Onko suomalaisilla huono itsetunto?
Onko suomalaisilla huono itsetunto verrattuna muihin?
Kommentit (29)
Miehillä on ja siksi lähestyvät vain todella humalassa, Arabimiehet tulevat usein juttelemaan iloisena ja eivätkä tarvitse päihteitä siihen
Vanhempien sukupolvien autoritäärinen kasvatus on tehnyt monista häpeileviä vastuun pakoilijoita. Syyllisiä omiin ongelmiin etsitään milloin mistäkin. Parempaan päin menossa ja nuoremmat polvet alkaa olla jo aika eurooppalaisia.
En tiedä. He ovat opetettu uhriutumaan ja loukkaantumaan, se johtuu paapomisesta, siitä että syy on aina itsensä ulkopuolella.
Vaikka asia on juuri päin vastoin. Syy on sinussa itsessäsi.
Mielestäni se on hyvä. Papereissani lukee muuta. Kumpi on oikeassa?
Mikä on itsetunto? Monet tätä sanaa käyttävät tarkoittavat aivan eri asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykynuorten sukupolvi on hyväitsetuntoisempaa porukkaa.
Totta, mutta monella sekin on mennyt jo itserakkauden puolelle. Kuvitellaan olevansa enemmän kuin mitä ollaan.
Niin paitsi, että tervettä itserakkautta on olemassa
Vierailija kirjoitti:
Ei mun mielestä. Kulttuuri on vaan semmonen, että meillä häpeä on jotenkin hyväksyttävämpää kuin muualla. Jossain toisissa kulttuureissa itsetunto ongelmat tulevat esiin vain ihan toisilla tavoilla, esim itsensä ylikorostamisena.
En tiedä mitä tarkoitat itsensä ylikorostamisella mutta yleensä Suomessa, jos joku on oma itsensä, hän ylikorostaa itseään. Se on vähän semmoinen "sääntö" täällä. Jokaisen pitäisi olla "harmaata massaa". Eikä se ole huono itsetunto jos joku on oma itsensä, huono itsetunto on enemmän olla "harmaata massaa"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mun mielestä. Kulttuuri on vaan semmonen, että meillä häpeä on jotenkin hyväksyttävämpää kuin muualla. Jossain toisissa kulttuureissa itsetunto ongelmat tulevat esiin vain ihan toisilla tavoilla, esim itsensä ylikorostamisena.
En tiedä mitä tarkoitat itsensä ylikorostamisella mutta yleensä Suomessa, jos joku on oma itsensä, hän ylikorostaa itseään. Se on vähän semmoinen "sääntö" täällä. Jokaisen pitäisi olla "harmaata massaa". Eikä se ole huono itsetunto jos joku on oma itsensä, huono itsetunto on enemmän olla "harmaata massaa"
Nimenomaan näin. Suomessa ei saa olla oma itsensä tai se pitää tehdä maltillisemmin koska muut voivat pahoittaa mielensä. Mitähän ihmettä?? Sääntö Suomen ihmisyyden perusteet osa 1. Ei mitään järkeä. Se mitä minulla ei ole on myös muilta pois. Terveisin kansalaiset
Tuen tuota sinun ajattelutapaa
Itse tunnen vain hyvin itsevarmoja suomalaisia jotka ovat kovasti herkkiä kehumaan itseään ja kaikkea suomalaista ja lyttäämään kaikki muut kansat täysin osaamattomiksi ja typeriksi. Onko se huonoa itsetuntoa, että Suomea ei saa millään lailla koskaan kritisoida mistään mutta muita kansoja saa haukkua mielin määrin? Aito kysymys ihan, kun en oikein ymmärrä mikä kansanpiirre on kyseessä.