Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***HELMIKUISTEN LOPPUVIIKKO (to-pe)***

04.05.2006 |

Huomenta! Laitoinpahan nyt pinon pystyyn...

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen onneksi vielä nukkuu, mutta tyttö heräsi klo 7 aikaan. Oli vielä äsken lattialla ihan tyytyväisenä ja ajattelin käyttää tilanteen hyväksi ja käydä koneella, kun en ennen iltaa taas ehdi. No, nyt esikoinenkin heräsi ja tyttö hermostui lattialla...

Olin eilen taas pari tuntia kaupungilla. Ihanaa kierrellä vaatekaupoissa yksin! Esikoinen olisi halunnut tulla mukaan, mutta se on kaupoissa tosi rasittava, enkä ilman pakottavaa tarvetta ota mihinkään muuhun kuin ruokakauppaan mukaan. Vauva taas on viime aikoina herännyt aina kesken unien kaupoissa ja on silloin pakko ottaa syliin, kun huutaa rattaissa. Eli meidän lapset ei ole kovin hyviä shoppailukavereita. Onneksi pääsen kaupungille siis yksin tarvittaessa!

Eilen oli ekan kerran ihanan lämmin täällä rannikollakin, kun ei tuullut. Ja viikonlopuksi luvattu vielä lämpöisempää ilmaa. Me mennään pitkästä aikaa anoppilaan ja siellä on keväisin ja kesäisin aina lämpimämpi kuin täällä. Mitäköhän vaatteita pakkaisi mukaan???

Nyt aletaan tekemään aamuhommia, joten on mentävä. Ihanaa päivää kaikille!

T:Fassiloora ja Helmi (tasan 11 vko)

Vierailija
2/59 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih,mä oon aivan pudonnut kärryiltä näissä jutuissa ku en oo käyny ees lukemassa helmiksien pinoja...ennnen kävin kaks kertaa päivässä niin nyt niinku kerran viikossa.

Aika on hurahatnut ihan hirmu nopeesti ja niin se vaan näyttää tuo ihana odotettu kesäkin tulevan!

Ette varmaan ikinä usko mut meidän Linneasta on tullu ihan eri tyttö! Koliikkia ei näy missään! Eikä pulauttelua! Eikä kitinää!! Linneasta on tullu niinku yhessä yössä täydellinen pikku tyttö! Miehen kans vaan ihmetellään illat että mikä sille on tullu...:DDDD

Linnea on semmonen hymy tyttö.ja todella kova jutteleen, ja nauramaan! Ossaa kääntyä jo selältä kylelleen itse..ja joskus menee jopa vahingossa mahalleen!

Viime kerralla vielä kun kirjoitin taisin olla aika maassa ja väsynyt. Nyt on ihan päin vastaiset fiilikset! :) Ja tätä on jatkunu jo reilu viikko! Silloin ku mulle sanottiin että kyllä se helpottaa sitte ku tyttö on kolme kk...niin ei jotenki osannu uskoa...mutta siis todellakin! tuntuu vaan niin uskomattomalta et voiko kaikki muka näin yhtäkkiä muuttua paremmaksi!?

Ostin muuten sen rengasliinan...ja hyvä on ulkoillessa. Linnea ei jostain syystä sisällä suostu tuohon liinan...oisko vaan asennossa vikaa??

Niin en taas varmaan vähään aikaan ehdi kirjoitella. Meillä on muutto hommat edessa.Mies sai työpaikan Espoosta..ja sinne päin siis muutetaan. Ei olla vielä asuntoakaan saatu... Mut nyt on siis sellaista pakkaus touhua ja muuta. Yritän taas käydä joka päivä teidän ;)

Niin ja jos tosiaan suunnitteletta uutta sello tapaamista, niin nyt voisin yrittää tulla mukaan!!

Imetän edelleen...ja kovasti imetänki! Linnea syö vieläki noin kahen tunnin välein sekä päivällä että yöllä! Kävin eilen neuvolassa...ja sain todella hyvää kannustusta imetykseen! Olin jo aikonu lopettaa..mutta aattelin sittekki vielä jatkaa täys imeyksellä ku maitoa kerran tulee ihan riittävästi, ja tyttö näyttää olevan tyytväinen. Silloin aivan imetyksen alussa koin imetyksen ahistavana ja jotenkin imetin vain " pakosta" , ja suunnittelin että sinnillä imetän muutaman kuukauden vain lapsen takia... mutta nyt on vähän ajatukset muuttuneet, kun tyttö on kasvanu ja imetyksesta on tullut " helppoa" ...maitoa tulee juuri sopivasti jne.

Vieläkö moni helmis imettää??

Oho tuli paljon tekstiä...taidan tulla vielä illalla lisää kuuluumisia kirjoitteleen ja lukeen!

oikein aurinkoista päivää kaikille!

Onnellinen Miisa ja Linnea 12vko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tais jäädä yks lause kesken...eli piti mennä näin:

Yritän taas käydä teidänkin kuulumisia lukemassa useammin!!

