Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Unitutkimuksessa käyneet!

Vierailija
09.09.2018 |

Miten pääsitte sinne? Millainen se oli?
Itse kärsinyt vuosia unettomuudesta.
Nyt alkaa pinna loppua kun lääkäri tyrkyttää erilaisia psykoosilääkkeitä, mutta väistää kysymyksen kun tiedustelen voisiko päästä sellaiseen tutkimukseen. Asun Tampereella.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuslääkäri sitä itse minulle ehdotti, lisääntyneen päiväväsymyksen selvittämiseksi.

Tutkimus tehtiin kotona, ja oli ihan ok. Se nenäkappale oli aika inhottava, ja muutaman kerran heräsin siihen, että olin sotkeutunut niihin letkuihin. Mutta riittävästi kuitenkin tuli aineistoa. Mitään fyysistä syytä ei väsymykseen löytynyt.

Vierailija
2/7 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sen voi kotonakin tehdä, en tiennytkään. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän sitten jos päätyy tutkimukseen, eikä nuku?

Paljonko tätä aineistoa tarvitaan jotta sitä tutkimusta voi jotenkin tulkita? Ap

Vierailija
4/7 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan noita tutkimuksia on erilaisiakin. Mutta juu, kotona minulle se tehtiin.

Vierailija
5/7 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni annos esim. Klotriptyliä tai Mirtazapinia on nykyään yleinen lääke unettomuuden hoitoon. Niitä otetaan vain murto-osa siitä, mitä psyyken sairauksiin käytettäisiin. Pari tuntia ennen nukkumaanmenoa otettuna antaa hyvän unen ainakin minulle.

Eihän mikään lääke koskaan paras vaihtoehto ole, aina niissä on sivuvaikutuksia. Vaikeasta elämäntilanteesta johtuvaan unettomuuteen otan Klotriptyliä ja melatoniinia, muuten en jaksaisi töissä käydä, koska ilman niitä en saa nukuttua.

Voithan silti pyytää unitutkimuksen, mutta mitäs se auttaa jos tulos on se, että et vain nuku kunnolla tai nukut liian vähän.

Lääkitähän se unettomuus pitää jos muut konstit ei auta. Unta on saatava tavalla tai toisella.

Vierailija
6/7 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nukuin 5 tuntia, se ainakin tuntui riittävän. Toki sen kanssa voi sitten viettää useammankin yön, jos ensimmäisenä ei saa lainkaan nukuttua . T. 1

Vierailija
7/7 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kotonatehtävä on uniapneatesti (ainakin minun oli), siinä ei mitattu unen syvyyttä, kestoa tms.

Minäkin otin joskus pienen annoksen rauhoittavaa, jos uni ei tullut - pari x vko vuosien ajan. Sitten sairastuin kilpirauhasen liikatoimintaan ja tuli taikauskoinen olo, että elimistö yritti potkia pakkorauhoitusta vastaan.