Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt jotain rajaa sen lynkkaamisen kanssa! Kotkan "kiusaamiskouluun" tehty koulu-uhkaus

Vierailija
03.09.2018 |

"Kotkan kiusaamistapauksen kouluun tehty uhkaus - poliisi ja henkilökunta tyhjentävät koulun"

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201809032201178386_u0.shtml

Koulun nuoret pyysivät JO VIIME VIIKOLLA, että aikuiset rauhoittuisivat ja antaisivat koulun oppilaille koulurauhan: https://yle.fi/uutiset/3-10379457

Mutta ei, lynkkaaminen jatkuu täälläkin, vaikka varmuutta tapahtumista ei ole. On aina vaan ajan kysymys, että milloin joku hullu ryhtyy sanoista tekoihin ja käy kuten Kotkassa.

Toivottavasti asia saataisiin selvitettyä ja lapsille annettaisiin koulurauha takaisin - myös raivoavien aikuisten olisi aika näyttää mallia tässä asiassa.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vähän ihmetyttää tämä kiusaamiskeskustelu yleensäkin. Joo, koulukiusaaminen on vakava asia ja siihen pitää puuttua. Tekijät vastuuseen jne.

Mutta miten aikuisista ihmisistä kuoriutuu itse raivoavia väkivallalla uhkailijoita silloin, kun kiusaamisesta puhutaan? Jos luulette, että kiusaajat oppivat uhkauksilla olemaan kiusaamatta, olette väärässä: nehän opettavat vain sen, että vahvemmat (aikuiset) saavat kurittaa heikompiaan (lapsia/nuoria) eli oikeastaan jatkamaan kiusaamista.

Vierailija
2/28 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oppilaille kuuluu rauha tappaa toisensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki koulun oppilaat eivät voi olla kollektiivisesti vastuussa tuosta patteritapauksesta.

Vai onko niin, että syytetään ihan kaikkia kunhan saadaan syyttää jotain? Samaa koulua käyviä lapsiakin?

Vierailija
4/28 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan uhkaaja koululainen vai aikuinen? Somekeskustelun perusteella voisi olla jopa aikuinen, mutta yleensähän nämä on lasten tai nuorten omaa käsialaa.

Vierailija
5/28 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua vähän ihmetyttää tämä kiusaamiskeskustelu yleensäkin. Joo, koulukiusaaminen on vakava asia ja siihen pitää puuttua. Tekijät vastuuseen jne.

Mutta miten aikuisista ihmisistä kuoriutuu itse raivoavia väkivallalla uhkailijoita silloin, kun kiusaamisesta puhutaan? Jos luulette, että kiusaajat oppivat uhkauksilla olemaan kiusaamatta, olette väärässä: nehän opettavat vain sen, että vahvemmat (aikuiset) saavat kurittaa heikompiaan (lapsia/nuoria) eli oikeastaan jatkamaan kiusaamista.

Ymmärrän, mutta vielä vähemmän tunnutaan saavan aikaan lässytyksellä. Ehkä tähän asiaan ei vain ole olemassa ratkaisua.

Vierailija
6/28 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä täysin kritiikittä kiusaajiksi leimattuja solvaavat aikuiset ovat kyllä pahimpia kiusaajia. Pitäisi ottaa huomioon, ettei tiedä kaikkea ja että tekijät tai sellaisiksi väitetyt ovat myös lapsia.

Kannattaa miettiä, miten haluaisi muiden toimivan esimerkiksi silloin, kun omaa lasta syytetään kiusaajaksi. Heitetäänkö saman tien ulos koulusta ja vankilaan ja kuva ja nimi lehteen vai tutkitaanko ensin, mitä todella on tapahtunut?

Vierailija
7/28 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki koulun oppilaat eivät voi olla kollektiivisesti vastuussa tuosta patteritapauksesta.

Vai onko niin, että syytetään ihan kaikkia kunhan saadaan syyttää jotain? Samaa koulua käyviä lapsiakin?

Miten on kollektiivisesti rangaistu?

Vierailija
8/28 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole tuolla koulussa.... kipeää kipeää

Vierailija
9/28 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä täysin kritiikittä kiusaajiksi leimattuja solvaavat aikuiset ovat kyllä pahimpia kiusaajia. Pitäisi ottaa huomioon, ettei tiedä kaikkea ja että tekijät tai sellaisiksi väitetyt ovat myös lapsia.

Kannattaa miettiä, miten haluaisi muiden toimivan esimerkiksi silloin, kun omaa lasta syytetään kiusaajaksi. Heitetäänkö saman tien ulos koulusta ja vankilaan ja kuva ja nimi lehteen vai tutkitaanko ensin, mitä todella on tapahtunut?

Jep, olisipa hauskaa jos oma lapsi olisi uhrina/epäiltynä tälläisessä keississä ja AV:lla tai Minfossa pengottaisiin esille vaikka meidän vanhempien yhteystiedot ja työpaikat...

Miettikää, ihmiset, mitä oikein teette.

Vierailija
10/28 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, mutta vielä vähemmän tunnutaan saavan aikaan lässytyksellä. Ehkä tähän asiaan ei vain ole olemassa ratkaisua.

Lässytyksen ja pommiuhkausten välillä on aika paljon muitakin ratkaisuja.

Vierailija
11/28 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki ihmiset ärsyyntyvät kun taas kiusaajien päätä silitellään. Tosi rumasti somessa lynkanneet tuota poikaa ja sitten hurskastellaan, että ei täällä mitään kiusaamista ole. Koulun uhkailu ei tietenkään ole oikein, mutta voisiko oikeasti lakata hyysäämästä kiusaajia? Liikaa pyydetty että kiusaajat lähtevät koulusta kunnes osaavat käyttäytyä ihmisiksi?

Vierailija
12/28 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No shit Sherlock. Ihmisten välistä kiusaamista ei saada koskaan kokonaan loppumaan yhtään missään. Eipä ole lopetettu sotia tai nälänhätääkään.

Vierailija
13/28 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko ryhmäpaineen lukea kiusauksen kategoriaan? Yllytyshullu, joka riippuvainen yleisöstään etc.

Vai onko se tässä tapauksessa vain silkkaa tyhmyyttä?

Vierailija
14/28 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tajua tästä jutusta yhtään mitään. Jos poika on itse syönyt paristot ja se on tullut ilmi, niin eikö kaiken pitäisi olla hyvin. Pommiuhka kertoo nyt kyllä ihan päinvastaista. Jos kiusaajat olisivat syyttömiä, kuka ihme millään pommeilla nyt uhkailee. 

Vierailija
15/28 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro yksi toimiva ratkaisu.

Vierailija
16/28 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki ihmiset ärsyyntyvät kun taas kiusaajien päätä silitellään. Tosi rumasti somessa lynkanneet tuota poikaa ja sitten hurskastellaan, että ei täällä mitään kiusaamista ole. Koulun uhkailu ei tietenkään ole oikein, mutta voisiko oikeasti lakata hyysäämästä kiusaajia? Liikaa pyydetty että kiusaajat lähtevät koulusta kunnes osaavat käyttäytyä ihmisiksi?

Mutta kun me aikuiset ei myöskään osata käyttäytyä ihmisiksi. Somessa kiusaajia väkivallalla uhkailevat aikuiset eivät ole kiusaajia parempia. Vihan kierteellä ei kiusaamista ainakaan katkaista, jos ei myöskään lässytyksellä.

Vierailija
17/28 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli joku aikuinenko tuonne nyt olisi sen pommin vienyt vai? Voisiko joku nyt selittää? 

Vierailija
18/28 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro yksi toimiva ratkaisu.

Lastensuojelutoimet kiusaajille, ryhmäkoot kuriin, erityisopetus takaisin. Resursseista on taas kyse, ja säästöistä. Opettajat sulkevat silmänsä kiusaamiselta koska ei ole keinoja eikä aikaa eikä rahaa selvittää asioita.

Vierailija
19/28 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun me aikuiset ei myöskään osata käyttäytyä ihmisiksi. Somessa kiusaajia väkivallalla uhkailevat aikuiset eivät ole kiusaajia parempia. Vihan kierteellä ei kiusaamista ainakaan katkaista, jos ei myöskään lässytyksellä.

Mutta sillä uhkailulla/toteutuksilla voidaan sitten kiristää turvallisuuspolitiikkaa, koska 'kansalaisten turvallisuudentunne' on uhattuna.

Vierailija
20/28 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli joku aikuinenko tuonne nyt olisi sen pommin vienyt vai? Voisiko joku nyt selittää? 

Mikä pommi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi