Miehelle on ylivoimaista sanoa, että en näytä lihavalta
Taustaa että alunperin mieheni kehui minua kauniiksi joka päivä. Sitten tuli vaihe, jossa lihoin melkein 10 kg. Mies haukkui minut silloin tyhmäksi rumaksi läskiksi ja patisti laihtumaan. Olenkin onnistunut siinä, aluksi laihdutin ja kumtoilin itse ja viimeiset kilot sain pois personal trainerin avulla. Sekin auttoi kyllä, kun lopetin masennuslääkkeen käytön unilääkkeenä, mistä ei ollut edes hyötyä, se oli oikeastaan se, mikä oli lihottanutkin.
Omakuvani jäi kuitenkin rumaksi ja lihavaksi ja mies ei hirveästi kehu kauniiksi enää.
Kun siis katson peiliin, näytän mielestäni lihavalta. Totesin eilen miehelle, että luulin lihoneeni kesällä, mutta kun kävin vaa'alla kuntosalilla, olinkin päinvastoin laihtunut. Mies ei sanonut mitään, oli ihan vaiti. Tottakai siitä tuli sellainen tunne, että hänen mielestään olinkin lihonut.
Kysyin myöhemmin, että miksi hän ei siinä kohtaa sanonut mitään. Minusta olisi voinut sanoa vaikka, että 'et sinä näytä lihoneelta', jos olisi sitä mieltä. Kuulemma ei ollut kuitenkaan mitään sanottavaa. Tarvitsisin kuitenkin kuulla, että olen hänen mielestään kaunis ja laiha, koska on silloin aiemmin haukkunut rumaksi ja lihavaksi. Hän ei kuitenkaan suostunut millään sanomaan, että en nöytä llihoneelta, siitä tuli ihan riitakin. Se jatkui tänään aamulla vielä. Hänen mielestään minun pitää hyväksyä se, ettei hän sano laihaksi ja että kun otan asiaa keskusteluun, se on kuulemma riidanhaastamista.
Tajusin illalla, että minun pitäisi lopettaa välittämästä siitä, olenko mieheni mielestä lihava vai laiha. Se käsitys pitää muodostaa omassa päässä ja muiden ihmisten kautta. On se vaan kuitenkin vaikeaa, kun on kuitenkin naimisissa ja paljon lähitekemisissä toisen kanssa. Onko jollain kommenttia tähän tai vastaavaa kokemusta omasta elämästään? Tuntuu kuin mies olisi ollut murentamassa itsetuntoani, mutta jostain syystä hänelle on ylitsepääsemättömän vaikeaa osallistua uudestaan sen rakentamiseen ja minun pitäisi vaan hyväksyä se.
Kommentit (50)
jätä se, pane sitä, laihduta. sinulla on nyt kolme oljenkortta käytössäsi.
Meillä oli hieman samankaltainen keskustelu aikoinaan, ei lihavuudesta vaan siitä, että mies ei koskaan sanonut minusta mitään positiivista. En odotakaan kauniiksi kehumista, kun en kaunis ole, mutta pyysin että hän huomaisi edes jotain hyvää silloin tällöin. Kun hän totesi, ettei se ole hänelle luontevaa niin minä totesin ihan asiallisesti ja ilman uhoamista, että haen sitten huomioni muilta miehiltä. Sen jälkeen hän on yrittänyt edes opetella.
Vierailija kirjoitti:
Laihhuta, laiskuri. Mars lenkille siitä.
Tämä tarkoittaa että haet makkaraa jääkaapista ja jäät sohvaperunaksi 😃
Kahdella ensimmäisellä.vastaajalla jäi ilmeisesti huomaamatta, että olen jo laihduttanut ja taksisin vanhoissa mitoissani.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli hieman samankaltainen keskustelu aikoinaan, ei lihavuudesta vaan siitä, että mies ei koskaan sanonut minusta mitään positiivista. En odotakaan kauniiksi kehumista, kun en kaunis ole, mutta pyysin että hän huomaisi edes jotain hyvää silloin tällöin. Kun hän totesi, ettei se ole hänelle luontevaa niin minä totesin ihan asiallisesti ja ilman uhoamista, että haen sitten huomioni muilta miehiltä. Sen jälkeen hän on yrittänyt edes opetella.
Suuttuiko hän, jos kaipasit jotain positiivista kommenttia? Minun mieheni suuttuu, se tuntuu olevan hänelle jonkinlainen arvovaltakysymys, josta ei voi antaa periksi.
