Mies ei juuri koskaan kehu ulkonäköäni, varsinkaan vaatteita. Kehuuko teidän?
Itse kehun miestäni päivittäin, sanon että olet komea, näytät tosi sporttiselta noissa vaatteissa, kylläpä hartiasi näyttävät leveiltä tuossa paidassa jne.
Mies saattaa sanoa jotain kehuvaa nähdessään minut alasti, mutta ei kovin usein. Vaatteitani hän ei kehu oikeastaan koskaan. Edes silloin kun joku asu on kaupungilla kulkiessa saanut selvästi miesten päät kääntymään.
Okei, mieheni on pohjalainen joten siltä ei sen takia varmaan pidä vaatia liikoja. Mutta olisi mukava saada joskus kuulla "näytät hyvältä" edes. MUTTA en tahdo sanoa tätä miehelle, koska kuten kaikki tiedämme, jos kehuja täytyy pyytää, niitä ei lasketa. Olen tuolla miehen kehumisella yrittänyt muuttaa keskustelukulttuuriamme kehuvampaan suuntaan mutta turhaan.
Kommentit (16)
Ja koska tämä palsta vilisee provoja, vastaan niille nyt heti: En ole erikoisen ruma enkä lihava. Että kyse ei ole siitä. Kun tutustuimme, mies kyllä kehui hymyäni ja silmiäni.
-ap-
Joskus, jos olen laittautunut sanoo, että onpa nätti, oletpa kaunis ja onko tuo uusi. Ei siis todellakaan mitään päivittäistä :D minulle riittää, en minäkään todellakaan joka päivä häntä kehu. Sanotaan kyllä päivittäin, että rakastetaan ja seksiä on useamman kerran viikossa, joten kaipa sitten kelpaan ja miellytän silmää, vaikka ei sitä sano, kuin harvoin.
Ei mun miestä kyllä vaatteet kiinnosta. Vaateostoksillekin, jos saan raahattua niin nettailee nurkassa/tuolilla tvs. Kehuu ja kiittää kyllä, mutta enemmän kiltteydestä, ruuanlaitosta, urheilusta yms.
Saisiko miestä millään kannustettua kehumiseen?
Minä kun mielelläni pukeutuisin niin että se tykkää. Mutta en voi tehdä niin, jos en tiedä, mikä miehen silmää miellyttää noin vaatemielessä.
Vai lähdenkö siitä ajatuksesta että se ei tykkää mistään vaatteistani ja panen koko vaatevaraston uusiksi?
-ap-
Mistä miehestä me puhumme, viimeisimmästäkö? Hän kehui koko ajan. Sekä oraalisesti että käsillään ja koko ruumiillaan hän kehui minua ihanaksi, monta tuntia kerrallaan. Vähempään en tyytyisi.
Miehesi tietää, ettei sinua tarvitse kehua, koska tiedät itsekin olevasi upea. Vaatteista ei kannata kysyä miehen mielipidettä, ellei hän ole kiinnostunut muodista.
Olen jopa yrittänyt kysyä, mistä vaatteista se pitäisi päälläni, mutta reaktiona on tyhjä katse tai vastaus "sähän niitä päälläsi pidät". Mutta eihän sille nyt voi olla täysin samantekevää miltä vaimonsa näyttää.
-ap-
Mun mies on kehunut muistaakseni yhtä mun vaatetta, kulahtaneita collareita. Useamman kerran jopa. En ymmärrä miksi. Minustakin olisi kiva pukeutua niin, että tykkää mutta en sentään voi ruveta kulkemaan niissä rähjähousuissa koko ajan. Puolisen vuotta yhdessä.
Meillä oli tilanne, että mies kehui kyllä, mut suhteellisen harvoin ja itsekin nolostui jostain syystä kun minä häntä kehuin. Sitten puhuttiin aiheesta yhdessä useasti, ja kerroin kuinka paljon kehut häneltä minulle oikeasti merkitsee. Sillä jos pitäisi valita jonkin lahjan tai kumppanini rehellisten ja kauniiden sanojen välillä, ottaisin ilman muuta kehut. Tällä hetkellä hän on mitä ihanin kehujen kanssa ja on oppinut itsekin ottamaan kehuja vastaan. Toki ei voi odottaa, että hän kommentoisi asioista, joita häntä ei kiinnosta, kuten vaatteistani, mutta sehän vain todistaa, että kehut ovat "aitoja"
En edes odota mieheltä mitään kehuja, inhoan omaa ulkonäköä muutenkin ja ahdistaisi kehut. Niinä päivinä kun olen itse tyytyväinen itseeni, mulle riittää oma tyytyväisyys, en kaipaa kehuja. En myöskään odota kehuja vaatteista koskaan.
Mies kehuu enimmäkseen minua persoonana tai tekojani, kuten minäkin häntä. Toki miehellä on vaatteiden suhteen omat heikot kohtansa, joten tietyt vaatevalinnat saavat aina hänen huomionsa.
Erosimme. Mies ei koskaan kehunut minua, mutta kertoi minulle mielellään muiden naisten kauneudesta. Myös Somessa osoitti näkyvästi huomiotaan milloin kenellekin naiselle. Sadistinen narsisti.
Saan kehuja ainoastaan silloin kun olen pukeutunut sukkahousuihin. Miehellä jonkin sortin fetissi.
Vierailija kirjoitti:
Olen jopa yrittänyt kysyä, mistä vaatteista se pitäisi päälläni, mutta reaktiona on tyhjä katse tai vastaus "sähän niitä päälläsi pidät". Mutta eihän sille nyt voi olla täysin samantekevää miltä vaimonsa näyttää.
-ap-
Ehkä mies ei oikeasti vain kiinnostu vaatevalinnoista. Jos oikeasti kaipaat mielipidettä vaatteistasi, voisit tarkennella kysymyksiä esim. pidätkö enemmän hameista vai farkuista naisella, kummasta näistä topeista pidät enemmän jne. Ja muista aina olla loukkaantumatta miehen valinnasta, vaan oikein ylipaljon kiität hänen mielipiteestään!
Munkaan miestä ei taida vaatteet kiinnostaa, saan ehkä kehun, jos on tissit esillä. Ei se haittaa, kehuu muuten ja on ihana mies. Ehkä se miehes ei vaan oo kiinnostunut vaatteista? Sama juttu alusvaatteiden kanssa. Pitsi yms jutut ei kiinnosta, parempi, että heitän vaan kaikki pois.
Ei ole mieheni ainakaan tähän mennessä kehunut sinua tai vaatteitasi.