Vierailija

Haluaisin ostaa mahdollisimman oikean kokoisen. Luulen että lapsi tulee olemaan syntyessään aika pieni, varmaan alle 3 kiloa, mutta kasvaahan se talven aikana. Minkä kokoisen haalarin ostaisitte täksi talveksi? 56cm taitaa jäädä pieneksi, onko 68 cm liian iso taas?

Sivut

Kommentit (133)

Vierailija

Oma mielipiteeni on se, ettei se ihan pieni vauva välttämättä tarvitse toppahaalaria. Mielestäni aluksi voi ihan hyvin mennä pukemalla villakerroksia ja käyttämällä kaukalopussia. Mutta jos toppahaalarin haluat, kannattaa ostaa käytettynä. Saat parilla eurolla sekä pienemmän että isomman haalarin.

Vierailija

Otatko äitiyspakkauksen? Siinä on haalari. Se on iso, mutta pienellä ei haittaa kun makoilee vaunukopassaan. Omalla syysvauvalla pitänyt sitä.

Vierailija

56cm jää luultavasti pieneksi. Omani syntyi aikoinaan tammikuussa ja ostin 62cm. Mahtui koko talven, mutta meinasi käydä pieneksi. Entä jos ostaisit kaksi haalaria? Minulla oli myös sellainen kaukalopussi, johon vauvan pystyi esim kauppaan lähtiessä laittamaan vain villahaalarissa, töppösissä, lapasissa ja pipossa. Oli kätevä!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Otatko äitiyspakkauksen? Siinä on haalari. Se on iso, mutta pienellä ei haittaa kun makoilee vaunukopassaan. Omalla syysvauvalla pitänyt sitä.

Eikös se pakkauksen haalari ole enemmän 1-vuotiaan kokoa?

nro 2

Vierailija

Äitiyspakkauksissa on haalareita. Jos ne ei riitä, osta joulun jälkeen talvialesta. Silloin kannattaa muutenkin ostaa lapsille talvivaatteet.

Vierailija

Mulla oli marraskuun ja joulukuun vauvat, 68 cm haalari oli hyvä. Äitiyspakkauksen puku on valtava ja epämukava käyttää.

Pussi on hyvä, jos vauva on vaunuissa, mutta jos enemmän pitää sylissä ja siirtelee, niin haalari on parempi, istuvampi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Äitiyspakkauksissa on haalareita. Jos ne ei riitä, osta joulun jälkeen talvialesta. Silloin kannattaa muutenkin ostaa lapsille talvivaatteet.

Käytettynä saa paljon edullisemmin. Itse taisin 7e maksaa vauvan toppahaalarista ja oli kuin uusi. Jatkuvasti näkee esim torissa n.10 eurolla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Käytettynä saa paljon edullisemmin. Itse taisin 7e maksaa vauvan toppahaalarista ja oli kuin uusi. Jatkuvasti näkee esim torissa n.10 eurolla.

Itse ostin aikoinani alesta kaksi uutta vauvakokoa. Kympin kappale.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Me mentiin koko talvi untuvapussilla, ei käytetty toppahaalaria kertaakaan.

Meilläkin oli vauvoilla käytössä untuvapussi (ja on vieläkin nuoremmalla lapsella peittona, tuo on Joutsenen malli, jonka saa kokonaan auki). Untuvapussiin ei pueta toppahaalaria, vaan villavaatetta ja muuta kevyempää. Toppahaalaria käytettiin sitten kantoliinassa ja ennen kaukalopussin hankkimista kaukalossa.

nro 2

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Itse ostin aikoinani alesta kaksi uutta vauvakokoa. Kympin kappale.

Toki voi löytyä hyväkin tarjous ja saa noin edullisesti :) tuleehan siihen tietysti postikulut haalarin lisäksi, jos myyjän täytyy postittaa.

Vierailija

Mieluummin vähän reilu, että alle mahtuu villakerroksia pakkasille.
Pikkuvauvalla reilu koko ei haittaa, kun ei tarvitse liikkua.
Meillä lokakuun lopulla syntyneellä vauvalla oli pienempi(oisko 62cm) pörröhaalari vähän aikaa ja lopputalvi mentiin äitiyspakkauksen haalarilla

Vierailija

Mun syyskuussa syntyneelle ISOkokoiselle vauvalle meni koko talven 68-sentin haalari. Tuon perusteella sanoisin 62cm. Mutta haalareitten mitoituksissa on toki eroja.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat