Mitä töitä minun on mahdollista saada?
Olen 32-vuotias mies, koulutuksena lukio. Olen ollut työttömänä melkein koko aikuisikäni, ja työkokemusta löytyy yhteensä alle vuoden verran.
Mitä töitä pystyn saamaan näillä "spekseillä"? Ajattelin nimittäin että voisin alkaa nyt toden teolla hankkimaan työpaikkaa, mutta en tiedä kannattaako se jos tarjolla on vain kaikista huonoimpia töitä....huono palkka, raskaus, työajat, jne...
Kommentit (82)
Ala yrittäjäksi. Tiedäthän, että yrittäjät on aina rikkaita. Pääset suoraa toimitusjohtajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet löysän näköinen pulkannaru tai jauhosäkki niin tuskin kelpaat mihinkään. Nuo puheet jostain "nousujohteisesta" myyntiurasta voit unohtaa. Puhelinliittymiä ehkä pääset myymään prisman aulaan... Eli mene siis suosiolla kouluun. Et ole vielä liian vanha.
En ole löysä pulkannaru, vaan urheiluva harrastava lihaksikas mies ; )
Miksi pitäisi unohtaa? Ei se välttämättä helpoin tie ole, mutta jos ei yritä niin ei varmasti onnistu. Tässä maassa vain on tuollainen mentaliteetti yrittämisen suhteen varsinkin työelämässä. Olen sen ennenkin huomannut. Täälläkin pyritään jo etukäteen lannistamaan. Menkää joskus kattelemaan meininkiä jenkeissä..."hieman" erilaista kuin täällä.
ap
Miksi koko aika vttuilet minulle kun en tahdo sinulle mitään pahaaa.
Vaikka et haluaisi opiskella, niin sanoisin silti, että hanki joku opiskelupaikka. Sun tän hetken status on syrjäytynyt pitkäaikaistyötön. Jos sulla olis opiskelupaikka, vaikka sitten liiketalouden opintoja AMK:ssa, siitä muodostuis jo sellainen mielikuva, että pyrit elämässäsi eteenpäin. Sinun on todella paljon paremmat mahdollisuudet saada töitä opiskelijana kuin työttömänä. Toki tuo ikä ja työhistorian puute (?) on todella iso miinus. Mutta niin kauan kun olet työtön, työnantajat näkee pelkkää miinusta. Jos olet opiskelija, se on plussaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä edes haluaisit työelämään? Sulla ei ole muodollista pätevyyttä mihinkään, et ilmeisesti osaa mitään eikä ole verkostoja joiden kautta voisit tästä huolimatta saada jonkin suojatyön. Asennekin on hanurista. Mitään et asemasi parantamiseksi ole valmis tekemään ja "hanttihommat" ei kelpaa. Olet amerikan kielellä beyond help.
Siksi koska haluan rahaa, parisuhteen, omistusasunnon, perheen ja "normaalin" ihmisen statuksen. Normaalin elämän.
Miksi oletat etten osaa mitään? Minulla ei ehkä ole koulutusta mihinkään, mutta olen nopea oppimaan ja lahjakas monella osa-alueella.
ap
Haluaminen ja saaminen ovat kaksi eri asiaa. Vain lukion käynyt on puhdas nobody. Oisit opiskellut nuorena loisimisen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse teen ainoastaan lukio-koulutuksella myyntitöitä noin 6000e kk palkalla, josta suurinosa toki kertyy provisiosta. Meillä keskimäärin myyjä tienaa ilmeisesti noin 3000e kuussa.
Tosin, meillä ei kaikki pärjää vaan pitää oikeasti olla hyvä myyjä. Plus, en ole vuottakaan lukion jälkeen lusmuillut kotona vaan aina ollut töissä.
Minkälaisia myyntitöitä tarkemmin? Mitä myyt?
ap
b2b-myynti, en ala tässä enempää avamaan koska tällä yrityspuolella aikalailla ala-kun-ala, niin hyvä myyjä tienaa kyllä. MIstä päättelet olevasi hyvä? Onko mitään kokemusta?
Minulla on tällä hetkellä bisnes, jossa myydään tavaroita ihmisille ja pidän siitä. Toiminta on kuitenkin pienimuotoista, enkä voisi elää pelkästään tällä. En nyt varmasti tiedäkään olisinko hyvä "oikeassa" myyntityössä ,mutta ala kiinnostaa eikä kokeilematta voikaan tietää varmasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varmaan hankkia jokin muu koulutus kuin lukio, niin työnsaaminen on todennäköisempää. Opiskeluaikana teet alan töitä jne. Ei silloinkaan ole työllistyminen varmaa, mutta ilman koulutusta se nyt ei ainakaan kovin helposti onnistu.
Kyllä mä ajattelin suoraan töitä hakea...ei viitsi enää tämän ikäisenä kouluun mennä.
Kuitenkin jos töihin menen, niin palkan pitää olla sellainen että sillä saa asunnon ostettua, ja perheen perustettua. Millään kympin tunti ja 1600e/kk bruttopalkalla en ala elämääni uhraamaan. Saan nytkin saman verran tai enemmän tukia kuin mitä tuosta jäisi käteen.
ap
Jep, sun provos nyt kosahti tähän. Kukaan yksinelävä ei saa 1600e tai enemmän tukia. Parempaa onnea ens kerralla.
En sanonut saavani 1600e tukia, vaan saman verran tai enemmän kuin 1600e bruttopalkasta jäisi käteen...eli puhumme summasta joka on noin 1350-1400?
Tällä hetkellä saan "käteen" vuokran + perustoimeentulotuen, yhteensä 1360. Näiden lisäksi sähkölaskuni, terveyskeskuslaskuni, hammaslääkärilaskuni ja kotivakuutuslaskuni maksetaan. näiden avulla päästään jonnekkin 1450 tienoill, riippuen siitä miten käyn lääkärissä tai hammaslääkärissä.
ap
Kuules nyt höpönassu, oon ollut tekemässä toimeentulotukipäätöksiä eikä yksinasuva minkään laskuopin mukaan saa tuollaisia tuloja käteen.
Eri asia taas on perheelliset ja yksinhuoltajat, heille ei useinkaan ole järkevää mennä tuollaisella palkalla töihin.
Selvästikään et ole ollut tekemässä minun toimeentulotukipäätöstäni. Vuokrani on korkea, mutta se huomioidaan silti kokonaan. Tästä syystä "tuloni", eli se raha joka minun pitäisi nettona saada töistä parantaakseni elintasoa on myöskin suurempi.
ap
Vierailija kirjoitti:
b2b-myynti, en ala tässä enempää avamaan koska tällä yrityspuolella aikalailla ala-kun-ala, niin hyvä myyjä tienaa kyllä. MIstä päättelet olevasi hyvä? Onko mitään kokemusta?
Minä uskon helposti, että hyvä myyjä tienaa tuon 6000€/kk vaikka olisi pelkkä lukio pohjalla. Mutta olihan myös ilmeisesti kova asenne työntekoa kohtaan ja työhistoriaakin. Ap:ltä puuttuu asenne, ei ole valmis laittamaan tikkua ristiin saati työskentelemään pitkäjänteisesti päästäkseen tavoitteisiinsa.
Jo tuo lyhytnäköisyys, jossa verrataan hetkellistä palkkaa ja saatavia tukia kertoo paljon. Kuka tahansa fiksumpi tajuaisi, että se pienipalkkainen työ on ensimmäinen askel kohti parempaa tulevaisuutta, ei mikään elinkautinen. Jostain pitää aloittaa, että pääsee näyttämään kykynsä (jos niitä edes on) ja etenemään urallaan. Mutta alussa pitää olla nöyryyttä ja valmiutta tehdä kovasti töitä.
Kerrotko ap mikä sinulla on mennyt elämässä pieleen, että löydät nyt itsesti 32-vuotiaana ilman töitä ja koulutusta ja vailla minkäänlaista näkymää parempaan tulevaisuuteen? Oletko sairastellut vai ollut vankilassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä edes haluaisit työelämään? Sulla ei ole muodollista pätevyyttä mihinkään, et ilmeisesti osaa mitään eikä ole verkostoja joiden kautta voisit tästä huolimatta saada jonkin suojatyön. Asennekin on hanurista. Mitään et asemasi parantamiseksi ole valmis tekemään ja "hanttihommat" ei kelpaa. Olet amerikan kielellä beyond help.
Siksi koska haluan rahaa, parisuhteen, omistusasunnon, perheen ja "normaalin" ihmisen statuksen. Normaalin elämän.
Miksi oletat etten osaa mitään? Minulla ei ehkä ole koulutusta mihinkään, mutta olen nopea oppimaan ja lahjakas monella osa-alueella.
ap
Haluaminen ja saaminen ovat kaksi eri asiaa. Vain lukion käynyt on puhdas nobody. Oisit opiskellut nuorena loisimisen sijaan.
Menneeseen ei voi vaikuttaa, joten vähän turha jankuttaa tuollaista hyödytöntä potaskaa. Tietysti jos keksin aikakoneen, niin "opiskelin" hyvän ammatin.
ap
Vierailija kirjoitti:
ootko saanu edes pillua
Olen saanut pillua, ja saan kyllä edelleenkin vaivattomasti. Ongelma vain on, että joudun valehtelemaan työkuvioistani jotta vaikutan normaalilta ja saan edes sitä. Parisuhteeseenhan ei oikein ole mahkuja, koska pidemmän (ja vähän lyhyemmänkin) päälle totuus paljastuu.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon helposti, että hyvä myyjä tienaa tuon 6000€/kk vaikka olisi pelkkä lukio pohjalla. Mutta olihan myös ilmeisesti kova asenne työntekoa kohtaan ja työhistoriaakin. Ap:ltä puuttuu asenne, ei ole valmis laittamaan tikkua ristiin saati työskentelemään pitkäjänteisesti päästäkseen tavoitteisiinsa.
