Kauneusalan ”ammattilaisista”
Olen huomannut tällaisen ilmiön. Jos menen kampaajalle niin, että olen jaksanut tehdä olaplex-hoidon ja suoristanut tukan, kampaajat aina kehuvat, vaikka hius olisi oikeasti tosi huonossa kunnossa. Ei ne sitä erota. Jos menen sinne tukka pörheänä, niin heti ollaan niin huolissaan hiusten kunnosta.
Sama kosmetiikkamyyjistä. Jos menen ostamaan meikkivoidetta niin, että minulla on tosi vaalea meikkivoide kasvoilla (liian vaalea), sitä vaaleinta sävyä tyrkytetään, kun luullaan että se on minun sävyni. Sama juttu, jos on liian tummaa sävyä kasvoilla, tällöin myydään sitä samaa tummaa :D
Kommentit (5)
Millähän röntgenkatseella ne myyjät sen sun oman ihonsävyn sieltä pakkelin alta näkisi?
Häh miks menisit väärän värisessä meikkivoiteessa yhtään mihinkään? Tai siis yleensä ihmiset olettaa että naamassas oleva meikkivoide on sun omien kasvojen värinen ja jos näin ei ole niin kai sä nyt sen niille kerrot
Vierailija kirjoitti:
Kaksi kysymystä heräsi, miksi et mene kampaajalle hiukset luonnontilaisina? Tietysti he olettavat että tukkasi on sellainen,koska joillain on piikkisuora,sileä hius. Et varmaankaan kerro,että olet suoristanut hiukset tai tehnyt olaplexin vasta.
Ja toinen,miksi käytät aina väärän väristä meikkivoidetta?
Sanoinhan tuossa, että joskus menen tukka pörheänä. Joskus taas suoraan töistä, niin silloin tukka on suoristettu. Jos tukka on luonnontilassa, niin se huono kunto näkyy tietty selkeämmin, mutta luulisi että kampaaja erottaisi suoristuksen jälkeenkin tilanteen.
Meikkivoiteesta. Esim. kesän jälkeen menen ostamaan vaaleampaa meikkivoidetta, kun iho ei ole enää niin ruskettunut. Ammattilaisen pitäisi osata katsoa kaulan ihosta oikea sävy, vähintäänkin pitäisi erottaa se meikkivoiteen jättämä raja leuassa. Mutta eivät erota, vaan tarjoavat sinnikkäästi sitä liian tummaa.
Tämän keskustelun tarkoitus on siis herätellä ihmisiä ymmärtämään, ettei niihin ammattilaisiin aina kannata uskoa sokeasti. Ap
Vierailija kirjoitti:
Häh miks menisit väärän värisessä meikkivoiteessa yhtään mihinkään? Tai siis yleensä ihmiset olettaa että naamassas oleva meikkivoide on sun omien kasvojen värinen ja jos näin ei ole niin kai sä nyt sen niille kerrot
Vaikka asiakkaalla olisi kilo oranssia pakkelia naamassa, niin kyllä ammattimaisen kosmetiikkamyyjän pitäisi pystyä katsomaan se asiakkaan ihoon oikeasti sopiva sävy. Ei niin, että asiakas kertoo, että ”tää mun nykyinen sävy ei muuten sovi mulle”. Ap
Kaksi kysymystä heräsi, miksi et mene kampaajalle hiukset luonnontilaisina? Tietysti he olettavat että tukkasi on sellainen,koska joillain on piikkisuora,sileä hius. Et varmaankaan kerro,että olet suoristanut hiukset tai tehnyt olaplexin vasta.
Ja toinen,miksi käytät aina väärän väristä meikkivoidetta?