Huomenna moottoripyörän kyytiin
Vähän jännittää kun huomenna pääsen ensimmäistä kertaa moottoripyörän kyytiin.Tuttavani pyysi mukaan pienelle sunnuntai ajelulle. Pitää ainakin pukeutua lämpimästi ettei tule kylmä. Kypärän saan lainaksi kun ei ole omaa.
Jännittää kovasti
Kommentit (35)
Varmasti jännittää.!! Mutta odotas kun painat kypärän päähäsi ja nouset kyytiin..Aika jännää alkuun.!!!
Vierailija kirjoitti:
Kysyi tuttavalta kypärästä.Kertoi kypärän olevan perus visiirikypärä ja koko sen verran suuri että varmasti mahtuu. Sanoiko jotain xl vai xxl kokoa,ei muistanu varmaksi.Oma pään ympärys jotain 56 cm joten ei ongelmaa.
Juu ei ongelmaa kun kypärä lentää päästä.
Kypärä lämmittää päätä, mutta kaula kannattaa peittää hyvin. Kyykkypyöristä en osaa sanoa, mutta customilla ajelu on ihan taivaasta. Nimimerkki kymmeniä tuhansia kilometrejä tarakalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ollut kerran kyydissä ja toista kertaa en mene. Olisinpa älynnyt olla rentona, mutta ei. 20 kilometrin ajon jälkeen joka paikka oli ihan jäykkänä ja tuntui että lihakset ovat täysin jumissa. 230km/h vauhti tuntui epätodelliselta, kun aiempi kokemus kovasta vauhdista oli 170km/h auton kyydissä.
No eipä paljon kuskilla järki päätä pakottanut. Ei ensikertalaista kyyditetä noin kovaa. Tuollaista vauhtia viedään vain kokenutta kyytiläistä, tai sellaista henkilöä, joka itsekin ajaa. Ekalla kerralla kyydittävää viedään hitaasti, kiihdytetään varovasti ja mutkat ajetaan loivasti. Vauhdista sovitaan yhdessä-
No ei se järki kyllä pakottanut paljon minunkaan päätäni. Me idiootit olimme kaiken lisäksi krapulassa ja unta vain pari-kolme tuntia takana. Silloin oli tapahtunut rajuja tragedioita elämässä meille molemmille, emmekä henkiseltä pahoinvoinniltamme paljon välittäneet edes riskeistä kuolla.
Onko testamentti jo tehty kun ihan pikku pyörähdyksetkin olleet kohtalokkaita.
Onkohan se kypärä sinulle liiankin isoa kokoa? Laita ainakin remmi kiinni.!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja todellisuudessa moottoripyörä onkin kiinaskootteri.
Teimme vaimoni kanssa toissa kesänä useamman sadan kilometrin kesälomareissun kiinanskootterilla.
Virittelin sen perään polkupyörän peräkärryn ja vietimme yhden parhaimmista kesäreissuistamme tällä tavalla.Tosin skoden oli hieman viritelty, 72cc sylinteri ym. mutta hauskaa oli ja ehkä vielä jonain kesänä uudelleen :-)
Viritetty ja laittomalla peräkärryllä varustettu vaarallinen pommi.
Viritetty kyllä, mutta perävaunu mopossa tai moottoripyörässä on aivan laillinen peli.
Moottoripyöräpoliisi seuraili meitä hetken aikaa parkkipaikalle, mutta eipä tuollakaan tuntunut olevan mitään sanottavaa peräkärryn laittomuudesta, kun hetken keskusteltuamme totesimme kiinnityksen tukevaksi ja skootterin takavalojen ja vilkkujen näkyvän, matalan kärryn estämättä näkyvyyttä :-)
Mukavaa ajelua. Itse olen joitakin satoja kilometrejä ollut mieheni kyydissä mutta en ole koskaan oppinut siitä nauttimaan. Nyt on alla oma moposkootteri ensimmäistä kesää ja kun sillä olen saanut rohkeutta ajamiseen niin ehkä jo ensi kesänä hankin isomman skootterin. Päästään sitten miehen kanssa yhdessä ajelemaan ilman että minun pitää vain istua kyydissä.
Hyvin meni reissu.Ajeltiin noin 50km lenkki ja oli ihan hauskaa. Kypärä oli tosiaan aika iso joten ei paras mahdollinen. Ehkäpä joskus uudestaan...
Kysyi tuttavalta kypärästä.Kertoi kypärän olevan perus visiirikypärä ja koko sen verran suuri että varmasti mahtuu. Sanoiko jotain xl vai xxl kokoa,ei muistanu varmaksi.Oma pään ympärys jotain 56 cm joten ei ongelmaa.