Miten olette pystyneet päättämään lapsenne nimen?
Tuntuu ihan mahdottomalta tehtävältä... Nimiä on mietitty jo vuosia ennen raskautta, koko raskausaika ihan tosissaan joka päivä, ja nyt tämä kuukausi lapsen syntymän jälkeen eikä vieläkään ole mitään ideaa nimestä.
Ristiäiset ovat kolmen viikon päästä, mutta yksikään nimi ei ole täysin "iskenyt". Pelottaa, että tulemme katumaan nimeä jos valitsemme lapselle nimen joka ei tunnu täydelliseltä ja juuri lapselle sopivalta. Varsinkin minulle kun nimiasiat ovat todella tärkeitä niin ahdistaa tämä tilanne. :( Ja esikoinen siis kyseessä. Onko kenellekään käynyt samoin?
Kommentit (103)
Joanna ja Viola jäivät näköjään vielä puuttumaan listalta.
Joanna - En tykkää, eivätkä yleensäkään J-alkuiset tytön nimet ole oikein mieleemme.
Viola - Tämä on ihan nätti. :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Moa jäi kans ja Nelma
Näistä ei ollut kumpikaan sillä listalla jonka arvostelin, mutta emme lapsen isän kanssa tykkää ollenkaan kyseisistä nimistä. :/
Ap
Martta
Saara
Velma
Verna
Leena
Milla
Tara
Ruth
Aida
Sanni
Evelia
Edla
Lilja
Suvi
Malla
Milana
Maiju, Meiju
Venla
Julianna
Anette
Heljä
Lila
Minka
Sylvi
Isla
Saana
Malva
Seelia
Iines
Jasmin
Tuulia
Lotte
Sienna
Evita
Tessa
Nette
Minttu
Miina
Janni
Elissa
Asta
Mandi
Minja
Mimosa
Senja
Meimi
Helmi
Jade
Kuopusta mä vain katselin kun hän nukkui kopassa ja nimi tuli kyllä siinä heti. Miehelle ehdotin nimeä. Toinen nimi ei miehelle kelvannut ja sitä mietittiin pitkään, kunnes mies kirjoitti lapulle ristiäispäivän aamuna nimen, näytti sitä minulle ja totesin että ok kelpaa ja päätin, että mitäpä se haittaa, vaikka onkin serkkuni nimi, kun ei kutsumanimeksi tule.
Mitä pitäisitte nimestä Mai? Sen mä laittaisin jos vielä saisin tytön.
Opettele sinäkin ap ymmärtämään, että toinen ja kolmas nimikin ovat etunimiä. Etunimi EI tarkoita ensimmäistä nimeä.
Vierailija kirjoitti:
Sanni
Evelia
Edla
Lilja
Suvi
Malla
Milana
Maiju, Meiju
Venla
Julianna
Anette
Heljä
Lila
Minka
Sylvi
Isla
Saana
Malva
Seelia
Iines
Jasmin
Tuulia
Lotte
Sienna
Evita
Tessa
Nette
Minttu
Miina
Janni
Elissa
Asta
Mandi
Minja
Mimosa
Senja
Meimi
Helmi
Jade
Näistä nimistä parhaat ovat Evelia, Evita ja Helmi.
Tuosta Eveliasta tulikin mieleeni, että törmäsin tänään ensimmäistä kertaa sellaiseen nimeen kun Evena. Sen nimisiä on Suomessa vain 58 jos muistan oikein. Mitä mieltä olette, onko Evena liian outo?
Ap
Minusta tuo pee-aa (Bea) ei oo kauhean kiva ja mielleyhtymänä ei kuvasta onnellista tulevaisuutta. Mutta laitatte tietenkin, jos siitä mol.vanhemmat pidätte.
Minustakin Evena on outo.
Miltäs kuulostaisi Selma Sofia?
Tai Selma Bea Sofia?
Sofia Alva Lilian?
Alva Sofia Lilian?
Bea Selma Sofia?
Sofia Selma Lilian?
Sofia Lilian?
Minusta sekä Sofia että Selma ovat aivan ihania nimiä ja olisi ihanaa, jos sellainen löytyisi lähipiiristä :)
Laittakaa se Alva, jos se on teidän mielestänne niin ihana. tulet katumaan jos et antanut tätä nimeä jonkun täysin epäolennaisen asian, kuten Thomas Alva Edisonin takia. Ei kukaan tuollaista mieti, ja jos miettiikin, niin mikä tahansa nimi voidaan yhdistää johonkin tunnettuun henkilöön. jos ei nyt, niin tulevaisuudessa saattaa olla ties minkä nimisiä julkkiksia. Joku päivä vastaan kuitenkin tulee joku söpö pieni Alva tyttö, ja sinua kirpaisee kun tajuat että joku muu "uskalsi" antaa sen nimen ja sinä et.
Vierailija kirjoitti:
Kuopusta mä vain katselin kun hän nukkui kopassa ja nimi tuli kyllä siinä heti. Miehelle ehdotin nimeä. Toinen nimi ei miehelle kelvannut ja sitä mietittiin pitkään, kunnes mies kirjoitti lapulle ristiäispäivän aamuna nimen, näytti sitä minulle ja totesin että ok kelpaa ja päätin, että mitäpä se haittaa, vaikka onkin serkkuni nimi, kun ei kutsumanimeksi tule.
Olisipa meilläkin noin helppoa että tyttö vain näyttäisi joltain tietyltä nimeltä, olisi vähän helpompaa tämä nimeäminen..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minustakin Evena on outo.
Miltäs kuulostaisi Selma Sofia?
Tai Selma Bea Sofia?
Sofia Alva Lilian?
Alva Sofia Lilian?
Bea Selma Sofia?
Sofia Selma Lilian?
Sofia Lilian?Minusta sekä Sofia että Selma ovat aivan ihania nimiä ja olisi ihanaa, jos sellainen löytyisi lähipiiristä :)
Samaa mieltä... Evena kuulostaa siltä, että sanoisi Elena lässyttäen. :D Mieheni vain taisi tykästyä siihen nimeen..
Tulemme todennäköisesti antamaan lapselle vain kaksi etunimeä, mutta kiitos silti ehdotuksista!
Ap
Se teidän miettimä Beata on tosi nätti. Ja Livia ja Fiona. Ja olikohan vielä muita... Saga! Noi on kaikki kauniita
Sovittiin nimet jo ennen kuin seurusteltiin. Silloin ei ollut tunnekuohuja, mitään valtataistelua jne. lapset saivat tismalleen ne nimet, joista aikoinaan sopimus tehtiin ja yhdelle tytölle jäi vielä nimi "varastoon".