Pukamavoiteet
Mitä tuollaiselta tuotteelta voi odottaa? Ulkoiset pukamat ovat istunnon jälkeen ehkä herneen kokoisia, muuten (vaikka aamuisin) lähes kokonaan näkymättömiä. Kutiavat kyllä, mutta eivät vuoda. Jos ostan vaikka Scheriproct voidetta, mihin se pystyy? Voiko se oikeasti pienentää tai jopa poistaa pukamat vai auttaako se vain kutinaan/kipuun?
Kommentit (8)
Minulla auttoi hyvin. Taisi olla juuri tuota voidetta. Auttoi hyvin kipuun ja pukama ei ole palannut takaisin ainakaan vielä. Yritin käyttää myös puikkoja, mutta kivultani en saanut laitettua niitä.
Mun mielestä toi tehoaa yhtä hyvin kuin rusina korvassa.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä toi tehoaa yhtä hyvin kuin rusina korvassa.
Voiteissa on jotain kipulääkettä, tulehdusta laskevaa kemikaalia ja ehkä lisäksi jotain bakteereja tappavaa.
Niillä ei ole siis kertakaikkiaan mitään vaikutusta itse pukamaan mutta tekevät olon hiukan helpommaksi pukaman parantumista odotellessa ellei jostain syystä halua mennä lääkäriin ja hoitaa vaivaa kerralla kuntoon.
Ainoa hoito on hirtttäminen tai leikkaus. Paranevat hirttämällä samantien, leikkauksen jälkeen haavan paraneminen vie päiviä mutta parempi sekin kuin pahimmillaan viikkoja kestävä kipu puhumattakaan siitä miten tuskallinen oikein kunnolla tulehtunut pukama on.
Miten noi pukamat oikein "toimui"? Voivatko ne tulla ja mennä itsestään?
Ulkoisiin pukamiin ei voi käyttää hirttohoitoa. Voiteet auttaa yleensä sellaiseen aktiiviseen kivuliaaseen vaiheeseen jossa pukama on turvonnut, mutta useimmiten isommista ulkoisista pukamista jää peräaukon viereen ihoheltta, johon voiteet ei auta. Ainoa hoito niihin on leikkaus mutta sekin tehdään yleensä vasta jos ihohetulat on todella valtavia, koska on pidätyskyvyn kärsimisen riski ja todella tuskallinen paranemisvaihe. Useimmiten on vaan paras hyväksyä pukamanjäänteensä ja hoitaa hygienia pesemällä peppu aina kakan jälkeen (pelkällä paperilla ei saa puhtaaksi jos anuksen ympärillä on ihohetuloita).
Saa tähän vastatakin! ;)