Voiko terapeutista valittaa Kelaan?
Useita epäkohtia. Myöhästely jopa 10 minuuttia ja olen joutunut ulkona värjöttelemään.
Omista asioista puhuminen.
Ei terapeuttista otetta vaan kuuntelee mutta ei osaa sanoa mitään.
Ei kysellyt mitään, alussa tietysti.
Ei osannut niitä tekniikoita mitä mainosti.
Yksi lisäkoulutus ja se ei näkynyt eikä kuulunut mitenkään.
Terapeutti ei kyennyt käsittelemään lainkaan tosi vaikeita asioita ja tämä oli vielä listalla jonka sain yhdestä paikasta.
Eli lopputulos melkein nolla.
Kommentit (48)
Ei se myöhästely ollut se pahin vaan ammattitaidon puute.
Löpötteli joutavia ja naureskelikin.
Mukava ihmisenä mutta se ei riitä.
Järkyttävintä että kaikista pahimmat asiat jäivät käsittelemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terapeutti on yksityisyrittäjä. Ei kelan palkollinen. On turhaa valittaa kelaan. Jos yrittäjä, jonka palvelua ostat, on aina myöhässä sovituista ajoista niin sinun tuler valittaa sille yrittäjälle itselleen tai alkaa ostamaan sama palvelu toiselta yrittäjältä, joka pitää ajoista kiinni.
Kelan sivuilla on lista terapeuteista, joilla on Kelan sopimus.
Se kelan sopimus tarkoittaa että terapeutin koulutus on sellainen että kela on hyväksynyt hänet korvattavuuslistoille. Kelaa ei kiinnosta jos hän myöhästyy 10 min.
Jos myöhästely ei ole mikään yksittäistapaus, vaan moni ilmoittaa samasta asiasta tai muusta epäselvyydestä pätevyydestä, niin eiköhän sitten kiinnosta. Toki Valviraan kannattaa myös ilmoittaa, jos pätevyydessä puutteita.
Jos sillä on paperit kunnossa eli koulutustodistukset niin pätevyydestä ei ole epäselvyyttä kelan mielestä vaikka pari potilasta kokisi että se ei osaa jotain tekniikoita. Valvira sen sijaan voi olla kiinnostunut.
Psykologi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ETTÄ mua sitten jurppii nää sun terapeuttialoituksesi.
Ääliö.
Montako aloitusta sun pitää tehdä samasta asiasta? Mikset vaan jatka samaan ketjuun?
Ei - joka päivä uusi ketju. Ymmärrän että todella tarvitset terapiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääliö.
Montako aloitusta sun pitää tehdä samasta asiasta? Mikset vaan jatka samaan ketjuun?
Etkö ymmärrä että minä en ole eilisen ketjun aloittaja??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääliö.
Ehkä et. Ehkä aloitit toissapäivän ketjun tai sitä edellisen jne.. Pointti on se että näitä ketjuja on jo täällä vaikka kuinka monta. Pitääkö aina avata oma?
Vierailija kirjoitti:
Jos suhde terapeuttiin ei toimi, niin terapeutti vaihtoon!
Tämä ei ole provo, vaan olen ihan tosissani: terapeutit ovat itsekin tätä mieltä. Terapeutin ja asiakkaan suhde on vaikea -- koska rehellisyys ja vaikeiden asioiden käsittely suoraan on kaiken perusta -- ja jos kemiat eivät natsaa, niin on kaikille parasta vaihtaa terapeuttia.
Entäpäs jos ei ole valihtoehtoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääliö.
Ehkä et. Ehkä aloitit toissapäivän ketjun tai sitä edellisen jne.. Pointti on se että näitä ketjuja on jo täällä vaikka kuinka monta. Pitääkö aina avata oma?
Pitää! Koska muuten ei ole aloituksia. Nämä ovat kopioita aiemmista kommentteja myöten.
Terv. Kohtapuolin työtön palstan moderoija
Eilisessä ketjussa oli yksi kommentti joka kuvasti tilannetta terapiassa niin hyvin.
Terapia oli kuin olisi jutustellut tutun kanssa.
Lisäksi tämä ei antanut aikoja 2 krt viikossa kuten sopimuksessa luki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääliö.
En. Minulla on oma aihe. Lue otsikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääliö.
Kuule kaffebulla, kukaan ei usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääliö.
En ole kaffebulla. Usko nyt!
Ei se kela sitä sun terapeuttias ole valinnut. Ärsyttää tällaset daijut, jotka joka asiasta ajattelee valittaa Kelaan...
Vierailija kirjoitti:
Terapeutti voi saada huomautuksen tai toki muitakin seurauksia Valviralta jos toimii oikeasti epäeettisesti.
Eihän tuo nyt epäeettistä ole. Vaikuttaa vain epävarmalta terapeutilta, jolla elämänhallinta hukassa.
Ei ole olemassa mitään veen kelapätevyyttä. Miten hemmetin tyhmiä te ihmiset olette?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääliö.
En ole kaffebulla. Usko nyt!
Täällä on aina tämä joku hörhö, joka luulee ettei tälle palstalle kirjoita kuin pari ihmistä.
Terapeutti vaihtoon. Hoituu ilmoittamalla Kelaan viestillä viimeisestä käynnistä ja uuden terapeutin tiedot. Itse jouduin näin toimimaan.
Vierailija kirjoitti:
Terapeutti on yksityisyrittäjä. Ei kelan palkollinen. On turhaa valittaa kelaan. Jos yrittäjä, jonka palvelua ostat, on aina myöhässä sovituista ajoista niin sinun tuler valittaa sille yrittäjälle itselleen tai alkaa ostamaan sama palvelu toiselta yrittäjältä, joka pitää ajoista kiinni.
Kela hänelle palkkion maksaa. Asiakas maksaa vain omavastuun. Suosittelen reklamoimaan sekä terapeutille että Kelaan. Kela päättää, kenet terapeutit ottaa listoilleen. Se on sopimussuhde, joka voidaan purkaa.
Kolme sivua eikä vieläkään oikeata valitusosoitetta.
AVI on oikea valitusosoite.
Jos sillä on paperit kunnossa eli koulutustodistukset niin pätevyydestä ei ole epäselvyyttä kelan mielestä vaikka pari potilasta kokisi että se ei osaa jotain tekniikoita. Valvira sen sijaan voi olla kiinnostunut.