Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yliopiston käyneet

Vierailija
07.09.2018 |

Katsotaanko kurssiarvosanoja työhaastatteluissa?
Eli onko numeroilla väliä, vai vaan valmistumisella?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin katsotaan.

Vierailija
2/56 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käynyt vain AMK, mutta numeroits ei kukaan ole katsonut. Sen tutkintopaperin kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen käynyt vain AMK, mutta numeroits ei kukaan ole katsonut. Sen tutkintopaperin kyllä.

Otsikossa kysyttiinkin yliopiston käyneet, ei ylemmän ammattikoulun käyneet. 

Vierailija
4/56 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On katsottu ja varsinkin gradun arvosanaa.

Vierailija
5/56 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole vielä kukaan katsonut tai kysellyt numeroita. Nuorempana tämä vähän jopa harmitti kun olin kuitenkin pärjännyt hyvin ja valmistunut hyvin arvosanoin

Vierailija
6/56 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan.

T. Kääntäjä

Vierailija
7/56 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kauhee, vai että oikein ylempi ammattikoulu :D Tällä palstalla ei kyllä voida sietää ammattikorkeakouluopintoja.

Vierailija
8/56 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole vielä kukaan katsonut tai kysellyt numeroita. Nuorempana tämä vähän jopa harmitti kun olin kuitenkin pärjännyt hyvin ja valmistunut hyvin arvosanoin

Millä papereilla olet hakenut, jos et ole tutkintotodistusta mukaan laittanut?

Vierailija
9/56 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kysytty enkä ole cv:ssä kertonut. Tutkintotodistus on pitänyt toimittaa työnantajalle vasta palkkaamisen jälkeen.

Vierailija
10/56 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei katsota yleensä. Joku mitätön paikka on joskus edustajansa välityksellä saattanut vilkaista. Päättötodistustakaan ei ole juuri taidettu katsella. Valmistuttuani halusin itse sen näyttää silloiselle työnantajalle. Sen jälkeen oma sana on riittänyt. Tosin olen alalla, jolla "kaikki" tuntevat toisensa, joten valheilla olisi lyhyet jäljet.

Vierailija
11/56 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottapuhuen yliopiston "nollalinjan" tutkinnot ovat hyödyllisyydessään turhempia kuin esim. sähkötekniikan AMK-insinöörin tutkinto.

Nauttikaa siis naistutkimuksesta, historiasta, humanismista tai mistä haluattekaan, mutta ei se pelkkä YLIOPISTO merkitse p*skaakaan jos teistä ei ole oikeaa rahallista hyötyä yhteiskunnalle. Niin ja kiittäkää muita tuon pelleilyn maksamisesta verorahoilla kun ryystätte sitä soijalattea sormi pystyssä, koska teidän koulutuksenne on lähinnä muiden ihmisten hyväntahtoisuuden ja onnistumisten varassa.

Vierailija
12/56 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä papereilla olet hakenut, jos et ole tutkintotodistusta mukaan laittanut?

Ihan hakemus ja cv aina riittänyt. Todistukset kulkevat aina mukana haastattelussa mutta ei kukaan ole niistä koskaan ollut kiinnostunut.

Voi olla alakohtaisia eroja. Itse töissä asiantuntijatehtävissä yksityisellä sektorilla

Vierailija
13/56 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kysytty enkä ole cv:ssä kertonut. Tutkintotodistus on pitänyt toimittaa työnantajalle vasta palkkaamisen jälkeen.

Itse kyllä valitsen haastatteluun tulevat cv:n lisäksi myös tutkintotodistuksen perusteella. 

Vierailija
14/56 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lakimies. Numeroita ei koskaan ole kysytty. Ainakin tämän linjan läpikäyminen on jo kova juttu.

Olisko sitte alasta kiinni?

15/56 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi nopeasti vilkaisivat todistusta. Lähinnä halusivat vain nähdä, että sellainen oikeasti löytyy.

Vierailija
16/56 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä eikä edes gradun arvosanaa. Helsingin yliopisto ja vtm.

Vierailija
17/56 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella harvoin katsotaan mitään kurssiarvosanoja. 

Jos nyt aloittaisin opinnot uudelleen, kiinnittäisin paljon enemmän huomiota verkostoitumiseen ja paljon vähemmän huomiota opintomenestykseen. Menisin ainejärjestön bileisiin siitä huolimatta, että seuraavana aamuna odottaa tentti.

Vierailija
18/56 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lakimies. Numeroita ei koskaan ole kysytty. Ainakin tämän linjan läpikäyminen on jo kova juttu.

En ole lakimies enkä sillä alalla mutta alan osaaminen ei kai ole täysin koulussa opittua vaan työssä. Koulusta hankitaan se pätetyys ja koulutus mutta osaaminen taitaa olla harjoittelusta ja työstä. Näin monella alalla, kuvittelisin että sama on myös esim. lääkäreillä

Vierailija
19/56 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole itseltäni koskaan kyselty arvosanoja (jonkun harvan kerran joku on halunnut nähdä tutkintotodistuksen mutta silloinkin sen vilkaisu on riittänyt.

En myöskään itse rekrytoidessani ole koskaan kysellyt arvosanoja (silloin tällöin joku haluaa esim haastattelussa niitä tuoda esille ja se on ok, mutta en itse kysele)

Vierailija
20/56 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti kiinni alasta. - Jos nyt hakisit minun tavoin auskultointi paikkaa käräjäoikeudesta, niin ymmärtääkseni saattaisivat olla kiinnostuneita opintomenestyksestämmekin.... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi