Olen mustasukkainen nyksäni eksästä ja kärsin siitä
Olen mustasukkainen kun ajattelen, että heillä on ollut samat rakkauden valat, huokaukset, intiimit kosketukset.
Apua.
Kärsin tästä. Sattuu, kun ajattelen. Nyksä varmasti kyllästyy minuun kun olen tällainen.
Kommentit (62)
Kaipaat teille jotain ihan omaa. Omaa yhteistä reviiriä. Ihan ymmärrettävää. Jotkut naiset alkavat tuossa tilanteessa pykäämään lasta, vaikkeivät haluaisi äidiksi. Hyvä käsitellä nuo tunteet.
Voisitteko ottaa jonkun ihan "teidän jutun"? Yhteinen harrastus, elokuvaillat, joku ruokalaji joka yhdistää teidän hetkiä - joka luo teidän sisäpiirijutun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, että sanon nyt suoraan. Ei tuohon mitään apua ulkopuolelta löydy.
Sä et hyväksy sitä, että nyksäsi on erilainen kuin sinä.
Mene peilin eteen, ja mene itseesti. Sun tapa ei ole ainoa oikea tapa.
Jos et tätä kykene hyväksymään, niin jätä se nyksä ja kaikki muutkin rauhaan kunnes olet sisäistänyt tuon asian. Se nimenomaan on sun ongelma, ei muiden. Älä tee siitä muiden ongelmaa.
Siinä on se konkreettinen apu, muuta tietä ei ole.
Typerä neuvo. Ap luultavasti tarvitsisi vain samoin ajattelevan kumppanin, ei kaikki miehetkään tuollaista käyttäytymistä arvosta.
Ihmeellistä miten miesten mustasukkaisuus existä on ihan sallittua, mutta sitten kun kyseessä on nainen tämä onkin vain ongelmainen hullu.
Ap siis tarvitsee kumppanin, joka ei myöskään hyväksy mitään historiaa toiselta.
S e l e v ä. Ei sitten muuta kuin onnea etsimään! Synnärille vain elämänkumppania odottelemaan. Kyllä se siitä.
T. Nainen -81.
Kohta säkin varmaan saat tältä ”exältä” viestin, että ovat palaamassa yhteen ja itseasiassa nussineetkin koko teidän ”suhteen” ajan. Näin kävi mulle. Enää en ala laastariksi, menin ihan rikki ja jälkeenpäin vain kuulin, että ovat yhdessä ja kuulemma onnellisempia kuin koskaan.
Todennäköisesti, kyllä mutta eikö se ole kuitenkin hyvä asia että myös itsekin tiedostat sen ja ymmärrät miksi.
Eksästä ei ole aikaakaan. Lennosta vaihto.
Tiedän, että mies rakastaa minua. Olen kovin onnellinen kun olen hänen kanssaan. Suhde on aika alussa. Seksi on niin hyvää, etten voinut edes kuvitella sellaista olevan. Siis järkyttävän, käsittämättömän hyvää.
Kai tässä on pohjalla tunne, pelko, että olen kakkosvaihtoehto. Olisi helpompaa, jos mies olisi jättänyt eksän kuin näin.
Ajattelen eksää enemmän kuin mies itse. Mirs ei mielellään puhu eksästä vaikka puhuu muista naisista. Varmaan koska kunnioittaa ja rakastaa tätä ja koska tietää, että tämä on minulle vaikea asia.
Kamalinta on, että eksä tulee joskus mieleen intiimien tilanteiden jälkeen. Kuin hän olisi siinä kolmantena. Tein hirveän virheen kun kysyin tehtyäni erään intiimin asian, tekikö eksä niin, ja vastaus oli kyllä, tyyliin aina.
Olen tosiaan itse hyvin kokematon. Monia asioita teen ensimmäistä kertaa. Tyhmänä toivoin, että ne olisivat olleet miehellekin uusia ja ainutkertaisia kokemuksia.
No. Tunteitaan ei voi hallita mutta tekonsa voi. Eli en puhu enkä kysele eksästä enää, jos vain mitenkään pystyn.
Aika näyttää, miten käy.
Voihan olla, että eksä jää menneisyyteen, myös minun mielessäni. Voi myös olla, että pelkoni toteutuu ja hän koukistaa sormeaan ja mies menee. Voi olla, että suhde kaatuu typerään mustasukkaisuuteeni tai johonkin ihan muuhun. Ap
Nykypäivänä lienee haasteellista löytää seksuaalisesti kokematonta kumppania, ainakaan jos ei olla aivan nuoria. Kannattaa varustautua siihen henkisesti, että jos suhde nyksän kanssa kaatuu, niin seuraavatkin mieskandidaatit ovat varsin kokeneita. Ehkä jopa nekin, jotka ovat olleet kauan naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Sitten satutan itseäni lisää kun haluan tietää, tekikö hän sinulle näin (niin kuin minä) ja sinä hänelle noin (niinkuin minullekin). Ja vastaus on tietysti kyllä.
Asiaa ei auta, että nyksä rakasti eksäänsä ja omien sanojensa mukaan rakastaa aina.
Ei ole kauaa kun eksänsä jätti hänet.
Olen epävarma. Pelkään, että jos eksä haluaa miehen takaisin, hän lähtee. Ei ole syytä ajatella näin, kai tämä on minun sisäinen ongelmani.
Miten eroon typerästä mustasukkaisuudesta? Siitä ei ole mitään hyötyä. Itse kärsin ja itken, miestä rasittaa. Ymmärrän myös, että jos hän palaa eksän luo niin sitten palaa.
Mustasukkaisuus kohdistuu kuitenkin asioihin, jotka ovat tapahtuneet. On hirveää tajuta, että he sanoivat ja tekivät ihan samoja asioita kuin me nyt. Ap
Ei normaali ihminen kerro uudelle kumppanilleen rakastavansa aina eksäänsä. Suhteennne on heikolla pohjalla eikä se johdu sinusta ap, vaan uudesta kumppanistasi. Kuka hyvänsä tuntisi tuollaisesta epävarmuutta.
Exä on exä aina syystä. Aina. SE kannattaa pitää mielessä silloin, jos miettii uuden kumppanin exiä ja etenkin silloin, jos meinaa ryhtyä vanha-suola-janottaa-juttuihin oman exänsä kanssa.
Olen leski ja aloittelen suhdetta eronneeseen mieheen. On tuossa pörrännyt ja vonkannut 4 kk ja nyt vähän aloitellaan. Eivät voisi vähempää rassata hänen entiset kokemuksensa ja naisensa. Vaikka sängyssä ulvoisi exän nimeä, olisin lähinnä huvittunut. Näin se nainen iän myötä rauhoittuu. Minulla on pitkä hyvä avioliitto takana, niin se kai rauhoittaa.
Cat, olen keski-ikäinen ja silti näin typerä.
Tässä on kaksikin ongelmaa, toinen on tositilanne ja toinen oma sisäinen ongelmani.
En usko, että mies kaipaa eksäänsä, mutta olisi varmasti ollut onnellinen, jos suhde eksän kanssa olisi onnistunut. Siis tietysti olisi ollut, enkä minä olisi nyt tässä.
Hm, kuitenkin olen nyt tässä.
Tiedän, etten ole hänen suurin rakkautensa koskaan. Kukapa ei haluaisi olla?
Mutta. Katselen. Rakastan. Jos minuun sattuu niin sattuu. Ap
Vierailija kirjoitti:
Cat, olen keski-ikäinen ja silti näin typerä.
Tässä on kaksikin ongelmaa, toinen on tositilanne ja toinen oma sisäinen ongelmani.
En usko, että mies kaipaa eksäänsä, mutta olisi varmasti ollut onnellinen, jos suhde eksän kanssa olisi onnistunut. Siis tietysti olisi ollut, enkä minä olisi nyt tässä.
Hm, kuitenkin olen nyt tässä.Tiedän, etten ole hänen suurin rakkautensa koskaan. Kukapa ei haluaisi olla?
Mutta. Katselen. Rakastan. Jos minuun sattuu niin sattuu. Ap
Kun sanot olevasi aika kokematon. Tarkoittaako tämä, että tää suhde on sulle ihan ensimmäinen kunnon suhde? Ettet ole ennen tätä ollut rakastanut ja saanut osakseni rakkautta, johon kuuluu tietyt asiat, joita olette toisillenne tehneet/sanoneet?
Jos on pitkä suhde takana ja se on ollut pääasiallisesti hyvä, niin miksei voisi tietyllä tavalla rakastaa toista aina? Rakkaus muuttuu. Ei se tarkoita, että mies rakastaisi edelleen intohimoisesti eksäänsä. Vaan hän kuuluu miehesi elämään siksi, että on osa miehesi elämänpolkua. Elämä on kokonaisuus, johon kuuluu eri tapahtumat ja ihmiset ja ne muokkaavat meistä sellaisia, joita me sitten loppujen lopuksi vanhoilla päivillä olemme.
Nyt vähän skarppaa ap! Kuulostat hieman läheisriippuvaiselta...
Vierailija kirjoitti:
Kertoo oma-aloitteisestikin.
Onpas m*lkku äijä. Oikein väkisin haluaa kääntää veistä haavassa kun näkee että ap kärsii. Varmaan tuntee näin itsensä tärkeäksi ja halutuksi. Luultavasti nauttii ap:n mustasukkasuudesta ja tuntee olevansa maailman napa. Ja vaikka ap nyt tuntuu että mies sitä sinulle onkin niin JUOKSE!!
Ei pie katella jos oikeesti suhde on vain satuttava ja vahingoittava. Huonoon suhteeseen ei pidä jäädä vain siksi siksi että haluaa suhteen ja rakastaa jotakuta.
Ap. Ymmärrän kyllä sinua. Olin edesmenneen mieheni suuri rakkaus. Se riittää.
Ja rakkauden ei kyllä kannata antaa liiaksi sattua, Ap. Unohda se exänsä, olisi neuvoni. Kun ikää on, pystyt kyllä hieman komentamaan jo tuntemuksiasi.
Tsemppiä
Hei, hän on nyksäsi ex - ja varmasti syystä! Sinun kannattaa puhua asiasta jollekin, terapeutille tms.
Cat kirjoitti:
Olen leski ja aloittelen suhdetta eronneeseen mieheen. On tuossa pörrännyt ja vonkannut 4 kk ja nyt vähän aloitellaan. Eivät voisi vähempää rassata hänen entiset kokemuksensa ja naisensa. Vaikka sängyssä ulvoisi exän nimeä, olisin lähinnä huvittunut. Näin se nainen iän myötä rauhoittuu. Minulla on pitkä hyvä avioliitto takana, niin se kai rauhoittaa.
Itsellä sama mutta olen eronnut ja mies. Niin paljon on omia koettuja asioita taustalla, ettei mikään toisen historia voisi tehdä minua mustasukkaiseksi. Ehkä ap:lle ihan vaan lisää itsevarmuutta ja rauhallisuutta toivoisin. Oma kokemattomuutesi voi olla toisen silmissä just se juttu, mistä sinussa pitää, eikä mikään hävettävä ominaisuus.
Toisaalta, olen kyllä joskus törmännyt naisiin, jotka tarkoituksellisesti sivulauseissa vihjaavat aiemmista kumppaneistaan tai seksuaalielämästään. Ei ole kovin häävillä itsetunnolla varustettuja tuollaiset ja yrittävät vaan pönkittää omaa "tasoaan" tuollaisella. Jos tommoista havaitset, niin pistä kiertoon.
Typerä neuvo. Ap luultavasti tarvitsisi vain samoin ajattelevan kumppanin, ei kaikki miehetkään tuollaista käyttäytymistä arvosta.
Ihmeellistä miten miesten mustasukkaisuus existä on ihan sallittua, mutta sitten kun kyseessä on nainen tämä onkin vain ongelmainen hullu.