Nyt on Hesarissa iso juttu vaikeasta suhteesta appivanhempiin
Luulen, että täällä aktiivisena polveillut ketju on saman toimittajan aloittama ja hänen pohjustustaan Hesarin artikkeliaan varten.
Myös ET - lehdessä on ollut samantapainen aloitus tällä viikolla.
Molemmissa ketjuissa 'ap" on hakenut neuvoja samanlaiseen ihmissuhdekuvioon ja kirjoittanut ketjussa pitkiä, hyvin muodostettuja tarinoita, joissa on aina heittänyt lisää löylyä kiukaalle, jotta on saatu mammoilta lisää aineistoa.
Ei se mielestäni väärin ole, mutta hieman halpa tapa hankkia matskua artikkeliin. Vai onko?
Kommentit (23)
Aika useat tuollaiset ovat vain selkeästi provoja, eli täällä periaatteessa kiellettyjä. Tottakai tarinoita on paljon, mutta provoamalla tehty juttu on epäammattimaista.
On aika arveluttavaa, jos fiktiosta tehdään juttu. Henkilöhaastattelut on aidompia.
Ei se mitään fiktiota ole, jos minä kerron av:lla kokemuksiani.
Hesari käyttää nettkeskustelijoita törkeästi hyväkseen tekemällä jutun aiheesta ja laittamalla sen maksumuurin taakse. Tämän jutun tekijänoikeudet on meillä.
Voin niin kuvitella kuinka oma anoppini lukee tuota Hesarin artikkelia juuri tällä nimenomaisella hetkellä
ja hyrisee tyytyväisyyttään, kuinka hän ei ole yhtään tuollainen, koska hänhän on erinoimainen, ellei peräti täydellinen, anoppi.
Huh!
Minulla on enemmän haasteita appiukon ja oman äitini kanssa kuin anopin. Sama pätee lähes koko kaveripiiriini :) Appiukko ja äiti ovat näitä ihmisiä, jotka aina tietävät miten toisten tulisi tehdä asiat, vaikka eivät itse oppejaan edes noudattaisi. Besserwissereitä.
Hesarin juttu perustui lukijoille tehtyyn kyselyyn.
Miksei vastapainoksi tehdä juttua meistä, joille anoppi on enemmän äiti kuin oma äiti koskaan on kyennyt??
Ihan älytöntä spekulointia taas.
Hesari pyysi joku aika sitten kertomaan kokemuksia aiheesta. Saivat nettikyselyynsä toistasataa vastausta, joissa ihmiset niistä kokemuksistaan kertoivat.
Jutussa sanotaan selvästi, että se (niiden haastattelujen lisäksi) perustuu näihin kyselyvastauksiin, joita jutussa myös siteerataan.
Vierailija kirjoitti:
Miksei vastapainoksi tehdä juttua meistä, joille anoppi on enemmän äiti kuin oma äiti koskaan on kyennyt??
Olisit vastannut kyselyyn.
Minulla on paska äiti. Edelleen ikävä ekan poikaystäväni ihanaa äitiä ja mummoa. Miehen äiti oli paska, onneksi kuoli nuorena.
Kuka lukee enää hesaria? Se on pelkkä sekopääliberaalien kaikukammio.
En tunne ketään, joka lukisi sitä enää.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on enemmän haasteita appiukon ja oman äitini kanssa kuin anopin. Sama pätee lähes koko kaveripiiriini :) Appiukko ja äiti ovat näitä ihmisiä, jotka aina tietävät miten toisten tulisi tehdä asiat, vaikka eivät itse oppejaan edes noudattaisi. Besserwissereitä.
Sama!
Hirveistä äideistä puhutaan paljonkin mutta hirveille appiukoille pitäisi perustaa oma ketju.
Vierailija kirjoitti:
Voin niin kuvitella kuinka oma anoppini lukee tuota Hesarin artikkelia juuri tällä nimenomaisella hetkellä
ja hyrisee tyytyväisyyttään, kuinka hän ei ole yhtään tuollainen, koska hänhän on erinoimainen, ellei peräti täydellinen, anoppi.
Huh!
Tunnistaakohan oma anoppi itsensä artikkelista. Vaikea kuvitella ettei tunnistsisi kun artikkelissa on käytetty ihan samoja sanoja ja fraaseja mitä olen anopin suusta kuullut 😁 toki voi olla, että anoppi on sopivasti unohtanut juuri ne asiat ja paistattelee omassa erinomaisuudessaan, vaikka onnea tietty varjostaa kamala miniä.
Minä haluan, että Hesari tekee jutun siitä miten minä lyhyenä persjalkaisena naisena olen pyllähtää pakastealtaaseen enkä ylety sipsi- ja siiderihyllylle.
ps. en anna tarkempaa haastattelua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh!Tunnistaakohan oma anoppi itsensä artikkelista. Vaikea kuvitella ettei tunnistsisi kun artikkelissa on käytetty ihan samoja sanoja ja fraaseja mitä olen anopin suusta kuullut 😁 toki voi olla, että anoppi on sopivasti unohtanut juuri ne asiat ja paistattelee omassa erinomaisuudessaan, vaikka onnea tietty varjostaa kamala miniä.
Oletko pikkuäiti?
Minusta tämä on hyvä ilmiö. Kerrotaan selkeästi, että näpit irti lapsen perheestä, et kuulu siihen.
Silloin voi näin isovanhempana todeta lastehoitajaa kyselevälle lapselle, että voi kuule, luin niin hyvän artikkelin siitä, miten täytyy ymmärtää antaa lasten hoitaa itse asiansa eikä tuppautua aina avuksi. Että se anopin hyväntahoisuus voi tuntua miniästä ja omasta lapsesta pahalta, mutta eivät kehtaa sitä sanoa. Siksi en nyt ota vuosilomapäivää ja tule hoitamaan sairasta lasta, joudutte ihan itse keksimään, miten tästä selvitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh!Tunnistaakohan oma anoppi itsensä artikkelista. Vaikea kuvitella ettei tunnistsisi kun artikkelissa on käytetty ihan samoja sanoja ja fraaseja mitä olen anopin suusta kuullut 😁 toki voi olla, että anoppi on sopivasti unohtanut juuri ne asiat ja paistattelee omassa erinomaisuudessaan, vaikka onnea tietty varjostaa kamala miniä.
Oletko pikkuäiti?
Haha😀 en sentään.. mutta mami oli esimerkiksi ihan oikeasti ehdotus.
Aivan sama. Kipeä ja raskas aihe sukulaisten uhreille. Hienoa että sitä nostetaan esille!