Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko terapeutista valittaa Kelaan?

Vierailija
06.09.2018 |

Useita epäkohtia. Myöhästely jopa 10 minuuttia ja olen joutunut ulkona värjöttelemään.
Omista asioista puhuminen.
Ei terapeuttista otetta vaan kuuntelee mutta ei osaa sanoa mitään.
Ei kysellyt mitään, alussa tietysti.
Ei osannut niitä tekniikoita mitä mainosti.
Yksi lisäkoulutus ja se ei näkynyt eikä kuulunut mitenkään.
Terapeutti ei kyennyt käsittelemään lainkaan tosi vaikeita asioita ja tämä oli vielä listalla jonka sain yhdestä paikasta.
Eli lopputulos melkein nolla.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ETTÄ mua sitten jurppii nää sun terapeuttialoituksesi. 

Ääliö.

Montako aloitusta sun pitää tehdä samasta asiasta? Mikset vaan jatka samaan ketjuun? 

Ei - joka päivä uusi ketju. Ymmärrän että todella tarvitset terapiaa.

Etkö ymmärrä että minä en ole eilisen ketjun aloittaja??

Ehkä et. Ehkä aloitit toissapäivän ketjun tai sitä edellisen jne.. Pointti on se että näitä ketjuja on jo täällä vaikka kuinka monta. Pitääkö aina avata oma?

No, en minä tähän ketjuun aiemmin kommentoinut. Näe unta, näe unta. 15.9. on aika pian

En. Minulla on oma aihe. Lue otsikko.

Kuule kaffebulla, kukaan ei usko.

En ole kaffebulla. Usko nyt!

Täällä on aina tämä joku hörhö, joka luulee ettei tälle palstalle kirjoita kuin pari ihmistä.

Vierailija
42/48 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kyllä nyt joku, joka on pahasti pettynyt terapeuttiinsa. Vaihda terapeuttia, sanoisin. Itse kävin lukioaikanani yhdellä erittäin ammattitaidottomalla psykoterapeutilla, jonka olisi tullut tehdä kertomani pohjalta aivan ehdottomasti lastensuojeluilmoitus. Mutta sen sijaan hän soittikin äidilleni, joka vääristeli asiat siten, että terapeutti jätti tekemättä, kun mun kertomus olikin yhtäkkiä "vähän epämääräinen". Sain tietää tämän, kun soitin hänelle uudelleen kolmekymppisenä, ja kysyin, että miten hän oli voinut tehdä tällaisia suoranaisia virheitä. Hän vastasi vain, että "nyt jälkikäteen ajateltuna minun olisi pitänyt tehdä lastensuojeluilmoitus". Kyseinen osaamaton terapeutti on ollut pitkään erään sairaanhoitopiirin johtava psykologi ja nuorisopsykologi. Olen oikeasti huolestunut, millaista tuhoa hän kylvää potilaisiinsa. 

Kolmekymppisenä menin uudelleen terapiaan, ja löysin empaattisen, keskustelevan, asiansaosaavan terapeutin. Hän oli aivan pöyristynyt tämän ensimmäisen terapeutin kohelluksesta ja itse asiassa soitteli tälle ja pyysi potilastietojani luettavakseen minun suostumuksellani. Kys. terapeutti meni aivan puihin ja oli kuulemma sanonut, että hänen arkistossaan ei ole muuta kuin käyntikerrat, jotka hän sitten toimitti uudelle terapeutilleni. Kyseessä oli siis psykoterapian yksityisvastaanotto eikä sairaala, jossa potilastietojen "hävittäminen" tai merkitsemättä jättäminen olisi rikos. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla luottamus että kelan terapeutti olisi pätevä.

Ja vielä vaikeiden asioiden kanssa pitäisi toimia.

Vierailija
44/48 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pätevä on se, joka on suorittanut hyväksytysti vaaditut koulutusohjelmat. Ihan sama kuin kenessä tahansa lääkärissä, opettajassa, fysioterapeutissa jne. Koulutettu ihminen on pätevä. Koulutetuissa ihmisissä on kuitenkin joka ammatissa parempia ja huonompia. Mutta päteviä ne kaikki on.

Kela valvoo sitä, että heidän terapeuttilistoille pääsee vain ne, joilla on asianmukaiset koulutukset suoritettuna ja todisteet siitä. Kelaa ei kiinnosta se, että kuka heidän listoillaan olevista on paras tai huonoin.

Vierailija
45/48 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on kyllä nyt joku, joka on pahasti pettynyt terapeuttiinsa. Vaihda terapeuttia, sanoisin. Itse kävin lukioaikanani yhdellä erittäin ammattitaidottomalla psykoterapeutilla, jonka olisi tullut tehdä kertomani pohjalta aivan ehdottomasti lastensuojeluilmoitus. Mutta sen sijaan hän soittikin äidilleni, joka vääristeli asiat siten, että terapeutti jätti tekemättä, kun mun kertomus olikin yhtäkkiä "vähän epämääräinen". Sain tietää tämän, kun soitin hänelle uudelleen kolmekymppisenä, ja kysyin, että miten hän oli voinut tehdä tällaisia suoranaisia virheitä. Hän vastasi vain, että "nyt jälkikäteen ajateltuna minun olisi pitänyt tehdä lastensuojeluilmoitus". Kyseinen osaamaton terapeutti on ollut pitkään erään sairaanhoitopiirin johtava psykologi ja nuorisopsykologi. Olen oikeasti huolestunut, millaista tuhoa hän kylvää potilaisiinsa. 

Kolmekymppisenä menin uudelleen terapiaan, ja löysin empaattisen, keskustelevan, asiansaosaavan terapeutin. Hän oli aivan pöyristynyt tämän ensimmäisen terapeutin kohelluksesta ja itse asiassa soitteli tälle ja pyysi potilastietojani luettavakseen minun suostumuksellani. Kys. terapeutti meni aivan puihin ja oli kuulemma sanonut, että hänen arkistossaan ei ole muuta kuin käyntikerrat, jotka hän sitten toimitti uudelle terapeutilleni. Kyseessä oli siis psykoterapian yksityisvastaanotto eikä sairaala, jossa potilastietojen "hävittäminen" tai merkitsemättä jättäminen olisi rikos. 

Trolli vauhdissa, eilen länkytti että mitään ei kirjata ja nyt sitten uutta yritystä uusilla tiedoilla provoksi.

Vierailija
46/48 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien alojen erityisosaaja yp linjoilla!

Vierailija
47/48 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pätevä on se, joka on suorittanut hyväksytysti vaaditut koulutusohjelmat. Ihan sama kuin kenessä tahansa lääkärissä, opettajassa, fysioterapeutissa jne. Koulutettu ihminen on pätevä. Koulutetuissa ihmisissä on kuitenkin joka ammatissa parempia ja huonompia. Mutta päteviä ne kaikki on.

Kela valvoo sitä, että heidän terapeuttilistoille pääsee vain ne, joilla on asianmukaiset koulutukset suoritettuna ja todisteet siitä. Kelaa ei kiinnosta se, että kuka heidän listoillaan olevista on paras tai huonoin.

Sen sivuilla on vain maininta että psykologi.

Ei et tai vet.

Vierailija
48/48 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi