Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelan asumistuki ja toimeentulotuki käsittelyajat, kauanko??

Vierailija
04.09.2018 |

Kauanko teillä on tällä hetkellä mennyt, ennen kuin on käsitelty? Jos on ollut jo asiakas, mutta on ollut välillä töissä, eli tavallaan pitänyt uudelleen käsitellä toimeentulotuen ja asumistuen. Olen auttanut minulle läheistä henkilöä, kun päätöstä eikä rahaa ole tullut. Viimeisen kunnon palkan saanut kesäkuun lopussa ja elokuussa osa-aikatöistä vähän rippeitä, muutamia satasia, mitkä ei riitä edes vuokraan. Mikä tässä mättää? On kiirehtinyt hakemustaan ja aina vaan lupaillaan. Nyt odottaa saavansa parin päivän päästä. On tässä itselläkin oma asuntolaina maksettavana ja muut menot. Voiko kestää näin kauan, vai vedättääkö joku minua? Nään kyllä hänen tililtään, että ei ole maksettu.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuen tarkastuksessa voi mennä kauemmin, mutta toimeentulotuessa 7 arkipäivää hakemuksen jättämisestä. Jos haluavat liitteitä tms.

alkaa 7 arkipäivää taas uudelleen.

7 arkipäivää taas ei ole viikko eli, jos toimittaa laskuja ym. joista pitäisi saada rahoja takaisin tilille, menee vähintää 10-14 päivää ennen kuin rahat takaisin tilillä. Viesteihin vastataan myös 7arkipäivässä.

Vierailija
2/10 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma, ettei tuohonkaan virastoon saada tarpeeksi väkeä palkattua. Itse hain erästä etuutta lapselleni vajaa vuosi sitten. Kelan sivuilla oli käsittelyajaksi merkattu 4 vk. Kaikki liitteet oli. Käsittelyyn meni tasan 8 vk!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumistuen tarkastuksessa voi mennä kauemmin, mutta toimeentulotuessa 7 arkipäivää hakemuksen jättämisestä. Jos haluavat liitteitä tms.

7 arkipäivää taas ei ole viikko eli, jos toimittaa laskuja ym. joista pitäisi saada rahoja takaisin tilille, menee vähintää 10-14 päivää ennen kuin rahat takaisin tilillä. Viesteihin vastataan myös 7arkipäivässä.

16. heinäkuuta laitoin at:n tarkistuksen vireille ja vieläkin on vaiheessa.

(Ei ap.)

Vierailija
4/10 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuki käsittelyssä ja netissä lukee arviona kestolle 3vk.

Vierailija
5/10 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

16. heinäkuuta laitoin at:n tarkistuksen vireille ja vieläkin on vaiheessa.

(Ei ap.)

Oletko kysellyt perään ja saanut jotain selityksiä?

Vierailija
6/10 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuki käsitellään 7 arkipäivässä, jos on tarvittavat liitteet. Usein asumistukikin tehdään kiireellisenä samalla, jos toimeentulotuki on vireillä, koska asumistuki on toimeentulotukeen ensisijainen etuus.

Vierailija
7/10 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuki ja työttömyysturva on Kelassa ihan jumissa tällä hetkellä, koska toimeentulotuki menee kaiken edelle ja kesälomien takia kaikki käsittelijät on tehnyt toimeentulotukea, jotta kesälomakaudesta selvittäisiin kunnialla. Toimeentulotuki viimesijaisena etuutena menee kaikkien muiden etuuksien edelle ja muut saavat odotella.

Vierailija
8/10 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumistuki ja työttömyysturva on Kelassa ihan jumissa tällä hetkellä, koska toimeentulotuki menee kaiken edelle ja kesälomien takia kaikki käsittelijät on tehnyt toimeentulotukea, jotta kesälomakaudesta selvittäisiin kunnialla. Toimeentulotuki viimesijaisena etuutena menee kaikkien muiden etuuksien edelle ja muut saavat odotella.

Se on vaan ikävä, kun se vuokrakin ja muut laskut pitäisi maksaa, eikä ole rahaa edes ruokaan.

Vierailija
9/10 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene luuseri töihin elättämään ihan itse itsesi. Olen jo väsynyt teidän pummien elättämiseen.

Vierailija
10/10 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tukea ei ole katkaistu, rahaa on tullut viime ja tältä kuulta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi