Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***HELMIKUISTEN LOPPUVIIKKO (to-pe)***

04.05.2006 |

Huomenta! Laitoinpahan nyt pinon pystyyn...

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi Kuumetta, mikä muuten fiilis kuin hämillään? Koska sait tietää? Miten sä voit? Aika hurjaa ;) .. nimittäin mulle tuli yhtäkkiä sellainen raskausfiilis itsellekin tänään: menkat tuli aprillipäivän kunniaksi ja nyt niitä ei sit ole näkyny ja ihan älytön kuvotus iski. Mahdollisuus vanhanaikaiseen siis on olemassa. Mut en mä siitä kovin pahoillaan olis vaikka voishan sitä jo tässä iässä tekemisiään paremmin harkita :)

Mites muiden vauvakuumeet ja mahdollisuudet?

Neppis ja Peetu 3kk

Vierailija
42/59 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

klassiset merkit:vilu,tissit kipeet, menkat puuttui!!!!!!!1ja hillitön väsymys

mä oon shokissa ja onnellinen. mies on erittäin iloinen ja haluaa tämän lapsen ehdottomasti, mutta haluaa että myös minun terveys kestää tämän.

mä en voi kun ihmetellä, tyttöä väännettiin nimittäin tosi kauan ja siinä meni toinen munatorvikin!!!!!!!!!!!

mutta jos palkintona on toinen pallero niin tervetuloa

kuumetta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ihanaa , te pääsette sitten taas tuoksuttelemaan sitä ihanaa pientä vastasyntynyttä !

Onnea vielä !

Minkki kera Oskun 9vko++

Vierailija
44/59 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea oikein paljon plussauksen johdosta!!!!!!

Ja vointeja odotukseen :)

Larvanto ja likat

Vierailija
45/59 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neppis kyselit elikäs:

Tämä toinen ja viimeinen, niin surullista kuin se onkin. Mieli tekisi mutta... josta tulikin mieleen että siis

GALLUPIN tynkää :

Kuinka paljon miehenne osallustuvat vauvan hoitoon ?

Ja millä tavalla ?

Toivoisitko jonkun asian olevan toisin ?

-vastaan siis itse ensin, meillä ei mies hoida ollenkaan, ehkä yhden satunnaisen vaipan on vaihtanut ja autoon joskus kantanut. Ehkä yhden kerran myös kylvettänyt ! Ei herää aamulla ylös pojan kanssa seurustelemaan eikä osallistu myöskään nukutus puuhiin. Kantelee joskus ja pyydettäessä seurustelee tms.

Toivoisin että kaikki olisi toisin, mies myös hoitaisi ja siitä tulikin mieleen onko liian raakaa jos jätän Oskarin kotiin miehen hoiviin ja häviän itse esim. kahville ystävien kanssa ?Poika ei huoli pulloa tms. -ajatus oli että jos huuto kestää yli 15 min. niin pääsen nopeasti kotiin jos en tosiaan kauas mene. Vati hajoaa jos ei kohta pääse mihinkään !!!!!!

Mies on tällä hetkellä viettämässsä omia juhliaan ja eihän mua kutsuttu luonnolisesti kun ei olis ketään kuka Oskaria olisi katsonut. . Kyllä jotenkin on surullinen olo... varmaan kohta avioero kun mitään ei tehd yhdessä ja poika itkee äitiään yms..... huoh ei pitäis valittaa mutta on aikas surullista tää meidän elämä -toisella on vaan työ ja toisella lapset. missä ne ihanat vanhat hyvät ajat nyyh...

Minkki edelleen

Vierailija
46/59 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää vointia ja onnellista odotusta=)

Mua vaivaa krooninen vauva- ja raskauskuume varmaankin ikuisesti, mutta nyt on kyllä pakko pitää vähän taukoa, kolmosesta on kuitenkin ollut jo puhetta...

nonnu78

Vierailija
47/59 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vau, onnittelut kuumetta! Kyllä tännekin on se kolmas saatava, mutta jos nyt ei tosiaan ihan vielä... Joka ' intiimihetken' jälkeen muistan että kai ne pillerit olisi hommattava, mutta en ole saanut aikaiseksi. Miestä ei haittaa vaikka en hommaisikaan : )

Meillä mies kyllä osallistuu lastenhoitoon kunnolla, osallistui jo heti esikoisen syntymästä asti. Eli seurustelee ja leikittää ja syöttää ja pesee ja vie ulos ja vuorotellen hoidetaan nukkumaan laittamiset. Esikoisen kanssa myös käyvät kaksin uimassa ja kaupungilla sun muuta, Siiristä mä nyt en voi kovin pitkäksi aikaa vielä luopua.

Tänään kävin kampaajalla, nyt on hieno uusi pää! Mies oli Siirin kanssa kaupungilla pyörimässä sen aikaa siltä varalta että tulisi nälkä, mutta onneksi tuo nukkuikin kuitenkin koko ajan. Oli väsynyt kun aamulla piti herätä hihkumaan jo kuuden aikoihin...

Jeps mutta nyt hyvää yötä!

FannyK ja tytöt

Vierailija
48/59 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateeksi käy! Minäkin haluan... =)

Huh, just sain pojan nukkumaan tai ainakin hiljaisena sänkyyn! Oli varmaan jotenkin yliväsynyt, kun vaan kiljui ja karjui kurkku suorana eikä mikään kelvannut. Harmitttaa, kun on noin kauniit ilmat eikä ole tullut oltua ulkona juuri ollenkaan. Poika nukkuu nykyään niin lyhyet päikkärit, että se aika menee aina jossain muissa hommissa esim. tiskatessa ym. Vaunuilemassa (kauempana) ei olla käyty sen jälkeen kun se alkoi olla yhtä huutoa jos poika sattui heräämään kesken reissun.... Olen todellakin ajatellut, että pitää hommata vaikka se kantoreppu, että pääsee edes vähän käveleksimään tuonne pihalle! Mies on tehnyt monta päivää kaikkia ulkohommia ja me on vaan möyrötetty sisällä, kun en jaksa poikaa kauaa sylissäkään kannella. :(

Minä kävin eilen baarissa ystäväni kanssa. Mieheni oli vauvan kanssa kotona. Poika oli nukahtanut heti, kun me lähdettiin ja heräsi ekan kerran vasta sitten, kun minäkin olin jo kotona nukkumassa. Kyllä pääsi mies liian helpolla! =) Oli hassua olla baarissa, kun siellä ei jotenkin muistanut, että mikä se tämä tilanne nykyään onkin! Tuntui ihan hassulta, että nyt tilanne on muuttunut viime käynnistä niin, että kotona odottaa ihana pikkumies! Oli kyllä mukava käydä ja nähdä vanhoja tuttuja sekä samalla nauttia pari siideriä! Jotenkin oli kyllä kuitenkin tavallaan huono omatunto, että täällä sitä minä pienen vauvan äiti olen baarissa enkä kotona hoitamassa vauvaa mutta sitten yritin ajatella, että oman isänsä kanssahan se vauva on ja ihan yhtä hyvässä hoidossa kuin ennenkin! =)

Gallupiin :

Meillä mies osallistuu todella paljon vauvan hoitoon. Vaihtaa vaippoja, syöttää pullosta, kylvettää (itse en ole ikinä kylvettänyt!), nukuttaa, työntelee vaunuissa ja tekee kaikkea mahdollista vauvan kanssa siis samoja juttuja kuin minäkin paitsi ei imetä =). Saan kyllä olla tosi onnellinen, että näin hyvin on asiat! Esim. mieheni veli on ollut aivan päinvastainen oman lapsensa hoidon suhteen, ei ole tehnyt mitään koko vauva-aikana! Meillä mies käy vauvan kanssa kahdelleen autoajelullakin jos minä en ehdi mukaan...

Mitä toivoisin olevan toisin...hmm... Joskus (nykyään useammin) toivon, että mies oma-aloitteisesti joskus ehdottaisi, että hän hoitaa vauvaa koko yön että minä saan nukkua! =) On se sitä ehdottanutkin mutta vasta yöllä, kun olen jo herännyt syöttämään poikaa ja aiemmin valittanut hänelle asiasta!

Voimia sinulle Minkki! Mielestäni voit aivan hyvin jättää miehesi pojan kanssa kahden jos kerran kuitenkin olet lyhyen matkan päässä kotoa ja pääset paikalle jos tulee aivan pakottava tarve! Jospa miehesi saisi siitä vähän lisää varmuutta itseensä, kun joutuisi olemaan vauvan kanssa kahden! Ja huomaisi samalla miten uskomattoman ihana lapsi hänellä onkaan ja (oman mieheni sanoin) : kyllä me miehet pärjätään! =) Pakkohan se on sinunkin joskus johonkin päästä ilman vauvaa!!

Tulikohan tästä miten sekava sepustus...

T: Kumppari&Onnikka

Vierailija
49/59 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai yötähän tää jo on... Ja pitäis olla nukkumassa, kun Eetukin nukkuu, ja mies on saunassa, mutta nyt täällä on niin rauhallista.

Kuumetta: ONNEEEE!!! Voi, vitsi mäkin haluun... Ei vaan jos nyt kuitenkin vielä vähän aikaa odottais että Eetu kasvais, vaikka tosin Eetun aikaansaaminenkin kesti lähes kolme vuotta... Täytyy vissiin ruveta puhumaan miehelle toisesta... (ja sitten kolmannesta ja...)

Minkille kovasti voimia! Ei sitä voi itse edes tajuta minkälaista jollain voi olla, kun itsellä on niiiin ihana mies, joka osaa ja haluaa tehdä kaikkea lapsen kanssa...

Gallup-vastauksia... Siis meillä mies tekee kyllä ihan kaikkee (niinkuin jo kerroin) käyttää kylvyssä (ite en ole kertaakaan kylvettänyt!), nukuttaa (tosin nukkuu usein sitten itekin:)), seurustelee ym... Tekee kaikkea muuta paitsi imettää... Niin ja viikonloppuisin ja iltaisin vaihtaa kaikki vaipat ja tekee iltapesut, joka päivä, ja viikonloppuisin myös aamupesut...

Mann@ ja Larvanto: Tulettekos sitten meille sillon ke? klo 11? n_pero79@hotmail.com on mun sähköposti, pistäkää sinne niin lähetän sitten osoitetta ym...

Olikohan muuta mihin mun piti kommentoida... No, huomenna on uusi päivä...

napero ja Eetu kohta 3kk

Vierailija
50/59 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just eilen surffailin ja katselin odottavien mammojen masukuvia, on ne niin ihania! Mullakin on ollut vauvakuumetta jo jonkin aikaa - oikeastaan siitä lähtien kun synnytyskivut lähtivät, mutta kun muistaa meidän neidin alkuajat jatkuvine itkuineen, lienee parasta unohtaa vauvahaaveet toistaiseksi.

3 kk neuvolan tuloksena tyttelillä pituus nyt 59,5 cm (kasvoi muka 1,5 cm viikon takaisesta, eri mittaaja = eri tulos) ja paino reilut 5,5 kg. Rokotukset saatiin ja ikävä kyllä niiden myötä nousi kuume, mutta onneksi vaan reiluun 38 asteeseen.

Gallupiin, mies hoitaa kyllä tyttöä mutta tietyt jutut (esim. aamupesu) on mun heiniä - tosin kylvetys kuuluu miehelle. Silti tuntuu, että toisella on aina jotain menoa eikä tajua etten minä voi enää mennä samalla tavalla, ja kohtuullista olisi ettei koko aikaa haalisi jotain tekemistä. Ääh, vaikea selostaa mutta voisi illat töistä tullessa viettää enemmänkin kotona ja saapua säädylliseen aikaan duunista. Tyttö on vieläkin välissä melko itkuisa iltaisin, joten sikäli illat nyt ei parasta " laatuaikaa" isä-tyttö suhteessa olekaan mutta onneksi on viikonloput!

Meidän nukkumajärjestelyt on nyt taas heittäneet häränpyllyä. Tyttö oppi pääsiäisenä nukkumaan omassa pinniksessä, josta vasta syötölle nostin meidän sänkyyn (yleensä aamuyöstä 4-5 aikaan), mutta nyt ei meinaa millään nukahtaa sänkyynsä. Ja aamulla ei välttämättä enää nukahda syötön jälkeen tai muuten vaan herää 5-6 aikaan aamulla pirteänä kuin mikä, niinpä isänsä kanssa leikkivät usein aamusti puolisen tuntia ja sitten unetkin taas maittaa. Oisko teillä jotain vinkkejä millä saada vaavi nukkumaan omaan sänkyyn helposti?

Mites ne Sellon treffit? Sekoitanko pakkaa nyt liiaksi, jos ehdotan keskiviikkoa jolloin sekä nemma että adalmiina pääsisivät? Muut eivät ole tainneet kommentoida mitään päivistä.

Täytyisi varmaan mennä pikku hiljaa nukkumaan...

baby

Vierailija
51/59 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos onnitteluista kaikille!

tyttö heräs vaan kerran yöllä!!!!!!!!!!!!!!!! Meillä siis juodaan iltavellit kun öisin alkoi heräämään tunnin välein ja aina oli nälkä. kysyin lekurilta mitä tehdä ja sit tultiin siihen tulokseen et maito ei yksinkertaisesti riitä. illalla vetäsee 180 ml maissivelliä huiviin ni kyllä uni maistuu. Me osallistuttiin siihen rokotustutkimukseen ja kaikki meni loistavasti siellä, ihana henkilökunta ja kaikki. ei mitään punotuksia tullut eikä lämpöökään tytölle, ei siis suppoja tarvittu. Ihme juttu.

Mun oli tarkoitus olla tää vuosi kotona ja sit mennä duuniin ja mies olis voinut jäädä kotiin..niin meillä menee hyvin ;))) mutta mun äloma loppuu 8.11 ja uus alkaa marraskuun lopussa...ei elämä!!

Meillä mies hoitaa tyttöä varmaan enemmän ku minä, ei tarvii sanoo et vaippa olis vaihdettava tai nyt tarviis maitoo, ukko on honannut ihan itse nämä hommat. ainut on noi kakat, niissä tahtoo tyttö löytää tien mun syliin!!

Mulla meni eilen pasmat ihan sekasin, mun pää oli ihan kaaoksessa. On ihan kiva olla raskaaana joo, mut en kyllä halunnut näin pian. niin ja se siitä sterilisaatiosta. Mua jo nyt huolestuttaa painon nousu, mä en ole koskaan painanut näin paljon ku nyt, mun pitää nyt urheilla niin paljon ku kunto ja pakarat kestää, koska painoohan tulee ihan väkisin lisää. Tuli vaan mieleen et ihmekkös ei tytölle ole tissi kelvannut kun joku parasiitti on imenyt toisesta päästä sitä..

Mä vielä illalla katoin testitikkua, josko olis muuttunut mut ei.erittäin vahva plussa.

Mut siitä olen iloinen et mies heti sanoi et tottakai pidetään tämä vauva, mut myös ottaa mun tunteet huomioon..mä ootan kauhulla taas sitä piikittämistä ja ton ärsyttävän neuvola-akan motkotuksia.

Sit mä mietin jo kaksostenrattaita kun ne on niin leveitä!!! niin ja pitää uus kämppä löytää kun meillä ei oo hissiä ja asutaan 4. kerrokssessa.

Mut kaikkee on ihan turha jossitella vielä, katotaan pysyykö tämä parasiitti sisällä ja onko oikeessa paikassa.

Paskahomma jos mies ei osallistu vauvan hoitoon, mun yks kaveri valittaa sitä koko ajan, kaverin piti pyytää lapsenvahti vaikka ukko oli kotona.vit** mä olisin vaan jättänyt lapsen ukon syliin ja lähtenyt!!

Eipä tullut terassikesää mulle tänäkään vuonna..perjantaina joinkin sitten ruhtinaalliset 3 sidukkaa..seuraavat juon ens kesänä..

Kuumetta ja tyttö melkein 3 kk ja parasiitti

Vierailija
52/59 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ku heti aamusta paistaa aurinko! Varmaan tulossa taas lämmin päivä!

Onnittelu Kuumettalle!!! Meilläkin päin haaveillaan että saatais lisää lapsia... lukumäärää ei olla vielä päätetty...saa nyt nähä et tuleeko niitä sitte ees. Tää ensimmäinen tuli heti...mut tuleekohan seuraava sitte yhtähelposti.?? No tulee sitte ku on sen aika!

Minkille kovasti voimia!

Gallupiin

Meillä mies osallistuu ihan täysin lastenhoitoon...vaihtaa vaippaa, herää yöllä jos on tarvetta ja seurustelee todella paljon tyttelin kans! Ainoa mitä se ei tee niin ruokinta..kun mullahan ne tissit on!

Oon ihan tyytyväinen mieheeni! :) Toivoisin toisaalta että saisin joskus nukuttua vaikka 7tuntia putkeen..mutta se kai turha toivomus, kun tyttö ei huoli pullosta, ja syö aina 2 tunnin välein!

Todella monet tutut ihmettelee ja säälittelee sitä et miten mää oikein jaksan ku joudun niin monta kertaa yölläkin herää syöttään... ja mä oon oikeesti vähän ihmeissään!? Ku ei mua väsytä ollenkaan normaalia enempää! enkä nuku etes päivä unia... Aamulla tähän aikaan on aivan virkee olo! Ja mun mielestä ne yö syötöt ei oo ollenkaan pahoja! Ainoo mikä mua on vauva aikana väsyttäny, niin ne Linnean koliikki huudot!! Onneksi ne on ohi...huhhuh! Ehkä se on tää ikä et ei väsytä....

Vierailija
53/59 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä ihania uutisia, ONNEA KUUMETTA!!! Mahtava juttu! Mun pitää kanssa tehdä raskaustesti ensi viikolla, ennen kierukan laittoa. En kyllä usko, kun ei ole mitään merkkejä, mutta mahdollistahan se kyllä olisi. Pidähän meidät ajan tasalla raskauden edistymisestä että voidaan fiilistellä sun kanssasi. Millonkas sulla on la? Juuri näihin aikoihinhan me raskauduttiin viime vuonna, tästähän tulee oikein nostalgiamatka kun on niin paljon yhteistä viime vuoden kanssa.

MINKKI, paljon tsemppiä sulle. Mun neuvo olisi, että nyt opetat lapsen syömään myös pulloa (vaikka tarjoamalla kerran päivässä yksi ruoka siitä), ja kun lapsi osaa syödä pullosta, lähdet itse tuulettumaan. Ja syyllisyyden tunteet, huolehtimisen ja huonon omantunnon jätät narikkaan koska ne on ihan turhia tunteita!

Meillä mies kyllä osallistuu lastenhoitoon, mutta aika passiivisesti, eli itse saan aina törkätä lapsen sille. Joskin parannusta tässä asiassa on nähtävissä. Itse asiassa, meillä riideltiin tästä oikein kunnolla, mua ärsytti kun mies kysyi jokaisessa asiassa multa, oli sitten kyse siitä että syökö lapsi nyt, meneekö nukkumaan tai mitkä vaatteet laitetaan päälle. Mitään päätöksiä ei tehnyt itse. Tuli sellainen olo, että samahan se, että hoitaako se lapsen, kun mun pitää kuitenkin olla koko ajan paikalla ohjaamassa ja kertomassa. Monesti tuntui, että mielummin sitten hoidan koko kersan itse. No, mies tunsi tämän kaiken sellaisena, että minä määrään ja minä omin lasta. Mies reagoi epävarmuuteensa lapsen kanssa vetäytymällä (kysymällä kaikessa neuvoa) ja miehestä tuntui että minä esim. vien lapsen päiväksi pois häneltä kun minä olisin taas mielelläni kyllä jättänyt lapsen hänelle, mutta luulin ettei häntä kiinnosta. Kun oltiin saatu tämä paletti nostettua pöydälle, aloin jättämään lasta aivan tietoisesti hänelle ja lähdin itse vaikka kauppaan. Aluksi taisi olla kylmä hiki niskassa niin minulla kuin miehellänikin, mutta eihän sitä lapsen hoitoa voi oppia eikä se lapsi ala kiinnostamaan ennen kuin joutuu tosi toimiin ja tutustuu lapseen. Meillä on nyt tosi paljon helpottanut, en epäile enää hetkeäkään jättää lasta miehelle, ei niistä kumpikaan kuole jos lapsi huutaa tai potkuhousut menee väärin päin päälle. Ja kyllä mies sanookin, että ihan toisenlainen side on tullut lapseen kun on ollut sen kanssa enemmän aikaa. Se on vain niin luontaista että äiti hoitaa kaiken, mä uskon että miesten on vaikea mennä siihen väliin, halusi tai ei. Joten rohkeasti vain, opetat lapsen juomaan pullosta (ei se rintaa hylkää pelotteluista huolimatta), ja jätät miehen hommiin! Ja tietty, jos lapsi juo pullosta, niin voitte jättää sen hoitoon muuallekkin ja viettää aikaa miehen kanssa kahdestaan. Oikein paljon voimia sulle!

Mutta nyt tämä mamma lähtee lukemaan Aamulehteä. Luittekos muuten siitä väitöstutkimuksesta, jossa tutkittiin äitien ja vauvojen vuorovaikutusta. Siinä sanottiin, että vauvalle tärkeää on huolenpito ja rauhallinen yhteinen aika, ei niinkään muskarit ja vauvauinnit. No, me toteutetaan tätä laiskottelun periaatetta hyvällä omalla tunnolla, kun tutkimuskin oikein käskee heittämään aikataulut ja turhat virikkeet romukoppaan! Eläköön makoilu ja suukottelu pitkin päivää!

Austen ja Reettuli

Vierailija
54/59 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PALJON ONNEA KUUMETTA!!!

Just tossa mieheltä kolmannesta kyselin.. niin en varmaan oo muistanu kertoa mutta meille oli alunperin tulossa kolmoset tai ainakin näin kävi ilmi kun sitä pallukkaa joka oli jälkeisten mukana tullu ulos oli tutkittu.. elikkäs sara ja eetu oli alkanu kehittyyn mutta kolmas ei :( no näin oli tarkoitettu ja on sarassa ja eetussakin hommaa joskus tuntuu että miltähän tuntuis hoitaa yhtä lasta (siis ekat lapset nämä).. mutta on se niin upeaa kun saa kahdet hymyt :) ja eilen tuli molemmilta muuten ihan naurut äänen kera :)

Meillä iskä osallistuu tosi hyvin aina kun ei ole reisussa on siis viikosta riippuen joko 2 tai 3 yötä poissa kotoa jolloin olen saran ja eetun kanssa kaksistaan :)

meinasin tässä parvekkeelle mennä eetun ja saran seuraksi (ovat nukkumassa) silittelemään harsoja upea päivä on taas täällä rovaniemen korkeudella.. tuntuu vaan että liian lämmintä liian äkkiä..

eilen ei päästy vaunuileen kun ei tullu rauhaa vaan huutoa stereona niinpä otettiin miehen kanssa rintareput ja lähdettiin niillä ulos ja reissu meni mainiosti..

vielä 5 reissua miehellä niin sitten on loman aika ja mennään kotipuoleen huippua sitä tässä jo odottaa kuin kuuta nousevaa.. mutta sitten olen vähän netti pimennossa kun ei ole oikein paikkaa missä käydä netissä.. :( no koitan aina jostain kuulumisia laittaa.. meillä tiistaina rokotukset saapa nähdä nouseeko kuume toivottavasti ei..

illalla olis tarkoitus vähän grillailla kun miehen kaksoisveli ja hänen vaimoke tulevat meille yöksi..

AURINKOISTA PÄIVÄÄ!!

tikunen ja sara sekä eetu melkein 3 kk

Vierailija
55/59 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...täällä yksi huono äiti ilmoittautuu! Krapulassa... tai no, ei missään kovassa mutta sellaisessa pienessä. Ja pahinta tietty, että eilen kun oltiin juhlimassa yhden kaverin 30-vuotisia niin mä tulin juhliin vasta 23 tienoilla ja join 3 ja puoli siideriä! Ja nyt on " kaamee kapula" !!! Tää on aika säälittävää. Voiko " kunto" olla tosiaan näin surkea?

Simppu on mummolassa. Edelleen. Mies soitti justiinsa ja mummi oli siellä, että " ette kai te vielä ole tulossa? Me ollaan just lähdössä bussilla mummolaan eli Simpun iso-iso-äidille" ... no, ei me sit mennä vielä lasta hakemaan kun sitä ei anneta kotiin. Mennään sitten formuloiden jälkeen eli viiden aikoihin noutamaan lapsi kotiin. Ai joo; Leo oli nukkunut 12 tuntia!!! Klo 19-07 ilman heräämistä!!! Sen jälkeen mummo oli jo alkanut kolistella keittiössä, että heräisi syömään. Ei todellakaan kotona nuku tollaisia pätkiä... Aivan käsittämätöntä.

ONNEA KUUMETTA!!! Vitsi mun on pakko tunnustaa, että perun ne ekan kuukauden päätökset siitä, ettei tuu toista lasta. Kyllä mä ehkä haluaisin... olen jo miettinyt nimeäkin. Niklas olis kiva tai Julius. Ja tytölle Iida tai Ira. No, ainakin olen päättänyt että ei ihan vielä. Sellainen 3v olis hyvä ikäero niin ehtisin taas pari vuotta tehdä töitä ja " edetä uralla" . Markkinoinnin ja mainonnan maailma kuin huiskii sellaista vauhtia, että kelkka ei kauaa odota.

Mutta pakko kyllä sanoa, että Kuumeen plussa sai vauhtia mun kierukka-operaatioon. Ei vissiin auta luottaa hyvään onneen kun viimeksikin tärppäsi heti ekasta niin paree pitää nyt huolta. Varsinkin kun tässä on tullut jo leikittyä tulella tyyliin " imetys suojaa raskaudelta" -justiinsa juu :-)

Galluppiin: Meillä mies osallistuu ihan täysillä vauvan hoitoon. Tekee ihan kaikkea syöttämisestä kylvetykseen ja kakkavaippojen vaihtoon. Soittelee pojan kanssa pianoa ja leikkii. Tai, mitä nyt 3kk ikäisen kanssa voi leikkiä " Guu-guu-guu, iskä täällä!"

Miehellä on kuitenkin heikompi pinna itkujen kanssa (ei oo kuunnellut niitä niin paljoa kuin minä!) joten stressaantuu pojan karjuessa. Mä olen jo aika lunkisti ja usein sitten päädynkin ottamaan pojan itselleni tällaisessa kriisissä. Mikä on tietty väärin kun iskän pitäis osata lohduttaa ihan siinä missä äidinkin. Eli tässä yksi parannuskohde.

Toinen olis se, mitä joku jo sanoikin. Että mies oma-aloitteisesti vaikka perjantai-illalla tarjoutuisi ottamaan " aamuvuoron" eli kun poika herää seiskan aikaan niin hän seurustelisi aamun, jotta mä voisin laiskotella. Tekee sen kyllä, mutta mun pitää aina pyytää.

SELLOSTA: Mulle sopii keskiviikko!!! Päätetäänkö se, niin sitten olis ainakin 4 varmaa osallistujaa kun Nemma ja Adalmiinakin tulis? Jos kukaan ei kommentoi niin lyödään vaan lukkoon ajankohta?

Vierailija
56/59 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Kuumetta! Hitsi että tää aika menee nopeasti! Mäkin olen haaveillut siitä kolmannesta (siis viidennestä tässä perheessä), varsinkin nyt kun tuo Eveliina on ollut niin helppo tapaus, mutta enpä tiedä vielä ajankohdasta... jotenkin hirvittää kuitenkin ja olisihan se kiva saada näitä läskejäkin vähemmälle ennenkuin alkaa lisää keräämään, mä kun olen vakaasti päättänyt olevani hoikka vielä joskus. Mutta mitään ehkäisyä meillä ei vielä ole käytössä, joten saattaapa tässä kuitenkin käydä niin että täälläkin ollaan raskaana tuota pikaa. En kyllä esikoisen jälkeenkään muistaakseni kolmeen kuukauteen käyttänyt mitään ehkäisyä enkä silloin edes imettänyt kuin osittain.

Meillä on tämä työhuone kuuma kuin pätsi joten en nyt jaksa paljoa kirjoitella, Napero tullaan vaan teille keskiviikkona klo 11 (jos löydetään), yritän laittaa sulle tänään tai huomenna s-postia!

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

Manna ja Eveliina 8 vko sekä Niklas 2,5v joka on ollut kyläilemässä koko viikonlopun, kyllä on helppoa tällä mammalla =)

Vierailija
57/59 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellotapaaminen juu keskiviikolle vaan ja kello 12.30 eiks?

ONNEA Kuumetta! Kyllä tuli aikamoinen olo tuosta uutisesta, että kuvitella jos olisi itsellä sama tilanne, kun ei edellisestä ole vielä kroppa selvinnyt mitenkään, siis kipuja ja kolotuksia on mulle ennustettu olevan vähintään syksyyn ja sitten vasta saan mennä lekuriin esim. polvikipujeni johdosta.. Muuten kyllä olisi todella tervetullut meillekin uusi paketti haikaralta! =)

Meillä nukuttiin viime yö klo 22-06, vau! Tosin minä heräsin kaksi kertaa vessaan, mutta oli aika ihme, ettei poika halunnut syyä ja sitten vielä aamullakaan ei pitkään aikaan tarvinnut tankata, kun oli leikkimässä isänsä kanssa kun minä jatkoin uniani. Poika herää kans kuudelta joka aamu puoleksi tunniksi, mutta sen jälkeen nukkuu jopa kaksikin tuntia vielä, kunhan saa nukkua minun taio mieheni kainalossa.

Galluppiin sen verran että miehellä tuli ihan kyyneleet silmiin, kun tänä iltana poika raivosi minulle ja saman tien kun pääsi isin syliin kapaloon loppui huuto. Ja minä tietysti helpottuneena sitten surffailemaan.. ;) Miro on ihan hassu kans, kun näyttää isälleen aina kieltä. Isi kun näyttää aina hänelle. En itse ikinä sellaista oo tajunnut tehdä eikä poika sitten mulle kieltä näytäkään, että ihan selvästi tunnistaa jo meidät eri tyypeiksi! Ja osaa kaivata isin syliin. On tietty iltoja jolloin äitikin kelpaa. Että ihan isin poika meillä, enkä mitään miehessäni muuttaisi! Itsessäni on kyllä piirteitä jotka mielelläni tahtoisin muuttuvan, mut ei ole niin helppoa.

Ostitteko muut vappupalloa vauvallenne? Meillä Miro tykkää tosi paljon katsella, kun pallon laittaa hänen ranteeseen kiinni ja sitten kättä heiluttaessaan saa pallon liikkumaan. Huuii!!

Luin kans siitä tutkimuksesta.. Me oltiin viime viikolla ekaa kertaa muskarissa ja musta tuntuu että pahempi virikeaitta vauvalle on käydä enonsa luona, jossa on neljä muksua 8kk-7v ja hirveä hulina ja huuto, muskarissa kuitenkin kaikki on vauvoja ja rauhallisia lauluja lauletaan. Miro kyllä tykkää olla molemmissa, katselee hirmu mielellään muita pikkuisia. =)

Ja nyt uuden viikon alkua odottelemaan sängyn pohjalle! =)

nemma&miro tasan 12 vkk

Vierailija
58/59 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei kyllä kävis vielä kello 11 kun ei vielä silloin ole autoa käytössä... Käviskö millään että siirrettäis miittinki hieman myöhemmäksi?? Esim.klo:13-14???? Olis niiiin kiva tulla että toivottavasti teille sopii!!!!

Mites M@nna otatko Niklaksen mukaan? Jos otat niin mäkin otan sitten Eevin niin on sitte sillekkin seuraa sun pojastas..

Larvanto 28vee, Minttu 2kk ja Eevi 2v8kk

Vierailija
59/59 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut, Kuumetta, tulevasta perheenjäsenestä :)

Minkille voimia myös täältä!

Gallupiin:

Kuinka paljon miehenne osallistuvat vauvan hoitoon ?

*Mies aika paljon viikolla pois kotoa, mutta täällä ollessaan osallistuu kyllä todella hyvin!!!

Ja millä tavalla ?

*Tekee ihan kaikki, syöttää, vaihtaa vaipat, kylvettää...viikonloppuisin tekee melkein kaikki :)

Toivoisitko jonkun asian olevan toisin ?

* mies voisi joskus vaikka sunnuntaisin hoitaa pojan aamusyötön niin mä saisin nukkua...ei kyllä oikeen raaskisi pyytää kun joutuu muutenkin heräämään viikolla aikaisin töihin...tänään tosin syötti pojan aamulla :)

Tänne ei ihmeempiä, pojalle tuli reiteen rokotuksesta sellainen patti, onkohan normaalia?? Iho ei ole mitenkään ärtynyt, mutta pistoskohdasta turvoksissa, snif.

Kyllä se kesä taitaa tulla :)

Sasuliini ja Eetu 3kk+muutama pvä päälle