Vierailija
4/59 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiva kuulla Midziztäkin, olenkin miettinyt että mitä teille kuuluu ja veiläkö refluksi vaivaa. Tosi hienoa että vaivat ovat ohi, se on kyllä ihmeellistä miten lapsi voi muuttua niin paljon kun vaivat helpottavat- Meilläkin pahin oksentaminen on toivottavasti ohi, enää ei laatta lennä kuin ehkä kerran viikossa ja puklaaminenkin alkaa olla selkeästi vähenemään päin. Mutta nyt meille tilalle on tullut ripuli, Reetalla on ollut ripuli kohta jo kolme viikkoa. Ei ole rakeen raetta kakassa ja kakka imeytyy suoraan vaippaan. Soitin neuvolaan, mutta käskettiin vain seurata tilannetta. Ensi viikolla mennään taas painoa katsomaan, saa nähdä onko noussut yhtään. Epäilen kyllä, miten se voisi nousta jos maito tulee suoraan läpi. Siirryin takaisin täysimetykselle siinä toivossa että Tutteli oli se joka aiheuttaa ripulia, mutta ainakaan vielä ei ole merkkiäkään paremmasta. Mä olen siis itse aivan varma, että tämä tyttö on allerginen jollekin, mutta kun en vain keksi että mille. Ja neuvolasta ei paljoa tukea tule, joten saan vain arvailla että mikä se allergisoiva juttu olisi. Noh, Reetta on kuitenkin virkeä ja hyvinvoiva, joten jos paino ei ole noussut ja alkavat siitä taas vänkyttää, niin tämä äiti haistattaa pa...t Ylöjärven neuvolalle. Apua kun ei sieltä tipu, ja pelkillä painokontrolleilla kun se paino ei nouse.

Harmi Birdy ettette päässeet vielä matkaan, mutta kuten täällä on todettu, me olemme tyytyväisiä että olet vielä seuranamme! Ja joulu on ihan kohta täällä, joten ei mene enää pitkään kun pääsette matkaan. Tuollainen muutto noin kauas vaatii jo melkoisia järjestelyitä, tuo puoli vuotta hujahtaa varmasti niitä tehden.

Ja kaikki Helmipullat, muistakaahan että tänään on ensimmäinen tuomiopäivä. Käykää laittamassa viikon tulos laihispuolelle.

Nyt Reetan luo, tuo on kääntynyt jo tuolla sängyssä mahalleen, eikä tajua kuinka siitä pääsee pois!

Iloista torstaita!

Austen

Vierailija
5/59 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoista aamupäivää täältäkin. Esikoinen tarhassa ja mies töissä, siis kerta kaikkiaan ihana päivä tulossa : ) Välillä kyllä poden huonoa omaatuntoa siitä, että odotan näitä päiviä kun olemme vauvan kanssa kahden. Vai odotankohan mä sitä kun vauva nukkuu ja saan " olla ihan itsekseen" . Meidän neidin uudet mitat ovat 60 cm ja 6960g eli painosta sain kuulla jälleen ja selittää kuinka usein syötän neitiä.

Vielä siitä mustasukkaisuudesta tietokoneelle eli mua ei vois vähempää kiinnostaa missä mies surffaa jne. Meillä on omat koneet eli tappelua ei tule kumpi milloinkin on koneella. Ainut mikä mua saattaa ärsyttää on jos mies tekee TÖITÄ vapaa-ajallaan.

Fanny taisi kysellä uudesta tamperelaisten tapaamisesta, minä ainakin olen kiinnostunut ja missä ikinä tuo päätetään pitääkin niin minun kyytini mahtuu yksi pesue. Ensi viikolla muistaakseni oli se elokuvajuttu, sinne ajattelin joka tapauksessa mennä, oli elokuva mikä hyvänsä. Olikos muut tulossa?

Ainakin Kaalilaatikko pohdiskeli kiinteiden aloittamista. Myös minä aloitan niiden antamisen 4 kk iässä. Jos on yhtään siskoonsa tullut, niin on aikamoinen sihtikurkku. Hänelle oli hyvä jos teelusikallisen sai päivässä menemään. Oli varmaan 9kk ikäinen kun alkoi paremmin syömään soseita, niitä marja/hedelmä purkkeja.

Napero kyseli äitiysloman jälkeisestä elämästä eli minä jään hoitovapaalle. Tarkoituksena olisi olla kotosalla 2007 syksyyn ja sen jälkeen olen miettinyt osittaista hoitovapaata. Sain taas " kuningasidean" kuinka kerään noita päiviä osittaisella hoitovapaalla (=teen täysiä viikkoja ja pidän kaikki vapaat sitten kesällä). Ainut pienen pieni ongelma tässä suuressa suunnitelmassani on työnantajan mielipide ; ) saas nähdä millainen yskintä alkaa kun ehdotan moista käytäntöä.

Fassiloora: minäkin nautin kun pääsen kauppaan yksin! Olipa se sitten vaikka vain ruokakaupassa käynti tai muualla. Minulla kun tuo täysin oma aika on kortilla. Mieheni " yrittää riistää" minulta kaupassa käynnin ilonkin. Hän nimittäin on keksinyt, että siihen palaa aikaa. Joten hän voisi käydä töistä tullessaan kunhan vain laitan ostoslistan. Ihan hyväähän hän varmaan sillä tarkoittaa eli tarkoitus on ihan hyvä. Tuo kaupassa käynti tai oikeastaan sinne lähteminen vie meidän taloudessa ihan tolkuttomasti aikaa.

Midzi: hienoa, että teillä on helpottanut!

Nyt täytynee lähteä terasille nauttimaan aurinkosta (ja pölystä) un neiti vielä nukkuu.

Marcel

Vierailija
6/59 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuiskohan siitä kun sitä yrittää olla niiin vikkelä =)

Heti alkuun Hämeenlinnan tapaamisesta, ehdottaisin päiväksi ensi viikon torstaita. Kellonaika mulle passaa mikä vaan kun tullaan varmaan sinne sitten kuitenkin koko päiväksi. Napero ja Larvanto, ilmoitelkaa käykö teille!

Enpä olekaan pitkään aikaan ehtinyt kirjoittelemaan, lueskelemassa olen yrittänyt päivittäin käydä. Mistähän kaikesta teillä onkaan ollut puhetta...

ainakin niistä äippälomasuunnitelmista... mulla on sen verran puuduttava työpaikka etten taida palata sinne enää ollenkaan, eli kotona olen siihen saakka kun löydän mielenkiintoista työtä. Ja se opinnäytetyökin mulla on edelleen tekemättä, joten se pitäisi tässä " vapaalla" väsätä. Lisäksi olen saanut miehenkin jo hiukkasen miettimään vielä yhtä vauvaa, jonka aika olisi toivottavasti sitten melko pian joten vähän ovat avoinna nämä suunnitelmat. Vaikka sitähän ei tiedä kuinka pian se vauva sitten tulee kun ollaan oltu melkoisen huolettomia tuon ehkäisyn suhteen (siis sitä ei ole). Kuvittelin jo että menkatkin alkoivat mutta lieneekö mahdollista kun vauva vasta 8 vko ja täysimetyksellä? Edellisestä kun menkat alkoivat vasta noin viiden kk:n päästä vaikka lopetin imetyksenkin jo vauvan ollessa 2,5kk. No, eipä tuo raskaus onneksi katastrofi olisi, mutta aion kuitenkin jonkin ehkäisyn hankkia jos ei jo liian myöhäistä ole =)

Nyt tuo taapero vinkuu palapelin tekoon, täytynee mennä. Yritän palailla illalla.

Manna ja Eveliina kohta 8 vko

Vierailija
7/59 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vihdoinkin kotiuduttu pohojanmaalta ;) Arki ei vielä totisesti ole lähtenyt rullaamaan, kun eilen oli eka kokonainen päivä kotona ja neuvola. Neuvola sattui olemaan Vilman päiväuniaikaan, joten taas esittelimme äänijänteitä neuvolan tätille... No, ei ainakaan alkanut itkemään rokotettaessa, kun karjui jo valmiiksi.

Meillä oli siis 3kk neuvola ja mitat: 5110g ja 56,9 cm. Painoa on tullut ihan ok, mutta pituutta vähän naftisti. No, kun äiti on tämmönen käppänä, niin mitäs sitä sit voi lapseltakaan odottaa. ;)

Rokotuksesta ei meillä ilmeisesti ole onneksi tullut mitään erityisempää reaktiota. Illalla rokotuskohta oli turvoksissa melko laajalta alueelta ja sitä kuumotti. Varalta laitoimme yöunille mentäessä supon, että saa sit sekä lapsi että vanhemmat nukkua.

Nyt Vilma on tuuletusparvekkeella nukkumassa, kun tässä talossa ei omia parvekkeita ole. Koko ajan itkuhälyttimestä kuuluu jotain suhinaa, mutta kaitpa se vaan nukkuu levottomasti. Aamulla nimittäin oli tyttö ihan pääpuolipäädyssä pinnistä ja POIKITTAIN! Mulla loksahti leuka kyllä ihan lattiaan asti, kun hoksasin, että miten päin se oli itsensä sinne kiertänyt...

Äitiysloman jälkeisestä elämästä: Minä menen töihin elokuun alussa ja mieheni jää vanhempainvapaalle marraskuun loppuun saakka. Sit anoppi jää vuodeksi vuorotteluvapaalle hoitamaan muksua.

Hoitamisista tulikin mieleeni, että meillä on kavereiden polttareita tiedossa tälle kesälle useita. Sit meillä sattuu samalle viikonlopulle molemmille polttarit. No, minä jo lupauduin menemään " omiini" , joihin on meiltä matkaa semmonen 600 km. Samaisena viikonloppuna miehelläni on polttarit täällä, missä asumme. Kun ilmoitin hänelle, että olin ajatellut ko. viikonloppuna lähteä päiväksi reissuun, niin sepä ei olisi hänelle passannutkaan! Pitkin hampain sit suostu siihen! Ja minä kun just vähän vajaat 2 vkoa hoidin tytärtämme hänen ollessa " kehittämässä ammattitaitoaan" Karibianmeren saaristossa!!! Mies meinasi, että hänellä menee koko lauantai (24h) polttareissa. Ko. polttareissa on päivällä ohjelmaa ja illalla tiedossa ryyppäystä mökillä eli suurin osa herran NIIN kiireisestä vuorokaudesta menisi viinapullon parissa. Samaisella mökillä on mieheni ollut useasti polttareihin tulevan porukan kanssa ryyppäämässä ja muutenkin mieheni näkee näitä tyyppejä nykyään useammin (ennen asuimme n. 500 km päässä). Siinä mielessä ei ole siis mitenkään mieheni kannalta ainutlaatuinen tilaisuus käsillä, joten kyseessä lienee vain v*tutus siitä, ettei pääse rauhassa vetämään viinaa oikeen urakalla kaksin käsin, kun tarttis olla melko pian lapsenhoitokunnossa.

Joopa joo... No, nyt koitan rueta purkamaan reissun jälkeistä kaaosta. Kiitos taas teille ja teidän " kuunteleville korville" varoventtiilinä olemisesta ;)

Vierailija
8/59 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sara ja Eetu ulkona nukkumassa elikkäs pikaisia kuulumisia :)

Meille tulee tänään lastenhoitaja ja aion mennä lenkille itse ihan yksin jees! mutta täytyy mun vähän noita asuntoasioita hoidella elikkäs isompaa pitäis löytää kun miehellä alkaa loma tuossa 2 viikon päästä onkin sitten 8 viikkoa pois ja mennään varmaan kotipuoleen kun lohi alkaa nousta torniojokeen tuossa kesä-heinäkuussa niin hänpä soutelee sitten yleensä yöt läpi sitä viime kesänä tuli tulosta kun 15 kg vonkale tarttui koukkuun..

no meillä molempien kodit noin 15 km säteellä elikkäs voipi kyläillä ja ihana se on kesällä asustaa miehen kotona kun sen vanhemmat muuttaa aina mökille niin jää talo meille ja saadaan ihanasti tilaa :) mikäs parempaa kun talo sijaitsee saaressa ja pihaa on :) upea homma ja en malta odottaa että pääsen sinne rannalla aurinkoa ja lapset puun varjossa jees mun puolesta kesä saa tulla :)

no nyt eetu alko tuon tutti juoksun tuohon parvekkeelle elikkäs täytyy palalilla illalla tai huomenna kun mies taas kotosalla :)

terkuin tikunen ja sara sekä eetu

Vierailija
9/59 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tuossa äsken vaunuilemassa, mutta se reissu jäi lyhyeksi kun meidän herra huus naama punaisena koko matkan...en tiä oliko kuuma vai mitä, ei sillä ollut kuin body, puolipotkikset ja toiset housut ja kypärälakki... Aika takkuista muutenki tää vaunuilu nykyään, poika ei meinaa millään nukkua matkalla saatikka sitten kun vaunut pysähtyy...5 min ja alkaa huuto eli ulkona nukkuminen ei onnistu ollenkaan. Vitsi, että meinas mennä hermo sen huudon kanssa, jouduin ottamaan pojan syliin vaunuista ja huuto vain jatkui...Nyt sitten nukkuu vaunuissa, sisällä... On kyl muutenkin todella huono nukkumaan päivällä. Yönsä sitten nukkuukin tosi hyvin eli ei pitäs valittaa....

Äippäloman jälkeen olis tarkoitus pitää kesä- ja talviloma ja sitten siirtyä hoitovapaalle joksikin aikaa, eli ehkä joskus vuoden päästä olen töissä takaisin. Mullakin oli suunnitelmissa osittainen hoitovapaa, mutta sen näkee sitten kun pääsen pomoni kanssa juttusille. Meillä nimittäin firma myytiin kun jäin ä-lomalle ja uutta pomoani en ole vielä naamatusten tavannut. Olen kirjanpitäjä ja siksi en aio mennä vuodenvaihteessa töihin, silloinhan on pahin kiire toimistoissa joten ajattelin säästellä hermojani siinä asiassa...Syksyllä ajattelin yrittää KLT -tutkintoa, jos nyt edes pääsen yrittämään, tieto tulee kaiketi tässä kuussa.

Meilläkin oli pojan reidessä punoitusta rokotuksen jälkeen, muuten ihan ok, yö nukuttiin hyvin.

Niin, olispa tosi mukavaa jos joku osaisi laittaa meille helmisten vauvoille kasvupinon pystyyn!

Jep, poju heräilee, pitänee mennä :) Aurinkoista loppuviikkoa!!!!!

Sasuliini ja Eetu 3 kk 3 pvää

Vierailija
10/59 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pittääpä minunkin joskus muistaa kirjotella. Nautin ihanasta, rentouttavasta rauhasta.. vielä hetken. Esikko nukkuu ja vauva ainakin vielä. Se on melko itkunen tapaus ollut. Ikää nyt 2,5 kk joten minäkin elän toivossa, että se 3 kk olisi kriittinen raja ja vauva muuttuisi " kiltiksi" . Meillä ei ole muuta rytmiä kuin se, että nukahtaa illalla 9 aikaan ja herää ensi kerran 03-06 sitten unta vielä niin kauan kuin esikoinen herää, yleensä siinä 8 maissa. Loppu päivä onkin sitten huutoa. Välillä nukkuu ja kerää voimia uuteen karjuntapätkään. Välillä olen aika rikkirevitty. Varsinkin kun kärsin tuon esikoisen puolesta, kun se ei saa tarpeeksi huomiota. Onneksi mies sitten jaksaa puuhailla taaperon kanssa iltaisin.

Tutista kyselisin. Oletteko muut saaneet opetettua/pakotettua vauvan syömään tuttia? Minä en ole, vaikka joka päivä olen yrittänyt tarjota. Ei huoli, huutaa vaan entistä lujempaa. Haluaisin sen opettaa vauvalle, kun se helpottaisi joitakin tilanteita aika paljon, joten kertokaa jos teillä olisi siihen jotain vinkkejä.

