Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi olet hävittänyt kirjojasi.

Vierailija
09.09.2018 |

Konmaritusmuodin takia?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut uusia ja tila on rajallinen.

Vierailija
2/29 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa on rajallisesti niin oon hävittänyt niitä, mitä en oo viimeiseen 10 vuoteen edes vilkaissut. On niitä vieläkin 4 täyttä hyllyllistä ja 1 hylly lähes tyhjänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävitin eli lahjoitin lähes kaikki, pidin vain muutaman joilla suurin tunnearvo. Miksi säilyttäisin jotain jota tarvitsen ehkä kerran vuosikymmenessä jos niinkään usein, joka painaa ja vie paljon tilaa, ja jonka saa tarvittaessa lainattua ilmaiseksi? Harmittaa vain kuinka monessa muutossa raahasin sitä kirjaläjää mukana...

Vierailija
4/29 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tehnyt niillä kirjoilla mitään. Käyn kuukausittain kirjastossa ja ihan turhaan säilön lisäksi kirjoja kotonani.

Vierailija
5/29 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konmaritusmuodin takia?

Olen hävittänyt niitä jo ennen kuin konmarista oli kuultu mitään (lieneekö ollut syntynytkään).

Olen joskus ostanut kirjoja harkitsemattomasti. Lapsuudestani ja ehkä etenkin toisesta mummolastani minulle oli syntynyt tunne, että ihana koti on se, jossa on paljon kirjoja. Kun vähänkään mielenkiintoisia kirjoja joskus halvalla sai (esim. kirjastojen poistomyynnit), niitä tuli haalittua. Sitä paitsi olen monesta aiheesta kiinnostunut.

Iän myötä mieli on alkanut muuttua. Ymmärrän että mummollani oli paljon kirjoja, sillä kirjasto oli kaukana, eikä ollut mitään nettiä tiedonhakuun. Minulla on ihan toisin. Nykyään ärsyttää säilyttää hyllyssä pölyyntymässä kirjoja, joita en koskaan lue. Etenkin kaunokirjallisuudesta olen hankkiutumassa eroon. Säilytän muutamia sellaisia kirjoja joiden pariin palaan tuon tuostakin, muut ovat saaneet mennä. Tietokirjoista ovat tallella sellaiset, joita vastaavaa tietoa ei netistä helposti löydy. Tietysti pidän tallessa muutamia muistoarvoisia kirjoja lapsuudestani.

Sadoissa poistamissani kirjoissa on ollut kolme sellaista tapausta, että luopuminen on myöhemmin harmittanut. Yhden niistä olenkin hankkinut itselleni uudelleen, toista harkitsen. 

Vierailija
6/29 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä?

Vierailija
7/29 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on täynnä kirjoja. Ei kannata lukea huonoja kirjoja väkisin. Jätä kesken tuntematta huonoa omaatuntoa. Ei niitä huonoja kirjoja kannata sitten hyllyynkään hillota. Heivaa surutta paperinkeräykseen tai kierrätyskeskuksen riesaksi ja pidä vain sellaiset jotka uskot mahdollisesti lukevasi uudestaan tai joihin haluat muuten palata. Laatua, ei määrää.

Vierailija
8/29 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en halua käyttää kalliita neliöitä turhan tavaran säilömiseen.

Kesti melkein 30 vuotta, että sain laittaa miehen jo vanhentuneet opiskeluaikojen oppikirjat ja prujut paperinkeräykseen. Omani olin heittänyt jo aiemmin.

Vierailija
9/29 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiettyjä kirjoja ei ottanut antikvariaatit ei lahjoituksena vankilat ei ensikodit ei mitkään minne yritin. Muuttohässäkässä monta muuttolaatikollista meni roskiin. Tuntui kurjalta.

Vierailija
10/29 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin pienemmään asuntoon ja luovuin kirjahyllyistä. Laitoin kirjoja myyntiin booky.fi:hin. Monista kirjoista otetaan nykyään pieniä painoksia ja ne on äkkiä loppuumyyty. Minusta on kiva, että joku saa sen uutena loppuunmyydyn kirjan, jonka ilmoitan myyntiin.

Vierailija
11/29 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lahjoittanut Kierrätyskeskukselle noin 20 keskikokoista laatikkoa kirjoja ja hyllyissäni on vielä satoja kirjoja. Pidän tärkeänä kirjojen kierrätystä. Minulle aiemmin tärkeät kirjat eivät enää kiinnosta, joten joku toinen saa ostettua niitä edullisesti Kierrätyskeskuksesta ja samalla tuen henkilökunnan työllistymistä.

Vierailija
12/29 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konmaria en ole lukenut enkä lue. Kirjoja hävitän samasta syystä kuin muitakin tavaroita; lahjoitan pois kun en itse enää halua säilyttää/tarvitse tai heitän roskiin kun menevät rikki. 

Vierailija
13/29 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja jonka saa tarvittaessa lainattua ilmaiseksi?

Tähän ei kannata luottaa liikaa, kirjastoissakaan ei säilytetä läheskään kaikkea. 

Vierailija
14/29 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja jonka saa tarvittaessa lainattua ilmaiseksi?

Tähän ei kannata luottaa liikaa, kirjastoissakaan ei säilytetä läheskään kaikkea. 

Eipä ole vielä tullut vastaan yhtäkään kirjaa, jota ei kirjastosta olisi saanut. Ja minä luen PALJON

Vierailija
15/29 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo teinit eivät "yllättäen" enää ole kiinnostuneita satukirjoista, siksi laitoin satukirjat kiertoon. Saman tein leluille ja lastenvaatteillekin. Eivätkö kaikki toimi näin?

Vierailija
16/29 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole niin typerää kuin kirjojen kerääminen. Ja tuskin sitä kukaan enää harrastaakaan.

Vierailija
17/29 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konmarin kirja oli ensimmäisten joukossa, kun ryhdyin kirjoja hävittämään. Ei todellakaan tuottanut iloa se opus.

Vierailija
18/29 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole niin typerää kuin kirjojen kerääminen. Ja tuskin sitä kukaan enää harrastaakaan.

Fiksumpaa se on kuin av-palstalla roikkuminen. Molemmista nautin suuresti :D

Vierailija
19/29 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastotkin hävittävät kirjoja. Pakko pitää itsellä huäyvät kirjat. Luen moneen kertaan. Ja säästän lapsenlapsille.

Vierailija
20/29 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vienyt kierrätyskeskukseen sellaiset kirjat, joita mulla ei ole mitään mielenkiintoa lukea enää ikinä uudelleen. Kirjoja kotona riittää silti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi