Ollanpa siellä Helsingissä edityksellisiä, kun uimahallissakin on unisex-pukuhuoneet!
Onneksi minä asun perinteisemmässä osassa Suomea, jossa nainen saa mennä rauhassa vain naisille tarkoitettuun pukuhuoneeseen.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse mietin kehtaanko mennä ko pukkariin. Mahtaako kukaan kiinnittää asiaan huomiota? Tai kysyykö kassa miksi tarvitsen sitä? Ulkoisesti olen ihan miehen näköinen ja olen joskus jopa käynyt Itiksen hallissa miesten puolella, mutta onhan se non-oppina vähän turhan jännää. Elän stealthina enkä halua tuoda vähemmistöstatustani esiin.
Omasta puolestani vastaan, että evvk miksi kukaan haluaa käyttää ko pukkareita. Jos näkisin jonkun käyttävän unisex pukkaria ilman mitään ulkoista syytä niin en ajattelisi mitään siitä ihmisestä, jokaisella omat syyt. Ihan hyvin voisin itsekin sellaista käyttää.
Kassoilla on varmaan vaitiolovelvollisuus mutta pohdin aletaanko siinä tivata syytä vai sanotaanko, että ei se ole tarkoitettu yksinmeneville tavismiehille, ja sitten pitäis alkaa selittää siinä, että ei ku oon trans tms.
Voithan soittaa sinne ja tarkistaa :) mutta en kyllä usko, että kassaa kiinnostaa. Ja voihan tavismieskin olla niin ujo, ettei halua näyttäytyä alasti.
Vierailija kirjoitti:
Kauhukammio perheellisille. Pervot lasten kimpussa tirkkien, runkaten ja ahdistellen.
Voi j*malauta.
Kyllä, esimerkiksi keskellä sukupuolenkorjausprosessia oleva henkilö valitsee mieluummin unisex-pukuhuoneen taatusti vain päästäkseen runkkaamaan lapsille, ei suinkaan päästäkseen vaihtamaan vaatteet oman kopin rauhassa. Pervoja ja lapsiinsekaantujiahan ne on kaikki tyynni, kyllä näin on!½!!
...Eiku?
(Seuraavan kerran, kun joku tällä palstalla kysyy, miksi Pride-kulkueita oikein pitää järjestää, linkkaan edelliseen kommenttiin. "Tästä syystä".)
Vierailija kirjoitti:
Itse mietin kehtaanko mennä ko pukkariin. Mahtaako kukaan kiinnittää asiaan huomiota? Tai kysyykö kassa miksi tarvitsen sitä? Ulkoisesti olen ihan miehen näköinen ja olen joskus jopa käynyt Itiksen hallissa miesten puolella, mutta onhan se non-oppina vähän turhan jännää. Elän stealthina enkä halua tuoda vähemmistöstatustani esiin.
Kuvittelisin että kyseisessä uimahallissa asiat olisi käyty henkilökunnan kanssa läpi, kun tällainen muutos tehtiin. Rohkeasti vain!
Vierailija kirjoitti:
Perhepukuhuoneita on ollut maailman sivu, ja ne ovat eri asia. Unisex-pukuhuoneet on tarkoitettu seksuaalisille vähemmistöille ja sukupuolenmuutoksen eri vaiheissa oleville.
Öö, nämä "unisex"-pukuhuoneet ovat muistaakseni nimenomaan esteettömiä ja niissä on pukukopit erikseen, omina tiloinaan, kyse ei ole siis mistään joukkue-unisex-pukutiloista. Eli tarkoitus on nimenomaan se, että nämä pukkarit voivat palvella mm. liikuntarajoitteisia, joilla on eri sukupuolta oleva avustaja, lapsiperheitä, sukupuolivähemmistöjä ja myös niitä ihmisiä, jotka muusta syystä (esim. suuret arvet kehossa) eivät halua mennä joukkuepukukoppipuolelle. Pukuhuonehan myös varustellaan vauvaperheystävälliseksi.
Seksuaalivähemmistöt (eli homot, lesbot, biseksuaalit...) käyttävät keskimäärin "sitä tavallista" pukkaria.
Meniköhän tossa nyt metsään kun alettiin puhua unisex pukkareista, joku "yksityisyys-pukkari" olis varmaan ollu parempi nimitys niin hölmöimmätkin vois hahmottaa mistä puhutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi olla naturisteillekin ihan omat vuorot. Ei tarvitsisi turhaa pitää mitään uimahousuja.
Onhan niitä ollu jo vuosia. Yrjönkadulla.
Jos joku ei tiedä, Helsingin Yrjönkadulla olevassa uimahallissa tosiaan uidaan alasti. Vuoropäivät naisille ja miehille. Tila on suht pieni että kävijämäärä on voitu jakaa näinkin. On vain se yksi allas, lapsiperheille ei sovi. Hallissa voi nykyään olla miespuolinen valvoja, mutta edelliset valvojat oli lesboja, joten mitä väliä? Uimapukua saa myös nykyään käyttää.
Juuri se "vapaus" iholla on kuitenkin kivoin. Läskit lötkyy, mutta siinä voi tulla sinuksi itsensä kanssa. Miesten vuorolla ehkä myös toisen kanssa, mutta se ei ole soveliasta noin hienossa paikassa.
Ymmärsin Ylen uutisjutusta että kyseessä ei ole pelkästään pukuhuone vaan myös suihkutilat.
Vierailija kirjoitti:
Perhepukuhuoneita on ollut maailman sivu, ja ne ovat eri asia. Unisex-pukuhuoneet on tarkoitettu seksuaalisille vähemmistöille ja sukupuolenmuutoksen eri vaiheissa oleville.
