Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ranskassa on nyt kielletty kännykät kokonaan ala- ja yläkoulussa, myös välitunnilla - JEES!

Vierailija
03.09.2018 |

Jumankaut, haluan muuttaa Ranskaan lapsineni. Siinä on maa, josta todella saisi ottaa oppia lasten kasvatuksessa. Lapset syövät sitä mitä aikuisetkin, ovat tottelavaisia nyt vielä tuo kännykkäkielto.

Maa, joka välittää lapsista!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen puolesta se on järkevää, että riippuvuus älylaitteisiin on ihan oikea ongelma.

Vierailija
2/15 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ehdottomasti sama kielto tänne. Olen aina ihmetellyt miksi ihmeessä niitä laitteita annetaan pitää koulupäivän aikana, kuka ihme antoi sellaseen luvan ja miksi. Minusta ihan itsestäänselvää ettei niitä saisi koulussa käyttää, aamulla opettaja saisi ne kerätä kaikilta kaappiin ja antaa vasta kotiin lähtiessä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni tietää missä tunnilla pidetään kännykkää. Opettakaa tekin sama omille lapsillenne. Voi käyttää myös omia aivojanne. Jos haluatte, että lapsenne ei käytä puhelintaan kouluaikana, sen voi jättää myös kotiin.

Vierailija
4/15 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun otetaan huomioon, että kyseessä on maa jolla on historiaa ja teknologiaa vaikka sadalle Suomelle jakaa. Ranska on hieno yhteiskunta.

Vierailija
5/15 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apina kirjoittelee kamelinpaskajuttu tulevaisuudesta hänen hohdossa kuin kaikki pitää olla suurta.

Vierailija
6/15 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluasut myös päälle kuten Ranskassa.

Vierailija
7/15 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huivikielto myös tänne.

Ranskassa ollaan oikeasti kiinnostuneita naisten oikeuksista!

Vierailija
8/15 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välitunnilla kännykkä on hyödyllinen.

Vierailija
9/15 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se hyvä juttu.

Vierailija
10/15 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalaisessa koulussa on sitten miinuspuolensa myös. Siellä pitää osata täydellistä kaunokirjoitusta ja käsialan katsotaan kertovan paljon ihmisestä, tuota painoitetaan ihan liikaa. 

Vierailija
11/15 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen puolesta se on järkevää, että riippuvuus älylaitteisiin on ihan oikea ongelma.

On juu. Tosin mitä teemme aikuisille, jotka räpläävät jatkuvasti kännykkää, saatana jopa autolla ajaessa?

Vierailija
12/15 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en nyt kauheasti vertailisi. Ranskalaislapset menevät kouluun kolmevuotiaana, pänttäävät ulkoa klassista kirjallisuutta, ja osaavat hädin tuskin yhtä vierasta kieltä, jos edes sitä.

Pisa-tuloksissa ovat kaukana Suomen perässä.

Autoritaarinen ja teknologiakielteinen kansakunta, joka ei kannusta lapsia esimerkiksi etsimään oma-aloitteisesti tietoa.

Tiedättekös edes, että älykännykät ovat tietokoneita, ja niitä SUOMESSA osataan hyödyntää tiedonhakuun ja lausumisen opetteluun kouluissa? Esimerkiksi omat lapseni ovat niitä koulussa käyttäneet - siis luokka yhdessä - juuri tiedonhakuun ryhmätöissä ja ranskan ääntämisen opetteluun, netissä kun on hyviä kielikouluja.

Mutta av-mammalle kaikki tekniikka on pelsepuubin keksintö, kun hän ei itse sitä osaa käytää, eikä rajoittaa lapsensa käyttöä niin, että käytössä opitaan hyödyllisiä taitoja.

Vierailija
13/15 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en nyt kauheasti vertailisi. Ranskalaislapset menevät kouluun kolmevuotiaana, pänttäävät ulkoa klassista kirjallisuutta, ja osaavat hädin tuskin yhtä vierasta kieltä, jos edes sitä.

Pisa-tuloksissa ovat kaukana Suomen perässä.

Autoritaarinen ja teknologiakielteinen kansakunta, joka ei kannusta lapsia esimerkiksi etsimään oma-aloitteisesti tietoa.

Tiedättekös edes, että älykännykät ovat tietokoneita, ja niitä SUOMESSA osataan hyödyntää tiedonhakuun ja lausumisen opetteluun kouluissa? Esimerkiksi omat lapseni ovat niitä koulussa käyttäneet - siis luokka yhdessä - juuri tiedonhakuun ryhmätöissä ja ranskan ääntämisen opetteluun, netissä kun on hyviä kielikouluja.

Mutta av-mammalle kaikki tekniikka on pelsepuubin keksintö, kun hän ei itse sitä osaa käytää, eikä rajoittaa lapsensa käyttöä niin, että käytössä opitaan hyödyllisiä taitoja.

Kyllä, ja sen sijaan että itse vanhempana opettaisi lapselle sopivaa puhelinkäyttäytymistä, tämänkin vastuun mielellään samainen mamma haluaisi ulkoistaa koululle.

Vierailija
14/15 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lapseni tietää missä tunnilla pidetään kännykkää. Opettakaa tekin sama omille lapsillenne. Voi käyttää myös omia aivojanne. Jos haluatte, että lapsenne ei käytä puhelintaan kouluaikana, sen voi jättää myös kotiin.

Ei meidän lapsi siellä tunneilla kännykkää räplää, mutta muut.

Vierailija
15/15 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vakuuttunut siitä että puhelimien takavarikoiminen koulupäivän ajaksi on kovin toimiva ratkaisu. Se kun ei opeta olemaan räpläämättä puhelinta silloin kun puhelin on taskussa, pöydällä tms. käsien ulottuvilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme