Miehelle on ylivoimaista sanoa, että en näytä lihavalta
Taustaa että alunperin mieheni kehui minua kauniiksi joka päivä. Sitten tuli vaihe, jossa lihoin melkein 10 kg. Mies haukkui minut silloin tyhmäksi rumaksi läskiksi ja patisti laihtumaan. Olenkin onnistunut siinä, aluksi laihdutin ja kumtoilin itse ja viimeiset kilot sain pois personal trainerin avulla. Sekin auttoi kyllä, kun lopetin masennuslääkkeen käytön unilääkkeenä, mistä ei ollut edes hyötyä, se oli oikeastaan se, mikä oli lihottanutkin.
Omakuvani jäi kuitenkin rumaksi ja lihavaksi ja mies ei hirveästi kehu kauniiksi enää.
Kun siis katson peiliin, näytän mielestäni lihavalta. Totesin eilen miehelle, että luulin lihoneeni kesällä, mutta kun kävin vaa'alla kuntosalilla, olinkin päinvastoin laihtunut. Mies ei sanonut mitään, oli ihan vaiti. Tottakai siitä tuli sellainen tunne, että hänen mielestään olinkin lihonut.
Kysyin myöhemmin, että miksi hän ei siinä kohtaa sanonut mitään. Minusta olisi voinut sanoa vaikka, että 'et sinä näytä lihoneelta', jos olisi sitä mieltä. Kuulemma ei ollut kuitenkaan mitään sanottavaa. Tarvitsisin kuitenkin kuulla, että olen hänen mielestään kaunis ja laiha, koska on silloin aiemmin haukkunut rumaksi ja lihavaksi. Hän ei kuitenkaan suostunut millään sanomaan, että en nöytä llihoneelta, siitä tuli ihan riitakin. Se jatkui tänään aamulla vielä. Hänen mielestään minun pitää hyväksyä se, ettei hän sano laihaksi ja että kun otan asiaa keskusteluun, se on kuulemma riidanhaastamista.
Tajusin illalla, että minun pitäisi lopettaa välittämästä siitä, olenko mieheni mielestä lihava vai laiha. Se käsitys pitää muodostaa omassa päässä ja muiden ihmisten kautta. On se vaan kuitenkin vaikeaa, kun on kuitenkin naimisissa ja paljon lähitekemisissä toisen kanssa. Onko jollain kommenttia tähän tai vastaavaa kokemusta omasta elämästään? Tuntuu kuin mies olisi ollut murentamassa itsetuntoani, mutta jostain syystä hänelle on ylitsepääsemättömän vaikeaa osallistua uudestaan sen rakentamiseen ja minun pitäisi vaan hyväksyä se.
Kommentit (50)
Nykyinen mies muistaa aina kehua, miten näytän kivalta ja oon tärkeä, vaikka olenkin suhteen aikana lihonut. Eksä sen sijaan kyllä muisti kertoa, milloin olin esimerkiksi hänen mielestään typerän näköinen lähteäkseni kaupungille ja sanoa, miten en kehunut hänen ulkonäköään tarpeeksi. Joku itsetuntokriisihän sillä varmaan oli.
Voi kamala kun täs on paljon alapeukkuja.
Hienoa että laihdutit. Jatka terveellisiä elämäntapoja ja vähät välitä miehestä.. hän kuulostaa myrkylliseltä ihmiseltä
Itselläni oli pitkään syömishäiriö ja olin aina runsaasti alipainoinen. Nyt kun olen juuri ja juuri normaalipainon alarajalla niin ihmiset kommentoivat painoani koska ovat tottuneet siihen että olin hyvin laiha. Luulivat että se on mulle se normi.
Mitä jos miehesi on jotenkin jumittunut siihen ajatukseen että olisit tukeva? Tai on kateellinen?
Yksinkertaista.
Mies tajusikin laihduttuasi, että näytät sen verran hyvältä, jotta voit kelvata monelle muullekin miehelle. Tiedä vaikka kehuista vielä ylpistyt ja sen itsekin hiffaat - herregud, mikä ajatus; kuinka kauheata! Parempi siis hänen mielestään olla hiljaa, jottet liikaa rupea tajuamaan omaa arvoasi, koska hän ei ole normaalin itsevarma mies (sitäkään ei tule myöntämään).
Jos minä lihoisin 10 kg ja mies haukkuisi tyhmäksi ja lihavaksi, kutsuisin miestä sen jälkeen eksäksi.
Kehutteko miestänne? Kannattaa kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä olet mennyt naimisiin jonkun kanssa joka on kutsunut sinua tyhmäksi rumaksi läskiksi? Tämä on se oikea ongelma.
Sama tuli mieleen.
Jos oikeasti välittäisi kannustaisi.
Noin nimitellään ihmisiä joita inhotaan.
Kuinka moni liitoista onkin jonkinlainen vihasuhde?
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli hieman samankaltainen keskustelu aikoinaan, ei lihavuudesta vaan siitä, että mies ei koskaan sanonut minusta mitään positiivista. En odotakaan kauniiksi kehumista, kun en kaunis ole, mutta pyysin että hän huomaisi edes jotain hyvää silloin tällöin. Kun hän totesi, ettei se ole hänelle luontevaa niin minä totesin ihan asiallisesti ja ilman uhoamista, että haen sitten huomioni muilta miehiltä. Sen jälkeen hän on yrittänyt edes opetella.
Ja kuinkas tämä ilmaistaan asiallisesti ja ilman uhoamista? Sama kuin seksiä tarpeeksi saamaton mies ilmoittaisi käyvänsä vieraissa, jos kotoa ei saa...
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä olet mennyt naimisiin jonkun kanssa joka on kutsunut sinua tyhmäksi rumaksi läskiksi? Tämä on se oikea ongelma.
90% naimisissa olevista miehistä on samassa samassa asemassa. Haukkumisen aiheet vain poikkeavat.
Vaakalukema ei paljon kerro laihaläskillä naisella,eri juttu jos lihaksisto on normaali eikä kulutettu "laihdutuksessa".