Vain elämää 2018
Kommentit (1839)
Yllätyin kuinka hyvä tämä kauden eka jakso oli, hyvää viihdettä. Minusta keskustelu oli mukavaa, rauhallista ja toisiaan kunnioittavaa jutustelua toisiaan ennestään tuntemattomien muusikoiden kesken. Lauri oli tosi symppis, kokonaisuutena koko joukkokin - poikkeuksellisen aidon oloinen tunnelma, ei hypetetty tai herutettu omia tai muiden reaktioita kuten aiemmilla kausilla paikoiteillen.
Musiikkiesitysten taso vaihtelee ja se kuuluu minusta ohjelman luonteeseen. Rasmuksen kappaleiden tulkinnat ja mielenkiintoinen ura kiinnostivat.
Mitä pöytäkeskusteluihin tulee, se meni niin kuin tuon kokoisella porukalla menee, joku on enemmän äänessä, joku hiljaisempi eikä kaikilla ole sanottavaa kaikkeen. Tässä ei ollut mitään pakonomaista tai teennäistä, itse tulin ohjelmasta yllättäen tosi hyvälle tuulelle. (Oli ajatuksena katsoa pikaisesti kelaille, mutta katsoinkin koko ohjelman.)
Vierailija kirjoitti:
Positiivinen paljastus seuraavasta jaksosta: Ellinoora on omassa jaksossaan todella suloinen ja aito ja antaa itsestään paljon ohjelmassa :)
Ja duetto ei olekaan duetto vaan kvintetti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä kitinää. Minusta on kiva että on ns tuntemattomia artistejakin mukana. Ei kaikkia kiinnosta Loiri, Kaija Koo tai Cheek.
Ja minua ei kiinnosta nuo iänikuiset runonlausujat, jotka esiintyvät laulajina. Kuka tahansa osaa tehdä ja esittää minkä tahansa kappaleen ainoastaan puhumalla sen läpi.
Teeppä joutessasi pari kipaletta ja heitä tänne youtube-linkit?
Miksi tekisin? Luuletko, etten osaa kirjoittaa runoa ja sitten lukea sitä jonkin biitin tahtiin. Sellaista tuotosta en kuitenkaan koskaan kehtaisi esittää julkisesti. Eri asia, jos olisi hvä melodia ja lauluääni.
Justhan sä kirjoitit, että kuka tahansa pystyisi siihen, mutta nyt et itse sitten pystykään.
Niin, tarkoitin ihan vain "biisin" tekemiseen pystymistä, en kehtaamista.
Höpö höpö.
Mitä höpö höpö? Sinäkö et pystyisi lukemaan ääneen itse kirjoittamaasi runoa?
Nää hiphopin dissaajat on kyllä aina niin huvittavia :D Se on taidemuoto joka vaatii lahjakkuutta, ja maailman parhaimmat on ihan älyttömiä. En kyllä oo Pyhimyksen tuotantoon tutustunu (muutenkin enemmän englannin- ja muunkielistä kuunnellu), mutta on se varmasti parempi kuin Cheek, suurin osa on (sori vaan Keekki-fanit, mutta hänen riimiensä taso saa minussa aikaan useimmiten myötähäpeää. Vain Elämässä oli ihan sympaattinen, poisti vihani tyyppiä mutta ei hänen musiikkiaan kohtaan.)
Olkoot vain hieno taidemuoto, mutta rasittavaa kun tämä taidemuoto ympätään väkisin popmusiikkiohjelmaan. En minä ole kieltämässä, ettei runouskin olisi taidetta, mutta ei tuo vain ole runoilijoiden ohjelma.
Enkä nyt oikein ymmärrä, oliko Cheekin dissauksen tarkoitus todistaa jotain asiaan liittyen.
Olin kyllä kanssa positiivisesti yllättynyt tästä porukasta, ja on jotenki tosi kiva, etteivät he tunteneet entuudestaan. Tuntui jotenkin että aloitusjakso oli aito, tuollaista on kun kasa ihmisiä tapaa toisensa ensimmäistä kertaa. Kukaan ei puhunut kenenkään päälle, ja vaikka kaikki olivat vielä kuoressaan, niin silti pystyivät vaikuttamaan suht omilta itseltään. Esitykset olivat myös ihan ok minusta, yleensä joka jaksossa on joku, jonka esitys on ollut huono, myötähäpeää herättävä tai täysin turha, mutta nyt kaikissa oli jotain hyvää. Oma mielipiteeni illan biiseistä: Eveliinalta perus eveliina kamaa, sopi hänelle hyvin tämä biisi. Tuure versio oli myös aika Tuure mainen, hyvin vedetty, mutta odotan häneltä vielä enemmän tulevissa jaksoissa. Mikolta mielestäni tosi hyvää heittäytymistä, ymmärrän ettei kaikki varmasti tuosta tykänneet, mutta mielestäni hyvin kunnioitti alkuperäisen biisi tyyliä, säilyttäen kuitenkin oman tyylinsä. Ellinooran äänestä ja tyylistä tykkään valtavasti, ja tämä biisi olisi hyvin voinut olla hänen omansa. Anne ylitti itsensä esittämällä englanniksi, mikä varmasti hänelle vaikeaa ja Pepeltä todella hyvää laulamista! Ellinoorasta, Laurista ja Tuuresta jäi jakson jälkeen tosi lämmin olo, vaikuttavat paljon mukavemmilta ja positiivisimmilta, mitä julkisuudessa on tullut esiin. Eveliinalta ja Pepeltä odotan vielä vähän avautumista keskusteluissa, ja Anne ja Mikko olivat juuri sellaisia kuin odotinkin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saa olla aikaansa seuraamaton jos ei tiedä vaikka Ellinooraa tai Evelinaa. Kummastakaan en pidä erityisesti mutta silti tiedän heidät ja olen musiikkia kuullut.
Jos ei kuuntele radiota niin missä niiden musiikkia olis pitänyt kuulla? Ai mut onhan ne molemmat tainneet esiintyä emma gaalassa, eikä se visiitti tainnut kummallakaan mennä ihan putkeen.
Nämä naamathan kiertävät esim erilaisissa viihdeohjelmissa ihan jatkuvasti.
Missä sinä sitten olet esim Rasmuksen tai Willbergin musiikkia kuullut, jos radio on sinulle tuntematon konsepti? Käsittämätöntä tämä tietämättömyydellä rehvastelu, kun kuitenkin tällaista popviihdeohjelmaa näköjään seurataan.
Kyllä, nyt on hyvä porukka kasassa! Luulin että ei tätä kautta kestä, mutta nyt onkin pakko katsoa lisää, muutakin kuin Willberg-klipit.
Olen niin onnellinen, että Pepe Willbergin äänestä saa nauttia uusilla biiseillä. Ellinooran jakso oli pakko katsoa heti ja hyvä meno jatkuu, jakso oli hyvällä tavalla syvällinen ja yllätyin tästä Ellinoorasta ja oli hyviä versioita. Olen ohittanut, mutta voi mitä lauluja hän tekee.
Miksi jotkut ei puhu: osa voi olla esiintyvästä työstä huolimatta tarkkailija uusissa ryhmätilanteissa.
Anne Mattila, miten kaunis, luova ja fiksu nainen ihanalla äänellä, nyt biisinikkarit tekemään hänelle huippuiskelmää. Ihania ilmeitä, kun elää biisien mukana.
Aaah. Vielä kun joskus olisi materiaalia biisien harjoittelusta, että miten se muokkautuu. Musiikki on kuitenkin se pääasia.
V.ttu, mitä kuraa. Kuka tällaista voi katsoa, ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eve on nätti tyttö, mut ei se edelleenkään laulaa osaa.
Äläl viitsi. Tiedät itsekin, että hänellä on oikeasti hyvä ääni.
Aina ei ääni ja ulkonäkö kohtaa. Pepe taas ei oo ulkoisesti mikään komistus mutta hänellä taas on mieletön ääni. 🤗
Vierailija kirjoitti:
Ihana kun en katso ohjelmaa vaan toista kanavaa mutta luen tätä ketjua ja nauraa hekotan.Kuulostaa niin ankeelta kaudelta.
Av-mammat sais maailman parhaat juhlatkin kuulostamaan ankealta😂
Se on Pyhimys, ei Kasmir. Ihan eri artisti...
Ihanaa kun ihmisten asenteet ovat muuttuneet siitä ”Sannilla ei ole meriittejä olla mukana tuossa sarjassa” ja uudet artistit saavat hyvän vastaanoton. Hienoa että nuorille annetaan mahdollisuuksia kehäkettujen rinnalla!
Heittäen kovempi kausi kuin edellinen
Vierailija kirjoitti:
Mikä teillä on oikeen Ellinooraa vastaan?
Ihmisillä on ennakkoluuloja aina kaikesta uudesta.
Vierailija kirjoitti:
Pepen nahkahousut turns me on..
10/5 👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Odotan kyllä mielenkiinnolla Evelinan jaksoa. Mistä tuollainen pari vuotta uraa tehnyt henkilö tuolla edes puhuu? Hänhän on vaikka Lauriin verrattuna ihan eri maailmasta. Toisella pitkä kansainvälinen ura, toisella pari vuotta kokemusta spotify-artistina olemisesta. Muisteleeko Eve siellä kyynel silmässä, miten liikuttavaa oli silloin vuonna 2016?
Kauas on tultu ekoista kausista. Silloin artistit vaikuttivat oikeasti liikuttuvan muisteluista ja biisien uusista versioista. Nyt hymyillään kiltisti ja kehutaan vetoa, oli se miten keskinkertainen ja tylsä hyvänsä. Kaikki mielenkiinto on jo ajat sitten mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saa olla aikaansa seuraamaton jos ei tiedä vaikka Ellinooraa tai Evelinaa. Kummastakaan en pidä erityisesti mutta silti tiedän heidät ja olen musiikkia kuullut.
Jos ei kuuntele radiota niin missä niiden musiikkia olis pitänyt kuulla? Ai mut onhan ne molemmat tainneet esiintyä emma gaalassa, eikä se visiitti tainnut kummallakaan mennä ihan putkeen.
Missä sinä sitten olet esim Rasmuksen tai Willbergin musiikkia kuullut, jos radio on sinulle tuntematon konsepti? Käsittämätöntä tämä tietämättömyydellä rehvastelu, kun kuitenkin tällaista popviihdeohjelmaa näköjään seurataan.
Ihan levyltä oon Rasmusta ja jopa Willbergiä kuunnellut, se taas taitaa olla sulle vieras konsepti? Pointti nyt oli siinä, että kyllä jopa noiden naisten musiikki voi olla vierasta hyvinkin monelle, vaikka spotifykansa kuvittelee että kaikki tuntee ne koska ne menestyy spotifynlistoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä teillä on oikeen Ellinooraa vastaan?
Ihmisillä on ennakkoluuloja aina kaikesta uudesta.
Mikä uusi se Ellinoora on? Vastahan täällä hoettiin kuinka menestynyt hän on.
Itse en pidä sen naisen laulutyylistä lainkaan, eikä kyse ole ennakkoluuloista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan levyltä oon Rasmusta ja jopa Willbergiä kuunnellut, se taas taitaa olla sulle vieras konsepti? Pointti nyt oli siinä, että kyllä jopa noiden naisten musiikki voi olla vierasta hyvinkin monelle, vaikka spotifykansa kuvittelee että kaikki tuntee ne koska ne menestyy spotifynlistoilla.
Okei, eli sinä tunnet ainoastaan sellaisia kappaleita, jotka olet kuunnellut ostamaltasi levyltä? Joko sinulla on järjetön määrä levyjä tai ihan harvinaisen suppea tietämys musiikista.
Itselläni on kaksi Rasmuksen levyä, joten konsepti on ihan tuttu. Minulla ei ole esim yhtään Kirkan, Juicen, Willbergin, Hectorin, Katri Helenan, Jari Sillanpään, Apocalyptican, Nightwishin tai Hanoi Rocksin levyä, mutta tunnen heidän tuotantonsa. En ikipäivänä kehtaisi sanoa, etten tiedä yhtäkään näiden biisiä.
Vierailija kirjoitti:
Odotan kyllä mielenkiinnolla Evelinan jaksoa. Mistä tuollainen pari vuotta uraa tehnyt henkilö tuolla edes puhuu? Hänhän on vaikka Lauriin verrattuna ihan eri maailmasta. Toisella pitkä kansainvälinen ura, toisella pari vuotta kokemusta spotify-artistina olemisesta. Muisteleeko Eve siellä kyynel silmässä, miten liikuttavaa oli silloin vuonna 2016?
Kauas on tultu ekoista kausista. Silloin artistit vaikuttivat oikeasti liikuttuvan muisteluista ja biisien uusista versioista. Nyt hymyillään kiltisti ja kehutaan vetoa, oli se miten keskinkertainen ja tylsä hyvänsä. Kaikki mielenkiinto on jo ajat sitten mennyt.
No Laurihan sanoi, että häntä kiinnostaisi laittaa musiikkia ulos modernimmalla tavalla eikä vain aina tehdä ensin albumia valmiiksi ja sitten odotella. Jotenkin vaivattomasti tehdä sitä musiikkia ja tuoda samantien ihmisille erilaista reittiä. Ehkä Eveliinalla on kertoa siitä jotakin. Jokaisella on jotain annettavaa. Siksi laitetaan yhteen uusia artisteja kokeneiden kanssa.
Tämä! Miklun tarina oli mitä suurimmalti osin erittäin vahvasti väritetty, mut hyvin upposi kansaan.