Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi annatte lapsellenne kolme nimeä?

Vierailija
06.09.2018 |

Mitä h-ttiä kukaan tekee kolmella nimellä? Ettekö osaa päättää vai kuvitteletteko olevanne hienompia kun lapsella on kolme etunimeä?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska neljää ei voinut antaa. Pian sekin muuttuu :)

Vierailija
2/51 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne nimet on aina vielä samassa järjestyksessä rytmillisesti: tralla-lalla-trallallaa. Ihmiset on lampaita. Mää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska neljää ei voinut antaa. Pian sekin muuttuu :)

Mielestäni neljä nimeä on jo ’liikaa’. 3 on jo tosi paljon. Mielestäni lyhyet simpelit nimet ovat parhaita. Pitkät nimet ärsyttäviä. Tästä syystä lapsillanikin on kaksi nimeä.

Vierailija
4/51 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minullakin on niin korva on tottunut kolmeen nimeen. Kuulostaa paremmalta eikä niin keskeneräiseltä.

Vierailija
5/51 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitäpä haittaakaan siitä kolmannesta nimestä on? EI mitään!

Vierailija
6/51 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en rehellisesti sanottuna ymmärrä miksi Suomessa annetaan nimiä niin ujona. Itse jos joskus lapsen tähän maahan puserran niin annan ehdottomasti 3 kauneinta/komeinta nimeä mitä tiedän!

Vierailija
7/51 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaalla lapsella on monta nimeä ❤️

Vierailija
8/51 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ole pitänyt mitenkään erityisen tärkeänä monta nimeä on, joillakin on vaan yksi ja joillakin kolme, näin meidän perheessä, mutta lapsen on ehkä helppoa valita joku noista lisäämistä kutsumanimeksi, jos vaikka luokassa on monia saman nimisiä...

Vierailija
9/51 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tai miksi antaa enempää kuin yksi? Ei kolme nyt niin paljon ole, varsinkin kolme lyhyehköä nimeä voi olla soinnillisesti kauniimmat, ihan niistä nimistä riippuu. Tietenkin Riitta-Liisa Hanna-Maria Eeva-Leena menee jo vähän överiksi. Ei varmaan ihmiset ajattele, että nyt lapseni on muita parempi kun on paljon nimiä :D mutta jos niin ajattelee niin pitää olla viimeisen päälle katkera...

Vierailija
10/51 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse ollaan miehen kanssa ajateltu antaa pitkä etunimi ja siihen lyhyt toinen nimen, jota en halua etunimeksi, koska se on hyvin erikoinen. No ongelma tulee siinä, että nimi kuulostaa ilman kolmatta tönkölle esim.

Anniina Nola

Aleksanteri Neo

Ja koska etu nimi on miehen toivenimi ja toinen nimi minulle tärkeä joten yhteinen päätös olisi esim.

Anniina Nola Marie

Aleksanteri Neo Julius

Kuulostaa soljuvammalle.

Vierailija
11/51 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä ap:n ajatusmaailmaa. Minun tuttavapiirissä kolme nimeä on annettu mm. käytännön syistä, on haluttu kunnioittaa molempia sukuja tai on ollut vaikea valita se kaunein nimi...

Vierailija
12/51 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mielestäni lapseni nimi olisi jollakin tapaa jäänyt kesken. Se ikäänkuin töksähtelisi suussa. Nyt kun on kolme niin ei tule sellaista tunnetta.

Vierailija
13/51 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse ollaan miehen kanssa ajateltu antaa pitkä etunimi ja siihen lyhyt toinen nimen, jota en halua etunimeksi, koska se on hyvin erikoinen. No ongelma tulee siinä, että nimi kuulostaa ilman kolmatta tönkölle esim.

Anniina Nola

Aleksanteri Neo

Ja koska etu nimi on miehen toivenimi ja toinen nimi minulle tärkeä joten yhteinen päätös olisi esim.

Anniina Nola Marie

Aleksanteri Neo Julius

Kuulostaa soljuvammalle.

Kaikkihan ne ovat etunimiä.

Vierailija
14/51 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä ap:n ajatusmaailmaa. Minun tuttavapiirissä kolme nimeä on annettu mm. käytännön syistä, on haluttu kunnioittaa molempia sukuja tai on ollut vaikea valita se kaunein nimi...

Niin. Jos on useampi nimi, nin voi myös, ehkä helpommin erottua hyvässä ja pahassa. - Omalla lukoallani oli aikanaan esimerkiksi kolme saman etunimen haltijaa. - Toki heillä oli jokaisella oma epävirallinen lempinimi, mutta omana aikanani yksikään opettaja ei kutsunut oppilaita alakoulussakaan lempinimellä saati sukunimellä, vaan etuniemllä tai muulla vakiintuneella ja "virallisella" etunimellä, tai etunimillä. Lukiossa sitten, ainakin osa opettajista käytti meistä oppilaista aina sukunimeä.  

Vierailija
15/51 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi ei? Mitä väliä onko yksi, kaksi vai kolme nimeä? Miksi se sinua AP haittaa?

Vierailija
16/51 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan ihminenhän käyttää aktiivisesti vain yhtä nimeä. Mitä varten ne muut ovat? Soljuvat? Siinäpä vuosisadan perustelu. Kyllä siitä hirmu nimimäärästä voi haittaakin olla, aikuisena kun vielä,vetäisee käyttöön kaksois-sukunimen niin jo on litaniat.

Lyhyt sukunimeen sopiva nimi on minusta parhautta.

Ap.

Vierailija
17/51 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidempiin nimiin sopii paremmin kaksi nimeä vielä perään. Esim. Emilia Anna vs. Emilia Anna Maria

Vierailija
18/51 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anniina Nola

Aleksanteri Neo

Anniina Nola Marie

Aleksanteri Neo Julius

Kuulostaa soljuvammalle.

Kaikkihan ne ovat etunimiä.

No jos tahdot ratakiskoa väkisin vääntää: Toisena etunimenä, kolmantena etunimenä jne.

Vierailija
19/51 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anniina Nola

Aleksanteri Neo

Anniina Nola Marie

Aleksanteri Neo Julius

Kuulostaa soljuvammalle.

Toinen ja kolmas nimi ovat myös etunimiä. Etunimi ei tarkoita vain ensimmäistä nimeä.

Vierailija
20/51 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaan ihminenhän käyttää aktiivisesti vain yhtä nimeä. Mitä varten ne muut ovat? Soljuvat? Siinäpä vuosisadan perustelu. Kyllä siitä hirmu nimimäärästä voi haittaakin olla, aikuisena kun vielä,vetäisee käyttöön kaksois-sukunimen niin jo on litaniat.

Lyhyt sukunimeen sopiva nimi on minusta parhautta.

Ap.

Missä sanotaan ääneen koko nimi? Ei missään koskaan! Ei sitä tarvitse missään hokea. Itselläni on kolme etunimeä joista kaksi vieläpä todella harvinaisia ja erikoisia. Ei ole haittaa ollut, ei koskaan. Ja tuo sukunimiasia.. sukunimi voi muuttua kerran tai jopa useita kertoja elämän aikana! Varsinkin naisilla, mutta tulevaisuudessa mahdollisesti enemmän myös miehilläkin. Että eipä kannata liikaa sukunimeä tuijotella.

Ja minä taas tykkään kun on erilaisia nimiä.. on kiva että Annan, Emman, Ellan, Veeran, Tinon ja Tuomaksen lisäksi luokasta löytyy yksi Elisabeth ja Sebastiankin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän