Uskaltaako Panacodin jälkeen hypätä auton rattiin?
Kommentit (24)
Ei todella! Olet vaaraksi kaikille!
Mulla ei auta edes siihen kipuun, että joo.
Ei minuun ainakaan Panacod vaikuttanut niin voimakkaasti, etten olisi pystynyt autoa ajaa. Olo oli ihan normaali.
En ole ottanut riskiä. Otan itse Panadolia tai Buranaa niillä kerroilla kun pitää ajamaan lähteä.
Oon käyttäny panacodia ilman että se sekoittaa päätä. Sirdaludista sensijaan sammun aina.
Kolmiolääke, joten et lähde rattiin.
Älä ainakaan jos oot ottanu 2 kpl niitä. Itse en lähtisi edes yhden jälkeen ajamaan. Poliisi jos pysäyttää ja tekee huumepikatestin niin siinä näkyvät opiaatit. Siinä vaiheessa ei auta sanominen että lääkäri määrännyt. Jos olet jotain vahinkoa aiheuttanut tai ajanut ylinpeutta niin kortti lähtee päihtyneenä ajamisesta ja sakot päälle. Eikä sekään riitä että itse ajaa varovasti koska liikenne on törttöjä täynnä ja mitä vaan voi sattua.
Siinä on paljon eroa ihmisten välillä että miten voimakkaasti kodeiini vaikuttaa. Sanoisin että max. yhden Panacodin jälkeen saattaa vielä olla ajokuntoinen, jos sille ei ole herkkä ja ei ole muita haittatekijöitä, esim. univaje, alkoholi tai muut lääkkeet, mutta ainakaan jos sitä on otettu enemmän niin en suosittelisi. Kodeiinin puoliintumisaika elimistössä on n. 2-4 tuntia eli jos illalla on otettu vähän niin ei välttämättä aamulla vaikuta ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Älä ainakaan jos oot ottanu 2 kpl niitä. Itse en lähtisi edes yhden jälkeen ajamaan. Poliisi jos pysäyttää ja tekee huumepikatestin niin siinä näkyvät opiaatit. Siinä vaiheessa ei auta sanominen että lääkäri määrännyt. Jos olet jotain vahinkoa aiheuttanut tai ajanut ylinpeutta niin kortti lähtee päihtyneenä ajamisesta ja sakot päälle. Eikä sekään riitä että itse ajaa varovasti koska liikenne on törttöjä täynnä ja mitä vaan voi sattua.
Tekeekö muka poliisi automaattisesti jotain huumetestejä? Itse olin kerran osallisena kolariin, eikä poliisi mitään huumeita testannut, puhallutti vain. En ollut juonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekeekö muka poliisi automaattisesti jotain huumetestejä? Itse olin kerran osallisena kolariin, eikä poliisi mitään huumeita testannut, puhallutti vain. En ollut juonut.
Kyllä ne niitäkin tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne niitäkin tekee.
Jos vaikutat päihtyneeltä, vaikka puhallat 0.
En ajaisi.
Itsellä menee nuppi ihan sekaisin yhdestäkin panacodista.
Mietippäs kuka maksaa jos esim. kolaat jonkun työkyvyttömyyseläkkeelle?
Vakuutusyhtiö perii eläkemaksut sinulta.
No mikä ettei. Riippuu toki miten se ihmiseen vaikuttaa. Joillakin menee jo yhdestä tabletista pää sekaisin, toisilla kaksi tablettia kerrallaan ei vaikuta mitenkään muuten kuin että sattaa alkaa oksettaa. Se on siis yksi kodeiinin sivuvaikutus joka joillekin tulee, toisille ei.
Minä kuulun noihin joilla yksi tabletti ei toimi ollenkaan, ja jos otan kaksi kerrallaan ja toivon että saisin edes jotain helpostusta kipuun (esim. leikkaushaavaa särkee leikkauksen jälkeen) niin kipu ei helpotu ollenkaan mutta tulee huono olo ja oksettaa. Huomasin sen taas kun kuukausi sitten leikattiin. H*lv*tilliset kivut, en kyennyt nukkumaan enkä tekemään muutakaan, mutta oksetti kun otin kaksi panacodia. Yksi ei tehonnut yhtään vaikka otin lisäksi vielä parasetamolia. Tulehduskipulääkkeitä en voi syödä ja muita lääkkeitä en saanut kuin panacodeja.
Ja jotkut kaverini sanovat että panacod on kamalan vahvaa, yksi tabletti on kuin olisi puoli pulloa kossua juonut... Se kun vaikuttaa ihmisiin niin eri tavalla.
Tramal se on tuhtia tavaraa. Sormeni katkesi irtopoikki ja kipuun tramalia ja panacodia. Panacod tuntui parilta kaljalta, mutta tramal, kuin ois puoli kossua vetänyt.
Riippuu miten hankala liikenne on. Itse olen ajanut maaseudulla sellaisen rauhallisen metsätaipaleen vaikka olinkin vähän pyörryksissä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu miten hankala liikenne on. Itse olen ajanut maaseudulla sellaisen rauhallisen metsätaipaleen vaikka olinkin vähän pyörryksissä.
Eikä riipu. Kolmiolääkkeen vaikutuksen alaisena ei ajeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä riipu. Kolmiolääkkeen vaikutuksen alaisena ei ajeta.
Ei se ole kiellettyä.
Sattuu se silti