Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisenlaiset teiniäidit OFFICIAL

Vierailija
03.09.2018 |

Ohjelma alkaa tänään livillä klo 20. Tein jo nyt hyvissä ajoin official ketjun, toivottavasti kukaan ei ollut vielä ehtinyt tekemään. Ei osunut silmään ainakaan.

Joko odotatte innolla uutta kautta? Tänään sarjassa nainen jolla neljä lasta (tai siis neljäs tuloillaan sarjassa) ja ilmeisesti kaikilla eri isät? Ja naisella ikää 24v. Mielenkiinnolla odotan!

Kommentit (699)

Vierailija
61/699 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy lapsia. Miksi tuollaiseen ei voi puuttua.

Mihin pitäisi puuttua? Lapsilla on elämässä molemmat vanhemmat, asiallinen koti, ilmeisesti perustarpeet täytetty... Tupakanpoltossa ei ole mitään järkeä, mutta ei siihen voi puuttuakaan.

Vierailija
62/699 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka noita kaikkia lapsia hoitaa kun tuo matami huitelee kukkaostoksilla ja muualla?

Varmaan se ISÄ joka on myös menossa mukana? Vai meinaatko että tämä mies joka on kahden viimeisimmän biologinen isä, ei voisi hoitaa kahta isompaa lasta koska "ei ole omia"? Kyllä mä ainakin hoidan mieheni tytärtä kuin omaani, samanlailla kuin omiani. Ihme kommentti taas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/699 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka noita kaikkia lapsia hoitaa kun tuo matami huitelee kukkaostoksilla ja muualla?

Lasten isät tai isovanhemmat vaikka?

Vierailija
64/699 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vitsi toi tupakointi näyttää kyllä kauhealta! Nyt sen vasta tajuaa.

- N22 joka lopetti 1,5v sitten tupakoinnin kokonaan

Vierailija
65/699 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä mä pärjään, jos noiki pärjää. Toiv. Olen jo tän vuoden puolella raskaana ♥️

t. Vauvakuumeilija

Ps. En ole teini

Vierailija
66/699 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan OK nainen vaikutti olevan ja lapsistaan huolehtii. Isätkin lasten elämässä mukana. Ei mitään ongelmaa..

Vierailija
67/699 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmäkään ymmärrä sikiämistä jokaisen vastaantulijan kanssa, mutta sentään tää nainen on kantanut hienosti vastuun ja pitänyt lasten isätkin kuvioissa! Pisteet hänelle ja miehille myös! Hekin ovat kantaneet vastuun.

Vierailija
68/699 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa, jonka korvaan särähti Kurosen käyttämä termi "iseihin"?

Vierailija
69/699 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Jennille! Lapset vaikuttivat tyytyväisiltä ja heillä on paljon välittäviä aikuisia ympärillään. Se mistä olin huolissani oli äidin jaksaminen. Tuli olo, että jo kerran kuussa tarjottu siivousapu helpottaisi paljon. Lisäksi sitä omaa aikaa pitäisi pystyä antamaan itse ja vaatimaan toisilta. Nykyisen kumppanin kanssa on kaksi nuorinta lasta. Äiti kerran viikossa tunniksi tekemään jotain omaa juttuaan? Ei ole oikeasti paha järjestää ja antaisi voimia arkeen.

Vierailija
70/699 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ohjelma on viel kesken?

Vierailija
71/699 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nää on toisenlaisia, jos oikein pönkitetään stereotyyppistä kuvaa teiniäideistä? Voisko kerrankin tehdä ohjelmaa nuorista äideistä, jotka ovat a) kouluttautuneet b) ei lastenkotitaustaa tai muita sossujuttuja c) ei päihdeongelmaa tai mt-ongelmia d) jotka pärjäävät elämässä normaalisti, kuten vanhemmatkin äidit.

Vierailija
72/699 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuollaiset perheet sopivat isätapaamisista ja arjen asioista?

"Ville-Kalle, sä meet sun isällesi ensi viikonlopuksi. Jenna-Jannica, sun isä ei voi hoitaa sua ensi viikonloppuna, joten menet isällesi tämän viikon keskiviikoksi ja torstaiksi. Nico-Mico, sulla ei olekaan ensi viikonloppuna isäviikonloppua mutta menetkin koko ensi viikoksi isäsi luo."

" Ja sitten Ville-Kalle voi muistuttaa isää että elatusmaksu on myöhässä. Jenna-Jannica, sun isä maksoi tämän kuun elarit joten sulle ostetaan uusi koulureppu. Nico-Micon isä pyysi ylimääräisen viikon maksuaikaa tämän kuun elareihin, joten pääset Heurecaan vasta viikon päästä".

Yksi kysymys. Jos on vain yksi lapsi, niin onko silloin ok puhua tuollaisia asioita rahasta lapsille? Ei minunkaan mielestäni, joten miksi sitten olisi ok puhua näitä, jos on lapsia useammalle eri miehelle?

Vierailija
73/699 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette naurettavia huostaanottopuheinenne. Miksi? Kun vetää laillista röökiä? Liikaa lapsia liian nuorena? En todellakaan puolusta teiniäitejä, monilla on hyvin ongelmallinen elämä ja suojaavia tekijöitä puuttuu kuten perhemalli, vanhempien tuki, ehjät ihmissuhteet, koulutus. Mutta ei se tästä Jennistä vielä epäkelpoa tee, että eväät on elämään heikot ja paperilla ennuste ei ole hyvä. Hän ei varmasti ole täydellinen äiti, mutta olen kyllä sitä mieltä, että vähän "höllempikin vanhemmuus" on parempaa kuin rahalla ostettu sijaisvanhemmuus. Ei toisen lasta rakasta kuin omaansa. Rakkaus ei yksin riitä, mutta pientä väljyyttäkin voi olla mielummin kuin täydellistä mekaanista vailla sitä aitoa rakkautta.

Mitä tähän Jenniin tulee, niin pidän peukkuja pystyssä, että paletti pysyy kasassa ja lapset saa luotsattua teini-iän läpi. Monestihan teininä lapset alkaa viimeistään oireilla, jos vanhemmuus ei ole ollut riittävää. Mutta ei tuomita etukäteen.

Itse olen saanut lapseni kolmekymppisenä. Olen kasvanut ydinperheessä, asun lasten isän kanssa ja olen keskiluokkainen ja tasapainoinen, keski-ikäinen tantta. Silti en hyväksy tuommoista tuomitsemista automaattisesti ja ennen kaikkea hirvittää teidän ajatukset huostaanotoista jonkun pyykin tai tupakan perusteella. Olette sekaisin.

t. ongelmanuorten kanssa työskentelevä

Vierailija
74/699 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ohjelman nimen "toisenlaiset" viittaa? Eikö siinä sarjassa Toisenlaiset äidit ollut esim. kehitysvammainen, lesbopari yms erilaisia äitejä? Niin että mitä toisenlaista näissä teiniäideissä sitten on? 

Vierailija
75/699 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nää on toisenlaisia, jos oikein pönkitetään stereotyyppistä kuvaa teiniäideistä? Voisko kerrankin tehdä ohjelmaa nuorista äideistä, jotka ovat a) kouluttautuneet b) ei lastenkotitaustaa tai muita sossujuttuja c) ei päihdeongelmaa tai mt-ongelmia d) jotka pärjäävät elämässä normaalisti, kuten vanhemmatkin äidit.

Tervetuloa meille. En oo lastenkodista, ei oo päihdetaustaa & perhe saa tukia ihan vaan kotihoidontuen ja lapsilisät. Vauva tuli kesken opintojen mutta tähtäyksenä lukio ja ammattikorkea. Lapsella paljon vaatetta, iso asunto ja löytyy ihan kaikki tarvittava.

Vierailija
76/699 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä jotka ei lopeta tupakointia raskausaikana. Olin 18v kun tulin raskaaksi ja tupakoinnin lopetin parissa viikossa. Jälkeenpäin kaduttanut miksen lopettanut heti testin tehtyä. Lopettaminen on oikeasti helppoa, mitä vain vauvan takia. Vieroitusoireet loppuu viikossa. 

Vierailija
77/699 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy jotenkin vähän sääliksi tuota ykkösjakson tyttöä ... Yhden tai kahden lapsen kanssa sitä vielä jotenkin opiskelee mutta että neljä :/

Miten ajatteli kustantaa elämisen kun lapset teini-iässä . Opiskelee lähihoitajaksi . Ei siinä paljoa hurraamista jos 4 lasta elättää hoitajan palkalla :(

Itse tehnyt lapsen 22 vuotiaana ja rankkaa ollut kouluttautua. Kohta kuitenkin kahdet maisterin paperit kädessä ja hyvä tulevaisuus edessä . Jos olisi noin monta lasta , en olisi tähän pystynyt . Varsinkin kun ymmärtääkseni hän asuu yksinään noiden lasten kanssa.

En voi myöskään sille mitään et mua pakostikin suututtaa se, että veronmaksajat maksaa hänen elämisen . mustakin ihan ok alottaa lasten teko opiskeluaikana kun opintoihin menee monta vuotta mutta pitäs oikeesti olla joku toimina suunnitelma miten aikoo jatkossa elättää itsensä . Ja tehdä opinnot loppuun ennen kuin noin ison katraan vääntää ...

Kaikesta huolimatta toivon että heillä menee kaikki hyvin ja ovat onnellisia .

Vierailija
78/699 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisätään vielä e) ei tatuointeja.

Vierailija
79/699 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy jotenkin vähän sääliksi tuota ykkösjakson tyttöä ... Yhden tai kahden lapsen kanssa sitä vielä jotenkin opiskelee mutta että neljä :/

Miten ajatteli kustantaa elämisen kun lapset teini-iässä . Opiskelee lähihoitajaksi . Ei siinä paljoa hurraamista jos 4 lasta elättää hoitajan palkalla :(

Itse tehnyt lapsen 22 vuotiaana ja rankkaa ollut kouluttautua. Kohta kuitenkin kahdet maisterin paperit kädessä ja hyvä tulevaisuus edessä . Jos olisi noin monta lasta , en olisi tähän pystynyt . Varsinkin kun ymmärtääkseni hän asuu yksinään noiden lasten kanssa.

En voi myöskään sille mitään et mua pakostikin suututtaa se, että veronmaksajat maksaa hänen elämisen . mustakin ihan ok alottaa lasten teko opiskeluaikana kun opintoihin menee monta vuotta mutta pitäs oikeesti olla joku toimina suunnitelma miten aikoo jatkossa elättää itsensä . Ja tehdä opinnot loppuun ennen kuin noin ison katraan vääntää ...

Kaikesta huolimatta toivon että heillä menee kaikki hyvin ja ovat onnellisia .

Olihan sillä mies, eiköhän silläkin jotain tuloja ole.

Vierailija
80/699 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mukavan oloinen nainen, vähän surullinen olo jäi. Harmitti kun kertoi sukulaisten käyneen katsomassa uutta vauvaa ja perään surkutteli pyykkivuorta. Eikö siis kukaan voinut esim auttaa laittamalla niitä pyykkejä ja vaikka siivoamalla siinä samalla? Kyllä 30-vuotiaille äideillekin voidaan tuoda makaronilaatikkoa ja siivousapua kun vauva syntyy, miksei siis tälle neljän lapsen äidille jolla on kädet selvästi aivan ääriään myöten täynnä jo valmiiksi?

Ja onko nämä Sami Kurosen antamat tehtävät (pohdiskelutehtävä ihan jees mutta että "laita joku paikka kuntoon") tällä kaudella siksi, että kyseessä on nuorempia äitejä ja he kaipaisivat jotain koulutehtävämäistä virikettä vai?

Röökin poltto odottaessa ja imettäessä oli kyllä kurjaa. Samoin kaverin viimetippaan jätetty feidaus. Muuten toivon Jennille kaikkea hyvää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme