Vedän 10-12v lasten liikuntaryhmää, yhden lapsen äiti suuttui puhelinkiellosta ryhmän aikana
Kyseessä on ihan kevyt harrastusrymä, jumppaa, pelejä ja sen sellaista. Kuitenkin lasten puhelinten räpläys kesken tunnin alkoi häiritä keskittymistä itse asiaan.
Sain soiton eräältä ryhmäläisen äidiltä, että hänen lapseltaan ei saa tuollaista kieltää. Ei millään ymmärtänyt tai halunnut ymmärtää etten voi antaa yhdelle lapselle eri oikeuksia kuin muille. Nyt uhkaa ottaa lapsen pois ryhmästä ja valittaa jollekin "ylemmälle taholle" jota ei ole olemassakaan. Teen tätä siis vapaaehtoistyönä.
Pitäisikö vielä ottaa rautalanka käyttöön ja selittää tälle äidille miksi puhelinta ei voi räplätä kesken tunnin vai annanko vaan ottaa lapsensa pois koko ryhmästä?
Kommentit (15)
Viekööt lapsensa muualle. Mä en ainakaan itkisi perään. Eiköhän lapsen äiti ole muutenkin hankala persoona ja tuo on vasta alkua.
Mitä sitten? Luulisi että osaisit asian selvittää ilman vauvapalstalla itkemistä. Sano äidille että sääntö koskee kaikkia, ja jos säännöt ei miellytä, niin lapsi joutuu ryhmän jättämään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Luulisi että osaisit asian selvittää ilman vauvapalstalla itkemistä. Sano äidille että sääntö koskee kaikkia, ja jos säännöt ei miellytä, niin lapsi joutuu ryhmän jättämään.
Itkemistä?
Sama äiti vaatii sinulta korvauksia, kun pallo osuu tuon yhden muksun puhelimeen keskikentällä ja puhelin tippuu lattialle ja rikkoutuu. Väittää vielä päälle, ettei ole kielletty puhelimia. Kaikkien kannalta parasaras, kun ottaa muksunsa pois ryhmästä.
Annat ottaa lapsensa pois ryhmästä, jos yhteiset säännöt ei kelpaa. Mikä tässä on ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Sama äiti vaatii sinulta korvauksia, kun pallo osuu tuon yhden muksun puhelimeen keskikentällä ja puhelin tippuu lattialle ja rikkoutuu. Väittää vielä päälle, ettei ole kielletty puhelimia. Kaikkien kannalta parasaras, kun ottaa muksunsa pois ryhmästä.
Meillä kävi just noin. Uskomatonta kyllä, se "ylempi taho" joutui korvaamaan sen puhelimen.
Miten niin annatko ottaa? Ei kai se vankila ole? Eikö sitä saa lopettaa, kun haluaa.
Joo vapaaehtoistyössä tulee joskus vastaan näitä, jotka sanovat valittavansa jonnekin. Mä sanon, että mä olen vapaaehtoinen, kukaan ei tästä maksa minulle joten voin lähteä tästä samantien ja sinä voit jatkaa ja ylemmälle taholle voit valittaa heti kun sellaisen löydät, minä en osaa osoitetta antaa, kun esimiestä ei ole ja hallituksen puheenjohtajalle voit valittaa, mutta kerhon vetäjiä ei ole halukkaita tähänkään asti löytynyt ennen minua ja vaikeasti löytyy jälkeenkään. Kummasti aina tässä vaiheessa se nurina loppuu.
Mä vedän siis kerhoa, kerhoon liittyy kyllä löysästi yhdistys, jonka alla toimitaan, mutta sen jäsenyys ei ole pakollinen eikä nämä kerhot ole pakollisia. Itse asiassa haluaisin lopettaa, mutta olen suostunut jatkamaan, kun vetäjää ei löydy. Luultavasti tämän kauden jälkeen lopetan ja sitten loppuu koko toiminta, jos ketään ei löydy. En jaksa valittajia ja mulla on muutakin. Valittamiset ovat ihan turhia, ajankohdasta yms ja mun on kuitenkin valittava ajankohta sen mukaan, milloin itse pääsen ja million on vapaita tiloja.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö vielä ottaa rautalanka käyttöön ja selittää tälle äidille miksi puhelinta ei voi räplätä kesken tunnin vai annanko vaan ottaa lapsensa pois koko ryhmästä?
Itse ainakin haluaisin kuulla perustelut eikä perusteluksi oikein riitä pelkädtään se että se häiritsee etenkin jos kyse on vapaaehtoisesta harrastuksesta.
