Ruotsin vaalit OFFICIAL
Tänne voi laittaa ennustukset, pelot, toiveet, mielipiteet, päätelmät, tulosten analyysit - kaiken! Oletko toiveikas? Jännittynyt? Peloissasi?
Kommentit (68)
Toivottavasti kommunistit voittaa.
Olen varmuuden vuoksi syvästi järkyttynyt jo etukäteen.
"Vakava tilanne Göteborgissa: Ruotsidemokraattien äänestysliput kaksi tuntia kateissa"
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005821103.html
On se tapa tuokin voittaa vaalit, kun estetään yhden puolueen äänestäminen kokonaan.
Lähettääkö yle areena jotain svtn vaali-iltaseurantaa?
Vierailija kirjoitti:
"Vakava tilanne Göteborgissa: Ruotsidemokraattien äänestysliput kaksi tuntia kateissa"
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005821103.html
On se tapa tuokin voittaa vaalit, kun estetään yhden puolueen äänestäminen kokonaan.
Miten tossa oikein vaalisalaisuus säilyy, jos itse otetaan lappu telineestä? Eikö virkailija nää, mikä lappu on kyseessä?
Vai taitellaanko se jotenkin? Vai laitetaanko itse suoraan uurnaan? Miten virkailijat tietää, onko siinä oikeasti vain yksi lappu, vai useampi päällekkäin? Vai leimataanko ne?
Huh miten monta kysymystä, mutta Suomessa paljon helpompaa kun käteen saadaan lappu, johon laitetaan vain numero :D
Kuulostaa oudolta tämä official. Miksei otsikko ole
Ruotsin vaalit OFFICIELL
?
Vierailija kirjoitti:
Näköjään https://areena.yle.fi/1-50007252
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa oudolta tämä official. Miksei otsikko ole
Ruotsin vaalit OFFICIELL
?
Hyvä pointti - bra point.
-Ap
Jytkyä pukkaa. Sitten katsotaan kuka järkyttyy.
Saakohan SD paljon ääniä Putinilta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näköjään https://areena.yle.fi/1-50007252
-Ap
Tv ykköseltä tulee myös, mutta seurannan välissä näytetään joku ohjelma...
En ymmärrä miksi ruotsipersujen menestys auttaisi välttämättä meidän persuja, ja toisaalta miksi demareiden romahdus Ruotsissa estäisi täällä demareita pärjäämästä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi ruotsipersujen menestys auttaisi välttämättä meidän persuja, ja toisaalta miksi demareiden romahdus Ruotsissa estäisi täällä demareita pärjäämästä.
Tosiaan eipä ole vaalisuosio näyttänyt olleen synkassa noilla puolueilla lahden eri puolin. Mutta en ole itse nähnyt tällaista esitettävän.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
No auttaa varmasti. Ruotsin mamutus politiikka kovenee ja on turha luulla taakanjaon yltävän ruotsiin, jos persut siellä voittaa... joten puola, Unkari, Tsekki, Slovakia ja Itävalta eivät ota yhtään mamua maahan ja Tuskin politiikkaansa koventanut tanskakaan ottaa, joten mitä jää jäljelle? Pieni suomi ottaa vähintään tupla määrän.
Hyvää tehnee Ruotsillekin siirtyminen sinipunaan.
Kävin juuri äänestämässä, olen Ruotsissa asuva suomalainen. Kaikki paikalla olevat näkevät mitkä laput kukakin valitsee. Täällä on todella paljon kritisoitu tätä menetelmää ymmärrettävästi, sillä vaalisalaisuutta ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No auttaa varmasti. Ruotsin mamutus politiikka kovenee ja on turha luulla taakanjaon yltävän ruotsiin, jos persut siellä voittaa... joten puola, Unkari, Tsekki, Slovakia ja Itävalta eivät ota yhtään mamua maahan ja Tuskin politiikkaansa koventanut tanskakaan ottaa, joten mitä jää jäljelle? Pieni suomi ottaa vähintään tupla määrän.
Mitä oikein yritit sanoa?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä oikein yritit sanoa?!
Etkö oikeasti ymmärtänyt?
Vierailija kirjoitti:
Kävin juuri äänestämässä, olen Ruotsissa asuva suomalainen. Kaikki paikalla olevat näkevät mitkä laput kukakin valitsee. Täällä on todella paljon kritisoitu tätä menetelmää ymmärrettävästi, sillä vaalisalaisuutta ei ole.
On, jos otat koppiin salamyhkäisesti mukaan kaikkien puolueiden äänestyslipukkeen.... Onko tällaisessa epätoimivassa ja tuhlaavassa systeemissä sitten mitään järkeä, onkin toinen kysymys.
T. Toinen r-s
Ei kiinnosta. :/