Menkat EIVÄT vaikuta naisen kykyyn tehdä töitä ja päättää asioista!
Kommentit (33)
Onko sulla "se" aika kuusta vai mitä vauhkoat?
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten juoksette niiden takia saikkua hakemassa?
Minä en ole ainakaan kertaakaan hakenut saikkua menkkojen takia. Joskus kouluikäisenä jäin uinnista pois menkkojen takia, mutta muuten ne eivät ole koskaan työtäni haitanneet.
Rehellisesti sanottuna minulla kyllä vaikuttaa. Olen väsynyt, turvonnut, mahaan ja selkään sattuu... kai se nyt pakostakin silloin vaikuttaa. Pelkkä vuoto ei kuitenkaan vaikuta mitään, ellei se ole todella runsasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei saikkua vaan särkylääkereseptiä. Olisipa tyhmyyteesikin lääkehoito.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole ainakaan kertaakaan hakenut saikkua menkkojen takia. Joskus kouluikäisenä jäin uinnista pois menkkojen takia, mutta muuten ne eivät ole koskaan työtäni haitanneet.
Työterveyden tilastot kertoo ihan toista.
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi omaa kusipäistä käytöstä selitellään mmenkoilla jos ne ei kerran mitään vaikuta.
Ihmiset ovat erilaisia. Jotkut ovat todella kipeitä kuukautisten aikana.
Ihanko totta?
https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2016/oct/02/how-periods-really…
"Many women won’t be surprised by the results of a BBC survey in which more than half of female workers said they’d experienced period pain that affected their ability to do their job."
Tämä ei tietenkään tarkoita, että naiset olisivat miehiä huonompia työntekijöitä. Miehillä nyt on esim. psykopatia keskimäärin yleisempää kuin naisilla.
Vierailija kirjoitti:
Minä voin hyvin jopa vaikean endometrioosin aikana, mutta osa kiemurtelee tuskasta, oksentaa ja itkee.
Elämä ei ole reilua.
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin olen työkyvytön / kyvytön tekemään järkeviä päätöksiä menkkojen ekana aamuna. Oksennan ja r*puloin 4 tuntia yhtä soittoa. Onneksi on liukuva työaika niin ei oo tarvinnut saikkua hakea useampaan vuoteen. Sitten kun pahin olo menee ohi menen töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työterveyden tilastot kertoo ihan toista.
Näytäpäs, missä tilastossa näkyy, että minä olen ollut menkkojen takia saikulla. :D
Jos tarkoitat, että naisilla on enemmän sairauspoissaoloja kuin miehillä ja luulet, että ero johtuu pelkästään menkoista, olet väärässä. Naiset esim jäävät useammin kotiin sairaan lapsen kanssa kuin miehet.
Puhu omasta puolestasi vaan. Vai oletko kuitenkin mies jonka tarkoituksena olikin osoittaa kuinka naiset oikeesti ei pärjää niin kuin miehet?
Voisivatko naiset tulla vihdoin 2000-luvulle ja alkaa maksamaan oman osuutensa treffeillä?
En tunne ketään joka olis menkkojen takia pois töistä. Kuitenkin tunnen niitä jotka joutuu niiden tuottamien kipujen takia maksamaan kaksin kerroin lattialla. Miettikää siis mitä se olisikaan jos miehet kärsisi niistä. Sängyssä surkeana peiton alla niin kipeänä niin kipeänä
Voisivatko naiset tulla vihdoin tasa-arvonaikaan ja lopettaa miesten alistamisen nalkuttamisella, murjottamisella ja kiukuttelulla eli henkisellä väkivallalla parisuhteissa?
Kyllä itselläni vähintään se yksi päivä kuussa menee oksentaessa kotona
Vierailija kirjoitti:
En tunne ketään joka olis menkkojen takia pois töistä. Kuitenkin tunnen niitä jotka joutuu niiden tuottamien kipujen takia maksamaan kaksin kerroin lattialla. Miettikää siis mitä se olisikaan jos miehet kärsisi niistä. Sängyssä surkeana peiton alla niin kipeänä niin kipeänä
No minä olen nainen ja joudun olemaan poissa opiskeluista niiden takia. Krampit ja ripuli ovat niin kamalat, että sikiösennossa kiroan tuntitolkulla.
Kyllä minuun vaikuttaa. Olen ärtyisä ja keskittymiskyky huononee.
No olisipa jännää jos vaikuttaisi. Olen teknologiajohtajana isossa firmassa, tekn.lis ja alaisina iso ukkolauma muutamassa organisaatiokerroksessa. Olisin äkkiä entinen johtaja jos millään muotoa alkaisin ”menkkadiivailemaan”. Ylipäätään miesorganisaatioissa ollaan tosi yliherkkiä sille jos nainen jotenkin vetoaa ”naiseuteensa”.
Mutta, mulla onkin nyt kivuttomat ja helpot menkat. Näin ei ole ollut aina. Ennen kierukkaa mullakin oksu lensi, ripuli lensi, huimasi ja yökötti - kaikki piti vaan salata ja taistella, saikkua ei tällasen takia ikinä kehtais hakea.