Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hain työpaikkaa ja työnantaja kertoi tietoni jollekin toiselle kysymättä minulta lupaa

Vierailija
03.09.2018 |

tai mainitsematta asiasta. Saako niin tehdä?
Kyse päiväkodista.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa. Oletan, että kyse siitä, että tämä uusi mahdollinen työnantajasi kyselee suosituksia vanhalta. Tää on ihan yleinen käytäntö, eikä salaista ollenkaan.

Vierailija
2/19 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa. Kaikki tiedot jotka on julkisesti saatavilla voi jakaa. Esim. nimi, osoite ja puhelinnumero. Sotua ja pankkitilinnumeroa ei saa jakaa. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietoni ei ole julkisesti saatavilla. Hain paikkaa koska se oli lähellä, toinen paikka ei. Eli en edes sinne halunnut.

Minusta hän olisi voinut kertoa paikasta minulle ja minä olisin saanut päättää otanko yhteyttä vai en.

Vierailija
4/19 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä kaikki tiedot kertoi ja kenelle?

Vierailija
5/19 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päiväkoti on kunnallinen, niin hakemuksesi on julkista tietoa henkilötietoja lukuunottamatta eli nimen, koulutuksen jne. saa kertoa eteenpäin.

Vierailija
6/19 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa. Kaikki tiedot jotka on julkisesti saatavilla voi jakaa. Esim. nimi, osoite ja puhelinnumero. Sotua ja pankkitilinnumeroa ei saa jakaa. :D

Julkisesti saatavilla? Minun puhelinnumeroni ja osoitteeni ovat salaisia, mutta mistä joku työnantaja tietää ovatko vai eivätkö ole jos ei kysy?

T. Eri

Vierailija
7/19 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en ihan ymmärrä... Siis mitä tietoja susta on eteenpäin kerrottu ja kenelle. Hakemuksesi on ihan julkista tietoa. Onko sulla jotain salattavaa?

Vierailija
8/19 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä tavaton,mikä ongelma tuossa on jos et aio edes mennä sinne! Jos hän antoi pelkän nimen sou wat. Vaikka ei siis kysynytkään. Mä oon saanu silleen monta tarjousta! " Hei kuulin että olisit vapaana,tule käymään ...."

Vierailija
9/19 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kävi samoin. Työnantaja ei palkannut minua, mutta laittoi toisen päiväkodin johtajan kyselemään olenko jo saanut työpaikan. Outoa. Selkeää juoruilua. Yleensähän ne johtajat on +50, oma elämä ohi, toisten asiat kiinnostaa.

Vierailija
10/19 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä salasita jossain pankkitilin numerossa on

Vierailija
11/19 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kävi samoin. Työnantaja ei palkannut minua, mutta laittoi toisen päiväkodin johtajan kyselemään olenko jo saanut työpaikan. Outoa. Selkeää juoruilua. Yleensähän ne johtajat on +50, oma elämä ohi, toisten asiat kiinnostaa.

Ei tuossa mitään outoa oo. Hänellä ei ollut tarjota sulle työtä, mutta tiesi, että sellaista etsit ja toisessa paikassa olisi tarve työntekijälle. Sieltä siis otettiin yhteyttä ,kiinnostaako. Täysin normaalia.

Vierailija
12/19 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikein ymmärsin, ap:lla on salainen puhelinnumero, jota levitettiin eteenpäin.

Hankala tilanne. Itsellänikin on salainen numero, enkä koskaan katso hyvällä kun joku sitä jakaa eteenpäin. Mutta eihän sellaista voi tietää.

Vierailija
13/19 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on periaatteesta. Miksei edetä toisinpäin eli kerrota mahdollisen työnantajan tietoja hakijalle ja hän saisi päättää mahdolliset jatkotoimenpiteet.

Vierailija
14/19 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oikein ymmärsin, ap:lla on salainen puhelinnumero, jota levitettiin eteenpäin.

Hankala tilanne. Itsellänikin on salainen numero, enkä koskaan katso hyvällä kun joku sitä jakaa eteenpäin. Mutta eihän sellaista voi tietää.

Mistäs sä tuon salaisen puhelinnumeron levittämisen keksit?

Vierailija
15/19 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekstistä "Tietoni ei ole julkisesti saatavilla.".

Vierailija
16/19 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä hakemuksen kohdentaa tiettyyn työpaikkaan syystä. 

Tosin taas monet työpaikat eivät edes tule julkiseen hakuun vaan menevät suhteilla, puskaradion kautta.

Vierailija
17/19 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekstistä "Tietoni ei ole julkisesti saatavilla.".

Foliohattua kehiin. Muita salaisia tietojahan ei voi olla.

Vierailija
18/19 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kyseessä kunnallinen päiväkoti ja yhteystietosi välitettiin saman kunnan toiseen päiväkotiin? Tällöin työnantaja on sama ja tämä voidaan tulkita analogiseksi sellaisen tilanteen kanssa, että yrityksessä välitetään hakijan tiedot toiselle osastolle. Olet antanut tietosi työnantajan eli kunnan jonkun "päivähoitotoimiston" tai vastaavan käyttöön ja siellä ne tiedot ovat pysyneet.

Vierailija
19/19 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa aluksi yhteys kaupungin lakimieheen ja kysyä mitä hän on mieltä asiasta, kun udellaan tuolla tavalla. Moukkien käytöstä, jos ei muuta asiaa ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä