Ketä on kähmitty
Koulussa, töissä, muualla?
Tuo äänesi kuuluville.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravintolassa on kähmitty ja tarrattu kiinni muniin.
M43Tämä on inhottavaa, eivät jätä edes miehiä rauhaan! Hyi olkoon.
Miehiä vasta baareissa kähmitäänkin ja siitä pitäisi olla muka vielä iloinen kun joku vanha muumio kourii persettä ja etumusta.
Baareissa?! No älä mene b luokan kuppiloihin. Baarit on hiukka eri asia kuin ala-asteet.
Kyllä sitä tapahtuu paremmissakin paikoissa. Ja on kai minulla jumalauta oikeus mennä vaikka räkäläänkin ilman että joku susiruma harppu tulee puristelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Naiset kokevat ahdistelua ja rasvaisia juttuja päivittäin. Yleensä nämä setäihmiset eivät edes tajua mitä tekevät, ovat olevinaan niin hauskoja.
Mielestäni naisten kokema ahdistelu on siitä syystä usein vakavampaa, että naiset ovat usein heikompia, jonka takia raiskatuksi tulemisen pelko on yleisempää. Näitä setäihmisiä on ihan valtavasti, mutta valitettavasti on myös niitä naisia, jotka kokevat, että miesten ahdistelu on jotenkin hyväksyttävämpää ja hauskempaa, sillä siinä on sukupuoliroolit toisinpäin. Eli naisten tekemää ahdistelua ei koeta niin vakavana, mitä se ei myöskään ole, mutta ei tee siitä siltikään mitenkään hyväksyttävämpää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites tämä nyt näin kääntyi että miehet tekevät itsestään uhreja porukalla. Seuraavaksi kai väitetään että naiset tienaavatkin paremmin vaikka ovat matalammin koulutettuja.
Eli mielestäsi vain naiset saaat puhua ahdistelusta? Olet kuvottava!
Saavat miehetkin puhua. Olisi kiva kuulla kerrankin joltain mieheltä miksi hän kähmii.
Kyllä kuvotus on ihan jossain muualla.Minä haluaisin kuulla miksi naiset kähmii ja sitten vähättelevät vielä asiaa. Kuvittelevatko ne että se on miehelle jotenkin kunniallista kun joku ruma akka tulee muniin kiinni?
Harvemmin ne munista tarraa, perseen taputtelu taas ei ole heistä häirintää, jollei mies tee sitä.
Mutta oikeasti, en ihmettele jos tuota ei tapahdu kaikille miehille. Yli 40v miehistä 75% on lihavia tai hyvin lihavia. Jos satut kuulumaan tähän 25% se onkin arkisempaa.
Ennen tuo kähmintä oli aika tavallista, niin koulussa kuin työpaikallakin. Puhun siis 80-luvusta. Ei silloin siihen kukaan puuttunut. Uskon että suurintaosaa naisista on kähmitty tai ainakin ehdoteltu ja puhuttu sopimattomia jos ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites tämä nyt näin kääntyi että miehet tekevät itsestään uhreja porukalla. Seuraavaksi kai väitetään että naiset tienaavatkin paremmin vaikka ovat matalammin koulutettuja.
Saavat miehetkin puhua. Olisi kiva kuulla kerrankin joltain mieheltä miksi hän kähmii.
Kyllä kuvotus on ihan jossain muualla.Minä haluaisin kuulla miksi naiset kähmii ja sitten vähättelevät vielä asiaa. Kuvittelevatko ne että se on miehelle jotenkin kunniallista kun joku ruma akka tulee muniin kiinni?
Harvemmin ne munista tarraa, perseen taputtelu taas ei ole heistä häirintää, jollei mies tee sitä.
Mutta oikeasti, en ihmettele jos tuota ei tapahdu kaikille miehille. Yli 40v miehistä 75% on lihavia tai hyvin lihavia. Jos satut kuulumaan tähän 25% se onkin arkisempaa.
Kyllä ne hipelöijäakat tarraa muniinkin kiinni mielellään.
Meidän koulussa 2 poikaa otti tyttöä käsivarsista kiinni ja piti aloillaan kun kolmas ihan rauhassa kokeili miltä työn alapää ja tissit tuntuvat. Tyttö yritti rimpuilla mutta irti ei päässyt.
Vierailija kirjoitti:
Meidän koulussa 2 poikaa otti tyttöä käsivarsista kiinni ja piti aloillaan kun kolmas ihan rauhassa kokeili miltä työn alapää ja tissit tuntuvat. Tyttö yritti rimpuilla mutta irti ei päässyt.
Teitkö asialle mitään?
Vierailija kirjoitti:
Siis laittoi käden paidan alle ja pikkuhousujen sisälle? Aika sairasta porukkaa. Ei olis ite pienenä tullut mieleen.
Viidesluokkalaisena oli otettava vastaan luokkatoverien väkisinpuristelua. Kukaan ei puuttunut asiaan, ja se oli toistuvaa. Sanoin ei, aina rimpuilin vastaan mutta poikia oli liikaa, joku oli aina pitelemässä käsistä kiinni, ja kun lopulta itkin, lopettivat. Samanikäisenä sukulaismies kähmi myös. Ulkomailla on kähmitty, kadulla on kähmitty. Junassa on lyöttäydytty seuraan vaikka olen tehnyt selväksi etten halua. Kouriminen, kähmiminen, kopelointi jatkuivat parikymppiseksi asti. Sitten uskalsin sanoa vastaan, ja sitten alkoi yleinen tytöttely :)
Hävettää niin paljon myöntää, mutta voimani tunnossa olen kerran puristanut VITSILLÄ nuorta miestä takapuolesta. Ei varmasti ollut hänestä hauskaa, ja kadun sitä todella paljon. En enää ikinä tee niin, minun olisi pitänyt olla fiksumpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teitkö asialle mitään?
Eipä silloin kukaan tehnyt.
Nykyään tuosta nousisi iso haloo, toivon ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itsellä ainakin sen perseen puristelun taustalla oli juuri järkkynyt mielenterveys ja yritys kokeilla käyttäytyä eri tavalla miesten kanssa kuin aiemmin, jotenkin koitin lähestyä rohkeammin vaikkei se omalta tavalta tuntunutkaan. Mutta mahtoi olla ällöttävää enkä jälkeenpäinkään kehdannut pyytää anteeksi.
Tiedän myös monien tyttöjen lukioaikana olleen bileissä aika helposti kiinni miesten vehkeissä (ei siis vain perseissä) koska humalassa itsevarmuus ja luulivat poikien tykkäävän siitä. Uskon että molemmin puolin varsinkin humalainen ahdistelija ei välttämättä edes ymmärrä käytöksensä sopimattomuutta ja aidosti luulee toisen pitävän siitä, jos tätä ei ihan selvästi ilmaise.... (oltiin täysi-ikäisiä jo kyllä).
Yläasteella yksi tyttö kiusasi ja ahdisteli kaikkia kohdalle osuneita, jälkeenpäin epäilen, että häntä oltiin hyväksikäytetty kun oli niin älyttömän kiinnostunut seksistä sen ikäisenä jne... Tiesi myös asioita mitä sen ikäisten ei pitäisi vielä tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itsellä ainakin sen perseen puristelun taustalla oli juuri järkkynyt mielenterveys ja yritys kokeilla käyttäytyä eri tavalla miesten kanssa kuin aiemmin, jotenkin koitin lähestyä rohkeammin vaikkei se omalta tavalta tuntunutkaan. Mutta mahtoi olla ällöttävää enkä jälkeenpäinkään kehdannut pyytää anteeksi.
Tiedän myös monien tyttöjen lukioaikana olleen bileissä aika helposti kiinni miesten vehkeissä (ei siis vain perseissä) koska humalassa itsevarmuus ja luulivat poikien tykkäävän siitä. Uskon että molemmin puolin varsinkin humalainen ahdistelija ei välttämättä edes ymmärrä käytöksensä sopimattomuutta ja aidosti luulee toisen pitävän siitä, jos tätä ei ihan selvästi ilmaise.... (oltiin täysi-ikäisiä jo kyllä).
Yläasteella yksi tyttö kiusasi ja ahdisteli kaikkia kohdalle osuneita, jälkeenpäin epäilen, että häntä oltiin hyväksikäytetty kun oli niin älyttömän kiinnostunut seksistä sen ikäisenä jne... Tiesi myös asioita mitä sen ikäisten ei pitäisi vielä tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli naisen kähmiessä syy löytyy muualta kuin naisesta itsestään? Minun mielestäni kähmivä nainen ei ole sen parempi kuin kähmivä likainen setäkään.
Kysykääpä tyttäriltänne ovatko he nähneet/kokeneet kähmintää.
Saatatte yllättyä!
Vierailija kirjoitti:
Minä olen joutunut kokemaan seksuaalista häirintää ja sen jälkeen tytöttelyä. Olen filosofian maisteri, asiantuntijatehtävissä mutta edelleen olen joidenkin miesten mielestä kahvinkeittäjä tyttö jota pyydetään polvelle istumaan. Se on alentavaa.
Sinulla ei kylläkään ole oikeata ammattia
Kuudennella luokalla alkoi kähmiminen ja sitä kesti koko yläkoulun ajan. En olisi uskaltanut kertoa siitä kenellekkään. Yhden opettajan poika oli mukana kähmimisessä, joten tuskin kukaan opettajista näki mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli naisen kähmiessä syy löytyy muualta kuin naisesta itsestään? Minun mielestäni kähmivä nainen ei ole sen parempi kuin kähmivä likainen setäkään.
Vastasin nimenomaan kysymykseen miksi naiset kähmii, enkä ole ikinä väittänyt että naisten tekemä kähmintä olisi mitenkään parempi. Koitin vaan arvailla mitä siellä taustalla voisi olla, uskon että harva ihminen on tunteeton sika joka viis veisaa toisen ahdistuksesta ja saa siitä nautintoa. Joskus ihminen, mies tai nainen, ei tajua, ettei juttu ole molemminpuolinen tai oireilee vaikka vakavan seksuaalisen trauman tai hyväksikäytön seurauksena. Mainittakoon, että esim. humala voi heikentää kykyä ymmärtää toisen eleistä jne. ettei oma käytös ole ok. Tietenkin vastuu on ahdistelijalla enkä ole itsekään mitenkään ok sen kanssa, että olen toista ällöttävästi lääppinyt. Nimenomaan minullakaan ei ole tästä puhtaat paperit, etten ole mikään Madonna.
Minä olen nähnyt kun kaveria ahdisteltiin koulussa. Hän ei ikinä puhunut siitä kenellekkään, mittayksikkö tiesivät sen. Tyttö oli ihan tavallinen naapurin tyttö. Kukaan ei mennyt väliin ihan siitä syystä, ettei halunnut itselleen samaa kohtaloa.
Minä haluaisin kuulla miksi naiset kähmii ja sitten vähättelevät vielä asiaa. Kuvittelevatko ne että se on miehelle jotenkin kunniallista kun joku ruma akka tulee muniin kiinni?