Ihan kamala tuo hesarin artikkeli ulkonästö murehtivista
Se on tilaajille enkä voi linkata, mutta kyse on valokuvaajasta, joka on kuvannut naisia jotka eivät kehtaa mennä kauppaan kun kärsivät ulkonäöstään.
Kaikki kuvat ovat hyviä ja kaikki naiset ovat ihan normaaleita. Jokainen on ”ihan kaunis”, tarkoitan ettei kenessäkään ole mitään vikaa. En koskaan katsoisi heistä yhtäkään, että onpa pahan näköinen, vaan he ovat ihan ok. Olisivat nättejä, jos olisivat iloisemman näköisiä - mutta se ei nyt ollut tarkoitus tässä jutussa.
Siis ihan kauheeta, että ajattelevat itsestään noi,
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko miesten vika, jos nainen kokee ulkonäköpaineita?
Kuka omistaa mediat? Kuka niitä johtaa? Kuka omistaa tuotemerkit? Kenelle naisten kuvat photoshopataan, kenen käskystä?
Naisen riittämättömyydentunteen vahvistaminen tuo rahaa noille tahoille.
Mutta jos ajatellaan historiaa 1000-2000 vuotta taaksepäin, naiset ovat olleet silloinkin turhamaisia ulkonäkönsä suhteen. Toki mieskeikareitakin tuolta ajanjaksolta löytyy.
Voisiko naisen ulkonäköpaineet olla sisäänrakennettu ominaisuus?
Varmasti siinä mielessä, että menneisyydessä mies pystyi yhteiskunnassa pärjäämään omilla ansioillaan, hyvä ulkonäkö oli vain bonusta. Monilla naisilla taas oli vain yksi kortti käytettävissään, siitä oli vähän pakkokin olla kiinnostunut (joskaan menneisyydessä sille ei hirveästi mitään voinut tehdä).
Ei minunkaan ulkonäköäni kukaan juuri koskaan kehu. Paitsi ehkä tyyliin "kiva uus tukkatyyli", "hieno paita", joka ei liity mitenkään siihen miltä näytän "geneettisesti".
Siltä ihan hyvin tässä ollaan pärjätty.
t. Mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka omistaa mediat? Kuka niitä johtaa? Kuka omistaa tuotemerkit? Kenelle naisten kuvat photoshopataan, kenen käskystä?
Mutta jos ajatellaan historiaa 1000-2000 vuotta taaksepäin, naiset ovat olleet silloinkin turhamaisia ulkonäkönsä suhteen. Toki mieskeikareitakin tuolta ajanjaksolta löytyy.
Hahah. Se on jännä juttu,että miehet nykypäivänäkin arvottavat naisen hänen ulkonäkönsä perusteella ja sitten haukutaan "turhamaiseksi".
Kyllä se miestä imartelee, jos joku nainen kehuu häntä komeaksi. Jos näitä kehuja tulee paljon eri naisilta, se vaikuttaa voimakkaasti miehen minäkuvaan. Turhamaisuus ei ole pelkästään naisten juttu.
Vierailija kirjoitti:
Ei minunkaan ulkonäköäni kukaan juuri koskaan kehu. Paitsi ehkä tyyliin "kiva uus tukkatyyli", "hieno paita", joka ei liity mitenkään siihen miltä näytän "geneettisesti".
t. Mies
Sama täällä ja olen nainen. Olen hyvin tavallinen ja samoin ovat myös ystäväni. Emme ole huomanneet tehdä asiasta ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahah. Se on jännä juttu,että miehet nykypäivänäkin arvottavat naisen hänen ulkonäkönsä perusteella ja sitten haukutaan "turhamaiseksi".
Missä piireissä pyörit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Mies
Sama täällä ja olen nainen. Olen hyvin tavallinen ja samoin ovat myös ystäväni. Emme ole huomanneet tehdä asiasta ongelmaa.
Miten ulkonäköänne sen sijaan haukuttu läheisten tai vieraidenbtaholta? Sillä se oli tässä pointti, ei kehujen puute...
Ajattelin ihan samaa kuin ap luettuani sen jutun Kuukausiliitteestä. Kun ne naiset ovat oikeasti nättejä!
Jokaisella on joitakin aivan upeita piirteitä. Ja he menisivät vaikka malleista jossakin ulkomailla, missä tuollainen perinteinen skandinaavinen, vähän vaatimaton ja simppeli look onkin jotakin eksoottista.
Aivan järkyttävää, mihin tämä maailma on mennyt, jos tuollaiset naiset joutuvat häpeämään ulkoista olemustaan.
Vierailija kirjoitti:
t. Mies
Minä jopa tykkään nimenomaan tällaisista kehuista. Geneettinen ulkonäköni ei ole omaa ansiotani, joten tuntuisi hassulta saada siitä kehuja, ihan sama kuin joku kehuisi pituutta. Hyvä maku taas on sellainen asia jota voi kehittää ja tulla paremmaksi.
Mä olen kohdannut paljon tuota, että ensin kehutaan ja sitten etsitään jotain negatiivista. Tyyliin että olet tosi kaunis. Sulla on liian pienet tissit. Hyvännäköinen olet. Mutta rumaa, kun nainen on noin pitkä. Tai sitten vaan oletetaan, että kun olet kaunis, niin MAHDAT olla ylpeä. En ymmärrä. Ei mulla ainakaan ole tarvetta mennä kenellekään tuollaisia kertomaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kohdannut paljon tuota, että ensin kehutaan ja sitten etsitään jotain negatiivista. Tyyliin että olet tosi kaunis. Sulla on liian pienet tissit. Hyvännäköinen olet. Mutta rumaa, kun nainen on noin pitkä. Tai sitten vaan oletetaan, että kun olet kaunis, niin MAHDAT olla ylpeä. En ymmärrä. Ei mulla ainakaan ole tarvetta mennä kenellekään tuollaisia kertomaan.