Jo tuo lyhytnäköisyys, jossa verrataan hetkellistä palkkaa ja saatavia tukia kertoo paljon. Kuka tahansa fiksumpi tajuaisi, että se pienipalkkainen työ on ensimmäinen askel kohti parempaa tulevaisuutta, ei mikään elinkautinen. Jostain pitää aloittaa, että pääsee näyttämään kykynsä (jos niitä edes on) ja etenemään urallaan. Mutta alussa pitää olla nöyryyttä ja valmiutta tehdä kovasti töitä.
Kerrotko ap mikä sinulla on mennyt elämässä pieleen, että löydät nyt itsesti 32-vuotiaana ilman töitä ja koulutusta ja vailla minkäänlaista näkymää parempaan tulevaisuuteen? Oletko sairastellut vai ollut vankilassa?
Olin vakavasti masentunut vuosia.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ootko saanu edes pillua
Olen saanut pillua, ja saan kyllä edelleenkin vaivattomasti. Ongelma vain on, että joudun valehtelemaan työkuvioistani jotta vaikutan normaalilta ja saan edes sitä. Parisuhteeseenhan ei oikein ole mahkuja, koska pidemmän (ja vähän lyhyemmänkin) päälle totuus paljastuu.
ap
Ongelma on se, että et tyydy oman tasoiseesi eli työttömään ja toimettomaan sossupummiin.
Puhelinmyynti? Sinne pääsee kuka vaan ja jos on hyvä myyjä niin voi tienata oikeasti tosi isoja summia. Sitten on esim vartiointi hommat joihin pääsee kokeilemaan ainakin lähes kuka vaan, voit ajaa vaikka yöpiiriä jolloin palkka on parempi etkä seiso missään kaupan linjastossa.
Hakeudu autokaupan, urheiluvälineliikkeeseen tai kodinkoneliikkeeseen myyjäksi. Ala suorittaa myynnin perustutkintoa Monimuoto-opiskeluna. Ehdit hyvin, jos vain haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ootko saanu edes pillua
ap
Ongelma on se, että et tyydy oman tasoiseesi eli työttömään ja toimettomaan sossupummiin.
"Tyytyisin" kyllä naiseen joka on samoilla ominaisuuksilla varustettu kuin minä, ja myös samalla työhistorialla. Mutta yhtä pitkään työttömillä naisilla on usein paljon sellaisia negatiivisia ominaisuuksia, joita minulla itselläni ei ole, ja ne ovat työntekemättömyyttä suurempi este. muun muassa:
-Juopottelu
-toimettomuus (ei harrasteta mitään vaan istutaan sohvalla katsomassa telkkaria)
-Aineiden käyttö
-Tupakointi
-Tyhmyys
-Weeteemäisyys
-vittumainen luonne
-rumuus
-lihavuus
-lapsia edellisistä suhteista
Eli jos kohtaisin naisen joka olisi muuten kaikin puolin hyvä, mutta pitkäaikaistyötön, niin ei se haittaisi lainkaan. Kokemukseni mukaan tällaista vain on kovin vaikea löytää. Ja vaikka löytyisi, niin luultavasti nainen ei kelpuuttaisi minua työttömyyteni takia. Se onkin yksi suurimmista syistä minkä takia tässä olenkin töihin hankkiutumassa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyynti? Sinne pääsee kuka vaan ja jos on hyvä myyjä niin voi tienata oikeasti tosi isoja summia. Sitten on esim vartiointi hommat joihin pääsee kokeilemaan ainakin lähes kuka vaan, voit ajaa vaikka yöpiiriä jolloin palkka on parempi etkä seiso missään kaupan linjastossa.
Puhelinmyyntiin en kyllä mene ihmisiä häiritsemään ja ihmisiä huijaamaan. Yötyöt vartijana eivät myöskään herätä kiinnostusta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Hakeudu autokaupan, urheiluvälineliikkeeseen tai kodinkoneliikkeeseen myyjäksi. Ala suorittaa myynnin perustutkintoa Monimuoto-opiskeluna. Ehdit hyvin, jos vain haluat.
Hmm, tämä vaikuttaa kiinnostavalta...Varsinkin autokauppa. Pitääkin tutustua tuohon.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyyntiin en kyllä mene ihmisiä häiritsemään ja ihmisiä huijaamaan. Yötyöt vartijana eivät myöskään herätä kiinnostusta.
ap
piti sanoa "vanhuksia huijaamaan"*
ap
Sinä olet siipeilijä, hyväksy se. Varmasti noin fiksu, edustavan näköinen, hyvätapainen, päihteetön ja tupakoimaton treenattu poju kelpaa jonkun varakkaan daamin elätettäväksi. Sugarmama-suhteessa ei ole mitään väärää.
Kuules nyt höpönassu, oon ollut tekemässä toimeentulotukipäätöksiä eikä yksinasuva minkään laskuopin mukaan saa tuollaisia tuloja käteen.
Eri asia taas on perheelliset ja yksinhuoltajat, heille ei useinkaan ole järkevää mennä tuollaisella palkalla töihin.