Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avioero, lapset ja työmatkat

Vierailija
04.09.2018 |

Avioero tulossa. Puolisolla on paljon päivän pituisia työmatkoja, jolloin työpäivä tietenkin venyy normaalia pidemmäksi.

Mielestäni itsestään selvästi minun pitäisi olla lähivanhempi ja lasten kanssa enimmäkseen ja puoliso sitten ottaisi lapset viikonloppuina ja sellaisina päivinä, kun ei ole matkoja.

Puolison mielestä taas ehdottomasti viikko-viikko-järjestely. En ole vielä saanut selitystä, miten sen olisi tarkoitus toimia.

Puhevälit ovat huonot. Puoliso ei halua lähteä lastenvalvojalle keskustelemaan. Mitä tässä pitäisi tehdä?

Onko kenelläkään vastaavantyylistä työtä? Minkälaiset järjestelyt teillä on?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko tänään linjoilla ketään jolla olis tän tyylistä kuvioo?

Vierailija
2/52 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö miten puoliso on ajatellut järjestävänsä asian silloin, kun lapset hänellä ja on pitkä päivä?

Kyllä ne sopimukset käydään allekirjoittamassa lastenvalvojalla. Sitten paperi on virallinen.

Mutta lastenvalvoja ei päätä mitään.

Meillä oli viikkoviikko, kun mies ei suostunut muuhun. Sen verran olimme puheväleissä, että pystyimme sopimaan poikkeusjärjestelyt työmatkojen ajaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko tällä puolisolla kenties omat vanhemmat käytettävissä lastenhoitajina? Tämä näyttää olevan yleisin tapa toimia, eli itse reissaa kuten ennenkin, lapset lykätään toisten hoidettaviksi.

Vierailija
4/52 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös viikko-viikko ja kun jommalla kummalla on pidempi päivä niin tottakai toinen hoitaa lapset.

Vierailija
5/52 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kuviot eivät kuulu sitten enää sinulle. Opettelepa nyt olemaan työntämättä nenääsi toisen asioihin. Sinulla ei ole enää määräysvaltaa miehen asioihin.

Vierailija
6/52 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on kai miehen ongelma. Anna hänen hoitaa omat asiansa. Tuntuu, että et vain halua viikko/viikkosysteemia ja hakemalla haet syitä millä estää se.

Et kai sen takia koita estää, koska et saa sitten elatustukea?? Tunsin yhden kauhean äidin, joka koitti juuri sen takia estää!

Vierailija
7/52 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen kuviot eivät kuulu sitten enää sinulle. Opettelepa nyt olemaan työntämättä nenääsi toisen asioihin. Sinulla ei ole enää määräysvaltaa miehen asioihin.

Ei miehen asioihin, mutta lasten kyllä.

-ohis

Vierailija
8/52 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten aloitukseen jo laitoin, en saa puolisosta irti mitään järkevää selitystä siitä, miten ne työmatkapöivät hoidetaan. Ei ole hänellä vanhempia käytettävissä tähän.

Mielestäni ei ole reilua vaatia 50/50-sopimusta ilman elatusmaksuja, jos käytäntö on kuitenkin, että hänen viikoillaan minun pitää hoitaa aina 2-3 arkipäivääkin. Sillon sopimuksen pitäisi olla jotain muuta kuin 50/50.

Jos ollaan erimielisiä, eikä lastenvalvojakaan tästä asiasta voi päättää, niin täytyykö tässä nyt lähteä käräjille? En millään haluaisi...

Vierailija
9/52 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onko tällä puolisolla kenties omat vanhemmat käytettävissä lastenhoitajina? Tämä näyttää olevan yleisin tapa toimia, eli itse reissaa kuten ennenkin, lapset lykätään toisten hoidettaviksi.

Anna kun arvaan. Kun mies vie lapset vanhemmille hoitoon se on lykkäämistä, kun ei itse viitsi hoitaa.

Kun nainen vie lapset vanhemmilleen hoitoon, se on...no ihan tuota vain lasten viemistä mummolaan.

Vierailija
10/52 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten aloitukseen jo laitoin, en saa puolisosta irti mitään järkevää selitystä siitä, miten ne työmatkapöivät hoidetaan. Ei ole hänellä vanhempia käytettävissä tähän.

Mielestäni ei ole reilua vaatia 50/50-sopimusta ilman elatusmaksuja, jos käytäntö on kuitenkin, että hänen viikoillaan minun pitää hoitaa aina 2-3 arkipäivääkin. Sillon sopimuksen pitäisi olla jotain muuta kuin 50/50.

Jos ollaan erimielisiä, eikä lastenvalvojakaan tästä asiasta voi päättää, niin täytyykö tässä nyt lähteä käräjille? En millään haluaisi...

Arvasin, ettet ollut lasten etua ja hyvinvointia pohtimassa, vaan rahan perässä.

Vierailija
11/52 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolison kuviot ei kuulu, eikä kiinnosta, mutta lasten kuuluu.

On se aika visto ajatus, että toisessa talossa on paikalla vanhempi tekemässä omia aamutoimiaan yksin ja toisessa talossa lapset heräävät yksin seitsemältä tyhjään taloon tekemään kouluun lähtöä, kun siellä asuva vanhempi on heännyt jo viideltä ehtiäkseen kuuden junaan...

Vierailija
12/52 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP se ei kuulu sinulle, miten eksä asian hoitaa, kunhan lapset tulee hoidettua.

Upeaa, että isä haluaa lapset paljon luokseen. Uskomatonta, että koitat estää sen, koska muu ratkaisu olisi sinulle taloudellisesti tuottoisampi.

Vierailija
13/52 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvasin, ettet ollut lasten etua ja hyvinvointia pohtimassa, vaan rahan perässä.

Eikö eksä ole rahan perässä?

Ohis

Vierailija
14/52 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se on kai miehen ongelma. Anna hänen hoitaa omat asiansa. Tuntuu, että et vain halua viikko/viikkosysteemia ja hakemalla haet syitä millä estää se.

Et kai sen takia koita estää, koska et saa sitten elatustukea?? Tunsin yhden kauhean äidin, joka koitti juuri sen takia estää!

Koitan estää viikko-viikko-järjestelyn, koska mielestäni on kovin outo ajatus, että toisessa talossa pienet koululaiset heräilevät yksinään ja lämmittelevät neljältä mikroruokaa yksinään, kun toisessa talossa on paikalla aikuinen, joka mielellään ottaisi lapset luokseen.

Vierailija
15/52 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siis jos sinä olet lähivanhempi, voit vaatia elatusmaksuja etältä vuoroviikoista riippumatta.

Vierailija
16/52 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me mietittiin näitä asioita silloin 1,5 vuotta sitten paljon. Oltiin tehty eropäätös ja samalla sitten mietittiin asumiskuvioita ja muita.

Mietittiin että mikä on paras ratkaisu lapsille uudessa tilanteessa. Toki meillä oli lapsiin liittyvissä asioissa ihan hyvät puhevälit.

Nyt meillä menee luonaolot aika 50-50. Lasten isällä on yleensä kolmessa viikossa n. 3-4 päivää sellaista että joko tekee pitkää päivää tai on yötä poissa kotoa. Silloin on itsestäänselvää että hoidan lapset. Minuööa tämänkaltaisia työhön liittyviä menoja on n. kerran kahteen kuukauteen ja sama, mies hoitaa silloin lapset.

Meillä on yleensä sellainen noin kolmen viikon "vuorot" selvillä etukäteen.

Pyritään myös siihen että lapset viettäisi sitten peräkkäin ainakin 2-3 yötä samassa paikassa ettei tulisi liian sekavaa.

Ei makseta elatusmaksuja. Lasten isäkin on esim asunnon koossaan varautunut t siihen että se on lasten koti ja että heillä on tilaa siellä. Maksetaan harrastuskulut puoliksi, nyt vain esikoisella sellaisia on, ruokakulut sen mukaan kenellä lapset on ym ym. Isompia hankintoja yleensä puoliksi.

Vierailija
17/52 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolison kuviot ei kuulu, eikä kiinnosta, mutta lasten kuuluu.

On se aika visto ajatus, että toisessa talossa on paikalla vanhempi tekemässä omia aamutoimiaan yksin ja toisessa talossa lapset heräävät yksin seitsemältä tyhjään taloon tekemään kouluun lähtöä, kun siellä asuva vanhempi on heännyt jo viideltä ehtiäkseen kuuden junaan...

Iso osa lapsista lähtee yksin aamulla kouluun. Minäkin tein niin. Minulla ei edes ollut sisarusta kaverina.

Tämä on nyt teidän uusi arki. Lapset tottuvat nopeasti siihen kunhan äiti ei koita sabotoida kaikkea.

Vierailija
18/52 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP se ei kuulu sinulle, miten eksä asian hoitaa, kunhan lapset tulee hoidettua.

Upeaa, että isä haluaa lapset paljon luokseen. Uskomatonta, että koitat estää sen, koska muu ratkaisu olisi sinulle taloudellisesti tuottoisampi.

Niin että isä onkin sankari, joka haluaa lapset luokseen. Vaikka oikeasti ei edes ole paikalla. Entä jos isä laskelmoi yhtä lailla, että vuoroviikoista siksi, ettei tarvitse maksaa senttiäkään.

Vierailija
19/52 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna kun arvaan. Kun mies vie lapset vanhemmille hoitoon se on lykkäämistä, kun ei itse viitsi hoitaa.

Kun nainen vie lapset vanhemmilleen hoitoon, se on...no ihan tuota vain lasten viemistä mummolaan.

Ei valitettavasti ole isovanhempia samalla paikkakunnalla auttamassa arjessa. Riemulla ottaisin vastaan ratkaisun, jossa anoppi häärii apuna sillon, kun puoliso ei ole paikalla. Se ei kuitenkaan onnistu meillä.

Vierailija
20/52 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun viikko-viikko-vastuujaolla huolletut lapset ovat vanhempieni hoidossa silloin kun minulla on sellaiset työvuorot että haku tai nouto ei päiväkodista onnistu.

Lapseni juoksevat päiväkodissa kädet avoimina sekä isän, äidin että isovanhempien syliin, kuka nyt hakuvuorossa on.

Mä en oikein näe mitä pahaa siinä on että läheisiä aikuisia lapsilla on enemmän kuin vain isä ja äiti. Itsellänikin oli läheiset suhteet isovanhempiini ennen kuin heistä aika jätti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi