Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ovatko nuo pizzamainosten jakajat lukutaidottomia?

Vierailija
07.09.2018 |

...vain vain kusipäisiä? Eihän niiden mainosten tulo iso haitta ole, mutta ihmetyttää, kun ovessani on EI MAINOKSIA -lappu, johon olen laittanut lisäyksen suomeksi ja englanniksi, että se koskee myös pizzerioiden mainoksia. Silti niitä tulee välillä parikin viikossa, useista eri pizzerioista. Tuskin se sama jakaja joka kerta on, joten olen alkanut miettiä voivatko he kaikki olla luku(tai vain kieli-)taidottomia, kun kehenkään ei tuo lappu tunnu tehoavan. Tuleeko teille muille mainoskiellon oveen laittaneille pizzamainoksia?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piirrä pizzan kuva paperille ja siihen ghost bustersista tuttu rinkula päälle. Länttäät sen oveen.

Vierailija
42/50 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että ainakaan nuoret jakavat, yleensä aika tunnollisesti katsovat mihin ei jaeta, ainakin oma tytär katsoo kun jakaa. Pääseehän siinä helpommallakin, kun ei tartte jakaa kaikkiin. Epäilen, että pizzafirmat jakavat omat mainoksensa itse eivätkä ole kiinnostuneita kenellä on kielto ja kenellä ei.

Ei kyllä pääse helpommalla, jos on mainoskieltoja. Niihin laatikoihin pitää kuitenkin laittaa muut ilmaisjakelut (kaupunkilehdet, tiedotteet, kansalaisopiston ohjelmat yms.) ja pitää kuljettaa erilaisia nippuja mukana. Varsinkin kerrostaloissa tämä on erityisen hankalaa. Mutta ei siis koske pizzamainosten jakajia tämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun naapuri katsoi google translatesta tekstin turkin ja arabian kielellä että "ei mainoksia", laittoi sen lapun oveen, eikä mainoksia enää tullut :D Kokeilkaa!

Tiesitkö, että harvoin nuo kebabmiehet edes ovat turkista tai lähi-idästä kotoisin. Yleensä albaaneja tai kosovolaisia.

Mun kotikaupungissa tuo on kyllä totta. Riippuu varmaan kaupungista... ehkä jossain Helsingissä on enemmän niitä aitoja turkkilaisia töissä. 

Mitä h*lvetin "aitoja turkkilaisia"? Albaanit ja kosolaisetko ovat mielestäsi “tekoturkkilaisi"?

Eivät ole samaa kansaa, kun eivät ole samasta maasta. Sulle näköjään täytyy asiat hajottaa yksinkertaisimpaan muotoon ja selittää kuin pikkulapselle.

No ovat ''tekoturkkilaisia'', koska eivät ole Turkista, vaan lähimaista. Tajuatko? On olemassa oikea maa nimeltä Turkki ja he eivät ole sieltä!

Eivät ranskalaiset ja saksalaiset ole italialaisia vain sen takia, että sattuvat olemaan naapurimaita.

Olet kyllä varsinainen idiootti kun laitat kaikki samasta suunnasta tulevat samaan kastiin. Oikea juntti.

Tai sitten olet joku Albaniasta lentänyt pölvästi, joka itse luulee olevansa turkkilainen.

Olet ihan pöljä.

Miksi alunperinkään puhuit "aidoista turkkilaisista" ?

Vierailija
44/50 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun naapuri katsoi google translatesta tekstin turkin ja arabian kielellä että "ei mainoksia", laittoi sen lapun oveen, eikä mainoksia enää tullut :D Kokeilkaa!

Tiesitkö, että harvoin nuo kebabmiehet edes ovat turkista tai lähi-idästä kotoisin. Yleensä albaaneja tai kosovolaisia.

Mun kotikaupungissa tuo on kyllä totta. Riippuu varmaan kaupungista... ehkä jossain Helsingissä on enemmän niitä aitoja turkkilaisia töissä. 

Mitä h*lvetin "aitoja turkkilaisia"? Albaanit ja kosolaisetko ovat mielestäsi “tekoturkkilaisi"?

Eivät ole samaa kansaa, kun eivät ole samasta maasta. Sulle näköjään täytyy asiat hajottaa yksinkertaisimpaan muotoon ja selittää kuin pikkulapselle.

No ovat ''tekoturkkilaisia'', koska eivät ole Turkista, vaan lähimaista. Tajuatko? On olemassa oikea maa nimeltä Turkki ja he eivät ole sieltä!

Eivät ranskalaiset ja saksalaiset ole italialaisia vain sen takia, että sattuvat olemaan naapurimaita.

Olet kyllä varsinainen idiootti kun laitat kaikki samasta suunnasta tulevat samaan kastiin. Oikea juntti.

Tai sitten olet joku Albaniasta lentänyt pölvästi, joka itse luulee olevansa turkkilainen.

Mitä oikein selität. Ihan itse kirjoitit "aidoista turkkilaisista" . Miksi?

Vierailija
45/50 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo vaalimainokset tosiaan. Kerran joku oli tunkemassa sellaista postilaatikosta juuri kun tulin kotiin. Sanoin, että jos kampanjaryhmä ei osaa lukea, niin en kyllä äänestä ehdokastakaan. Ei ehtinyt vetää pois, mutisi vain jotain anteeksipyyntöä.

Minulle puolestaan rupesi inttämään vastaan, että koska kyseessä on poliittinen ilmoitus, ei sitä lueta mainokseksi. Oikein oli jo ottamassa kierroksia, kun ei läystyke kelvannut minulle.

Mulla oli ei ilmaisjakelua. Tosin aamulehtien jakelijatkaan eivät sitä osaa lukea kampanjoiden aikaan tai on neuvottu olla välittämättä siitä. Ei ilmaisjakelua koskee mielestäni ihan kaikkea ilmaisjakelua, ei mainoksia on vähän eri.

Vierailija
46/50 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on edes väittänyt, että kosovolaiset tai albaanit olisivat turkkilaisia. Ääliö.

Vierailija
47/50 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vaan mietin että ajattelevatko he saavansa iloisen asiakkaan tyypistä joka varta vasten on kieltänyt mainokset, ja silti tungetaan sitä lappua postiluukusta? Itseäni ainakin alkaa tympimään, ja voivat olla varmoja että heidän pizzojaan en tule maistamaan.

Vierailija
48/50 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat ainakin meillä. Pizzeriaan olen ilmoittanut, että jos vielä kerran saan heidän mainoksensa niin asia on sillä selvä, en siellä koskaan tule asioimaan.

Vierailija
49/50 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo vaalimainokset tosiaan. Kerran joku oli tunkemassa sellaista postilaatikosta juuri kun tulin kotiin. Sanoin, että jos kampanjaryhmä ei osaa lukea, niin en kyllä äänestä ehdokastakaan. Ei ehtinyt vetää pois, mutisi vain jotain anteeksipyyntöä.

Minulle puolestaan rupesi inttämään vastaan, että koska kyseessä on poliittinen ilmoitus, ei sitä lueta mainokseksi. Oikein oli jo ottamassa kierroksia, kun ei läystyke kelvannut minulle.

Mulla oli ei ilmaisjakelua. Tosin aamulehtien jakelijatkaan eivät sitä osaa lukea kampanjoiden aikaan tai on neuvottu olla välittämättä siitä. Ei ilmaisjakelua koskee mielestäni ihan kaikkea ilmaisjakelua, ei mainoksia on vähän eri.

Juuri niin, siis ei ilmaisjakelua tarkoittaa sitä, että laatikkoon tai luukkuun ei jaeta yhtään mitään. Ei mainoksia -laatikkoonkaan ei kyllä mitään vaalimainoksia saa laittaa. 

Vierailija
50/50 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pizzamainosten jakaminen voi ylipäänsä olla mitenkään järkevää vuonna 2018? Käsi rohkeasti pystyyn joka on viime tilauksensa tehnyt soittamalla. Kun 90-luvulla sehän se juuri ärsytti, kun jokainen täyte piti tavata pariin kolmeen kertaan ja silti kohtalaisen usein jokin täyte meni väärin. Jokaiseen kuponkitarjoukseen oli ynnätty se pakollinen limsa, mitä ei yleisesti tarvinnut, kun limsaa tai olutta oli jääkaapissa muutenkin.

Pizza Online on poistanut nämä kaikki ja kaikki tilaavat sen kautta. Miten monta pizzaa pitää myydä, että painatus ja jakelukustannukset saadaan korvattua? Ja nimenomaan sellaista pizzaa, joka tulee sen mainoksen kautta, eikä pizza onlinesta tai paikan päältä.

Entäs jos haluaa myös sen limun? Kaksi pizzaa Pizza-onlinestä tilattuna maksaa joko saman verran tai enemmän kuin kuponkitarjous limulla, vaikka käyttäisi bonuksia. Siksi soitan aina pizzeriaan.