Paastosokeri oli 5.9?? Onko hätä
Paastosokeri oli aluksi 6.2. Mutta verta tuli hyvin vähän ja otin ekat veret. Sitten mittasin uudestaan ja pyyhkäsin veren pois ekaksi, oli 5.9 kaksi kertaa. Nyt alotan liikunnan vai onko jo lekuri varattava en halua lääkkkeitä
Kommentit (39)
Mutta eikö ruokavalio auta ja liikunta minullakin vähän ylipainoa kalan rasva taas hyvä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohiksena raja-arvoista, koski ne sitten sokereita, kolesterolia tms.: Eri maissa on käytössä erilaisia raja-arvoja. Jo se kertoo siitä, että mitään absoluuttia ei ole.
Esim kolesterolirajat ovat mielenkiintoisesti erilaiset vaikka Norjassa ja Suomessa.
Ymmärrätkö, miksi?
Kyllä, ymmärrätkö sinä?
Ymmärrän
Miksi? Kertokaa mullekin, en ymmärrä.
Norjalaiset syö rasvaista kalaa joka päivä.
No ei ne viitearvot siitä riipu, mitä syö. Tajuatko, mitä tarkoittaa viitearvo?
Tajuatko ite, mitä tarkoittaa kolesteroli?
Et vastannut kysymykseen.
Tajuan, mitä kolesteroli tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Mittaan paaston aamuisin ja sitten 2 tuntia aterioiden jälkeen. Onko ok. Mulla on kerran otettu labran paasto oli vähä koholla. Mut söin suklaan illalla
Oikea tapa on ottaa mittauspareja ilta - aamu ja ennen ateriaa - 2 h aterian jälkeen. Noilla sun mittauksilla pelkästään aterian jälkeen ei tee mitään.
Buahahaa. Ei se kolesteroliarvo vain Norjassa ole eri kuin Suomessa.
Lisäksi raja-arvoja muutellaan uusien tutkimustulosten myötä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikö ruokavalio auta ja liikunta minullakin vähän ylipainoa kalan rasva taas hyvä
Niin, mihin auttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohiksena raja-arvoista, koski ne sitten sokereita, kolesterolia tms.: Eri maissa on käytössä erilaisia raja-arvoja. Jo se kertoo siitä, että mitään absoluuttia ei ole.
Esim kolesterolirajat ovat mielenkiintoisesti erilaiset vaikka Norjassa ja Suomessa.
Ymmärrätkö, miksi?
Kyllä, ymmärrätkö sinä?
Ymmärrän
Miksi? Kertokaa mullekin, en ymmärrä.
Norjalaiset syö rasvaista kalaa joka päivä.
No ei ne viitearvot siitä riipu, mitä syö. Tajuatko, mitä tarkoittaa viitearvo?
Tajuatko, mitä kello on?
Ne mitään raja-arvoja oo vaan viitearvoja.
Mun 84-vuotias äitini kertoi TAAS, kuinka hän on "diabeetikko": hänen ollessaan 28-vuotias vuonna 1962, oli paastosokerinsa 7-8 ja lääkäri oli sanonut diabetekseksi.
Koskaan äiti ei ole mitään lääkettä saanut ja sokerit pysyneet noilla nurkilla yli puoli vuosisataa...
Silti tituleeraa itseään diabeetikoksi. Suoraan sanoen olen tosi *!tuuntunut hänen puheisiinsa, koska lähipiirissä on oikeita diabeetikkoja, jotka ovat eläneet todeksi kaikki 1-tyypin diabeteksen haitat: sokeus, munuaissiirto, neuropatia jne.
Älkää ottako liian isoja murheita viitearvoista hiukan poikkeavista arvoista!
Ei ole. Vasta yli kuuden menevä on kohonnut.
Vierailija kirjoitti:
Mun 84-vuotias äitini kertoi TAAS, kuinka hän on "diabeetikko": hänen ollessaan 28-vuotias vuonna 1962, oli paastosokerinsa 7-8 ja lääkäri oli sanonut diabetekseksi.
Koskaan äiti ei ole mitään lääkettä saanut ja sokerit pysyneet noilla nurkilla yli puoli vuosisataa...
Silti tituleeraa itseään diabeetikoksi. Suoraan sanoen olen tosi *!tuuntunut hänen puheisiinsa, koska lähipiirissä on oikeita diabeetikkoja, jotka ovat eläneet todeksi kaikki 1-tyypin diabeteksen haitat: sokeus, munuaissiirto, neuropatia jne.
Älkää ottako liian isoja murheita viitearvoista hiukan poikkeavista arvoista!
Äitisi ON määritelmän mukaan diabeetikko jos paastosokeri on toistuvissa mittauksissa 7 tai enemmän.