Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menkat EIVÄT vaikuta naisen kykyyn tehdä töitä ja päättää asioista!

Vierailija
03.09.2018 |

Voisitteko miehet tulla vihdoin 2000-luvulle?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai vaikuttaa ja paljon,moneen asiaan.

Vierailija
22/33 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset valehtelee täällä, että ei tule poissaoloja menkkojen takia? Kyllä minun kokemuksistani tulee. Teette vain tilannetta vaikeaksi niille, joille tulee niin pahat oireet, ettei pysty töihin.

Mulla oli joskus niin runsaat menkat, että tulivat tamponin ja yösiteen yhdistelmän läpi. En millään pärjännyt asiakaspalvelutyössä niinä päivinä. Istuin kotona vauvan vaipassa pyyhkeen päällä ja söin rautalisää. Hormonikierukka lopulta auttoi niihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaikuttaa enkä rupea valehtelemaan ja esittämään muuta. Vatsa on turvonnut ja kipeä ja olen tunteellinen ja itkuinen. Lisäksi mun pms oireisiin kuuluu jostain syystä lämmönnousu parina päivänä. En tiedä mistä johtuu mutta se on inhottavaa. Oon ihan hikinen ja posket loistaa punaisina.

Vierailija
24/33 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menat eivät, mutta sukupuolesta riippumatta esim kova vatsakipu, krampit ja oksentelu voivat vaikuttaa.

Niitä esiintyy menkkojenkin oireina. Eli joillakuilla naisilla menkkojen oireet ovat sairaslomaa vaativat.

Vierailija
25/33 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei tosiaan se pelkkä vuoto vaikuta, mutta välillä menkkoihin liittyen on niin kovaa alavatsakipua että ei pysty liikkumaan ja hengittäminenkin on vaikeaa. Onneksi lääke autta siihen n. 45 minuutissa..

Vierailija
26/33 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisivatko naiset tulla vihdoin tasa-arvonaikaan ja lopettaa miesten alistamisen nalkuttamisella, murjottamisella ja kiukuttelulla eli henkisellä väkivallalla parisuhteissa?

Heti kun miehet tasa-arvoisesti hoitavat oman osansa kotitöistä.

Vierailija
27/33 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset valehtelee täällä, että ei tule poissaoloja menkkojen takia? Kyllä minun kokemuksistani tulee. Teette vain tilannetta vaikeaksi niille, joille tulee niin pahat oireet, ettei pysty töihin.

Mulla oli joskus niin runsaat menkat, että tulivat tamponin ja yösiteen yhdistelmän läpi. En millään pärjännyt asiakaspalvelutyössä niinä päivinä. Istuin kotona vauvan vaipassa pyyhkeen päällä ja söin rautalisää. Hormonikierukka lopulta auttoi niihin.

En valehtele, en vain tunne ketään.

Vierailija
28/33 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten juoksette niiden takia saikkua hakemassa?

Minä en ole ainakaan kertaakaan hakenut saikkua menkkojen takia. Joskus kouluikäisenä jäin uinnista pois menkkojen takia, mutta muuten ne eivät ole koskaan työtäni haitanneet. 

Työterveyden tilastot kertoo ihan toista.

Onkos työterveyshuollon tilastointi edes mahdollista? Tietojen omistusoikeus on periaatteesa työntekijällä, ei edes työnantaja pääse niihin käsiksi, samoin ne eivät kuulu julkisen terv.hoidon piiriin.

Lähde Kiitos. Kiinnostaa ihan muiden asioiden tiimoilta.

Vierailija
29/33 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipuja on monenlaisia, niin miehillä kuin naisillakin. Töistäkin joutuu jokainen joskus olemaan pois, ainakin silloin, kun tauti on tarttuvaa. Menkat ei tartu ja niihin auttaa (yleensä) lääkkeet. Tiedän vain yhden ihmisen, joka ei ole saanut endokipuja kuriin ja on joutunut olemaan pois töistä. Ei huono, sillä olen naisvaltaisella alalla.

Kärsin itse jonkinlaisista pms-oireista, eli tunteet ja hermo on pinnassa. Tiedän kuitenkin mistä se johtuu, ja osaan aikuisena ihmisenä myös hillitä ailahteluja. Olenkin menkkojen aikaan täsmälleen samanlainen työntekijä kuin muulloinkin.

Entinen esimieheni kyllä vetosi menkkoihin ihan sumeilematta tehdessään ääliöpäätöksiä tai huutaessaan alaisilleen. Naureskeli vaan jälkeenpäin, että menkat ne sekotti päätä, sori sori. Siinäpä syytä kerrakseen, miksi hänestä tuli tosiaan minulle entinen esimies, vaihdoin parempaan.

Vierailija
30/33 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli töissä viisi yösidettä housuissa ja työhousut olivat valkoiset. Oli todella koko ajan pelko persiissä, että veri valuu läpi.

Vierailija
31/33 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole ainakaan kertaakaan hakenut saikkua menkkojen takia. Joskus kouluikäisenä jäin uinnista pois menkkojen takia, mutta muuten ne eivät ole koskaan työtäni haitanneet. 

Meilläkin on huomattu, että siihen aikaan kuusta on aina ruuhkaa.

Vierailija
32/33 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää, kuukautiskipuihin saa lääkkeitä ja siteet on keksitty.

Se ei silti tarkoita, että kaikilla olisi kuukautiset täysin harmittomat.

Mutta kannattaa ymmärtää, että miehilläkin on omat kremppansa. Ja muut aikasyöppönsä. Esimerkiksi miesten alkoholinkäyttö on rajumpaa ja krapulapäivät/tapaturmat yleisempiä.

Sekään ei tarkoita, että kaikki miehet pitäsivät krapularokuleita.

Ihan kuten kaikki naiset eivät joudu olemaan sairaslomalla kuukautisten takia. Esimerkiksi minä en ole ollut kuukautisten takia poissa yhtäkään työpäivää, vessassa ramppaan kylläkin tiheästi. Melkein yhtä usein vieressä istuvan keski-ikäisen eturauhasvaivasta kärsivän mieskollegan kanssa....

Eiköhän lakata vahtimasta toistemme työtehoa ja keskitytä omaan työntekoon? Toisen sukupuolen halveksunta on noloa, yhtä moukkamaista kuin rasismi.

Vierailija
33/33 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin on huomattu, että siihen aikaan kuusta on aina ruuhkaa.

MIHIN aikana kuusta? Tässä ketjussa kun on kahta teoriaa, että naiset saikuttaa kuukautisten aikaan ja että he saikuttavat pms-oireiden takia.

Mitkä eivät osu kylläkään samaan aikaan.

Jos jokainen nainen olisi joka kk poissa kuukautisten takia, saati että myös pms-oireiden takia, poissaoloja olisi joka kk 5-6 päivää, normiflunssat päälle. Tilastot eivät todellakaan tue teoriaa noin runsaasta saikuttamisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän