Mikä yleinen sanonta ärsyttää sinua?
Ei välttämättä sananlasku, vaan yleinen sanontatapa?
Kommentit (56)
Heijastin/turvavyö/kypärä whatever on halpa henkivakuutus.
Ei ole.
Henkivakuutus korvaa jonkun rahasumman omaisille/omaisille, kun vakuutettu kuolee. Heijastin, turvavyö, kypärä tai muu ei sitä tee. Ne voivat sen sijaan pelastaa ihmisen hengen, mitä taas henkivakuutus ei koskaan tee.
Ihan perseestä koko sanonta.
"Miten meni noin niin kuin omasta mielestä?"
"En ole ylpeä siitä", kun on tunnustanut jonkun vääryyden, jonka on joskus tehnyt. Miksi ei voisi suoraan sanoa "kadun sitä" tai "minua hävettää se nyt" tms.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Lomalle lomps
Tämä, mutta itse olen kuullut sitä käytettävän muodossa 'Lomalle lompsis'.
Myös 'Nyt on lomat lusittu' on kauhea.
Faith kirjoitti:
"En ole ylpeä siitä", kun on tunnustanut jonkun vääryyden, jonka on joskus tehnyt. Miksi ei voisi suoraan sanoa "kadun sitä" tai "minua hävettää se nyt" tms.
No eihän tuollain kai kukaan suomea puhuessa sano? Englanniksi vaan olen kuullut käytettävän ja silloinkin vaan sarjoissa ja elokuvissa...
Juurikin, juurikin, juurikin. Voi p....le.
Vierailija kirjoitti:
"Miten meni noin niin kuin omasta mielestä?"
Tämä on hyvä, käytän sitä päivittäin.
Kaikki ei mene tasan. Sitä saa mitä tilaa.
Rakkaudesta se hevonenkin potkii.
Vierailija kirjoitti:
Menikö tunteisiin?
No ei. Miten niin?
ihmisiä me kaikki vaan ollaan (tjsp)
ikäänkuin se olisi syy tehdä virheitä
"Se ei ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa"
Yleensä tämä sanotaan niissä tapauksissa, joissa pyytäjä todellakin on tyhmä (siis joku pyytää vaikka Muumin päivä-mukista tonnia), niin tyhmä ettei kukaan maksa.
Voisiko tämän älyttömän sanonnan heittää jo roskiin! Siinä ei ole mitään järkeä. Kysynnän ja tarjonnan laki unohdettu täysin.
Aikamääreistä puhuttaessa sana takaperin. Esim. kaksi vuotta takaperin. Eikö tämän voi sanoa "kaksi vuotta sitten"? Ja tuota näkee jopa ammattitoimittajilla. Minusta se on järkyn koukeroista suomea!
Pojat on poikia.
Jokainen on oman onnensa seppä.
Kaikista voi tulla voittajia kunhan tekee vain paljon töitä sen eteen!! (Ja muut vastaavat)
No ei kyllä voi, sori vaan. Urheilukilpailuissakin on olemassa vain yksi voittaja, maalla on vain yksi presidentti, vain yksi pääministeri jne. Se että joku on parempi jossain tarkoittaa sitä et muut automaattisesti häviävät. (ja puhun nimenomaan sellaisista asioista, joista kilpaillaan, ihminen itse voi olla tyytyväinen ja onnellinen vaikka ei olisikaan paras, mutta tämä asenne on kamalinta myrkkyä näille jokaisesta tulee kun vain yrittää -hulluille)
Sama pää kesät talvet, kun on mokannut.