Miten ja ketä se häiritsee? Minua saattas häiritä se että en saa ladtani kiinni tunnin aikana.
Vierailija kirjoitti:
Pois ryhmästä jos sovitut pelisäännöt ei onnistu. Näin meillä seuratoiminnassa on. Kaikki ovat ymmärtäneet (onneksi). Tuo kännykkä on ongelma nykyään.
Sovitut? Eiköhän se ollut vain ap:n keksimä sääntö. Mutta ihan sama, jos ei kelpaa, niin ei osallustu, ei siinä sen kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin haluaisin kuulla perustelut eikä perusteluksi oikein riitä pelkädtään se että se häiritsee etenkin jos kyse on vapaaehtoisesta harrastuksesta.
Miten ja ketä se häiritsee? Minua saattas häiritä se että en saa ladtani kiinni tunnin aikana.
Luulisi olevan selvää ajattelukykyiselle ihmiselle, että jos harrastus on yhdessä tekemistä, yhden kännykänräpläys häiritsee kaikkien harrastusta. Miksi sinun on saatava lapsesi kiinni juuri sen tunnin aikana, etkö luota ohjaajaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko sä tosissas??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ja ketä se häiritsee? Minua saattas häiritä se että en saa ladtani kiinni tunnin aikana.Luulisi olevan selvää ajattelukykyiselle ihmiselle, että jos harrastus on yhdessä tekemistä, yhden kännykänräpläys häiritsee kaikkien harrastusta. Miksi sinun on saatava lapsesi kiinni juuri sen tunnin aikana, etkö luota ohjaajaan?
Hiukan tuntuu sille että yhteinen tekeminen ei ole riityävän kiinnostavaa jos lspset mieluummin räplää kännykää. Ehkä toin vapaaehtoisen harrastuksen voisi lopettaa kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ja ketä se häiritsee? Minua saattas häiritä se että en saa ladtani kiinni tunnin aikana.Luulisi olevan selvää ajattelukykyiselle ihmiselle, että jos harrastus on yhdessä tekemistä, yhden kännykänräpläys häiritsee kaikkien harrastusta. Miksi sinun on saatava lapsesi kiinni juuri sen tunnin aikana, etkö luota ohjaajaan?
Hiukan tuntuu sille että yhteinen tekeminen ei ole riityävän kiinnostavaa jos lspset mieluummin räplää kännykää. Ehkä toin vapaaehtoisen harrastuksen voisi lopettaa kokonaan.
Kännykän sisältöä suunnittelevat maailman parhaiten palkatut tiimit, joiden tavoite on tehdä siitä mahdollisimman koukuttavaa. Tosi yllättävää, että lapset koukuttuvat siihen ennemmin kuin vapaaehtoisen vetämään harrastukseen. Pitkällä tähtäimellä lapsille olisi kuitenkin paljon terveellisempää oppia tekemään jotain yhdessä ilman ruutuja. Tuo sun kommenttisi on vähän kuin "kotiruoka ei taida olla tarpeeksi hyvää kun lapset mieluummin syövät karkkia, lopetetaan kokkaaminen kokonaan".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kännykän sisältöä suunnittelevat maailman parhaiten palkatut tiimit, joiden tavoite on tehdä siitä mahdollisimman koukuttavaa. Tosi yllättävää, että lapset koukuttuvat siihen ennemmin kuin vapaaehtoisen vetämään harrastukseen. Pitkällä tähtäimellä lapsille olisi kuitenkin paljon terveellisempää oppia tekemään jotain yhdessä ilman ruutuja. Tuo sun kommenttisi on vähän kuin "kotiruoka ei taida olla tarpeeksi hyvää kun lapset mieluummin syövät karkkia, lopetetaan kokkaaminen kokonaan".
Ja lapsi ei voi lopettaa vapaaehtoista harrastusta?
Ainakin minun lapseni kyllä osallistuu harrastukseen jos se on tarpeeksi kiinnostavaa. Syö myös kotiruokaa karkkien sijasta kun se on hyvää eikä sitä tarvi tehdä vain koska on pakko.
Harrastaa voi yhteisiä juttuja vaikka kotona ilman natsi mutsi ohjaajaa.
Pois ryhmästä jos sovitut pelisäännöt ei onnistu. Näin meillä seuratoiminnassa on. Kaikki ovat ymmärtäneet (onneksi). Tuo kännykkä on ongelma nykyään.