Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ollanpa siellä Helsingissä edityksellisiä, kun uimahallissakin on unisex-pukuhuoneet!

Vierailija
08.09.2018 |

Onneksi minä asun perinteisemmässä osassa Suomea, jossa nainen saa mennä rauhassa vain naisille tarkoitettuun pukuhuoneeseen.

https://yle.fi/uutiset/3-10393259

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta idea on hyvä. Kaverin mies sairastaa alzheimeria. Kävisivät mielellään uimahallissa, mutta mies tarvitsee apua pukuhuoneessa. Unisex -pukuhuoneessa vaimo voi auttaa. Myös vauvaperheissä ihan passeli.

Vierailija
2/51 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä perinteisemmässä osassa Suomea ei sisälukutaito ole näköjään naiselle tarpeellinen taito.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla naturisteillekin ihan omat vuorot. Ei tarvitsisi turhaa pitää mitään uimahousuja.

Vierailija
4/51 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntarajoitteiset? Miksi liikuntarajoitteiset haluaisi erityisesti unisex-tilaan, siksikö jos avustaja on eri sukupuolta?

Vierailija
5/51 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi olla naturisteillekin ihan omat vuorot. Ei tarvitsisi turhaa pitää mitään uimahousuja.

Onhan niitä ollu jo vuosia. Yrjönkadulla.

Vierailija
6/51 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepukuhuoneita on ollut maailman sivu, ja ne ovat eri asia. Unisex-pukuhuoneet on tarkoitettu seksuaalisille vähemmistöille ja sukupuolenmuutoksen eri vaiheissa oleville.

Vierailija
7/51 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene Yrjönkadun uimahalliin, siellä on.

Vierailija
8/51 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itäkeskuksessa on edelleen naisten ja miesten pukuhuoneet. Siellä on myös vuosia ollut tämä jutussa mainittu perhehuone, jonne esim.yh-äiti on voinut viedä kehitysvammaisen tekniikkansa ym. Nyt vaan huonetta on alettu kutsua eri nimellä, jotta esim.muunsukupuoliset tai prosessissa olevat transihmiset tietävät, että tällainen mahdollisuus on, jotta uimahalli olisi aidosti jokaiselle.

Vierailija
9/51 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itäkeskuksessa on edelleen naisten ja miesten pukuhuoneet. Siellä on myös vuosia ollut tämä jutussa mainittu perhehuone, jonne esim.yh-äiti on voinut viedä kehitysvammaisen tekniikkansa ym. Nyt vaan huonetta on alettu kutsua eri nimellä, jotta esim.muunsukupuoliset tai prosessissa olevat transihmiset tietävät, että tällainen mahdollisuus on, jotta uimahalli olisi aidosti jokaiselle.

Siis kehitysvammaisen teinipoikansa, ei v... tää autocorrect...

Vierailija
10/51 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa tosin olla provo, joka esittää konservatiivia saadakseen heidät näyttämään tyhmemmiltä.

Vierailija
11/51 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikuntarajoitteiset? Miksi liikuntarajoitteiset haluaisi erityisesti unisex-tilaan, siksikö jos avustaja on eri sukupuolta?

No nimenomaan siksi. Kaikille miehille ei riitä miesavustajaa.

Lapsiperheissäkin on usein vähintään kahden sukupuolen edustajia. Siksi on hyvä, että voivat käyttää yhteistä pukutilaa. Ei siellä tosiaan helikoptereita pyöritellä, vaan on omat kopit.

Vierailija
12/51 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin kehtaanko mennä ko pukkariin. Mahtaako kukaan kiinnittää asiaan huomiota? Tai kysyykö kassa miksi tarvitsen sitä? Ulkoisesti olen ihan miehen näköinen ja olen joskus jopa käynyt Itiksen hallissa miesten puolella, mutta onhan se non-oppina vähän turhan jännää. Elän stealthina enkä halua tuoda vähemmistöstatustani esiin.

Vierailija
13/51 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sitten seuraavaksi Suomen kansalaisia sitten hiippailemassa nurkissa.

Vierailija
14/51 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perhepukuhuoneita on ollut maailman sivu, ja ne ovat eri asia. Unisex-pukuhuoneet on tarkoitettu seksuaalisille vähemmistöille ja sukupuolenmuutoksen eri vaiheissa oleville.

...ja perheille, vammaisille avustajineen, pariskunnille. Älä ole niin ahdas ja lukutaidoton.

Vierailija
15/51 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä se kärpäspaperiefekti johtuu, mutta hyvin usein julkihomostelevat miesparit valtaavat tällaiset unisex-paikat. Sen jälkeen paikka leimautuu ja muut eivät halua mennä sinne.

Vierailija
16/51 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan sitten seuraavaksi Suomen kansalaisia sitten hiippailemassa nurkissa.

Olisiko siinä jotain uutta muka? https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201711092200521565_u0.shtml

Noissa ei syntymämaata kerrota, mutta väitän, että kansalaisia suurin osa.

Vierailija
17/51 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mistä se kärpäspaperiefekti johtuu, mutta hyvin usein julkihomostelevat miesparit valtaavat tällaiset unisex-paikat. Sen jälkeen paikka leimautuu ja muut eivät halua mennä sinne.

Toisaalta Helsingissä on ihan älyttömästi muitakin paikkoja homoille. Enkä usko, että muunsukupuolisia hirveästi haittaa homot. Ja siellähän on omat kopit, joten tuntuu vähän oudolta.

Vierailija
18/51 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse mietin kehtaanko mennä ko pukkariin. Mahtaako kukaan kiinnittää asiaan huomiota? Tai kysyykö kassa miksi tarvitsen sitä? Ulkoisesti olen ihan miehen näköinen ja olen joskus jopa käynyt Itiksen hallissa miesten puolella, mutta onhan se non-oppina vähän turhan jännää. Elän stealthina enkä halua tuoda vähemmistöstatustani esiin.

Omasta puolestani vastaan, että evvk miksi kukaan haluaa käyttää ko pukkareita. Jos näkisin jonkun käyttävän unisex pukkaria ilman mitään ulkoista syytä niin en ajattelisi mitään siitä ihmisestä, jokaisella omat syyt. Ihan hyvin voisin itsekin sellaista käyttää.

Vierailija
19/51 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksipä juuri. Luuletko, että avustajia on niin hemmetisti tyrkyllä, että voi vain poimia samaa sukupuolta edustavan? Yhdellä liikuntarajoitteisella voi olla neljä eri avustajaa, jotka työskentelevät vuoroissa. Enimmäkseen he ovat naisia, koska työ ei miehille kelpaa, ja mietipä, mitä ongelmia seuraa siitä, että hoidettava on mies ja avustaja nainen. Tai toisin päin. Tai jos olet vammaisen, aikuisen lapsesi omaishoitaja ja eri sukupuolta.

Järki käteen, ihmiset.

Vierailija
20/51 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omasta puolestani vastaan, että evvk miksi kukaan haluaa käyttää ko pukkareita. Jos näkisin jonkun käyttävän unisex pukkaria ilman mitään ulkoista syytä niin en ajattelisi mitään siitä ihmisestä, jokaisella omat syyt. Ihan hyvin voisin itsekin sellaista käyttää.

Kassoilla on varmaan vaitiolovelvollisuus mutta pohdin aletaanko siinä tivata syytä vai sanotaanko, että ei se ole tarkoitettu yksinmeneville tavismiehille, ja sitten pitäis alkaa selittää siinä, että ei ku oon trans tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi