Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TE-toimisto lakkautettava

Vierailija
05.09.2018 |

Oppositio tarjosi aktiivimallin sijasta lisäresursseja TE-toimistolle työllisyyden parantamiseksi. Sinänsä aktiivimallin järkevyyttä kommentoimatta, opposition ehdotus on TODELLA HUONO.

TE-toimisto on Suomen turhin viranomainen. Sen tehtävä on kyykyttää työnhakijoita ja lätkiä karensseja. Mitään työnvälitystä tai apua työnhakuun toimistolta ei saa. Tämä ei muutu, vaikka siihen kankkulan kaivoon kaadettaisiin miten paljon rahaa. Lisäpanostus menee todennäköisesti vain poliittisesti valittujen virkamiesten kukkaroon.

TE-toimisto pitäisi lopettaa ja korvata jollain perustulotyyppisellä järjestelmällä, jossa olisi tietty joka tapauksessa kaikille maksettava perustoimeentulo ja jos siitä haluaa paremman tulotason, saa sen ansaita parhaaksi katsomalla tavalla ilman karensseja ja viranomaisten kyttäämistä.

Kommentit (183)

Vierailija
41/183 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi näin:

Ai että.

Jäin työttömäksi 21.6. Soitin toiselle työnantajalle, joka oli ottamassa minua töihin.

Kieltäydyin 26.6 minulle tehdystä työtarjouksesta. Soitin työkkäriin ja kysyin miten menetellä työtarjousten kanssa, kun olen mahdolisesti työllistymässä lähiaikoina.

Minulle vastannut te-virkailija tarkistilanteeni ja kertoi, että ei tule karenssia, kun jatkossa vastaat haet tarjottuja töitä, niin olen tehnytkin.

Eilen menin liittoni sivuille katsomaan, milloin saan työttömyyskorvaukset.

No ne tuli tänään. 1. päivä maksettu ja 2.8 alkoi karenssi.

Tämä karenssi annettiin minulle 7.8 tehdyllä päätöksellä, jossa on vedottu tuohon 26.6 tehtyyn tarjoukseen.

Eli annettiin karenssi "työpaikasta" jota ei ole ollut konkreettisesti olemassa/tarjolla melkein kahteen kuukauteen, kun päätettiin vaan antaa karenssi jälkikäteen, ihan vittuillakseen.

Olen joutunut silmätikuksi, kun muistin muistuttaa pohjois-savon te-toimistoa edellisen kerran, että he rikkovat lakia, kun eivät saa edes lainmääräämässä ajassa (30vrk) toimitettua työvoimapoliittista lausuntoa kassalle.

Eilen soitettuani te-toimiston "asiakaspalveluun", kehoittivat menemään sossuun ja tekemään valituksen oikeusasiamiehelle viivästyneistä käsittelyajoista.

Vuokrat maksamatta, laskut maksamatta ja verot kantamatta.

Hyvin te vedätte, JES

En ole myöskään saanut mitään ilmoitusta te-toimistolta kotiini tuosta 7.8 annetusta "niin vi"tun ihanasta päätöksestä"

No asiahan riitautetaan, prosessi on jo käynnissä.

Olen noudattanut työllistymissuunnitelmaa ja työnhakuni on voimassa, olen ollut koko ajan työmarkkinoiden käytettävissä.

Ei kerennyt edes aktiivimallin "kyttäysjakso" täyttyä, vaan täysin tekaistuilla "syillä" minulle annettiin karenssi.

Tällaista "palvelua" tarjoaa Te-toimisto. Sinnehän ei voi nykyään edes mennä ilman ajanvarausta.

NAURETTAVAA PAS"KAA

Oma vikasi!

Työtarjousta on haettava aina ja se taitaa lukea siinä paperissa.

Suullinen lupaus, laiton lupaus, ei mitään virkaa.

Olen kuullut työttömänä nämä selitykset.

Olen saamassa työpaikan piakkoin, ei päde.

Olen jäämässä piakkoin eläkkeelle.

Pelkäsin aina karenssia mutta ymmärtänyt että tyhmät sen vaan saa.

Työkkärissä se hetki on NYT.

Mistään ei saa kieltäytyä!

Vierailija
42/183 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatkaa kuinka paljon ne on kuullut työkkärissä tota paskaa...

Pääsen töihin ja pääsen eläkkeelle.

Oli tilaisuudessa jossa moni jäämässä eläkkeelle kun työtoiminta ei kiinnostanut.

Jopa mua nauratti.

Työkkärin edustaja sanoi että jos kahden kuukauden päästä jää niin ei tarvitse mennä työtoimintaan.

No lukumäärä tippui nollaan.

Selityksiä on monenlaisia myös työttömillä.

Varmaa on kirjallinen sopimus työpaikasta.

Jonka sitten lähettää työkkäriin.

Itse en lähtisi edes siihen vaan hakisin paikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/183 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustulo 600e, ei mitään muita tukia siihen lisäksi.

Taitais tulla monella työttömällä ikävä nykyistä systeemiä.

Eihän tuolla saa edes asumistaan maksettua.

Siksi ei hirveästi kannatakaan sen perustulon perään huudella.

Perustulo ei voi olla hirveän suuri ja kaikki lisätuet siihen päälle romuttavat täysin perustulon idean.

Sellaisille tuo on hyvä jotka voivat sitten sen 600€:n päälle tosiaan tehdä kaikkea sellaista työtä mitä on tarjolla, esim. siivousta. Ikävämpi sellaiselle joka on fyysisestä syystä työkyvytön esim. että ei voi tehdä mitään raskasta työtä kuten juuri tuota siivousta. Mulla on toinen käsi käytännössä rakennettu uudelleen onnettomuuden jälkeen, täynnä metallia ja ruuveja ja edelleen kivulias. Mietin vaan että miten sairaat tuosta noin vaan työllistyvät (kuka ottaa töihin)ja 600€/kk ei riitä mihinkään, ei edes asumiseen. Muuten perustulo vaikuttaa ideana ihan hyvältä. Varmasti kannattaisin jos olisin fyysisesti terve.

Vierailija
44/183 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pieni vinkki niille, jotka kusee omat asiansa kertomalla ettei aio vastata työkkärin työnhakuosoitukseen syystä tai toisesta:

Älkää koskaan sanoko työkkärille tai Kelalle että ette hakeneet jonnekin. Hakekaa joka paikkaan minne he käskevät hakemaan, hakemus voi olla tehtynä 5 minuutissa ja luokkaa "moi olen pertti 42v, haluan teille töihin koska olen reipas ja tarvitsen rahaa". Sitten klikkaatte Oma Asiointi-palvelusta että hain kyseiseen paikkaan.

Vaikka olisitte koulutukseltanne sähköasentaja ja työkkäri käskee hakemaan lähihoitajaksi, niin pistäkää vain tuollainen pikahakemus menemään ja se siitä. Vie 5-10 minuuttia eikä tarvitse kirjoitella mitään liirumlaarumeita, ja säästytte monelta mahdolliselta harmilta. Jos tulee karenssi joka jälkikäteen perutaan ja tuet maksetaan takautuvasti niin se ei paljon lohduta kun pitäisi ruokaa ostaa tänään tai huomenna.

Älkää kertoko työkkärille mistään "mahdollisista" työpaikoista, suunnitelmista tai mistään muustakaan ennenkuin on nimet paperissa ja homma on varma. Vältytte mahdollisilta harmeilta ja selittelyiltä.

Vierailija
45/183 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtarjousta ei tarkoita sitä että pääsette edes haastatteluun.

Huono hakemus niin ette pääse ainakaan.

Ei ole niin vaikeaa.

Mutta tyhmät jättää hakematta ja karenssi paukkuu.

Vierailija
46/183 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustulokokeilu on Kelalla juuri nyt menossa, osa suomalaisista siis tällä hetkelläkin perustuloa saa. Mikäli kokeilu on hyvä, niin on mahdollisuus että se otetaan vakinaiseksi jutuksi. Itse en sen kannalla ole. T. Sossun täti.

Vierailija
47/183 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustulokokeilu on Kelalla juuri nyt menossa, osa suomalaisista siis tällä hetkelläkin perustuloa saa. Mikäli kokeilu on hyvä, niin on mahdollisuus että se otetaan vakinaiseksi jutuksi. Itse en sen kannalla ole. T. Sossun täti.

Mutta saavat lisäksi asumistukea, tarvittaessa toimeentulotukea jne., mikä vesittää perustulon idean. Ainoa ero työttömyysetuuteen on se, että kukaan ei kysele, haetko töitä vai makaatko kotona, muuten sama byrokratia taustalla jauhaa.

Vierailija
48/183 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha ton yhden on valittaa sillä millä todistat työkkärin virkailijan sanat. Et millään.

Eri asia jos saat armoa.

Sun sana vastaan virkailijan sanaa.

Kumpaakohan ne uskoo.

Vierailija
49/183 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin työtoimintaan, Voisin olla vaikka siihen asti kunnes eläkkeelle pääsen.

Väkisin jouduin ja nyt huomannut että tykkään.

On niin vähän sitä viikossa ja saan olla rauhassa.

Vierailija
50/183 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa tapauksessa minun olisi pitänyt mennä  töihin "läheiseen" kaupunkiin. Muuten hyvä, mutta itselläni ei ole autoa käytössä ja julkinen liikenne on todella huono kyseisellä välillä ja matka kestää lähes 1,5 tuntia bussilla. Olisin  ehkä päässyt haastatteluun, mutta en mennyt. Tietysti sitten tuli karenssi. Miten te autottomat ja sellaiset, jotka asutte syrjässä "järjestätte" sen, että olette oikeutettu tukeen. Pistääkö työkkäri tiedät hakemaan sellaisia paikkoja, joissa ette voi kulkea? Tietysti myönnän, että oma vika kun asun näin syrjässä, mutta en minä toisaalta voi kävellenkään töissä kulkea ja ketään kuskia ei ole. Taksikin liian kallis vaihtoehto. Ja myönnän, että oma vika. Haluaisin vaan tietää, onko muilla samoja kokemuksia.

Vierailija
51/183 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi näin:

Ai että.

Jäin työttömäksi 21.6. Soitin toiselle työnantajalle, joka oli ottamassa minua töihin.

Kieltäydyin 26.6 minulle tehdystä työtarjouksesta. Soitin työkkäriin ja kysyin miten menetellä työtarjousten kanssa, kun olen mahdolisesti työllistymässä lähiaikoina.

Minulle vastannut te-virkailija tarkistilanteeni ja kertoi, että ei tule karenssia, kun jatkossa vastaat haet tarjottuja töitä, niin olen tehnytkin.

Tämä karenssi annettiin minulle 7.8 tehdyllä päätöksellä, jossa on vedottu tuohon 26.6 tehtyyn tarjoukseen.

Eli annettiin karenssi "työpaikasta" jota ei ole ollut konkreettisesti olemassa/tarjolla melkein kahteen kuukauteen, kun päätettiin vaan antaa karenssi jälkikäteen, ihan vittuillakseen.

Olen joutunut silmätikuksi, kun muistin muistuttaa pohjois-savon te-toimistoa edellisen kerran, että he rikkovat lakia, kun eivät saa edes lainmääräämässä ajassa (30vrk) toimitettua työvoimapoliittista lausuntoa kassalle.

Eilen soitettuani te-toimiston "asiakaspalveluun", kehoittivat menemään sossuun ja tekemään valituksen oikeusasiamiehelle viivästyneistä käsittelyajoista.

Hyvin te vedätte, JES

En ole myöskään saanut mitään ilmoitusta te-toimistolta kotiini tuosta 7.8 annetusta "niin vi"tun ihanasta päätöksestä"

Olen noudattanut työllistymissuunnitelmaa ja työnhakuni on voimassa, olen ollut koko ajan työmarkkinoiden käytettävissä.

Ei kerennyt edes aktiivimallin "kyttäysjakso" täyttyä, vaan täysin tekaistuilla "syillä" minulle annettiin karenssi.

Tällaista "palvelua" tarjoaa Te-toimisto. Sinnehän ei voi nykyään edes mennä ilman ajanvarausta.

NAURETTAVAA PAS"KAA

Siis 21.6. soitit työnantajalle ja hän sanoi, että olisi töitä.Työkkäriin ilmoitit puhelimessa, että olet menossa töihin ja virkailija oletti, että puhut totta ja työllistyt ennen kuin sinun pitäisi ilmoittaa työtarjoukseen vastaamisesta. Tietenkin hän totesi, että muista hakea töitä.

Sitten selvisi, että et mennytkään töihin etkä vastannut selvariin.

Voit riitauttaa asian, mutta valitettavasti vika on sinussa,koska et mennyt töihin, vaikka väitit meneväsi.

Olen tehnyt selvityksen ajallaan. Miten vika on minussa, jos mulle sanotaan, että on töitä ja sitten kerrotaankin, että ei niitä nyt ole. Joo minun vikahan se, vai olisko kuitenkin työnantajan?

Edellinen työsuhteeni päättyi 21.6. Se oli hyvä asia, että ne hommat loppuivat, kun eivät maksaneet edes TES:n mukaista palkkaa.

Ei, et noudattanut suunnitelmaa, koska et hakenut töitä etkä etenkään sitä tarjottua työtä. Vika on sinun, ei työkkärin tai työnantajan.

Selvityksen teit ajallaan ja syynä oli siis se, että sinulle oli tarjottu jotain toista työtä. Et kuitenkaan mennyt töihin, joten lain mukaan sinulle on pakko antaa karenssi. Ja vain siksi, että et suostu noudattamaan ohjeita.

Vi"ttu että sä olet vähämielinen ja tyh"mä id"iootti. Sinun kaltaistesten vammaisten pitäisi olla laitoshoidossa.

Vierailija
52/183 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TE-toimisto pitäisi lopettaa ja korvata jollain perustulotyyppisellä järjestelmällä, jossa olisi tietty joka tapauksessa kaikille maksettava perustoimeentulo ja jos siitä haluaa paremman tulotason, saa sen ansaita parhaaksi katsomalla tavalla ilman karensseja ja viranomaisten kyttäämistä.

TE-toimiston tehtävänä on myös antaa työvoimapoliittiset lausunnot työttömyyskassoille ansiosidonnaisen maksatusta varten. Miten järjestäisit sen?

Entä rekrytoivien työvoimakoulutusten hallinnointi? Niistä on oikeasti hyötyäkin, firmat saavat koulutettua itselleen työntekijöitä ja työttömät ammattitaitonsa päivitettyä.

Ja on se työkkärin ylläpitämä mol.fi/paikat ihan hyvä olemassa sekin (ok, osoite on nykyään joku muu mutta kyllä tuollakin sinne pääsee), vaikkei siellä likikään kaikkia paikkoja ole. Mutta esim. pikkufirmalle edullinen tapa ilmoitella. 

Ei ongelma ole TE-toimisto itse, vaan kaikki se kyttäysbyrokratia joka sen hoidettavaksi on annettu. Ei ne sitä omasta aloitteestaan tee. Viimeksi tänään juttelin ihan asiallisen työkkärin virkailijan kanssa, aiheena se että jostakin byrokraattisesta syystä en saa osallistua kahteen koulutukseen yhtä aikaa, vaikka ne tukisivat toisiaan ja voisivat edistää työllistymistäni. 

Minä järjestäisin asian, niin, että liittoon kuuluvien ammattityöntekijöiden ei tarvitsisi olla missään tekemisissä TE-Toimistojen kanssa.  TE-Toimistosta ei ole liittoon kuuluville ammattimiehille yhtään mitään hyötyä.

Vierailija
53/183 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaakin riitauttaa. Jos työtarjous on annettu 26.6 (a olet jättänyt hakematta siihen) niin karenssi pitäisi alkaa 30 päivän kuluttua tuosta eli 26.7 eikä vasta elokuun puolella.

Tee valitus tuosta työvoimapoliittisen lausunnon myöhästymisestä. En itse tiennytkään että siinä on tuollainen määräaika. Pitääpä ruveta seuraamaan että onnistuvat toimimaan siinä ajassa myös omalla kohdallani. Jos eivät onnistu niin palkatkoon lisää väkeä ja onpahan ainakin jotain työllistävää vaikutusta.

Suosittelen seuraavan kerran hakemaan näihin tarjouksiin ja laittamaan hakemukseen että luultavasti työllistyn yritykseen x päivästä x alkaen mutta tulen tietenkin haastatteluun jos minut sinne kutsutaan. Tuttu teki näin parikin talvea koska varma kausityöpaikka työllisti hänet aina maalis-toukokuusta alkaen vähän riippuen vuodesta ja välillä oli talvetkin töissä. Eli laittoi hakemuksen ja kertoi että työt alkavat sitten keväällä tässä toisessa työpaikassa mutta siihen asti voin olla teillä. Ikinä ei mitään kuulunut. Ei työnantajan kannata palkata jos on tarve pitempiaikaiselle työntekijälle. Lopulta tuttukin työllistyi vakituiseksi tähän yritykseen missä oli ollut kausityössä.

Niin. Sen hetkisessä tilanteessa kieltäydyin ja soitin sinne työkkäriin ja virkailija tarkasti asian ja sanoi kaiken olevan kunnossa.

Työkkäristä ei ole mitään muuta kuin haittaa, täysin turha laitos, puhumattakaan "aktiivimallin" turhuudesta.

Virkailija tarkisti, että olet omien sanojeni mukaan menossa töihin ennen kuin ko. työtarjouspaikkaa pitää hakea, joten asia kunnossa. Sitten et mennytkään töihin, joten asia ei enää ollut kunnossa edes takautuvasti.

Olet karenssisi ansainnut!

Pakko hakea, pitää hakea "tai muuten.....

No haista jo vit"tu ja ta"pa itsesi.

Vierailija
54/183 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustulo 600e, ei mitään muita tukia siihen lisäksi.

Taitais tulla monella työttömällä ikävä nykyistä systeemiä.

Jos näin olisi, en todellakaan haluaisi mitään perustuloa voimaan.

No mitä olet kuvitellut?

Kaikille 1000e?

Jos perustulon lisäksi jää esim. asumistuki, niin silloin jää taas tuloloukku. Ei ole kannattavaa ottaa vastaan mitä tahansa työtä, koska silloin leikataan asumistukea.

Outo reagointi, kunhan vastasin, etten todellakaan haluaisi mitään perustuloa voimaan, harva pärjäisi hengissä kuudella sadalla. Vai mitä sä luulit, että mä olen kuvitellut?

Vierailija
55/183 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle heitti työkkäri kovan: 45min päässä bussille oleva cittari hakee osaria. Mä pistin ihan tanssiksi.

No hui kamala. Itse ajan joka arki omalla autolla 100km suuntaansa ku julkiset ei kulje ja töitä ei lähempänä ole. Häpeä.

Vierailija
56/183 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oppositio tarjosi aktiivimallin sijasta lisäresursseja TE-toimistolle työllisyyden parantamiseksi. Sinänsä aktiivimallin järkevyyttä kommentoimatta, opposition ehdotus on TODELLA HUONO.

TE-toimisto on Suomen turhin viranomainen. Sen tehtävä on kyykyttää työnhakijoita ja lätkiä karensseja. Mitään työnvälitystä tai apua työnhakuun toimistolta ei saa. Tämä ei muutu, vaikka siihen kankkulan kaivoon kaadettaisiin miten paljon rahaa. Lisäpanostus menee todennäköisesti vain poliittisesti valittujen virkamiesten kukkaroon.

Tervetuloa tutustumaam TE-toimistoon! Mukavampi keskustella, jos tietäisit te-toimistosta edes jotain.

Vierailija
57/183 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi näin:

Ai että.

Hyvin te vedätte, JES

NAURETTAVAA PAS"KAA

Oma vikasi!

Ei saa mistään kieltäytyä, pitää mennä sinne ja tonne (minne et itse halua mennä, tai et edes sovellu koko hommaan), pakko, pakko, pakko...

Mistä helv"etistä tämä aivan sairas systeemi on tullut tänne?

Pelkkiä 9€ paskatöitä tarjolla työkkärin kautta, kaikki vuokrafirmoja, välistevetäjien ja kusettajien hommia.

MINÄ EN VI"TTU ALISTU HYVÄKSIKÄYTTÖÖN. Ennemmin hommaan itseni vaikka sairaseläkkeelle.

Vierailija
58/183 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi näin:

Ai että.

Hyvin te vedätte, JES

NAURETTAVAA PAS"KAA

Oma vikasi!

Ei saa mistään kieltäytyä, pitää mennä sinne ja tonne (minne et itse halua mennä, tai et edes sovellu koko hommaan), pakko, pakko, pakko...

Mistä helv"etistä tämä aivan sairas systeemi on tullut tänne?

Pelkkiä 9€ paskatöitä tarjolla työkkärin kautta, kaikki vuokrafirmoja, välistevetäjien ja kusettajien hommia.

MINÄ EN VI"TTU ALISTU HYVÄKSIKÄYTTÖÖN. Ennemmin hommaan itseni vaikka sairaseläkkeelle.

Ja jatkan tähän sitten vielä, että kyllä minä tiedän miten kyse on rahasta, määrärahoista.

Aivan VI"TUN SAIRASTA.

Mä olen aina löytänyt itse töitä, mä olen olut 15-vuotiaasta asti kesätöissä ja töissä. Kyllä mä tiedän mitä töitä mä haluan tehdä, ihan itse tiedostan tämän.

Enkä aivan varmasti ala ammattitutkinnon käyneenä ja työkokemusta omaavana ihmisenä tekemään töitä samalla "palkalla" kuin silloin 15-vuotiaana.

Vierailija
59/183 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

töitä arvostava töissäkäyvä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle heitti työkkäri kovan: 45min päässä bussille oleva cittari hakee osaria. Mä pistin ihan tanssiksi.

No hui kamala. Itse ajan joka arki omalla autolla 100km suuntaansa ku julkiset ei kulje ja töitä ei lähempänä ole. Häpeä.

Ajatella, jollekin se on sietämätöntä, osalle taas ei. Ei sitä tarvitse hävetä. Kyllä tuo alkuun korpeaisi itseänikin, mulla työmatka ollut vuosia jo 5min...

Vierailija
60/183 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi näin:

Ai että.

Hyvin te vedätte, JES

NAURETTAVAA PAS"KAA

Siis 21.6. soitit työnantajalle ja hän sanoi, että olisi töitä.Työkkäriin ilmoitit puhelimessa, että olet menossa töihin ja virkailija oletti, että puhut totta ja työllistyt ennen kuin sinun pitäisi ilmoittaa työtarjoukseen vastaamisesta. Tietenkin hän totesi, että muista hakea töitä.

Sitten selvisi, että et mennytkään töihin etkä vastannut selvariin.

Voit riitauttaa asian, mutta valitettavasti vika on sinussa,koska et mennyt töihin, vaikka väitit meneväsi.

Olen tehnyt selvityksen ajallaan. Miten vika on minussa, jos mulle sanotaan, että on töitä ja sitten kerrotaankin, että ei niitä nyt ole. Joo minun vikahan se, vai olisko kuitenkin työnantajan?

Edellinen työsuhteeni päättyi 21.6. Se oli hyvä asia, että ne hommat loppuivat, kun eivät maksaneet edes TES:n mukaista palkkaa.

Ei, et noudattanut suunnitelmaa, koska et hakenut töitä etkä etenkään sitä tarjottua työtä. Vika on sinun, ei työkkärin tai työnantajan.

Selvityksen teit ajallaan ja syynä oli siis se, että sinulle oli tarjottu jotain toista työtä. Et kuitenkaan mennyt töihin, joten lain mukaan sinulle on pakko antaa karenssi. Ja vain siksi, että et suostu noudattamaan ohjeita.

Vi"ttu että sä olet vähämielinen ja tyh"mä id"iootti. Sinun kaltaistesten vammaisten pitäisi olla laitoshoidossa.

jaa-a. Jännä juttu, että meistä kahdesta se ole sinä, joka on laitoksessa yhteiskuntakelvottomuutensa takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä