Ihmetyttää ihmiset jotka eivät anna lastensa itsenäistyä!
Muutama kaveri ja työkaveri ovat kertoneet 18-19 -vuotiaista lapsistaan jotka eivät saa elää normaalia nuoren elämää, joilla on kotiintuloaikoja eikä päästetä poikakaverille yöksi tai kytätään netissä että mitä se nyt tekee, ei kai namusedät vikittele..
Miksette osaa lopettaa ajoissa?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmetellyt. 16 - vuotiaat siskontytöt joutuvat antamaan puhelimensa ”parkkiin” yöksi. 🙄
Tuo puhelinparkki on ok alakouluikäisille.
Kaikki ei vaan muista omaa teini-ikäänsä.
Miten netissä voidaan kytätä mitä joku tekee?
Vierailija kirjoitti:
Miten netissä voidaan kytätä mitä joku tekee?
Oletko tosissasi?
Siis mitä pahaa on laittaa puhelin yöksi pois? Omat teinit eivät nukkuisi enää ollenkaan, jos puhelin välkkyisi sängyn vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmetellyt. 16 - vuotiaat siskontytöt joutuvat antamaan puhelimensa ”parkkiin” yöksi. 🙄
Meidän teini valvois koko yön puhelimensa kanssa, ellei joutuisi laittamaan sitä parkkiin. Viime yönä hihitteli kolmen aikaan tabletille, kun oli jäänyt huoneeseensa.
Kannattaisi muuttaa pois kotoa ahtaiden sääntöjen parista jos talon säännöt eivät miellytä.
Koska nuoret eivät ole näin vielä tehneet, ei kannata sivullistenkaan urputtaa ja ihmetellä.
Ihanaa 7, en ole ainoa, jonka lapsi ei nuku yhdessä puhelimen kanssa!! Illalla saavat pitää sen kuitenkin 23 asti ja vkl, kun menevät nukkumaan eli 01. T:6
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä pahaa on laittaa puhelin yöksi pois? Omat teinit eivät nukkuisi enää ollenkaan, jos puhelin välkkyisi sängyn vieressä.
Miten kauan ajattelit jatkaa tuota takavarikoimista? Eikö olisi jo aika 16 - vuotiaana teinin tehdä omat virheensä ja oppivan niistä ihan itse? Eikö ole tavoitteena että nuoret oppivat itse säätelemään somettamistaan?
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa tuossa on, kun menisivät muuten yökausiksi nettiin?
Voi herran jestas. Kun nuori täyttää 18, hän on juridisesti aikuinen ja saa tehdä mitä haluaa, toki vanhempien elättämänä joitain sääntöjä voi olla, mutta esim. sukupuolielämän kontrolloiminen menee pahasti ihmisoikeusloukkauksen puolelle.
Niin kauan kuin vanhempien katon alla elää, osallistuu kotitöihin ja jos tienaa jotain, maksaa pientä ruokarahaa tai vuokraa. Mutta: vanhemmalle eivät kuulu lapsen intiimit asiat tai esim. matkasuunnitelmat, jos tämä itse maksaa reissunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kauan ajattelit jatkaa tuota takavarikoimista? Eikö olisi jo aika 16 - vuotiaana teinin tehdä omat virheensä ja oppivan niistä ihan itse? Eikö ole tavoitteena että nuoret oppivat itse säätelemään somettamistaan?
Eihän sen ikäinen näe asiaa virheenä, vaan oikeutenaan. Siis valvoa ja pilata terveytensä. Ja se ei ole virhe koska äiti antoi olla puhelimella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sen ikäinen näe asiaa virheenä, vaan oikeutenaan. Siis valvoa ja pilata terveytensä. Ja se ei ole virhe koska äiti antoi olla puhelimella.
Minkä ikäisenä teidän huushollissa ei tarvitse enää luovuttaa puhelinta takavarikkoon yöksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisenä teidän huushollissa ei tarvitse enää luovuttaa puhelinta takavarikkoon yöksi?
Mulla ei ole teinejä. Mutta kyllä minua valvottiin, etten pilaa terveyttäni, ei annettu katsoa tv:tä jne.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei vaan muista omaa teini-ikäänsä.
Tai sitten muistavat sen liiankin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole teinejä. Mutta kyllä minua valvottiin, etten pilaa terveyttäni, ei annettu katsoa tv:tä jne.
No niin, siinähän se selvisi. Joku vela kommentoi lasten kasvatusta kokemuksen syvällä rintaäänellä.🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän teini valvois koko yön puhelimensa kanssa, ellei joutuisi laittamaan sitä parkkiin. Viime yönä hihitteli kolmen aikaan tabletille, kun oli jäänyt huoneeseensa.
Miten pystytte vahtimaan lukiolaista? Jokaiselle on pakko ostaa tabletti, jota sitten käytetään wifillä puhelimen kautta.
Mun 16-vuotias vetoaisi länsyihin, jos veisin puhelimen ja tabletin. En ole edes yrittänyt.
Hän on aivan liikaa netissä hengaamassa, mutta mahdotonta on vahtia nuorta, joka myös tekee kouluhommat tietokoneella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pystytte vahtimaan lukiolaista? Jokaiselle on pakko ostaa tabletti, jota sitten käytetään wifillä puhelimen kautta.
Mun 16-vuotias vetoaisi länsyihin, jos veisin puhelimen ja tabletin. En ole edes yrittänyt.
Hän on aivan liikaa netissä hengaamassa, mutta mahdotonta on vahtia nuorta, joka myös tekee kouluhommat tietokoneella.
Ei yöllä tarvitse enää tehdä läksyjäkään. Jos ne ovat vielä tekemättä, saavat jäädäkkin tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, että todellakin haluaisin jotenkin tehokkaasti estää lukiolaiseni ajantuhlaamisen netissä, mutta mitään keinoja ei ole.
Keinoksi en laske sitä, että alan joka ikinen päivä riidellä netin käytöstä. Ja hän sitten sanoisi, että tarvii, kun on läksyjä tekemättä tms tekosyytä.
Ihan tarpeeksi tuli aiheesta riitoja yläkouluikäisenä. Silloin ei ollut vielä edes pakollista omaa läppäriä ja koulutehtäviä netissä. En jaksa enää. Olen luovuttanut.
Ja koulu ei mene kovin hyvin. Ja tiedän, että menisi paremmin, ellei juuttuisi nettiin.
Seuraava sukupolvi osaa kasvattaa paremmin netin kanssa toimimiseen. Oma kokemus auttaa. Ja varmaan jo asiantuntijoilla kun on järkevämpiä neuvoja.