Ovatko nuo pizzamainosten jakajat lukutaidottomia?
...vain vain kusipäisiä? Eihän niiden mainosten tulo iso haitta ole, mutta ihmetyttää, kun ovessani on EI MAINOKSIA -lappu, johon olen laittanut lisäyksen suomeksi ja englanniksi, että se koskee myös pizzerioiden mainoksia. Silti niitä tulee välillä parikin viikossa, useista eri pizzerioista. Tuskin se sama jakaja joka kerta on, joten olen alkanut miettiä voivatko he kaikki olla luku(tai vain kieli-)taidottomia, kun kehenkään ei tuo lappu tunnu tehoavan. Tuleeko teille muille mainoskiellon oveen laittaneille pizzamainoksia?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
kuka nyt ei haluu pizzaa
Harmi, etteivät tuo pizzaa postiluukusta. Pelkkää roskapaperia. Tosin pitäisi olla aika kapea pizza.
jakajille ei makseta siitä että harrastaavat lukemista. joten mainokset on sama laittaa kaikista luukuista.
Puolustan noin yleisesti hiukan mainostenjakajia.
Ja ihan ensi alkuun todettakoot, että ap:n tapauksessa kielto vaikuttaa hyvin selkeältä ja kerrostalossa ei erehtymisen vaaraa suuresti ole, lappu näkyy yleensä aika hyvin käytävään, varsinkin jos se on postilaatikon yläpuolella. Ehkä se arabia auttaisi? Jakaja käyttää siihen yhteen luukkuun yleensä n. kolme sekuntia, että kielto kannattaa kyllä yleensäk,in laittaa niin että se erottuu kauas ja hyvin.
Mutta:
Tyttäreni jakoi n. vuoden mainoksia ja ilmaisjakelulehteä alueella, jossa on omakotitaloja, rivitaloja, luhtitaloja ja ainoastaan yksi kerrostalo (joka olikin helpoin nakki kaikista).
Monessa rivitalossa postilaatikot on sijoitettu niin, että niiden kannen päälle sataa lunta: mainosten jakaja ei näe jos siihen postilaatikon kanteen on kirjoitettu/liimattu lappu "ei mainoksia".
Jos lappu on liimattu postilaatikon kylkeen, mainosten jakaja ei näe sitä, koska seisoo aivan laatikon vieressä sylissään iso pinkka mainoksia.
Jos lappu on siellä läpän alla, pahimmillaan sen postilaatikkoa peittävän läpän sisäpuolella, on vahinko ehtinyt tapahtua ennen kuin (jos) jakaja huomaa lapun. Läppää vain raotetaan ja sujautetaan se helvetillinen pinkka niitä mainoksia laatikkoon.
Vihreään tai ruskeaan postilaatikkoon kirjoitetaan mustalla tussilla ja laatikko on pimeässä - ei tekti vaan erotu siitä laatikosta.
Myöskinn se valkoinen lappu, josta teksti on kulunut pois on hiukan hankala. Jätäpä jakamatta, niin tulee soitto ettei tullut ilmaisjakelulehteä. Jaa, niin tulee soitto, että taas tuli mainoksia vaikka laatikossa on lappu.
Jaoin jonkun kerran tyttäreni piirin kun hän ei päässyt ja vasta silloin tajusin, että on tuokin aika helvetillistä hommaa aivan sairaan pienellä palkkiolla (2-3 €/h max tulee tuntipalkaksi lajitteluineen).
Pizzerioiden porukat jakavat itse, ei liity mainosjakeluun yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Minun naapuri katsoi google translatesta tekstin turkin ja arabian kielellä että "ei mainoksia", laittoi sen lapun oveen, eikä mainoksia enää tullut :D Kokeilkaa!
Tiesitkö, että harvoin nuo kebabmiehet edes ovat turkista tai lähi-idästä kotoisin. Yleensä albaaneja tai kosovolaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun naapuri katsoi google translatesta tekstin turkin ja arabian kielellä että "ei mainoksia", laittoi sen lapun oveen, eikä mainoksia enää tullut :D Kokeilkaa!
Tiesitkö, että harvoin nuo kebabmiehet edes ovat turkista tai lähi-idästä kotoisin. Yleensä albaaneja tai kosovolaisia.
Mun kotikaupungissa tuo on kyllä totta. Riippuu varmaan kaupungista... ehkä jossain Helsingissä on enemmän niitä aitoja turkkilaisia töissä.
Vierailija kirjoitti:
Eivät välitä kielloista.
Siinä lapussa on puhelinnumero. 16 keksittyä pitsatilausta per päivä on kelpo läksy kyseisestä rikkeestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jee, kiitos vinkistä! Tämä lähtee heti kokeiluun.
t: ap
Varsinainen Einstein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kotikaupungissa tuo on kyllä totta. Riippuu varmaan kaupungista... ehkä jossain Helsingissä on enemmän niitä aitoja turkkilaisia töissä.
Mitä h*lvetin "aitoja turkkilaisia"? Albaanit ja kosolaisetko ovat mielestäsi “tekoturkkilaisi"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä h*lvetin "aitoja turkkilaisia"? Albaanit ja kosolaisetko ovat mielestäsi “tekoturkkilaisi"?
kosovolaiset*
Myöskään ihan suomenkieliset kunnallisvaaliehdokkaat eivät osaa lukea vaan tunkevat mainoksiaan postilaatikkoon, jossa on selkeästi mainoskieltolappu. Ei tulisi mieleenkään äänestää sellaista.
Niin että ei se kielitaidosta aina ole kiinni.
On lukutaidottomia kun suomenkielestä on kysymys😛 kokeile arabiaa kirjotat farsin kielellä. Useimmat pizzeria kebab mestojen pitäjät osaavat ainoastaan sitä.
Hassuli kirjoitti:
Minulla ainakin on ovessa selkeä lappu: ' Vain naisten alusasustemainoksia, kiitos!'
Miksi mainoksia?
Mä laitoin rennosti lapun, että vain käytettyjä naisten alusasuja.
Toimi hetken, kunnes tuli lappu, että "maksa niinkuin muutkin, Pervo!!" :(
Miten pizzamainosten jakaminen voi ylipäänsä olla mitenkään järkevää vuonna 2018? Käsi rohkeasti pystyyn joka on viime tilauksensa tehnyt soittamalla. Kun 90-luvulla sehän se juuri ärsytti, kun jokainen täyte piti tavata pariin kolmeen kertaan ja silti kohtalaisen usein jokin täyte meni väärin. Jokaiseen kuponkitarjoukseen oli ynnätty se pakollinen limsa, mitä ei yleisesti tarvinnut, kun limsaa tai olutta oli jääkaapissa muutenkin.
Pizza Online on poistanut nämä kaikki ja kaikki tilaavat sen kautta. Miten monta pizzaa pitää myydä, että painatus ja jakelukustannukset saadaan korvattua? Ja nimenomaan sellaista pizzaa, joka tulee sen mainoksen kautta, eikä pizza onlinesta tai paikan päältä.
Nuo vaalimainokset tosiaan. Kerran joku oli tunkemassa sellaista postilaatikosta juuri kun tulin kotiin. Sanoin, että jos kampanjaryhmä ei osaa lukea, niin en kyllä äänestä ehdokastakaan. Ei ehtinyt vetää pois, mutisi vain jotain anteeksipyyntöä.
Vierailija kirjoitti:
En kokeile omassa maassani kommunikoida bingoksi enkä bangoksi. Mieluummin liimaan sulkemisajan jälkeen sen mainoksen pitserian oveen, ja kirjoitan siihen EI MAINOKSIA.
Oletteko muuten huomanneet, että kiinteistövälittäjät ovat yhtä välinpitämättömiä?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne tietää, mitä siinä lapussa lukee, vaikka lukutaitoa ei olisikaan. Ne eivät vain piittaa siitä kiellosta pätkän vertaa. So simple.
Ehkäpä näin. Mutta enpä minäkään käy pizzeriassa, jonka mainoksia tungetaan postilaatikkooni kiellosta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole samaa kansaa, kun eivät ole samasta maasta. Sulle näköjään täytyy asiat hajottaa yksinkertaisimpaan muotoon ja selittää kuin pikkulapselle.
No ovat ''tekoturkkilaisia'', koska eivät ole Turkista, vaan lähimaista. Tajuatko? On olemassa oikea maa nimeltä Turkki ja he eivät ole sieltä!
Eivät ranskalaiset ja saksalaiset ole italialaisia vain sen takia, että sattuvat olemaan naapurimaita.
Olet kyllä varsinainen idiootti kun laitat kaikki samasta suunnasta tulevat samaan kastiin. Oikea juntti.
Tai sitten olet joku Albaniasta lentänyt pölvästi, joka itse luulee olevansa turkkilainen.
Vierailija kirjoitti:
Nuo vaalimainokset tosiaan. Kerran joku oli tunkemassa sellaista postilaatikosta juuri kun tulin kotiin. Sanoin, että jos kampanjaryhmä ei osaa lukea, niin en kyllä äänestä ehdokastakaan. Ei ehtinyt vetää pois, mutisi vain jotain anteeksipyyntöä.
Minulle puolestaan rupesi inttämään vastaan, että koska kyseessä on poliittinen ilmoitus, ei sitä lueta mainokseksi. Oikein oli jo ottamassa kierroksia, kun ei läystyke kelvannut minulle.
Jahven todistajat ei kans tottele sitä.