Eikö ihmisillä ole mitään vastuuta itsellään mistään?
Keissi; koira jäi auton alle, kun omistaja juorusi suojatien keskitasanteella, koira flexissä 3 metrin (taisi olla kenties 5 metriä) päässä omistajastaan ja jäi ohi ajavan auton alle.
Tämä neiti olettaa autoilijan näkevän 2 kiloisen chihuahuan ilman heijastimia tai heijastinliiviä ja ohuen, mustan langan, koska katuvalot ja autossa on valot. Itse ei näe auton rekkaria, koska onkin niin pimeää ja katuvalot ovat päällä.
Ei tainnut kuski nähdä perään juoksemista, koska oli pimeää niistä katuvaloista huolimatta.
Eli ei voi neiti syyttää muita kuin itseään tapahtuneesta. Oli se auton tilannenopeus mikä tahansa eikä he olleet aikeissa ylittää tietä, ja koira meni edeltä menojaan toiselle puolelle, huonostihan siinä käy oli nopeus mikä tahansa. Maalaisjärjen käyttö on sallittua tietä ylittäessä eikä se keskitasanne ole mikään jutustelupaikka.
Omistaja on itse vastuussa karvaturristaan ja siitä missä se karvaturri sattuu kulkemaan, flexissa/hihnassa/irti. Ja ei, tätä ei voi verrata lapseen tai no, voi jos isukki/mamma ei seuraa missä se napero menee vaan keskittyy aivan muuhun eikä heijastimia ole.
Auto ei pysähdy sekunnissa vaikka niin moni luuleekin.
Nyt alkaa olemaan pimeää, joten muistakaa ne HEIJASTIMET myös niillä lemmikeillä, lapsilla ja itsellänne, vaikka eivät olekaan niin muodikkaita.
T. Autoileva koiran omistaja ja kolmen muksun äiti.
P.S. Jos ei hejastinta halua käyttää, kannattaa tehdä elintenluovutustestamentti.
Kommentit (40)
Tuollaiselta pitäisi ottaa se toinenkin koira pois. Vastuuton omistaja.
Taisi tulla, ainakin siitä chihuahuasta, vain annos lihamuhennosta variksille, lokeille ja harakoille..
Kun lukee tekstin huolella ja ajatuksella, löytää monta omistajan itsensä tekemää virhettä sekä ristiriitaisuuksia;
Olin tänään poikakaverini kanssa Tesomalla Westerissä käymässä ja samalla ulkoilutimme kahta koiraani. Kun lähdimme Westeristä takaisin kotiin Raholaan olimme Tesomankadun ja Vanamonkadun risteyksen suojatiellä. Olimme yllittäneet puolet suojatiestä ja pysähdyimme ns keskiodotuspaikalle hetkeksi keskustelemaan. Toinen koira oli Chihuahua jolla oli flexi ja toinen oli mini Bullterrieri jolla oli hihna joka ei siis ole pitkä eli se koira ei pääse yksin pitkälle. Yhtäkkiä kuului iso pamaus kun toinen koirastani ”Chihuahua” oli ylittämässä jo itse seuraavaa suojatietä eli oli noin 3metriä meistä kauempana ja flexi oli löysällä. Menimme molemmat paniikkiin ja aloin huutamaan koirani nimeä ”Marcy”. Auto tuli todella nopeasti eikä hidastanut ollenkaan suojatielle ja sinne paistoi katulamput eli koiraa ei voinut olla huomaamatta. Auto pysähtyi bussipysäkille ”Tesoma A (1533)” lähdin juoksemaan perään, mutta auto lähti pakoon Tesomankadulta liikenneympyrään ja siitä ensimmäisestä liittymästä Tesoman valtatielle eli keskustaan päin. Auton tuntomerkit: väri oli tumman harmaa ja auto oli sporttimallinen. Auton epäilymerkit: BMW, Audi, Volvo. Paikalle tuli suhteellisen nopeasti ihmisiä katsomaan tilannetta ja alueella oli silminnäkijöitä. Pamaus oli huomiota herättävä, muutama ihminen tuli kotoansa katsomaan tilannetta koska pamaus oli niin kova. Yksi tilanteeseen tulleista ihmisistä soitti paikalle poliisit. Kunnes poliisit saapuivat paikalle noin 30min myöhemmin kerroimme tapahtuneesta heille ja kaikki mahdolliset tuntomerkit autosta. Valitettavasti oli niin pimeettä, että rekisteriotetta ei pystynyt näkemään.
T. Mikä meni pieleen teidän mielestä ja mitä tästä opimmekaan?
Mahdotonta se on nähdä edes kissaa pimeällä jossain pusikossa ja kissa juoksee auton alle, autoilija on murhaaja ja hirviö kun ei väistänyt ojaan jotta kissan henki olisi säilynyt.
OMG! Miten toi sakki pysyy hengissä kun tuntuvat olevan niin aivottomia?
Heijastin ei auta mitään, jos ei itse vaali omaa turvallisuuttaan. Niin jos tekee, voi olla jopa ilman heijastinta.
Ihmiset on. Olen sosiaalipalveluissa töissä, pari viikkoa sitten mulle soitti omainen, mummon apteekkilasku on 250 e tässä kuussa ja hoitomaksun jälkeen jäävä omaan käyttöön tarkoitettu summa ei sitä kata. Niin että kukas laskun maksaa, häh? (Hoitomaksu määräytyy niin, että tuloista on jäätävä 165 e kk omaan käyttöön.) No siinä sitten ystävällisesti sanoin, että hoitomaksua voi väliaikaisesti huojentaa tai poistaa kokonaan, jos rahat ei riitä. Oltiin jo sopimassa tapaamisaikaa, kun selvisi, että mummon tilillä on 50 000 e.
Tää ei nyt liity aloituksen koira-asiaan mitenkään, mutta otsikko puhui ihmisen vastuusta. Niin, jos on varaa, maksetaan itse. Jos ei, yhteiskunta tulee vastaan. Tässä tapauksessa omainen oli lopulta hyvin tuohtunut, että juopoille ja pakolaisille maksetaan kaikki, mutta ei hänen mummolleen joka on maata ollut rakentamassa ja niin edelleen. Siihen ei vastannut mitään, kun kysyin, että mitä varten mummon omia rahoja pitää säästää? Lupasi soittaa iltalehteen, mutta ei ole vielä ainakaan juttua näkynyt :D
Vierailija kirjoitti:
OMG! Miten toi sakki pysyy hengissä kun tuntuvat olevan niin aivottomia?
Samaa pohtinut monta kertaa. Sydän syrjällään saa olla ettei jonkun mustiin pukeutuneen, heijastittoman henkilön yli aja, kun pimeydestä eteen paukkaa. Saati sitten mitään flexin lankaa ja kissan kokoista koiraa pusikossa ilman heijastinta tai heijastavaa pukua.
En kyllä käsitä tuotakaan minkä takia siihen keskitasanteelle ylipäätään oli pitänyt jäädä. Juttelemaan, halimaan ja vähän ehkä pusuttelemaan, unohtaen sen koiran ja flexin kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on. Olen sosiaalipalveluissa töissä, pari viikkoa sitten mulle soitti omainen, mummon apteekkilasku on 250 e tässä kuussa ja hoitomaksun jälkeen jäävä omaan käyttöön tarkoitettu summa ei sitä kata. Niin että kukas laskun maksaa, häh? (Hoitomaksu määräytyy niin, että tuloista on jäätävä 165 e kk omaan käyttöön.) No siinä sitten ystävällisesti sanoin, että hoitomaksua voi väliaikaisesti huojentaa tai poistaa kokonaan, jos rahat ei riitä. Oltiin jo sopimassa tapaamisaikaa, kun selvisi, että mummon tilillä on 50 000 e.
Tää ei nyt liity aloituksen koira-asiaan mitenkään, mutta otsikko puhui ihmisen vastuusta. Niin, jos on varaa, maksetaan itse. Jos ei, yhteiskunta tulee vastaan. Tässä tapauksessa omainen oli lopulta hyvin tuohtunut, että juopoille ja pakolaisille maksetaan kaikki, mutta ei hänen mummolleen joka on maata ollut rakentamassa ja niin edelleen. Siihen ei vastannut mitään, kun kysyin, että mitä varten mummon omia rahoja pitää säästää? Lupasi soittaa iltalehteen, mutta ei ole vielä ainakaan juttua näkynyt :D
No just. Taisi omainen jo odottaa tuota summaa kilahtavan pian omalle tililleen kun mummo kupsahtaa.
Anteeksi mutta Kuinka tyhmä voi ihminen olla?? Miten voi koira huomaamatta päästä 3m kävelemään hihnassa suojatielle kun omistaja jää keskelle puhumaan? Ei oikeasti... Ei taajama-alueella koiraa voi pitää missään edes 2m hihnassa kun pitää tarkkailla ettei se kenenkään eteen hyppää ja varsinkin tietä ylittäessä se koira pidetään sääressä kiinni ettei vahingossakaan jää autotien puolelle. Tämä menee kyllä täysin omistajan syyksi.
Monesti myös kiusaajien vanhemmat hokevat "ei meidän lapsi...." eivätkä ota vastuuta jälkikasvunsa tekemisistä ja kasvata.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mutta Kuinka tyhmä voi ihminen olla?? Miten voi koira huomaamatta päästä 3m kävelemään hihnassa suojatielle kun omistaja jää keskelle puhumaan? Ei oikeasti... Ei taajama-alueella koiraa voi pitää missään edes 2m hihnassa kun pitää tarkkailla ettei se kenenkään eteen hyppää ja varsinkin tietä ylittäessä se koira pidetään sääressä kiinni ettei vahingossakaan jää autotien puolelle. Tämä menee kyllä täysin omistajan syyksi.
Niinpä. Flexit pitäisi kokonaan kieltää. Maailman turhin keksintö.
Flexien valmistus pitäisi lopettaa. Jatkuvasti näkee ihmisten ulkoiluttavan koiriaan ihan älyvapaasti, itse kuljetaan kännykkää näpräten tien toisella reunalla, koira taas toisella puolen tietä...
Moni ajattelee vain itseään. Minäminäminä. Vakuutusyhtiö olisi laittanut pimun maksamaan auton vauriot jos autoilija olisi paikalle jäänyt ja luultavasti olisi neitiä läksyttänyt kaupan päälle, kun ei ollut katsonut lemmikkinsä perään.
Fleksit pois kaikilta, etenkin tuollaisilta jotka ei ymmärrä että sen voi lukita lyhyeksikin. Omistajan moka, ei voi mitään.
-koiranomistaja itsekin
Omistajassa vikaa, mutta auton suurta tilannenopeutta ei voi puolustella mitenkään. Tuollaiset kaahaajat ovat sairaita.
Vierailija kirjoitti:
Omistajassa vikaa, mutta auton suurta tilannenopeutta ei voi puolustella mitenkään. Tuollaiset kaahaajat ovat sairaita.
Autoilijan olisi pitänyt jäädä odottamaan nuoren parin seuraavaa siirtoa keskitasanteelta ja odottaa vaikka puoli tuntia mitä aikovat tehdä? Hohhoijaa....
Tästä eteenpäin taidankin pysähtyä jokaisen suojatien eteen jos joku sattuisikin siitä joskus tulemaan yli ja tukin tunniksi liikenteen :D
Vaikkei siinä olisi ketään, pysähdyn silti odottelemaan ja ehkä räpeltämään kännykkää.
Ihmisistä on tullut idiootteja. Vika aina muissa, mutta itsessä ei koskaan -.-