Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö pyytää anteeksi?

Vierailija
06.09.2018 |

Erottiin miesystävän kanssa jokin aika sitten (miehen aloiteesta). Erotessa taisin sanoa ikäviä asioita, kuten toki hänkin... Sen jälkeen ei olla puhuttu sanaakaan viikkoihin.

Nyt kun olen rauhoittunut, pyydänkö vielä anteeksi mieheltä? Lopputulemaanhan anteeksipyyntö ei enää vaikuta mitenkään eli onko sittenkin parempi vain antaa asian olla?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä suotta. Tuollaiset sanat eivät enää merkitse mitään. Tyhjää helinää. Olette toisillenne yhdentekeviä.

Vierailija
2/17 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa ehkä, mutta voiko anteeksi pyytämisestä olla joskus jotain haittaa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksipyyntö on ihan paikallaan aina, jos on sanonut ikävästi.

Vierailija
4/17 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan pyydät. Luulee vielä että kinuat häntä takaisin eikä usko että haluat vaan pyytää anteeksi. Anna olla.

Vierailija
5/17 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voisi sanoa, että on pahoillaan asioista, joita sanoi vaikkei oikeasti tarkoita. Ettei jää kalvamaan. Tuskin siitä mitään haittaa on. Parempi päätös yhdelle aikakaudelle elämässä.

Vierailija
6/17 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaan pyydät. Luulee vielä että kinuat häntä takaisin eikä usko että haluat vaan pyytää anteeksi. Anna olla.

Tätä juuri tarkoitin, voiko sen tulkita noin? Se ei ole tarkoitus...

Mutta toisaalta sanoin ikävästi, ja siitä olen oikeasti pahoillani. Tiedän että loukkasin. 

Vierailija
7/17 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suotta. Joskus sitten jos ootte normaaleissa väleissä ja puhutte menneistä niin sillon voit ohimennen heittää kevyesti että sori muuten sillon jne.

Vierailija
8/17 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä.

Vierailija
9/17 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä anteeksipyyntö on aina paikallaan. Jos väärin tulkinta huolettaa niin eikö asian voisi ihan selkeästi sanoa niin ettei väärintulkinnan mahdollisuutta jää.

Vierailija
10/17 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi jo itsesikin takia pyytää anteeksi kun kerran siltä tuntuu. Et ehkä saa häneltä positiivista palautetta vastineeksi mutta itsellesi mielenrauhan.

Vierailija
11/17 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse varmaan pyytäsin anteeksi. Varsinkin jos on huono omatunto, niin voisi helpottaa ja mennä vain sitten eteenpäin. Erosta ei jäisi niin paska maku

12/17 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet oikeasti sanonut pahasti ja sinulla on mahdollisuus pyytää anteeksi, niin ehdottomasti se kannattaa. Ajattelen niin, että paha mieli voi olla omantunnon viesti siitä, että tilanne ei ole loppuunkäsitelty ja että sovintoa pitää omalta puoleltaan lähestyä pyytämällä anteeksi.

Anteeksipyynnön voi vaikka lähettää viestillä, jos keskusteluyhteyttä ei ole.

Vierailija
13/17 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksista :)

Laitoin viestin ja pyysin anteeksi. Mies ei ole vastannut, enkä usko että vastaakaan. Olenpahan kuitenkin omalta puoleltani asian hoitanut ja voin jatkaa eteenpäin.

Vierailija
14/17 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin viestin ja pyysin anteeksi. Mies ei ole vastannut, enkä usko että vastaakaan. Olenpahan kuitenkin omalta puoleltani asian hoitanut ja voin jatkaa eteenpäin.

Mihin? Ei ole mitään ”eteenpäin”. Historia pysyy sinussa kuin tauti. Illuusio.

Vierailija
15/17 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pyydän aina anteeksi jos olen loukannut. Jopa kun tappelin mielisairaan sukulaisen kanssa ja hän sanoi sata kertaa pahemmin. Hän ei pyytänyt itse mutta se on hänen häpeänsä.

Haluan käyttäytyä itse niin hyvin ettei tarvitse hävetä itseäni, muiden asia sitten miten itse tekevät.

Tässä ajatus myös näyttää esimerkkiä lapsille. Hyvä käytös on aina järkevää.

Vierailija
16/17 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin? Ei ole mitään ”eteenpäin”. Historia pysyy sinussa kuin tauti. Illuusio.

Mitä sää horiset? Ei parane jäädä menneitä mähkimään kun elämä menee etiäpäin.

Vierailija
17/17 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voi sanoa anteeksi. Enemmänhän se anteeksipyytäjää helpottaa, miestä tuskin hirveästi kaivelee, mutta ei siitä haittaakaan ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi