Voi olla, että tilateessasi se eksä ei ole edes se varsinainen ja oikea ongelma, vaan se, mihin se oikea ongelma heijastuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme ettei nykyinen miehesi ole jo lähtenyt livohkaan. Sinähän käyttäydyt ihan hullusti. Ehkä olette ruvenneet suhteeseen liian äkkiä miehen eron jälkeen ja sinä vaistoat että eksällä on vielä iso osa hänen ajatuksissaan. Oli niin tai näin, niin tuo käytöksesi on hullua ja sinun täytyy se lopettaa. Jos tunteita tulee, niin hyväksy ne ja anna niiden lipua pois. 

Vierailija
4/62 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten satutan itseäni lisää kun haluan tietää, tekikö hän sinulle näin (niin kuin minä) ja sinä hänelle noin (niinkuin minullekin). Ja vastaus on tietysti kyllä.

Asiaa ei auta, että nyksä rakasti eksäänsä ja omien sanojensa mukaan rakastaa aina.

Olen epävarma. Pelkään, että jos eksä haluaa miehen takaisin, hän lähtee. Ei ole syytä ajatella näin, kai tämä on minun sisäinen ongelmani.

Miten eroon typerästä mustasukkaisuudesta? Siitä ei ole mitään hyötyä. Itse kärsin ja itken, miestä rasittaa. Ymmärrän myös, että jos hän palaa eksän luo niin sitten palaa.

Mustasukkaisuus kohdistuu kuitenkin asioihin, jotka ovat tapahtuneet. On hirveää tajuta, että he sanoivat ja tekivät ihan samoja asioita kuin me nyt. Ap

Miksi edes olet tuollaisessa suhteessa?

Vierailija
5/62 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minuakin kirpaisisi, jos kumppanini sanoisi rakastavansa exäänsä aina, nyt ja tulevaisuudessa. Onko nyxäsi päässyt yli exästään?

Vierailija
6/62 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä minuakin epäilyttäisi tuossa tilanteessa, kun toisen suhde on juuri hiljattain loppu ja tunteitakin vielä selkeästi on.

Olet laastari.

Vierailija
7/62 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi seurustelet miehen kanssa, joka rakasta toista ihmistä? Ei ihme, että pelkäät.

Vierailija
8/62 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sanon minäkin, miksi ihmeessä olet suhteessa ihmisen kanssa, joka sanoo rakastavansa toista? Ja miksi hän on sinun kanssasi?

Vierailija
9/62 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeet!

Vierailija
10/62 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on ollut paljon kumppaneita, minä olen aika kokematon.

Yritän pitää suuni kiinni tästedes, etten rasita häntä tällä, mutta itse kärsin.

Miksi olen hänen kanssaan? Olen rakastunut.

Minulla on aina ollut huono itsetunto vrt rakkaudeton lapsuus. Se varmasti vaikuttaa.

Tietysti tuo, että tulin kuvioon tosi äkkiä on ... no.

Luotan kun hän sanoo, että se on ohi, mutta. Joo.

Kumminkin suurin murhe on tämä ajatus, että kaikki mitä koen hänen kanssaan on, mitä hän on kokenut eksänsä kanssa.

Haluaisin olla ainutkertainen ja ainutlaatuisen.

Ymmärrän, että olen typerä ja minulla tässä on ongelma. Ap

Vierailija
11/62 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa, että suhde on tuhoon tuomittu jo ennen kuin se on lähtenyt käyntiin. Sinä et selkeästi ole valmis suhteeseen kenenkään kanssa, vaan tarvitset vähän sisäistä kasvua. Miehesi taas ei selkeästi ole käsitellyt kaikkia tunteitaan mitä exää kohtaan on ollut. 

Vierailija
12/62 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeet!

No onpa sinulla tarve loukata. En kaiketi ole maailman ainoa mustasukkaisuudesta kärsivä? Ymmärrän, ettei tämä ole hyvä.

Suosittele ihmeessä mustasukkaisuuden poistavaa lääkitystä niin otan heti. /end irony. Ap

Vierailija
13/62 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastaa hän minuaKIN. Ha. Kuulostaa hauskalta. Ap

Vierailija
14/62 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmh, jos sinulla on noin epävarma ja huono itsetunto, ei tuollainen suhde missä mies on juuri eronnut eksästään ehkä ole sinulle hyväksi. Varsinkaan kun mies itse kertoilee että tunteita on.

Et sinä sinänsä ole typerä, mutta kannattaa miettiä onko tuo suhde sinulle hyväksi. Ja erotakin voi, vaikka toista rakastaisikin jos suhde vaikuttaa siltä ettei se tule toimimaan ja ainoa mitä siitä saisi olisi se että itseään satuttaa vain lisää.

Ei kannata olla suhteessa vain siksi, että itse on rakastunut ja kaipaa kovasti suhdetta.

Vierailija
15/62 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattaisi mennä puhumaan jonnekin. Ei terveessä parisuhteessa hirveästi eksistä puhuta esim. seksin yhteydessä.

Minulla ja puolisollani on molemmilla ollut eksät. Lyhyesti aikanaan puhuimme siitä, mihin suhteet kaatuivat. Se siitä. Kun heidän kanssaan ei yhteisiä lapsia ollut, eipä heihin tarvitse yhteyttä pitää. Joka menneitä kaivaa, sitä tikulla silmään. Vanha sanonta pitää paikkansa. Keskity tähän hetkeen ja suuntaa katseesi tulevaan. Ja tee jotain tuolle epävarmuudellesi, muutoin nykyisen suhteen tulevaisuus ei kyllä kovin ruusuiselta näytä.

Vierailija
16/62 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tietenkin parisuhteissa tehdään aika samanlaisia asioita vaikka kumppani vaihtuu. Jos oma tapa olla parisuhteessa on tietynlainen ja tykkää koskettaa toista tietyllä tavalla niin on todennäköistä, että se uusikin kumppani tykkää samoista jutuista varsinkin jos se ei ole mitenkään kummallisempi fetissi. Rakastumiseen kuuluu ne tietyt jutut, jotka on aika yleismaailmallisia. Tärkeämpää sinun olisi kysyä, että rakastaako miehesi sinua ja tehdä siitä päätelmäsi millaisena suhteenne jatkuu.

Nykyinen mieheni (naimisissa 4 v ja 2 lasta) oli suhteen alussa mustasukkainen kaikista entisistä poikakavereistani, vaikka yhtä olin vain oikeasti rakastanut ja sen mustasukkaisuuden suhteen alussa jokseenkin ymmärsin. Hän ei siis pitänyt ok:na kun eksäni olisi halunnut jatkaa kavereina ja jälkeenpäin en minäkään olisi pitänyt, koska se olisi häirinnyt suhdettamme. Voin sanoa itsekin, että rakastan tätä eksää aina, uskon, että kun rakkaus on kerran syntynyt, ei se helpolla katoa ihmisten väliltä. Meidän oli kuitenkin hyvä jatkaa eri suuntiin silloin ja se ei tarkoita, ettenkö olisi enää voinut rakastua uudestaan, ja rakastuinhan minä. En voisi kuvitella elämääni muuta rakkautta kuin mieheni, vaikka toivon eksänikin elävän onnellisena oman elämänsä. Riippuu nyt ihan siitä kuinka nopeasti olette edenneet yhteen miehesi erosta ja mitä hän sinua kohtaan tuntee, ei mitä hän eksää kohtaan tuntee. Ja joskushan laastarisuhteetkin muuttuvat ihan oikeaksi rakkaudeksi.

Vierailija
17/62 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin, ap.

Itse en voisikaan sitoutua mieheen, jolla on exiä eli on ”sitoutunut” aikaisemminkin johonkin (eli ei osaa sitoutua, erilainen käsitys sitoutumisesta kuin minulla).

Alkaa vaan kaikilla (tai lähes kaikilla) olla jo niitä exiä, että käytännössä potentiaaliset miesehdokkaat menee kokoajan nuoremmaksi ja nuoremmaksi.

Ei se minua kyllä haittaa, onhan parikymppiset keskimäärin paljon freesimpiä ja aidompia, kuin vaikkapa 28-vuotiaat.

Vierailija
18/62 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänellä on ollut paljon kumppaneita, minä olen aika kokematon.

Yritän pitää suuni kiinni tästedes, etten rasita häntä tällä, mutta itse kärsin.

Miksi olen hänen kanssaan? Olen rakastunut.

Minulla on aina ollut huono itsetunto vrt rakkaudeton lapsuus. Se varmasti vaikuttaa.

Tietysti tuo, että tulin kuvioon tosi äkkiä on ... no.

Luotan kun hän sanoo, että se on ohi, mutta. Joo.

Kumminkin suurin murhe on tämä ajatus, että kaikki mitä koen hänen kanssaan on, mitä hän on kokenut eksänsä kanssa.

Haluaisin olla ainutkertainen ja ainutlaatuisen.

Ymmärrän, että olen typerä ja minulla tässä on ongelma. Ap

Et ole typerä eikä sinussa ole muutakaan vikaa, nämä vahvat tunteet ovat ihan normaaleja

Vierailija
19/62 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana erittäin pitkä liitto. Naimisiin mennessä molemmat neitsyitä. Mies täysin kokematon.

En ole siis ennen joutunut käsittelemään tällaisia tunteita. Se selittänee osan asiasta. Ap

Vierailija
20/62 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli niin, että miehellä 25 viiden vuoden avioliitto takana ja kaksi lasta. Olin aluksi mustasukkainen hiukan aloittajan tapaan. 

Minulla taas oma historiani, hyvin värikäs, lapseton ja vauhdikas. Kyllä siinäkin mustasukkaisuuden aihetta riittäisi. 

Sen kun tajusin, homma näytti kirkkaammalta. Kaikilla on historia, myös sinulla.