Unisex-tilat EIVÄT ole seksuaalivähemmistöille, he käyvät oman sukupuolensa tiloissa ihan niinkuin ennenkin. Sukupuolivähemmistöön kuuluville ne voivat olla ihan passelit, mutta ne on tarkoitettu myös muita erityistilanteita varten.
Perhepukkarien käyttöä on laajennettu. Nyt siis kaikkien muidenkin käytössä.
www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/itakeskuksen-uimahallin-esimies-ha…
Vierailija kirjoitti:
Voisi olla naturisteillekin ihan omat vuorot. Ei tarvitsisi turhaa pitää mitään uimahousuja.
Helsingistä löytyy sellainenkin.
Suomessakin on yllättävän paljon kunnon red neck kulttuuria, jossa joku pahoittaa mielestä siitä, että jossain on unisex pukuhuone. Voi herranjumala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unisex-tilat EIVÄT ole seksuaalivähemmistöille, he käyvät oman sukupuolensa tiloissa ihan niinkuin ennenkin. Sukupuolivähemmistöön kuuluville ne voivat olla ihan passelit, mutta ne on tarkoitettu myös muita erityistilanteita varten.
Hämmästyttävän moni käyttää edelleen esim.transihmisistä sanaa seksuaalivähemmistö, vaikka eihän se siihen liity. Toisaalta seksiasioista on maailman sivu puhuttu häveliäästi sukupuoliasioina, että sikäli ymmärrän väärinkäsityksen.
Vierailija kirjoitti:
Suomessakin on yllättävän paljon kunnon red neck kulttuuria, jossa joku pahoittaa mielestä siitä, että jossain on unisex pukuhuone. Voi herranjumala.
Tässäkin jutussa on osa tainnut ymmärtää, että koko halli on nyt pelkkää unisexiä.
U 'n' I sex-kyltti pukuhuoneen ovessa saattaa näin kansainvälisinä aikoina tuottaa murhetta.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsin Ylen uutisjutusta että kyseessä ei ole pelkästään pukuhuone vaan myös suihkutilat.
No tietenkin pitää olla myös suihkutilat, mitäs hyötyä pelkästä pukuhuoneesta olisi, jos siitä kuitenkin kälpittäisiin joko miesten tai naisten suihku- ja saunapuolelle?
Aika monissa uimahalleissa on ns. ryhmäpukuhuone, jota käyttävät esim. koululaisryhmät. Käytännössä nämä tilat pitäisi muuttaa unisex-tiloiksi, ellei haluta tehdä massiivisia remontteja kaikissa uimahalleissa ja lisätä niihin omat tilat unisex-porukalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omasta puolestani vastaan, että evvk miksi kukaan haluaa käyttää ko pukkareita. Jos näkisin jonkun käyttävän unisex pukkaria ilman mitään ulkoista syytä niin en ajattelisi mitään siitä ihmisestä, jokaisella omat syyt. Ihan hyvin voisin itsekin sellaista käyttää.
Monessa paikassa on vain noita. On siis yksi iso huone, jossa on kaappeja ja erillisiä lukollisia pukukoppeja. Flamungossa on erillisiä pukukoppeja naisten pukuhuoneessakin. Itse olen tykännyt, kun 8 vuotiaan pojan kanssa voi mennä yhdessä. Sen ei tarvitse käydä kuin suihkussa miesten puolella.
Joissain kylpylöissä on unisex-pukuhuoneet, joissa siis jätetään pyyhkeet kaappeihin, mutta jossa liikutaan uimapuvussa.
Siitä sitten siirrytään normaalisti joko miesten tai naisten saunatiloihin, mutta mites tämä auttaa sellaista, joka ei halua riisua uikkariaan muiden nähden esim. sukupuolenkorjauksen ollessa kesken?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauhukammio perheellisille. Pervot lasten kimpussa tirkkien, runkaten ja ahdistellen.
Voi j*malauta.
Kyllä, esimerkiksi keskellä sukupuolenkorjausprosessia oleva henkilö valitsee mieluummin unisex-pukuhuoneen taatusti vain päästäkseen runkkaamaan lapsille, ei suinkaan päästäkseen vaihtamaan vaatteet oman kopin rauhassa. Pervoja ja lapsiinsekaantujiahan ne on kaikki tyynni, kyllä näin on!½!!
...Eiku?
(Seuraavan kerran, kun joku tällä palstalla kysyy, miksi Pride-kulkueita oikein pitää järjestää, linkkaan edelliseen kommenttiin. "Tästä syystä".)
Ei tuo kirjoittaja nyt varmaan tarkoittanut, että transnainen menisi sinne ketään kyttäämään, vaan että tavismies tietäen, että siellä on naisia ja pieniä tyttöjä, menisi sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tietenkin pitää olla myös suihkutilat, mitäs hyötyä pelkästä pukuhuoneesta olisi, jos siitä kuitenkin kälpittäisiin joko miesten tai naisten suihku- ja saunapuolelle?
Aika monissa uimahalleissa on ns. ryhmäpukuhuone, jota käyttävät esim. koululaisryhmät. Käytännössä nämä tilat pitäisi muuttaa unisex-tiloiksi, ellei haluta tehdä massiivisia remontteja kaikissa uimahalleissa ja lisätä niihin omat tilat unisex-porukalle.
No niinpä, mutta täällä porukka puhuu vain pukukopeista.
Valvojiahan siellä ei toki ole. Ja itse äitinä seisot tumput suorassa, kun joku masturboi lapsesi vieressä?