Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko harrastanut koulushoppailua?

Vierailija
09.09.2018 |

Eli oletko pakottanut lapsesi musiikkiluokalla/erikoisen kielen opiskelijaksi tms., jotta saat lapsesi hyvään "ei niin rikkaaseen" kouluun?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulushoppailua :D:D:D Ei Suomessa kouluihin rahalla pääse. 

Kyllä pääsee. Jos on rahaa ostaa asunto hyvältä alueelta, pääsee myös hyvän alueen kouluun.

Vierailija
22/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikkiluokille tai muille painotusluokille ei niin vain mennä. Ei vaikka vanhemmat kuinka painostaisivat. Niihin on pääsykokeet. Osassa kouluista hyvinkin vaativat sellaiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minä Nico-Petterin pakottanut pianotunneille ja viulutunneille ja cembalotunneille, mutta ei ne silti sitä musiikkiluokille ota. Ei, vaikka kuinka olen painostanut :,( 

Vierailija
24/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvinnut pakottaa, halusi itse musapainotteiselle luokalle ja on lahjakas.

Vierailija
25/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä seurattiin sveitsiläistä opetussuunnitelmaa, joka alakoulussa vastaa aika paljon suomalaista (ei tosin ole uskontoa). Palkattiin saksankielinen (myös ranksa) yksityisopettaja. Lapset tekivät kantonin tasokokeet joka vuosi. Lukioon menivät Sveitsiin (maksoi 1000 frangia/v). Yliopistoon pääsee lukion todistuksella. Vanhempi sai hyvän työpaikan kandivaiheen jälkeen, nuorempi jatkaa nyt maisteriopintoja (tekee myös töitä).

Vierailija
26/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen. Elämäni paras valinta sen jälkeen,kun valitsin heille isän. Kaksi lapsistani opiskelee nyt lääketiedettä, kolmas meni armeijaan, aloittaa ensi syksynä Aallossa kauppatieteiden parissa.

Tavislukion jälkeen näistä olisi todennäköisesti tullut 2 sairaanhoitajaa ja 1 tradenomi.

Tiedoksesi että asiasisällöltään merkonomi tradenomi sekä kauppatieteiden maisteri ovat hyvin pitkälti samojen asioiden jankkausta.

Vierailija
27/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lapsiani painostanut, mutta aikanaan painostin vanhempiani, että antaisivat minun hakea musiikkiluokille. Eivät meinanneet päästää, kun koulu oli niin kaukana. Onneksi antoivat viimein periksi. Musiikista tuli minulle sitä kautta ammatti.

Vierailija
28/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen. Elämäni paras valinta sen jälkeen,kun valitsin heille isän. Kaksi lapsistani opiskelee nyt lääketiedettä, kolmas meni armeijaan, aloittaa ensi syksynä Aallossa kauppatieteiden parissa.

Tavislukion jälkeen näistä olisi todennäköisesti tullut 2 sairaanhoitajaa ja 1 tradenomi.

Tiedoksesi että asiasisällöltään merkonomi tradenomi sekä kauppatieteiden maisteri ovat hyvin pitkälti samojen asioiden jankkausta.

Asiasisällöltään samojen asioiden jankkausta? Ei ole. Taidat luulla enemmän kuin tiedät. Minulla on näistä kaikista 2000-luvulta kokemus eikä ollut mitenkään samojen asioiden jankkausta.

Vierailija
29/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haettiin aikoinaan koulukiusaamisen (joka oli ihan todellista) takia paikka yläasteelta oman koulupiirin ulkopuolelta ns. paremman alueen koulusta. Sieltä sitten Ressuun ja nyt on lapsi DI.

Vierailija
30/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyötyä armeijasta on kauppakorkeassa?

Ei välttämättä mitään, mutta pojilla on tapana sinne mennä keskiasteen opintojen jälkeen. Henkisesti siellä on helpompaa kun tietää, että keväällä ei ole pääsykokeita, vaan opiskelupaikka on valmiina.

Vierailija
31/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä tiedä yhtäkään merkonomia, joka tietäisi mitään robustness testistä ja aika moni tradenomikin taitaa pudistella päätään, jos siitä pitäisi kertoa. Sama juttu, jos pyytäää selittämään Fama-French kolmen faktorin mallia. Mutta samaa asioiden jankkaustahan se sinulle on, merkonomi vain ei kuunnellut tunnilla.

Vierailija
32/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Muutettiin terveen koulurakennuksen perässä ja kieltämättä alue on myös sosiaalisesti onnistunut. Surullista, että tähän on menty!

Vierailija
33/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuolla joku jankkaa siitä, kun jotkut oppilaat häiriköi tunneilla kun ei osaa suomea / ole suomalaista alkuperää... kyllä vaan mun ala-asteella ne suomalaista alkuperää olevat kersat häiriköi ihan samalla tavalla puolet tunneista :d

Vierailija
34/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olen pikkupaikkakunnalta, jossa ei tarvinnut miettiä tällaisia höpöjuttuja. Kaikki meni samaan seiskan keskiarvorajan lukioon. Ja niin vain minäkin kirjoitin moninkertaiset ällät ja yliopistossa pärjäsin ihan samalla lailla kuin nämä eliittilukioiden lapsukaiset. Huhhuh!

Niin minäkin. Mutta paljon onnellisempi olisin ollut jossain eliittilukiossa, jossa olisin saanut olla tavallinen oppilas muiden joukossa enkä se, joka muiden oppilaiden mielestä oli omituinen hikari.