Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko harrastanut koulushoppailua?

Vierailija
09.09.2018 |

Eli oletko pakottanut lapsesi musiikkiluokalla/erikoisen kielen opiskelijaksi tms., jotta saat lapsesi hyvään "ei niin rikkaaseen" kouluun?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Toinen lapsista on käynyt ruotsinkielisen koulun (peruskoulu ja lukio), nyt siis lukion viimeisellä. Suunnittelee yliopisto-opintoja erään alan ruotsinkielisellä linjalla.

Vierailija
2/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä lailla pakottanut?😂

Se on lapsen etu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Haettiin toissijaisella haulla sopivaan kouluun.

Ja toisen lapsen kohdalla muutettiin ”sopivalle” alueelle.

Vierailija
4/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pakottanut. Harva lapsi erityisesti nauttii jossain homeisessa slummikoulussa älämölömeiningissä...

Meillä lapset on käyneet kielikoulun eskarin. Sen jälkeen toinen meni kielikouluun alakouluun, siitä siirtyi painotukseen ja on nyt Ressussa.

Toinen meni alaluokille kielipainotukseen ja on nyt kuvispainotuksessa. Ressuun tähtää hänkin.

Vierailija
5/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Elämäni paras valinta sen jälkeen,kun valitsin heille isän. Kaksi lapsistani opiskelee nyt lääketiedettä, kolmas meni armeijaan, aloittaa ensi syksynä Aallossa kauppatieteiden parissa.

Tavislukion jälkeen näistä olisi todennäköisesti tullut 2 sairaanhoitajaa ja 1 tradenomi.

Vierailija
6/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan, sillä valittiin asuinalue osittain sen mukaan, mihin kouluun sieltä mennään.

Vierailija
7/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on lapsen etu.

Niin ajatus oli siis, että oletko käyttänyt jotain erityisjuttua tekosyynä saada lapsi hyvään kouluun, jossa luokat ei ole täynnä aavikkoihmisiä ym. haastavaa materiaalia?

Lapsihan on helppo saada painostettua, esim. sinähän tykkäät soitella tuota triangelia, niin eikö olisi kiva mennä musiikkiluokalle, eikös juu, joo joo sano nyt että haluat jookos joo, äiti ostaa sitten sinulle uuden iphonen!

Vierailija
8/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietämättäni joo. 

Ulkomailta Suomeen muuttaessamme laitoin lapset englanninkieliselle luokalle.

En silloin tajunnut etua, kuopuksellanikin on nyt 7. luokalla kymmenen oppilasta hänen luokallaan ja suurin osa opettajista joutuu valmistelemaan kaiken materiaalin itse, koska valmista ei ole olemassakaan. Eli miettimään oikeasti mitä opettaa. Enkun opena ollut aina natiivi britti.

kaksi meni jo lukioon 9,65 ja 9,42 keskiarvoilla. 

Lisäksi tietty helppo valita esim. A2 nkieli, koska enkku ei vie tilaa hankalammilta kieliltä.

Vierailija
9/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on lapsen etu.

Niin ajatus oli siis, että oletko käyttänyt jotain erityisjuttua tekosyynä saada lapsi hyvään kouluun, jossa luokat ei ole täynnä aavikkoihmisiä ym. haastavaa materiaalia?

Lapsihan on helppo saada painostettua, esim. sinähän tykkäät soitella tuota triangelia, niin eikö olisi kiva mennä musiikkiluokalle, eikös juu, joo joo sano nyt että haluat jookos joo, äiti ostaa sitten sinulle uuden iphonen!

Voi kuule. Painotuksiin on äärettömän vaikeaa päästä. Musiikkipainotus sattuu olemaan esim meidän alueella omassa koulussa ja vuosien ajan olen seurannut sinne pääsemisen prosentteja. Suurimmalla osalla on vuosien opiskelu takana siinä vaiheessa, kun sinne pyritään ja paljon lahjakkaita jää rannalle.

Kun omani pyrki kielikoulun eskariin, hakijoita oli 200 ja 40 pääsi.

Vierailija
10/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen pikkupaikkakunnalta, jossa ei tarvinnut miettiä tällaisia höpöjuttuja. Kaikki meni samaan seiskan keskiarvorajan lukioon. Ja niin vain minäkin kirjoitin moninkertaiset ällät ja yliopistossa pärjäsin ihan samalla lailla kuin nämä eliittilukioiden lapsukaiset. Huhhuh!

Vierailija
11/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen. Elämäni paras valinta sen jälkeen,kun valitsin heille isän. Kaksi lapsistani opiskelee nyt lääketiedettä, kolmas meni armeijaan, aloittaa ensi syksynä Aallossa kauppatieteiden parissa.

Tavislukion jälkeen näistä olisi todennäköisesti tullut 2 sairaanhoitajaa ja 1 tradenomi.

Mitä hyötyä armeijasta on kauppakorkeassa?

Vierailija
12/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olen pikkupaikkakunnalta, jossa ei tarvinnut miettiä tällaisia höpöjuttuja. Kaikki meni samaan seiskan keskiarvorajan lukioon. Ja niin vain minäkin kirjoitin moninkertaiset ällät ja yliopistossa pärjäsin ihan samalla lailla kuin nämä eliittilukioiden lapsukaiset. Huhhuh!

Pikkukunnassa ei koululuokasta taida olla puolet hoonosoomiväkeä, joiden opettamiseen menee kaikki opettajan resurssit?

Vierailija
13/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässähän ei ole kyse lukioista ollenkaan... 

Vierailija
14/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt musiikkiluokat (täysin omasta tahdostani), koska musiikki on aina ollut minulle tärkeä harrastus. Edes näin aikuisella iällä en osaa ajatella, että olisin musiikkipainotteisuuden vuoksi ollut jotenkin muita paremmassa koulussa. Itse asiassa esimerkiksi kemiaa ja fysiikkaa oli yläasteella huomattavasti vähemmän kuin ns. tavallisilla luokilla. Siinä suhteessa siis mentiin alemmalla tasolla kuin muut.

Vierailija
15/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt musiikkiluokat (täysin omasta tahdostani), koska musiikki on aina ollut minulle tärkeä harrastus. Edes näin aikuisella iällä en osaa ajatella, että olisin musiikkipainotteisuuden vuoksi ollut jotenkin muita paremmassa koulussa. Itse asiassa esimerkiksi kemiaa ja fysiikkaa oli yläasteella huomattavasti vähemmän kuin ns. tavallisilla luokilla. Siinä suhteessa siis mentiin alemmalla tasolla kuin muut.

No tässä varmaan puhutaan nyt lähinnä pääkaupunkiseudusta, jossa osassa kouluista oppilasmateriaali on oikeasti niin haasteellista, että opetuksen tasosta voi syystäkin olla huolissaan.

Vierailija
16/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tässä varmaan puhutaan nyt lähinnä pääkaupunkiseudusta, jossa osassa kouluista oppilasmateriaali on oikeasti niin haasteellista, että opetuksen tasosta voi syystäkin olla huolissaan.

Kävin ne musiikkiluokat nimenomaan pk-seudulla. Silti en koe olleeni muita paremmassa koulussa. Ja ap ei maininnut mitään pk-seudusta. Vain musiikkiluokista ja erikoisista kielistä. Niitä on tarjolla muuallakin. 

Vierailija
17/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin ne musiikkiluokat nimenomaan pk-seudulla. Silti en koe olleeni muita paremmassa koulussa. Ja ap ei maininnut mitään pk-seudusta. Vain musiikkiluokista ja erikoisista kielistä. Niitä on tarjolla muuallakin. 

Oliko musiikkiluokastanne puolet suomea huonosti puhuvia?

Vierailija
18/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Venäjänkielisiä oli paljonkin. Heistä osa ei puhunut suomea kovin hyvin.

Vierailija
19/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun kouluaikanani missään koulussa ei ollut luokkaa, jossa puolet olisi ollut ulkomaalaistaustaisia. Ei musiikkiluokilla eikä tavallisilla luokillakaan. t.eri

Vierailija
20/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulushoppailua :D:D:D Ei Suomessa kouluihin rahalla pääse.