Ap
Ei kukko käskien laula ja vaikka laulaisikin, olisiko se uskottavaa?
Miksi ihmeessä olet mennyt naimisiin jonkun kanssa joka on kutsunut sinua tyhmäksi rumaksi läskiksi? Tämä on se oikea ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuttuiko hän, jos kaipasit jotain positiivista kommenttia? Minun mieheni suuttuu, se tuntuu olevan hänelle jonkinlainen arvovaltakysymys, josta ei voi antaa periksi.
Ap
Ei suuttunut, ei asiasta ole keskusteltu kuin kerran. En jankuta.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa että sanoit tuon ilman uhoamista. Todellisuudessa et sanonut mitään, nykyään yrität laihduttaa ja pukeutua vähän siistimmin.
Ei sais yleistää on suomalaisissakin miehissä hyvä yksilöitä, mutta kyllä ne pääosin on just tuommosia, jotka ei ikinä kehu vaimoaan.. aina yleensä päinvastoin eli haukutaan.. :( monesti ulkomaalanen (esim. ranskalainen, hollantilainen) mies voi olla parempi vaihtoehto. On muutenkin hyvä, että geenit sekottuu.
Siis haloo, miehesi haukkuu ulkonäköäsi ja sinä yrität muuttaa itseäsi hänen mielikseen? Nyt kasvatat
omanarvontunnettasi ja kyseenalaistat onko mies sinulle hyväksi!? Rakastava ja arvostava kumppani ei
puhu puolisolleen noin. Ilmeisesti olette nuoria vielä. Älä vaan lasta tuohon kuvioon tee! Mieti olisiko
sinun parempi asua yksiksesi kuin lyttäävän ja arvostelevan miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä olet mennyt naimisiin jonkun kanssa joka on kutsunut sinua tyhmäksi rumaksi läskiksi? Tämä on se oikea ongelma.
Ennen naimisiinmenoa hän sanoikin aina kauniiksi ja joka ikinen päivä. Nuo asiat vasta sen jälkeen, kun olimme jo naimisissa.
Jos alunperinkin olisi kyse sellaisesta ijmisestä, joka ei kehu herkästi, niin sehän olisi sitten alunperinkin erilainen asetelma ja olisi epärealistista odottaa siihen muutosta ja yhtäkkiä vuolasta kehumista.
Nyt kuitenkin suhteessamme oli alunperin kehumista, sitten kun lihoin oli haukkumista, niin minusta nyt, kun olen laihtunut, ei pitäisi olla epärealistista odottaa kehua tai edes sitä, että sanoo, että EN näytä lihavalta. Mutta ei, siitä tulee riita, jos otan asian esiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa että sanoit tuon ilman uhoamista. Todellisuudessa et sanonut mitään, nykyään yrität laihduttaa ja pukeutua vähän siistimmin.
En laihduta, en ole muuttanut pukeutumistani. Et ilmeisesti edes lukenut kommenttiani kun et tajunnut, ettei kyse ollut lihavuudesta. Minä en olisi ikinä jäänyt parisuhteeseen, jos mies olisi haukkunut minua rumaksi tai läskiksi mutta en myöskään jankuta aikuiselle miehelle asioista. Me puhumme parisuhteessamme paljon tarpeistamme ja toiveistamme ja minä olen selkeästi ilmaissut tarpeeni tulla nähdyksi naisena, en vain arkisena elämänkumppanina, ja kun hän totesi ettei hänelle ole luontevaa kiinnittää huomiota ulkoisiin asioihin niin totesin hakevani sellaisen huomion sitten muualta.
Kyllä se on naiselle erittäin tärkeää kun mies kertoo kauniiksi ja kehuu silloin tällöin, mutta on se myös miehelle itselleen tärkeää.
Hieno esimerkki naisten logiikasta xD
Miehesi kuulostaa paskalta tyypiltä. Pystyt parempaan.
Jaa-a, olen lievästi ylipainoinen, eikä miestäni voisi asia vähempää kiinnostaa. Sanoo kauniiksi useasti viikossa, ja puristelee ja rakastelee. Enpä muunlaisessa suhteessa olisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Hieno esimerkki naisten logiikasta xD
Ai miten niin? Tuossa ei ollut mitään epäloogista.
Laihhuta, laiskuri. Mars lenkille siitä.