Ihana vihreys on vallannut meijän pihapuut. Nautin niin täysillä tästä valosasta ajasta ja yritän jaksaa vauvan huutoajan yli. Välillä vaan tulee hirveitä ajatuksia päähän.. että mä annan nuijanukutuksen tai teen jotain vielä hirveempää että saan tän pennun hiljaseksi. Miten vauvan huuto voikin olla niin raastavaa?! Onneksi saan sentään yöt nukuttua, muuten tän akan pää pimahtaisi lopullisesti.

Kevään jatkoja kaikille. Yritän minäkin olla aktiivisempi pinon ylläpitäjä :)

Vierailija
11/59 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kättärillä fysioterapiassa mittauttamassa EMGllä mun lantiopohjalihasten kuntoa, se kun kuuluu kolmannen asteen repeämien jälkihoitoon. Olin ajatellut, että enää tämä kerta ja ensi maanantain lääkäriaika kun parantuminen tarkistetaan siellä ja sitten olen kuitannut synnytyksen. Mutta ei, mittari hädin tuskin tunnisti mitään aktiviteettia.. Puserrusarvot oli tosi heikot!!! Onneksi ei ole pahempia vaivoja noin heikosta lihaskunnosta, mutta tämä tietää nyt sitä, että ramppaan kättärillä kahden viikon välein, pitkääään.. Saan jonkin kotikuntoutuslaitteen, joka antaa sähköä ja sitten joudun ekaks ehkä laittaa estrogeenivoidetta, jos mun limakalvot ei oo viel kunnossa. Sanoi että täysimettävällä äidillä, jolla ei menkat ole alkanut, saattaa olla 70-vuotiaan limakalvot. Nojoo, oon kai onnekas, että homma hoidetaan ja kertakäyntikään ei ole kuin 6 euroa, et ei tule edes liian kalliiksi. Mutta kyllä vähän risoo, ettei vielä voi unohtaa jo koko tapahtumaa.

Onko muilla pahasti revenneillä sama juttu?

Seuraava sellotapaaminen voisi mun puolesta olla tiistaina 9.5. kello 13.00 siinä alakerroksen Robert' s coffeen viereisellä aukiolla, istahdetaan sitten siihen kahvilaan niin kuin viimeeksikin niin siihen löytää myöhemminkin saapuvat. Vai pitäiskö olla sama aika kuin viimeeksi eli 12.30?

Mutta nyt pesutupaan hakemaan puhtaita vaippoja!

nemma&muksis kohta 12 vkk

Vierailija
12/59 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamista! Samoin mulla on tullut vaikka millaisia ajatuksia päähän, kun tenava on huutanut. Kaiken lisäksi meidän lapsi on tosi kiltti/ rauhallinen/ hyväntuulinen! Huutopäiviä on yleensä vaan yks viikossa ja meilläkin yöt nukutaan ihan ok (1-2 syöttöä 11h aikana). Silti hermo ei joka hetki pidä eli herttainen äiti muuttuu kiukustuneeksi äkäpussiksi. En vaan sit tiiä, että miten se huuto voikaan olla sitten niin hermojen päälle käyvää, et vaikka sitä joutuu harvoin kuuntelemaan, niin silti en kestä sitä... Kait sit se oma avuttomuus lisää sitä huudon raastavuutta.

Siis mitään niksiä huudon kestämiseen ei ole sulle tarjota. Ainoastaan vertaistukea. Et ole yksin! Nämä syyllisyyttäkin aiheuttavat oman pään sisällä olevat patoutumat on hyvä välillä kirjoittaa näkyviin, jos ne sit sillä konstin pysyisivät ajatuksista poissa ainakin vaikka sen seuraavan huuto-jakson ajan. Siis vielä kerran voimia sinne!

Vierailija
13/59 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes, Lost-päivä... :D

Niin, meilläkään ei kyllä kumpikaan pahemmin ole koneelle mustasukkainen, mä nyt en pahemmin päivän mittaan ehdi tässä roikkumaan, miehellä vähän vaihtelee. Yleensä sen koneella viettämä aika on suoraan verrannollinen työstressiin ja väsymykseen, kun semmoista ei ole niin puuhailee illat jotain järkevämpää kuten pihahommia tai lasten kanssa.

Mua kyllä huvittais ens viikolla se baby kino, mutta enhän mä tuota esikoista voi sinne ottaa.

Mä sain eilen neronleimauksen lähteä muka verhokankaita katselemaan molempien penskojen kanssa... No eipä tullut sit ostettua verhoja, nää ei olleet kovin hyviä shoppailukavereita. Jospa pääsis joskus yksin! Lauantaiksi olen varannut kampaajan, saa nähdä kuinka käy... Ajattelin tänään hakea pullon ja tuttelia, ja kokeilla että jos Siiri semmoista huolisi. Ja vähitellen kai olisi paras keksiä millaisen kampauksen ja värin haluan : )

Pitiköhän mun jotain muutakin sanoa... Nyt molemmat vaatii jotain huoltoa, paras mennä!

FannyK

Vierailija
14/59 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä nuku meidän Aaro enää... olihan se odotettavissa ettei se kauan nuku päiviä ja nyt se sitten tapahtui. Oli niin ihana kun sai päivällä vähän omaa aikaa kun molemmat nukku, saa nähdä mihin tämä tästä asettuu, uusi rytmi siis. Tuossa se nyt katselee leluja jumppamatolla, katsotaan miten kauan... Nämä rytminvaihdokset on ihan kamalia kun kaikki on täyttä kaaosta pari päivää, eikä tiedä mitä pitäs millonki tehdä. Tänäänki oli taas hyvä tilanne kun esikoinen viskeli jugurttia ympäri keittiötä, kuopus huusi käsivarrella ja mies soittaa Kakkugalleriasta ja kysyy että otetaanko tämä passio-vadelmakakku vai tämä vanilja-punaherukkakakku. Teki mieli sanoa että työnnä kakkus *********, mutta en sitten viittinyt kun toinen saa tehdä kaikki ristiäisjärjestelyt käytännössä ihan yksin. Minkälaiset rytmit teillä muilla on? Jospa se auttais mua löytämään meillekin uuden jos kuulis vähän teidän muitten.

Ihan ekaksi Pihla: Meidän esikoinen oli vastaava tapaus, tiedän tarkalleen miltä susta tuntuu. Oli ihan kamalaa kun tuli sellanen olo että tämä lapsi ei nauti elämästä yhtään kun se vaan huutaa. Se oli tosi raskasta. Meillä se oli vielä ensimmäinen lapsi ja tuntu ettei saa yhtään ite positiivista palautetta tekemisistään, tuntu ettei osaa tehdä mitään oikein. Jaksamista sulle! Meidän temperamenttisesti leijonanpennusta tuli sitten oikein reipas ja iloinen taapero (joka on kyllä tällä hetkellä kamalassa uhmassa ja temperamenttia löytyy taas...). Ei mullakaan oo mitään apua tarjota, sympatiaa vaan. Ootko kantoliinaa kokeillu tai reppua? Muistaakseni meidän poika alko sitten jossain vaiheessa ottaan hyviä unia ulkona päivälläkin, se autto paljo. Tuttia ei Veikkokaan ottanu alkuun, sitten vähän myöhemmin otti ja nythän tuota on yritetty siitä vierottaa monta viikkoa...

Sasuliini: Meilläkin oli esikoisen kanssa vaunuilut aika karseita. Muistan kun hävetti ihan kamalasti kun tuntu että ihmiset kattoo että on siinäkin äiti kun ei saa lastansa hiljaiseksi. Sanomattakin on selvää mitä meidän shoppailureissut oli: mulla virtas hiki kun yritin juosta kaupan läpi ja poika huus.

Mitäs muuta piti kommentoida... unohtu viime viikolla sanoa, että ei meilläkään olla mustasukkaisia tietokoneelle. Kone on minun, ja käytän sitä kun mies on töissä. Illlalla on muutenkin niin vähä aikaa olla yhdessä. Meillä mies ei kamalasti välitä tietokoneista. Katsoo meilinsä ja sittenkin tähän näyttöön jää teksti että " 23 viestiä lukematta" :) Työpaikkoja sille taitaa tulla.

Nemma: Mulla repes kans paikat aika pahasti, mutta lihakset on onneksi palautunu. Mulla jäi lähinnä kosmeettisia haittoja ja jälkitarkastuksessa lääkäri sanoi, että niitä voi käydä korjailemassa. Muaki ärsytti ihan kamalasti ajatus ettei vieläkään ois kunnossa ja taas pitäs varoa istumista aikansa, mutta sitten mies testas paikat ja sanoi, ettei tartte lähtä mihinkään leikkaukseen :) Sen sanaan voi onneksi luottaa. Ajattelin, että sitten jos tehdään kolmas niin käsken ommella vähän paremmin. Tällä kertaa ei tullu mieleenkään että ne vois tehdä sen huonosti kun ensimmäinen synty sektiolla (30 tunnin rääkin jälkeen).

Mitäs muuta aiheita olikaan... Niin, vanhempainvapaan jälkeen minä haluaisin kyllä jäädä vielä kotiin. Joku sanoikin alkuviikon pinossa, että kun ammatti on kasvattaminen niin sama on olla kotona. Niin tuntuu minustakin ihan pöllöltä kasvattaa toisten lapsia kun näissä omissakin olis tekemistä. Katsotaan nyt miten rahatilanne antaa myöten. Tuolla esikoisella on nyt niin vaikeeta (1v7kk) että mielellään olisin kyllä siihen asti ainakin kun kuopus tulee kaksi. Minähän olen ollut nyt kotona jo keväästä 2004 asti. Ei ole ollut murkkuja ikävä :)

Kyllä on jännä ettei tuo Aaro suostu tänään ihan yhtäkkiä nukkumaan ollenkaan! Täytyy mennä, vaan jopa tähän tais tullakki jo tekstiä...

Aurinkoista loppuviikkoa kaikille! Lööpissä näytti lukevan että tästä se kesä alkaa! :)

Vilja, Aaro kohta 10vk, Veikko 1v7kk

Vierailija
15/59 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kutiaa silmät ja toinen silmäluomi on ihan rikki sekä suupielet... Kiva kiva! No, kyllä tää taas tuossa kuukauden päästä on ohi... Ja viime keväänä kun kävin samojen oireiden kanssa lääkärissä, passitti niin pick-testeihin (vai mitkä ne oli) eikä mitään löytynyt, no ehkä tää on vaan allergiaa keväästä...

Meillä ei Eetu syö kanssa tuttia, mulla mennyt pieni omaisuus noihin tutteihin, kun olen yrittänyt vaikka minkälaista, mutta ei niin EI!!! Niin ja nyt Eetu sitten viime viikolla löysi paukalonsa ja on tyytyväinen kun saa sitä lutkuttaa, äitiinsä tullut! Mä vaan olisin halunnut ettei tota peukun imemistä olis tullut, koska mulla kesti kauan ennen kun luovuin siitä... (Muistaakseni olin jo koulussa...) Mutta toivottavasti Eetu luovuttaa aikaisemmin!

Mann@ kyseli sitä hämeenlinnalaisten tapaamista... Mulle ei sovi tuo torstai, meillä sillon neuvola, mutta miten olis vaikka ke? Missä?

Nukkumisesta en uskalla kommentoida mitään, ettei tule TAAS takapakkia...

Muuten kun oli sillon muutama viikko sitten puhetta tuosta vauvakuumeesta... Mulle se on iskenyt pahemman kerran... Vaikka siis tuo Eetu on unelmiemme täyttymys, niin tahtoo uuden... Nää on varmaan väsyneen äidin höpötyksiä, mutta kuitenkin...

Mä meinaan parin viikon päästä jättää Eetun ekaa kertaa miehen kanssa kaksin... Siis niin että Eetu on hereillä. Mies on ollut niin paniikissa siitä, etten ole raaskinnut sitä jättää, mutta nyt olen menossa mun työpaikalle kevätjuhliin, enkä halua ottaa Eetua sinne huutamaan... Joten saa mies jäädä Eetun kanssa kotiin. (Saa nähä kuinka kauan saan olla rauhassa, ennenkuin mies soittaa mut kotiin...) Siis hyvin hän pärjää ja osaa hoitaa poikaansa, mutta on vaan niin " arka" että alussakin kysyi aina jokaisen vaipanvaihdon tai minkä tahansa " hoidon" jälkeen miten meni... (No, ehkä voin syyttää tuosta itseänikin, kun on tuo ammatti " haittana" näissä asioissa...)

Nyt taidan lähteä etsimään mallia ja kaavoja matkarattaiden rataspussiin, muistan sellaisen nähneeni jossain käsityölehdessä, joskus...

Napero ja Eetu kohta 3kk

Vierailija
16/59 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnikka nukkuu vaunuissa ulkona joten yritän pikaisesti jotain kirjoittaa ja painua sitten siivoamaan!

Meillä on myös nuo vaunuilut hyvin vähissä sen takia, kun Onnikka herää nykyään aina kesken reissun ja alkaa huutamaan ihan kauheesti! Ei suostuis olemaan ollenkaan enää herättyään vaunuisssa vaan herraa pitäis kantaa sylissä! Eilen taas juoksun kanssa työnsin 2km vaunuja kotiin Onnikan karjuessa... Tais vaan olla liian kuuma...en opi varmaan ikinä laittamaan sopivasti vaatetta vauvan ylle! Nytkin on varmaan liikaa, saa nähdä milloin herää...

Minä haluaisin jäädä äippäloman jälkeen vielä kotiin ja eihän mulla mitään työpaikkaa tiedossa olekaan mutta saa nähdä miten se on taloudellisesti mahdollista... Täällä meidän käpykylässä ei kyllä kovin suuria toiveita ole työtä saadakkaan, ainakaan mitään mieleistä. Täytyy toivoa, että niitä vauvoja alkais tulemaan kuin " liukuhihnalta" niin vois elellä lapsilisillä! =) Mutta taitaa meidän kohdalla olla turha toivo, että helposti raskautuisin, nytkin jomottaa alaselkää niin, että menkat varmaan taas alkaa! :(

Jeps, nyt ptää lähteä siivoilemaan, kun vielä ehtii ja pystyy... =)

T: Kumppari&Onnikka

Vierailija
17/59 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on toi 2v nappula heittänyt päiväunet romukoppaan. Ei millään nuku, kyllä saattaa olla omassa sängyssään ja touhuilla omiaan vaikka tunninkin mut uni ei tule. Sit se on illalla ihan väsy ja lasten ohjelmien aikaan nukahtaa sohvalle. Jos menet herättään kesken unien niin parkuhan siitä tulee. Herääminen tekee tiukkaa ja yöunille meno tietty siirtyy myöhempään. Poitsu nukkuu nipin napin 10 h vrk. Aika kiltti on, harvoin kiukuttelee nukkumattomuudesta huolimatta.

Toi vauvelijunnu jatkaa syömistään ja kunnon makkarat onkin reisissä ja posket vaan valuu alaspäin :) Aika vähillä unilla hänkin menee. Vaunuissa nukkuu kyllä 2-3h ellei lähdetä kävelylle. Nimittäin kun vaunut pysähtyy, herää Peetukin. Silloin täytyy marssia se pari tuntia putkeen.Paras on vain pukata vaunut pihalle ja antaa olla. Tutti ei kelpaa meilläkään. En edes jaksa enää yrittää kun ei ne muutkaan ole huolineet.

Harmittaa kun en saa lypsämällä maitoa herumaan joten on oltava joko Peetu aina mukana tai max 2h poissa kotoa. En uskalla vielä antaa korviketta allergioiden pelossa.

Mä ajattelin olla kotona 2007 syksyyn asti, katsotaan sit jatkosta. Töihin ei kyllä ole mikään kiire, sinne ehtii. Mua niin jurppii koko pulju; viimeks kun palasin äitiyslomalta töihin mun paikka oli annettu uudelle nuorelle jätkälle ja mä jouduin ihan eri hommiin. Juu, laitontahan se on mut kyse oli kuulemma organisaatiomuutoksesta. Mä sit aloinkin odottaa Peetua ja katsotaan josko se viides muksu sais alkunsa tän loman aikana. En sano itseäni irti, kärsiköön nyt nahoissaan, pomo siis.

Olen siis krooninen vauvakuumeilija. Ensin kyllä nautin tästä vauva-ajasta mutta tiedän sen kun imetys loppuu ja taapero alkaa kävellä, se iskee taas. Ehkä se viides olis sit viimeinen... Enkä ole minkään sortin uskovainen, heitä mitenkään väheksymättä.

Ihana ilma ja haravointi odottaa. Meillä on oikeastaan tänään vasta meri rantaan asti vapaa jäistä-- pitää sään raikkaana pitkään. Ihan pieniä silmuja ja aavistus kevään vihreää on näkyvissä.

Nyt menee Aatu- pojalla hermot joten äidin hommiin takas :)

Vierailija
18/59 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Birdylle piti kommentoida, että hieno juttu että kuitenkin pääsette lähtemään, vaikka vähän myöhemminkin! Ehdittepä nauttia ihanasta kotimaisesta kesästä ja järkätä asioita rauhassa.

Ostin tänään tuttipullon ja tuttelia, huomenna kokeilen mitä Siiri siitä sanoo. Lauantaina kun menen sinne kampaajalle, olis kiva jos mies vois jäädä penskojen kanssa kotiin eikä tarvi tulla kyttäämään kampaajan ovelle siltä varalta että Siiri haluais syödä...

Ilmeisesti onkin ihan aiheellista jo pitkästä aikaa käydä siellä kampaajalla, katselin tuossa Hurjaa muodonmuutosta, ja esikoinen kävi sen verran vilkaisemassa, että kysyi onko tuossa äiti. Ja nimenomaan kun näytettiin niitä ' ennen' kuvia... Huoh :D

Niin ja mähän olen vähän luvannut mennä töihin loppuvuodesta, mutta täytyy katsoa... Tuntuu että esikoinenkin niin nauttii kotona olosta, vaikka en kyllä taaskaan tekisi kuin lyhennettyä työpäivää. Katsotaan lähempänä.

FannyK

Vierailija
19/59 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaista että min tähän aikaan koneella mutta pikaiseen siis jotakin yritän kirjoittaa.

Poika nukkuu ja tyttö syö keksejä keittiössä ja mies töissä.. huoh siis nyt mä vasta tajusin siis keksejä :( joo alkaa olee aika hmm vati tyhjä kun mihinkään ei tämä mama yksin pääse. Poika ei huoli tuttipulloa sitten millään, maitoa olis pakkasessa vaikka kahdeksi viikoksi kerrallaan . Lusikalla syö muttta se on niin hidasta ja mukista ottaa mutta se menee sitten yli laitojen. Olisi tosiaan kiva päästä JONNEKIN ULOS YKSIN ja jättää poika kotiin. Niin ja ihan omituinen asia -meidän poika HUUTAA KAIKILLE jopa OMALLE ISÄLLEEN: Kenenkään syli ei kelpaa -ihan sama milloin isänsä syliin ottaa -maha täynnä tai virkeänä tai.. on aika rasittavaa -hyviä neuvoja kaivataan ?

Meillä syödään tuttia oikein mielellään, mamit on parhaita ja ne luonnonkumiset. En tiedä mikä taika siinä on mutta esikoinen söi niitä myös. Opettanu olen molemmat poskista silitämällä jotta se imurefleksi syntyy eikä meillä ole ainkaan imuotetta rintaan huonontanu. jep mitähän vielä.. meen lukee pinoja hetkeksi ja sit ehkä jos niin nukkuu :)

Minkki kera Oskarin kohta 2,5kk

Vierailija
20/59 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viljaa ja kirppu rohkaisuista. Niitä tarvitaan ja paljon! Mulla on kantoliina. Hommasin sen jo esikolle. Nyt ei ole tullut kanneltua jostain syystä siinä, vaikka liinailusta tykkäänkin. Johtuukohan siitä, että sen kokee kuitenkin näin sisätiloissa jotenkin hankalaksi ja kun tuota 2-vuotiastakin joutuu nostelemaan ja sen asioita toimittelemaan myös niin liina on silloin mun mielestä hankala. Mulla on se pikku-ruun liina enkä saa vauvan päätä tuettua sillä tarpeeksi hyvin, joten käsi pitää olla varsinkin kumarrellessa kokoajan vaavin niskan takana.

Menihän se tämäkin päivä..jotenkin. Mies lähti yötä vasten ajamaan työkeikalle. Sanoin sille, että ennen ei lähde enneku jompikumpi lapsista nukkuu. Kahden kanssa en jää tänne taistelemaan nukkumaanmenon kanssa. Onneksi vauva nukahti sitten lopulta tissille. Oli illan suht. hyvällä tuulella kun nukkui ulkona ollessamme 3 tunnin päikkärit.

Joo, mutta täytyy tästä lähteä punkan pohjalle keräämään voimia huomista huutokonserttia varten. Jospa se elämä tästä helpottuisi pikkuhiljaa.