Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oudoin syy, miksi olet joutunut esimiehen puhutteluun

Jeppis
03.09.2018 |

Kysymys otsikossa.
Itselläni se ikimuistoinen hetki, kun esimieheni pyysi luokseen kertoakseen, että työkaverini oli ilmoittanut minun kiusaavan. Hölmistyneenä kun kysyin, että siis hetkinen , minäkö, oli vastaus: Kysyit, voitko auttaa!! Se oli kuulemma tunkeutumista toisen asioihin!.
Itselleni on aiemmissa työyhteisöissä ollut ihan normaalia auttaa ja tulla autetuksi tilanteen niin vaatiessa.
Vieläkin virittää vaikka asiasta jo aikaa. Opinpa nopeasti talon tavat: Älä kiitä äläkä ainakaan tarjoa apua ruikutti toinen työmäärästään sitten kuinka paljon tahansa.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jouduin esimiehen huoneeseen suljetun oven taakse puhutteluun, koska en kuulemma hymyile tarpeeksi.

Olen kirjanpitäjä tavallisessa suomalaisessa tehtaassa enkä edes tekemisissä asiakkaiden kanssa. Olen ihan tavallinen nainen, tulen toimeen kaikkien kanssa enkä ole mikään hapannaama. En vain ole mikään superkikattaja.

Kukaan työkaveri siis ei ollut valittanut liian vähäisestä hymyilemisestäni vaan tämä oli esimiehen henkilökohtainen näkemys aiheesta. No, tuo naispomo nyt oli muutenkin työhönsä epäpätevä joten kuittaisin nuo hänen aivopierunsa aina toisesta korvasta sisään, toisesta ulos.

Vierailija
42/57 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä esimies ansaitsee alaistensa arvostuksen olemalla oikeudenmukainen ja jämäkkä. Hän antaa kiitosta aiheesta ja ojentaa tarvittaessa. Ensimmäisen julkisesti, jälkimmäisen yksityisesti. Itselleni pyydettiin toinen työntekijä todisteeksi kuulemaan kun sain ryöpytystä ensimmäisen kerran elämässäni työstä. Olisi pitänyt ehtiä tekemään yksin kaiken siinä vuorossa, omat hommat varmasti hoidinkin. Jos aamulla on kaikki hyvin ja iltapäivällä tulee varoitus niskaan odottamatta, niin onhan se kummallista.  En jää toista varoitusta odottelemaan vaan lähden muualle kun on omalla koulutuksella mahdollisuuksia. 

Pelkuriesimies ei voi koskaan ansaita alaistensa suosiota tai tukea. Ja miksi ansaitsisikaan, kun ei itsekään osoita niitä alaisilleen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on vähän työntekijöitä vuorossa, niin se joka vaivautuu paikalle ja tekee muidenkin työt saa haukkumiset palkaksi kun ei ole ehtinyt tehdä kaikkea muillekin kuuluvia töitä.  Erittäin törkeää ja epäoikeudenmukaista. En ihmettele, ettei kukaan ole juurikaan puolta vuotta pitempään viihtynyt. 

Vierailija
44/57 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus päiväkodissa töissä nuorena vastavalmistuneena sosionomina. Toisena työpäivänä jouduin puhutteluun, koska yhdellä erityislapsella oli kädessä naarmu ja tämän lapsen äiti epäili minun tehneen sen. Pomo ei laittanut tätä äitiä ruotuun vaan minua uutena työntekijänä syytettiin kaikesta tähän lapseen liittyvästä. Äiti oli omituinen mutta lapsen paikka ei olisi ollut tuossa päiväkodissa vaan jossain paljon pienemmässä paikassa.

Minua ei tarvittu tuossa päiväkodissa opettajana vaan hommani oli olla erityisavustaja tuolle lapselle. Tätä tosin ei mainittu haastattelussa :)

Vierailija
45/57 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimies ei tykännyt uusista roikkuvista korvakoruistani ja käski ottamaan ne heti pois. Sanoin että tämän työpäivän pidän niitä enkä sen jälkeen enää. Suuttui kun en heti uskonut käskyä ja seuraavana päivänä sain varoituksen! Uskomattoman pikkumainen kusipää-pomo!

Vierailija
46/57 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pyysi toisen työntekijän kuulemaan "todistajana" tätä ensimmäistä varoitusta, ei tuosta työkaverista ollut mitään apua. Itse moittii työnantajaa selän takana ja saa muutkin mukaan epäilemään koko puljua etenkin sen likviditeettikykyä. Sitten seisoi siinä nurkassa kuin huonot housussa sanaakaan puolustukseksi sanomatta. Tietää hyvin, että tein yksin koko talon hommat ja hän omat hommansa kun ketään muita ei vuorossa ollut. Kiitos vaan, itselleni kyllä riitti. 

Vierailija
47/57 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulosairauteni vuoksi, minussa ei kuulemma ollut mitään vikaa kun työterveyslääkäri ei sellaista löytänyt. Muutama kuukausi tästä todettiin yksityisellä fibro ja otin  lopputilin.

Vierailija
48/57 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohi aiheen, kun kyseessä oli opiskeluun liittyvä harjoittelu eikä varsinainen työpaikka, eikä tämä ollut ainoa asia josta puhuttelussa puhuttiin, mutta yksi niistä. Eli minusta, ilmaisesta harjoittelijasta, oli useampi henkilö valittanut esimiehelle, kun olin lukenut kirjaa taukotilassa. Tein siis normaalin mittaista työpäivää ja pidin siinä sellaisen määrän taukoa kuin keskimääräisissä toimistotöissä yleensä tessin mukaan pidetään. Sanoin, että ihan taukoajan puitteissa olen lueskellut. Mutta kuulemma ei näytä hyvältä, että lukee kirjaa kun muilla on kiire. Jos ei ole mitään hommia, niin pitää poistua paikalta ja mennä vaikka ulos lukemaan. Tätä ei suoraan sanottu, mutta tuosta tuli sellainen käsitys että kyseisessä firmassa ei nähty soveliaaksi pitää taukoja, jos kaikki työt ei ole 100% tehtynä. Lienee siis onni, että vähän tuon puhuttelun jälkeen heittivät minut pihalle sieltä. Melkoinen burn-out-epidemia jylläsi talossa kyllä.

Vierailija
49/57 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverit oli valittaneet rumasta ulkonäöstäni. Ei se minua haittaa enkä oikeasti pidä itseäni edes rumana. Kauneusleikkaustako toivoivat?

Vierailija
50/57 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle pidettiin puhuttelu siitä, että olin varannut ajan romanitaustaiselle henkilölle. Kyseessä ei tosin ollut esimies vaan työpari. Esimies ei nähnyt asiassa mitään ongelmaa, päinvastoin siitähän joutuisi äkkiä oikeuden eteen jos asiakkaita syrjisi etnisyyden perusteella. Mutta työpari soitti suutaan.

Vierailija
51/57 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aamulla näyttää siltä, että on porukkaa pois töistä ja työt delegoidaan itselle, niin kehittää sairaus ja lähteä itsekin kotiin. Minkäs sille sairaudelle mahtaa. Vähemmällä pääsee kuin jos jäisi vajaamiehityksellä paiskimaan hommia ja joutuisi puhutteluun ja saada varoitus.

Vierailija
52/57 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaverit oli valittaneet rumasta ulkonäöstäni. Ei se minua haittaa enkä oikeasti pidä itseäni edes rumana. Kauneusleikkaustako toivoivat?

Jokaisella on omat ulkonäölliset puutteensa. Kukaan ei varmaan niin ruma ole, että jollain olisi siitä syytä ja resursseja valittaa sehän olisi kiusaamista. Sinussa on varmaan paljon ja jotain kaunista. Etteivät vaan olisi kateellisia. Töissä riittää kun on siisti, puhdas ja huoliteltu. Kaikki muu on sitten ekstraa.

Vierailija
53/57 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt varsinainen puhuttelu, mutta kuitenkin:

Etätyttöystäväni oli tulossa kylään pitkäksi viikonlopuksi, joten pyysin pomolta perjantaiksi etäpäivää. Pomo myönsi sen mukisematta.

Hiukan myöhemmin pomo pyöri kahvihuoneessa vaikeana edessäni ja mietti siinä ääneen, että pitäisikö hänen nyt sanoa vai ei. Vastasin, että on hyvä ja kertoo. Sai sitten kakistettua suustaan, ettei pitänyt perusteesta, jolla pyysin etätyöpäivää. Vastasin muistaakseni "aha", vaikka teki mieli vastata, että vittuako sitten myönsit sen ja eikö tullut mieleen vaatia vaikka sitten tehtävälistausta nähtäväksi tai jotain, jos mietityttää. Sinähän se esimies olet.

Irtisanouduin myöhemmin täysin tuon viestintäkyvyttömän esimiehen vuoksi.

Vierailija
54/57 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin viettämään krapulapäivää risteilyn jälkeen ilmoittamatta Antoi varoituksen ihme nipottaja Otan liittoon yhteyttä Saattaa käydä äijälle ohraisesti

Vierailija
55/57 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuksen omaisena olisin ollut iloinen ja kiitollinen tällaisten asioiden kuulemisesta. Pomosi on idiootti.

Vierailija
56/57 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin koulumme rehtorin puhutteluun, kun oppilaan huoltaja oli soittanut ja kertonut oppilaan tarinan minun oppitunniltani. Oppilas oli kovis, pikkukriminaali, sekaantunut kaikenlaisiin kummallisiin kuvioihin ja rehtori ei edes halunnut kuulla minun (opettajan) näkökulmaa asioihin. Oppilas oli valehdellut aivan kummallisia juttuja minun tekemäkseni, vaikka kyseinen tunti oli ollut aivan tavanomainen oppitunti ilman häiriöitä. Sain haukut, enkä saanut esittää omaa näkemystäni.

Luokassa oli 23 muuta oppilasta jotka tiesivät, että oli aivan tavanomainen oppitunti. Mutta ei sillä mitään väliä rehtorille ollut, onneksi itselläni on puhdas omatunto. Joissain kouluissa rehtori pitää omiensa puolia, meillä ei.

Vierailija
57/57 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtapaturmataportointi suuressa metsäteollisuuden pörssiyhtiöissä. Työkaverini raportoi todelliset luvut ja joutui johtajan puhutteluun . Jos raportoitu luku oli esim. 10 niin tilalle pakotettiin vaihtamaan luku 3, koska muuten johdon bonukset tippuu. Oli vielä uhattu, että jos ei tottele niin työt loppuu .