Olen jotenkin hävennyt itseäni, koska olen ruma. Mutta en kyllä todellakaan haluaisi tuollaistakaan elämää, nyt sentään kukaan yli kymmenvuotias ei kommentoi mitään - hyvää tai pahaa.
Musta juttu oli kiva! Olen itse näitä naisia, enkä ajatellut muidenkin kärsivän tästä vaivasta.
Olen itse yksi näistä naisista (en siis jutussa vaan sielunsisar). Ongelma ei ole minulla ehkä niinkään se, että kokisin itseni kokonaan ihmisenä kelvottomaksi, mutta en koe itseäni naiseksi, koska naisena olen näkymätön enkä mahdu muottiin.
Vierailija kirjoitti:
Sitä se teettää kun ei koskaan saa kehuja, vaan pelkästään haukkuja, yksikään mies ei lähesty eikä ole mitään kokemusta miltä tuntuu olla haluttu. T: juuri tuollainen nainen
Toiset sanoo että se on ahdistelua ja toiset sanoo ettei huomioida. Yritä tässä nyt sitten tehdä oikein. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä se teettää kun ei koskaan saa kehuja, vaan pelkästään haukkuja, yksikään mies ei lähesty eikä ole mitään kokemusta miltä tuntuu olla haluttu. T: juuri tuollainen nainen
Toiset sanoo että se on ahdistelua ja toiset sanoo ettei huomioida. Yritä tässä nyt sitten tehdä oikein. :)
Selitän: kauniita naisia pitää kehua älykkäiksi, ja älykkäitä naisia kauniiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa miehet ovat koristautuneet jopa enemmän useinkin historian aikana. Lisäksi naisia on kohdeltu lähinnä myytävinä orjina, joiden ainoat ominaisuudet ainakin ylemmissä luokissa olivat ulkonäkö ja isän varallisuus. Hyvän ulkonäön avulla saattoi houkutella parempia kosijoita ja isommat myötäjäiset. Alemmissa sosiaaliluokissa saattoi ehkä ahkeruuskin vaikuttaa. Luonne ei kiinnostanut ketään, koska naisen piti joka tapauksessa totella miestään, että sai elatuksen. Naisilla kun ei ollut lupaa esimerkiksi opiskella, tehdä työtä tai omistaa vielä jokin aika sitten, että olisi voinut lähteä tekemään omaa omaisuutta.
Minusta naisten sisäänrakennetusta turhamaisuudesta kertoo aika paljon se, että nyt kun naisilla on mahdollisuus tehdä työtä ja elättää itse itsensä, suurin osa kulkee käytännöllisissä ja mukavissa vaatteissa eikä meikkaa tai laittele hiuksia suuremmin. Kauas on tultu vaikka 1800-luvusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa miehet ovat koristautuneet jopa enemmän useinkin historian aikana. Lisäksi naisia on kohdeltu lähinnä myytävinä orjina, joiden ainoat ominaisuudet ainakin ylemmissä luokissa olivat ulkonäkö ja isän varallisuus. Hyvän ulkonäön avulla saattoi houkutella parempia kosijoita ja isommat myötäjäiset. Alemmissa sosiaaliluokissa saattoi ehkä ahkeruuskin vaikuttaa. Luonne ei kiinnostanut ketään, koska naisen piti joka tapauksessa totella miestään, että sai elatuksen. Naisilla kun ei ollut lupaa esimerkiksi opiskella, tehdä työtä tai omistaa vielä jokin aika sitten, että olisi voinut lähteä tekemään omaa omaisuutta.
Minusta naisten sisäänrakennetusta turhamaisuudesta kertoo aika paljon se, että nyt kun naisilla on mahdollisuus tehdä työtä ja elättää itse itsensä, suurin osa kulkee käytännöllisissä ja mukavissa vaatteissa eikä meikkaa tai laittele hiuksia suuremmin. Kauas on tultu vaikka 1800-luvusta.
Olen miettinyt samaa, koska esim. tietyt huivi-ihmiset pynttäävät itseään enemmän kuin vieressä vaellussandaaleissa ja reisitaskushortseissa kulkevat kalpeanaamat. Heidän vaikutusmahdollisuutensa tapahtuvat miehen kautta ja heillä on sitä enemmän mahdollisuuksia elämässä mitä kauniimpana itseään ylläpitävät.
Miehethän niitä julkkistyttöjen ulkonäköä haukkuvat.
On isopäähobittia ja paskarusketusta ja lihoomista.
Miehet näin "kehuuvat" niitä eräitä naisia, kuten tuota erästä haastateltua.
Miehetpä miehet.
No ovat naiset tulleet arvostelemaan ulkonäköäni ja vaatteitani baarissa. Yksikin tuli kertomaan kuinka kamalan näköinen olen ja kuinka en osaa käyttäytyä ravintolassa. No minä istuin baaritiskin ääressä ja join paukkuani ihan omissa ajatuksissani. Olin ehkä sattunut vilkaisemaan kyseistä naista, mutta en tuijottanut häntä. Silmät kiinnikö siellä pitäisi istua?
Eikä tämä ole ainut kerta. Yleensä porukassa olevat naiset ovat arvostelleet ja naureskelleet. Tottahan se on, että en ole komea mies, mutta liikun ihan siisteissä vaatteissa ja puhtaana. Eli eivät (jotkut) naiset ole yhtään sen fiksumpia tässäkään asiassa.